מבזקים
יש לנו זוכה ראשון בהגרלה נושאת הפרסים בחסות הד-ארצי, ההגרלות נערכות בהשראת המשחקים האולימפיים בביג'ין והפרס גם הוא - עותק של המשחק בייג'ין 2008. רוצים גם אתם להיסחף לאתגרים האולימפיים? קדימה השתתפו בהגרלה הבאה.

להשתתפות בהגרלה

הזוכה השבוע הוא קובי חזק מבת-ים.
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק "מצור בחלל" - Space Siege הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 20 October 2008

הקדמה

"קשר גורדי" הוא ביטוי שמשמעותו קשר מסובך שלא ניתן להתירו. טוב נו, זו היתה משמעות הביטוי עד שהגיע אל הקשר הגורדי אלכסנדר מוקדון (אלכסנדר הגדול) וחתך אותו עם חרבו.. לסיפור אין מוסר השכל, גורדיוס שקשר את הקשר בטוח רימה, אחרת איך זה שלקשר לא היו קצוות? ואם לגורדיוס מותר לרמות אז גם לאלכסנדר מוקדון.

ככה זה בשרת של צ'יטרים, אם מרמים אז כולם מרמים ואז כבר אין משמעות ליתרון שנותן הצ'יט. להיפך, תחשבו למשל איזה "שפיץ" היה נחשב אלכסנדר אם היה מצליח לפתוח את הקשר הגורדי בשתי ידיים חשופות.

למה אני מספר לכם את זה? כי אם במשחק Space Siege הגיעו לכדור הארץ חייזרים שהצליחו בצ'יק-צ'ק לחסל את מרבית האנושות, אז צריך להיות צ'יטר רציני כדי להציל את שארית האנושות מכלייה ולכסח את כל החייזרים שבעולם (או לפחות את אלו שעל הסיפון).

Image

 

הסיפור
הכל התחיל בחדר המיטות של נשיא ארה"ב. "דארלינג", אמרה לו אשתו, "משעמם לי, תרגש אותי, בא לי לצאת לטיול במקום חדש". השעה הייתה שעת לילה מאוחרת וכל מה שהנשיא רצה זה לישון, אבל אשתו לא הפסיקה לנדנד. באותו הלילה חשב הנשיא, כמה רחוק אני יכול לשלוח אותה כדי שהטיול יהיה ארוך במיוחד...

את הסיפור הזה לא מספרים לכם, העלילה של המשחק מתחילה בכך שהאנושות "יוצאת לטייל" ברחבי הפלנטות כדי לחקור ולהרחיב שטחי מחייה. במסעם הם פוגשים זן אכזר של חייזרים שמבין מהר מאוד שבעימות נגד האנושות הוא חייב לצאת המנצח, החייזרים מחסלים את ספינות הסיור ורודפים אחרי הניצולים לכדור הארץ. מכאן ועד להשמדה המוחלטת של תושבי כדור הארץ לא עובר זמן רב וכל שרידי האנושות מתפזרים בגלקסיה.

הסיפור האישי שלכם מתחיל כסיפורו של סת וולקר, חