מבזקים
הנה הלינק להורדת המשחק Company of Heroes: Opposing Fronts Demo
לפרטים ולהורדת המשחק
 

powered_by.png, 1 kB
Crysis Warhead מול FarCry2 ראש בראש הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 10 November 2008

הקדמה
בכורדית יש משפט חכם שאומר "קים לה צ'וקא בשים לה דוכא" או בעברית: בגלל שאותו בחור בשם צ'וקא קם והלך, המקום שלו התבשם (או במילים אחרות - אפשר לתפוס את המקום שלו). ידידנו היקר "פאקו" לקח חלק בכתיבת ועריכת חלק גדול מהביקורות באתר, עכשיו כשהוא יצא לטיול שורשים בקזחסטן, התפנתה משרה של מבקר באתר ואני שמח להשתמש בבימה זו כדי לגייס מבקר חדש במקומו.

בטח תשאלו אותי למה הביקורת הזו היא ביקורת השוואתית, הרי FarCry2 ו-Crysis Warhead הם שני משחקים שונים. ובכן שיעור קצר בהיסטוריה יעזור להכניס היגיון לבחירה: במקור החברה שפיתחה את המשחק FarCry, היו CryTek באותם הזמנים המפיצים של המשחק היו Ubisoft. מה לעשות ושתי החברות נפרדו בסכסוך משפטי, Crytek חתמו חוזה עם EA וביחד הם הוציאו את Crysis. יוביסופט שהמשיכה להחזיק בזכויות על המשחק - גם היא לא נשארה חייבת והוציאה את FarCry2.

עקרונית נכון יותר היה להשוות בין FarCry2 עם Crysis, אבל סביר להניח שלכל מעריצי CryTek יש כבר את עותק מהמשחק, בנוסף חבילת ההרחבה למשחק Warhead יצאה כמעט במקביל ל-FarCry2 מה שהופך את ההשוואה להרבה יותר מעניינת. אחת הנקודות שנשים עליהן את הדגש בביקורת היא: בכל הבלגאן בין החברות, מי שמר יותר על אלמנטים מהמשחק המקורי FarCry.

 Image
Crysis Warhead

על המשחק
אם אני הולך לדבר כאן על משהו, אז קודם כל על המקור FarCry: המשחק הציג בזמנו טכנולוגייה מתקדמת, עלילה מרתקת, ריאליסטיות ונופים שסחפו אתכם לקצה העולם. לא פעם מצאתי את עצמי מפסיק ללחום, כדי להביט בגלי האוקיינוס הצלולים מתנפצים על החול הזך, בעוד עצי הדקל מרשרשים ברוח.  כמוני עוד מליוני גיימרים התאהבו במשחק וחיכו בציפייה למשחק ההמשך.

העלילה במשחק Crysis Warhead: אתם משחקים בתפקיד פסיכו סייקס – לוחם עילית בצבא ארה"ב   המצוייד בחליפת ננו מיוחדת. המשחק מתרחש על רקע פלישת חייזרים לכדור הארץ, התפקיד שלכם בכוח הוא למנוע מהקוריאנים להשיג מה שנראה כנשק יום הדין. כמובן שברקע יקפצו עליכם כל מיני חייזרים. אבל לאור העובדה שחברכם לכח "נומאד" חושף את הפרטים על החייזרים, המשימה שלכם יותר "צדדית" ולכאורה חשובה פחות (למרות שבקשר מנסים לשכנע אתכם שכל המשימות חשובות באותה המידה).


העלילה במשחק FarCry2: אפריקה, כמו מחברת של ילד היפראקטיבי, היא יבשת מוכה, שסועה ומפולגת. רמת השסע בין הפלגים שם היא כל כך עמוקה, עד שיכולה להיות יריבות בין שני שבטים שונים מכפרים סמוכים. כל עוד האפריקנים לחמו עם חניתות הסכסוכים היו נגמרים בכמה חללים בודדים, אבל מרגע שהאדם הלבן גילה שיש באפריקה מחצבים (בעיקר יהלומים ונפט ) נכנסו למשחק גם נשקים חמים ומושגים כמו "טבח המוני". אתם משחקים בתפקיד X"": איש הכוחות המיוחדים שמגיע לאפריקה כדי לחסל ברנש המכונה "התן" (ג'קל) – סוחר נשקים שנהנה לסכסך בין הפלגים ולמכור לכל צד כמה שיותר כלי משחית. בינינו אני ממש לא מבין למה מי ששלח אתכם חושב שלהרוג מישהו באפריקה יפתור את הבעיות, אחרי הכל מי שבאמת מושך בחוטים ומספק נשקים נמצא ביבשות "הלבנות". מקודם אמרתי בתפקיד "X" כי אתם יכולים לבחור בין פרופילים שונים לשחקן שלכם: סיני, ברזילאי, אמריקני.. רק ישראלי לא מצאתי. אבל ניר גורן, דאג להפנות את תשומת הלב שלי לכך שיש ישראלי ממוצא "הונגרי". הסתכלתי על הדמות, עלק רב-טוראי בצה"ל, לקלף תפוחי אדמה לא הייתי נותן לו, מקסימום להשתתף בתוכנית "האח הגדול" כבן זוג של ליאון, חה חה... בטח יצא על 21.  רק תסבירו לי איך הג'ינגי המכוער הזה הולך להסתדר בשמש של אפריקה.

אם נשווה את העלילות שתי העלילות בין שני המשחקים, נגיע למסקנה שהעלילות של שני המשחקים מטופשות לחלוטין, חסרות היגיון ולוקות בחסר. למי שבנה את הסיפור בשני המקרים נגמר ככל הנראה הגראס ואיתו גם ההשראה. מה שאני כן יכול להגיד זה שהעלילה ב-  Warhead יותר טובה, לא בגלל שהעלילה "טובה" חלילה. פשוט ב-FarCry2 (מעכשיו FC2) מצאתי את עצמי שואל בתדהמה "מה קשור!?!" בתדירות גבוהה יותר.

 Image
FarCry2

 

נשקים
אני בטוח שלכל מי ששיחק ב-FC2 יש הרבה מה להגיד, אבל בואו נתחיל מ-Warhead: ביחס לקריסיס יש במשחק שיפורים, כאלו שהופכים את הנשקים שבו להרבה יותר אטרקטיבים, אני מדבר בעיקר על שדרוג האקדח הבודד לשני תתי מקלע קטנים, תוספות של רימונים, רובה פלזמה ניסויי, מוקשים ועמדות ירי. כל אלו הפתיעו אותי לטובה והוסיפו משהו לסגנון המשחק האנמי שנוצר כתוצאה מהגישה "אנחנו מפתחים משחק כמה שיותר מציאותי לכן לגיבור לא יכולים להיות יותר משני רובים".

 

 

הלוואי והייתי יכול להגיד אותו הדבר על FC2, גם כאן המפתחים הלכו צעד אחד יותר מידי קדימה והשקיעו אנרגיות מיותרות ב-"לגרום לשחקן להרגיש בסביבה מציאותית". אז לא מספיק שאתם מוגבלים למספר הנשקים, הנשקים של היריבים יהיו בד"כ במצב גרוע של חלודה מתקדמת והזנחה (אז איך לעזאזל סוחרי הנשק עושים כסף?).  אם תנסו להשתמש בהם יש סבירות גבוהה שהם יתקעו\יתפוצצו, מוזר רק שביידים של היריבים הם אף פעם לא מתפוצצים. בטח תשאלו אותי למה הם עשו את זה? ובכן התשובה פשוטה: כדי שתתאמצו ותחפשו יהלומים + תבצעו משימות כדי להשיג את הנשק האולטימטיבי, אותו תוכלו לקנות רק בחנויות נשקים מיוחדות. עניין הנשקים ב-FC2 הצליח להרגיז אותי, תוסיפו לכל הסיפור גם את העובדה שצריך לפגוע כמות לא מבוטלת של קליעים כדי להרוג את היריבים שלכם ותגיעו למסקנה שהמרדף אחר נשקים פוגע בדינמיקת המשחק.


 Image
Crysis Warhead

משחקיות
משהו טוב שאפשר להגיד על Warhead זה שדינמיקת המשחק שלו מעולה, לא קשור עד כמה העלילה מחורבנת, התדירות של המפגשים עם אוייבים, האתגרים, השילוב של סרטוני המעבר, הנשקים וכל שאר המדדים מתאספים למדד אחד שנקרא משחקיות: עד כמה נהנתי לשחק במשחק וכאן אני יכול להגיד שהמשחק היה ממש בנוי נכון עם קו עלילה אחיד, משחקיות קצבית ומרתקת. חבל מאוד שהמשחק ממש קצר (משהו כמו שש שעות ברציפות) וקשה להינות ממנו.

לעומת זאת, ב-FC2 לקחו את זכות היסוד "חופש התנועה" יותר מידי ברצינות: מישהו מבין המפתחים סבר שזה יהיה ממש כיף אם כל משימה שאני אקבל תהייה בקצה של המפה, הייתי משתמש באוטובוסים כפי שממליצים לי, אבל לא תודה – אוטובוסים עושים לי בחילות... מרגע שנכנסו המשימות והיהלומים המבנה של המשחק כולו הפך דומה יותר ל-GTA או במילים אחרות יותר RPG  ופחות FPS. בנוסף יש קושי ממשי לעקוב אחרי המשימה המרכזית של המשחק. לשחקני FPS  הדבר יהיה בלתי נסבל, כמובן שיש גם יתרון: המשחק אולי משעמם אבל ארוך (נשמע כמו שיעור בבית ספר).

אם תשאלו אותי מי עמד בפרמטר המשחקיות יותר בציפיות שלי ומי במין השניים שמר יותר על הקווים של FarCry התשובה תהייה ללא ספק Crysis Warhead. ב-FarCry2 ניסו לעשות ניסיון לא הכי מוצלח של "הגדלת נפח שעות המשחק" וכתוצאה מכך נפגעה המשחקיות.


 
Image
FarCry2

מי יותר מציאותי?
אחד מנושאי "התחרות" בין שני המשחקים הוא: מי יוצר סביבה יותר מציאותית? זה התחיל מכך שב-FC לכל עלה הייתה האנימציה שלו והגיע על לרמות של נזק לצמחייה: בשני המשחקים תוכלו לגרום נזק לצמחייה, רק שב-FC2 טווח הצמחים שתוכלו לגזום נרחב יותר, הגיזום שלכם יהיה מדוייק יותר ואם לא תאהבו את התוצאות תוכלו לשרוף את היער – או חלקים ממנו. בשני המשחקים הרכבים שלכם גורמים ומקבלים נזק, קשה להכריע מי מבין שני המשחקים השקיע יותר בנזק למבנים. מה שבטוח זה שבמבט כללי-FC2  לוקחים בקטגוריה הזו ואני לא יודע אם זה לטובה. קחו למשל את הנשקים שהזכרתי קודם, זה מאוד מציאותי מעצור בנשק, אבל זה באסה. במילים אחרות לפעמים אנשים נכנסים למשחק כדי למשחק כדי לברוח מהמציאות. באמת טוב שלא שמו גם איזה קבוצת דוגמניות שתעמוד ותגיד "איכס איזה מכוער אתה, אין לך סיכוי אצלנו" רק כדי לגרום למשחק להיות ממש מציאותי.

מילה אחת טובה על FC2: זמני היום-לילה במשחק מתוזמנים ממש יפה, אתם תוכלו לבחור מה יהיו שעות הפעילות המועדפות עליכם. לא מתאימות לכם שעות הפעילות? רוצים להילחם רק בלילה? אין בעיה, לכו לישון במיטה שנמצאת בבית הבטוח ותוכלו להנות "על הדרך" מצפייה בשינויי היום-לילה.

Image
Crysis Warhead

 

מה לא הגיוני במשחק?
אם המפתחים של המשחקים רוצים להיות כאלה גיבורים, אז שיעשו את המשחקים שלהם אמיתיים עד הסוף ולא יאכילו אותנו בערימות של סיפורי הופמן לילדים מפגרים. בחרנו בשבילכם את המיטב של מה שלא הגיוני במשחקים:

במשחק Warhead בהמשך לקריסיס, לאוייבים שלכם הקוריאנים האומללים שבקושי יש להם אוכל אחרי האמברגו של ארה"ב, פתאום להם יש את הנשק הכי סודי והכי יקר: חליפות ננו. לא רק שיש להם חליפות ננו, הם כמו אסייתים טובים מייצרים אותן בכמויות מסחריות. אז כמה אמורה לעלות חליפה אחת?...
 עוד משהו טפשי במשחק זה הכח של החליפה: לצבא ארה"ב היה מספיק כסף כדי להשקיע בחליפה שיודעת להחליף צבעים, אבל להשקיע בבטריה כמו שצריך – כדי שאני אוכל ללכת מוסווה יותר משני צעדים – לא! לזה אין כסף, קנינו בטריות במכולת, משהו טוב תוצרת סין.
אולי החליפה שלי ביונית, אבל אני ממש לא! מישהו מבין מפתחי המשחק  הניח שאני מסוגל במקביל להקשיב לשני אנשים בו זמנית, לקבל הנחיות, לקרוא מפה ולהרוג את הקוריאנים. יודעים מה, הייתי עובר על זה בשתיקה אם היה כפתור מיוחד שאומר לאחד הדוברים "תסתום את הפה, אתה לא רואה שאני מדבר עם מישהו?"
המשחק מציאותי נכון? אז איך זה שבכל הסירטונים אני לא ראיתי את פסיכו אפילו פעם אחת עם נשק? אתם יכולים להגיד לי איפה הוא דחף את הרובה?.. והרובה השני...ותתי המקלע..אממ..גם הרימונים, המוקשים, תחמושת ובל נשכח את משגר הטילים... מישהו אמר סופר נשק ניסויי?

 

במשחק FC2: בואו נתחיל מזה שאתם עוד לא מגיעים לאפריקה וכבר אתם חוטפים מלאריה, עזבו אתכם מהעובדה הפשוטה שהייתם צריכים להיות דבילים מוחלטים כדי להגיע לאפריקה בלי חיסונים וכדורים נגד מלאריה. מרגע שנחתתם היה צריך לעקוץ אתכם יתוש נשא, להעביר לכם את הטפיל שגורם למלאריה ואז רק אחרי שבוע וחצי עד ארבעה שבועות היו מתגלים הסימפטומים של המחלה. אני מבטיח לכם שבהתחלה חשבתי שאתם סובלים בגלל שאכלתם חומוס ממש לא טוב...
טוב אז היה לכם מזל ביש ובכל זאת המלאריה הדביקה אתכם, מאיפה למען השם מגיע אליכם אותו "ג'קל" ולמה בדיוק הוא חוטף אתכם? זה מה שקורה לבן אדם שמגיע לאפריקה? אם הוא מתעלף חוטף אותו התן?
בכלל אם אני שואל איך התן זיהה אותי, אז אולי באמת התן הוא גיבור גדול עם חוש שישי. אבל איך כל השומרים מזהים אותי מקילומטר ומתחילים לירות עלי לפני שאני עושה משהו. מה קרה, אין יותר "עצור סיסמא"? בכלל אני נוהג בד"כ ברכבים גנובים שנראים בדיוק כמו הרכבים של השומרים, אז שמישהו יסביר לי למה בדיוק יורים עלי מקילומטר בלי לוודא מי אני? אתם תגידו בטח, אין אזרחים באיזור הכפרי הזה וכל מי שנוסע בלי רשות הוא אוייב. רגע, אם כולם לוחמים אז לא מפציצים את המקום מהאוויר ושלום על ישראל?


זה שבאפריקה יש הרבה יהלומים זה עניין ידוע, אבל עד שלא שיחקתי ב-FC2, לא ידעתי שהם זרוקים ולא סתם זרוקים: זרוקים במזוודות תואמות לשמירה על הברק. כמובן שחס וחלילה שמישהו מאלפי שכירי החרב שפזורים ביערות יגע ביהלום, זה לא מוסרי לקחת בלי רשות, רק אני גנב.
אם אני גנב, כולנו דבילים. אחרת תסבירו לי למה אנחנו הולכים למוסך אם כל בעיה ברכב אפשר לתקן על ידי חיזוק הרדיאטור עם מפתח ריץ'-רץ'? ואם מדברים על רכבים, למה שולחים אותי למשימה שהמטרה שלה לחסל "שיירה" אם אותה שיירה נוסעת במעגלים? גם ככה הם לא מתכננים להגיע לשום מקום, מקסימום יגמר להם הדלק. 

בשני המשחקים ניהול החיים של הגיבור טפשי לחלוטין: ב-Warhead חליפת הננו מרפאת את הגיבור עם הזמן, בקצב מטורף (אז בואו נשים חליפה כזו בכל בית חולים). ואילו ב-FC2 החיים מחולקים לחמשה "שלבים", אם תפצעו ירדו לכם החיים, אבל כל עוד החיים שלכם לא ירדו שלב – הם יוכלו לעלות עם הזמן. מה שממש טפשי הוא, שאם החיים שלכם יורדים לאמצע הרמה האחרונה – אתם תוכלו לרפא את עצמכם עם פלייר, תחבושת, גפרורים, השיניים, פריקת הכתף ועוד שאר מיני תרגילים מוזרים. לא ישארו לכם צלקות והחיים שלכם יעלו בחזרה בשתי רמות. אני הצלחתי לגמור כך חצי משחק בלי להשתמש בערכות ריפוי...  

Image
FarCry2

 

השליטה במשחק
אני כמעט והתפתתי להגיד שב- FC2 , השליטה במשחק הרבה יותר קלה בגלל הקושי שבתפעול חליפת הננו מ-Crysis, אבל איזה גאון החליט שהמפה תהייה על הלחצן "5" ומתופעלת באופן "אמיתי יותר". במילים אחרות סיוט, לוקח טיפה זמן להתרגל לרעיון ויותר זמן להבין למה "ערבבו" את הלחצנים 5-R-E-C. שני המשחקים מצריכים רמה מסויימת של תרגול ומרגע שתתחילו להתרגל למשחק תגלו שבשני המקרים השליטה לא כזו נוראית, מה גם ששחקנים מנוסים יגידו לכם שלדעתם השליטה במשחק די פשוטה.

 

גרפיקה
קרב הענקים בין שני המשחקים הללו הוא ללא ספק בתחום הגרפיקה, כל משחק מתעתד לתת לנו את הדבר האחרון והאמיתי ביותר. למען האמת, בתחום הזה שני המפתחים יוצאים מנצחים ומפסידים כאחד: אין ספק שהגרפיקה מדהימה בשני המשחקים ושהמנועים הגרפיים הם מהמתקדמים ביותר שראיתי, אבל מרוב כל ההצהרות והטיזרים על "המנוע הגרפי האולטימטיבי" כבר התחלתי לדמיין את עצמי מאבד את השפיות ואת היכולת להבחין בין העולם הדמיוני של המשחק למציאות, זה לא קרה.

בואו נסתכל מה נותן לנו Warhead: עקרונית בחבילת ההרחבה יש שיפור רציני במנוע הגרפי (תיקון באגים בעיקר) וזו נקודת זכות לטובת Crysis, המשחק רץ אצלי חלק ולמרות ששמעתי על צניחות ב-FPS אצל אנשים אחרים, לי זה כמעט ולא קרה. למערכת ההפעלה שלי יש התייחסות ב"דרישות המערכת". האפשרויות הגרפיות שהמשחק נותן לכם לשלוט בערכיהן הן: הטקסטורה, איכות האובייקטים, איכות הצללים, רמת המנוע הפיסיקלי, רמת השיידרים (קשור לרמת התלת-מימד ), איכות האפקטים בתלת-מימד, איכות האפקטים הכללים של המשחק, איכות הוידאו שנקבעת בתהליך ה-Postprocessing, איכות החלקיקים, איכות המים, איכות הקול ועוד אפשרות מעצבנת בשם motion blur, לפיה תראו מטושטש מה שסביבכם כל פעם שתסתובבו מהר מידי (מציאותי...זוכרים?..מעצבן).

כדי לדבר על הגרפיקה של המשחק FC2 צריך להסביר שלכל מי שיש כרטיס מסך של ATI, חובה להתקין את ההוטפיקס שיצא למשחק, אחרת הגרפיקה עלובה ומלאה בבאגים. את התיקון לדרייברים של כרטיס המסך תוכלו להוריד מכאן. מרגע שתתקינו את הדרייבר האיכות של הגרפיקה תעלה פלאים ופתאום דברים יראו לכם הרבה יותר חיים, גם אם כרגע הרגתם אותם. האפשרויות הגרפיות שהמחשק נותן לכם לשלוט בערכיהן הן: רזולוציה, קצב רענון של המסך, סינכרון ורטיקלי, אנטיאלייזינג, גרסת ה-DirectX שלכם – ניתן להפעיל גם בגרסה 10. בהירות, קונטרסט, תיקון גמא, רמת המציאותיות של העצים, האש, הפיסיקה, הסביבה, הצמחייה, הצללים, פני השטח והגאומטריה. גם כאן תוכלו להפעיל עיבוד Post ולשלוט ברמת הטקסטורה, הצללים (שונה מהפיזיקה של הצללים) והרקע.

כל עוד בדקתי את המשחקים ב-DirectX9 בשני המשחקי יצאתי מרוצה מהאפשרויות הגרפיות ומהמנוע הגרפי, FC2  נותן רושם יותר מקצועי בתפריט האפשרויות המתקדמות של הגרפיקה, אבל בתוצאה הסופית כמעט ואין הבדל ממשי שבגללו הייתי אומר שמשחק אחד יותר טוב מהשני.
לעומת זאת ברגע שעברתי ל- DirectX10 ישר ראיתי הבדלים בין המשחקים, המנוע של Warhead אמנם יותר כבד, אבל האיכות של הגרפיקה והטקסטורה עולה על זו שמוצגת ב-FC2.    

 

  Image
Crysis Warhead

סאונד
שני המשחקים הצליחו להרשים אותי בתחום של הסאונד, בשני המקרים יש התאמה מלאה בין הסביבה ורעשי הרקע, לאפקטי הקול והשתלבות טובה של המוזיקה עם דינמיקת המשחק. FC2 הצליח לכבוש אותי עם כניסות עדינות של נעימות אפריקניות והשימוש בתופי הדום-דום בהתאם לרמת האקשן של המשחק, אבל כמו שאמרתי: רק דברים טובים.

 

דרישות מערכת מינימאליות Crysis Warhead
מעבד פנטיום 2.8GHz למשתמשי XP או 3.2GHz למשתמשי ויסטה.
זיכרון פנימי: 1 ג'יגה למשתמשי XP או  1.5Gbלמשתמשי ויסטה.
כרטיס מסך Geforce6600 ומעלה או Readon9800pro ומעלה
מקום פנוי בכונן הקשיח: 15Gb.
כונן DVD

דרישות מערכת מינימאליות FC2
מעבד כפול ליבה של אינטל במהירות 2.6GHz או פנטיום 4 במהירות 3.2GHz. לחליפין מעבד AMD Athlon 3500+  ומעלה.
זיכרון פנימי: לפחות 1Gb.
כרטיס מסך: כל כרטיס החל מ- Nvidia 6800 /ATI X1650 ומעלה. בגדול צריך שלכרטיס המסך שלכם תהייה תמיכה בעיבוד צללים ולפחות 256 מגה זיכרון.
מקום פנוי בכונן הקשיח: בערך 12 ג'יגה.
כונן DVD


דרישות המערכת של שני המשחקים די דומות, בשני המחשבים שלי: אחד עם מעבד 3200+ של AMD וכרטיס מסך X1950 של ATI, עם 2 ג'יגה זיכרון, מערכת הפעלה XP. השני עם מעבד פנום 9550 במהירות 2.2GHz לליבה, כרטיס מסך X3850 ו-4 ג'יגה זיכרון, מערכת הפעלה ויסטה 64.
בשני המחשבים שני המשחקים רצו חלק בשיא האיכות הגרפית, אני שמעתי תלונות על המשחקים וביחוד על Warhead, לא יצא לי לאמת את התלונות. אכן היו קטעים במשחק שה-FPS ירד, אבל לא לרמה בלתי נסבלת שלא ניתן היה לשחק בה.

 

 
Image
FarCry2

 

אורך חיי המדף ומשחק הרשת
מראש אני יכול להגיד לכם שבמדד הזה FC2 לוקח ובגדול, בעיקר בגלל ש- Crysis Warhead זו חבילת הרחבה, ולכן:
 א. אורך המשחק \ מספר השעות שתבלו מול המסך, יהיה הרבה יותר גבוה ב-FC2, בעיקר בגלל שאפשר לגמור את Warhead  בכמה שעות בודדות. על זה נאמר "החיים לא נמדדים במספר הנשימות, אלא במספר הרגעים שעוצרים את נשימתנו".
ב. אין ל-Warhead גרסת מולטיפלייר בעוד של FC2 יש ויש. משחק הרשת כידוע יכול להאריך את חיי המשחק ממספר שעות בודדות לחודשים רצופים של משחק מענג.

 

 

סיכום
בואו נתחיל מזה ששני המשחקים אכזבו אותי בכך שהם לא הצליחו לשחזר את ההצלחה של FarCry. אז ל-Crysis יש תירוץ טוב, השם שלהם זה לא FC, למרות שהמפתיחים הם אותם המפתחים. אבל מה התירוץ של FarCry2? היה לי קשה למצוא את הקשר בין שני המשחקים והתחושה שלי הייתה שמנצלים שם טוב של משחק כדי לגרום לאנשים להתלהב ממשחק שאין בינו לבין FarCry שום קשר.

למרות כל הביקורת על המשחקים, הם עדיין הרבה יותר טובים מלא מעט משחקים שעברו תחת הידיים שלי בתקופה האחרונה. איפה הם טובים יותר? -בתחום הגרפיקה והמציאותיות. איפה הם נופלים? -בעלילה.

 

איזה משחק שווה יותר את הכסף
בואו נתחיל מזה שנכון ליום כתיבת הביקורת חבילת ההרחבה Warhead יותר זולה מ-FC2 בחמישים שקלים. כדי לענות על השאלה צריך לדעת מה אתם מחפשים: אם אתם רוצים עלילה טובה ואתם גם במקרה מעריצים של Crysis, חבילת ההרחבה תספק לכם את הסחורה. לעומת זאת אם אתם מחפשים משחק שיעסיק אתכם יותר מיומיים ואפילו גם כמה חודשים, משחק שבו יש גם אפשרות של מולטיפלייר, אז FC2 זו הבחירה הנכונה.

אני, למרות ש-Warhead  בנוי הרבה יותר טוב בעלילה, הייתי מעדיף את FarCry2. בעיקר בזכות משחק הרשת שלו. גם אם הייתי משווה בין משחק הרשת של Crysis הבסיסי ל-FC2 הייתי מעדיף את זה של FC2. אם על המאזניים היו מונחים Crysis המקורי ו-FC2 התוצאה היתה אולי שונה, אבל Crysis כבר "ישן" ולא עומד על הפרק...

 

ציונים Warhead
גרפיקה-10
סאונד-10
שליטה במשחק-8
הנאה-9 (קצר מידי כדי להיות 10)
עלילה- 8

 ציון סופי-9.0

 

ציונים FC2
גרפיקה-10
סאונד-10
שליטה במשחק-9
הנאה-6
עלילה – 5

ציון סופי-8.2

 

תמונות מסך מהמשחק  Crysis Warhead

תמונות מסך מהמשחק FarCry2

את הביקורת ערך רועי א.

עידכון אחרון ( Tuesday, 11 November 2008 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker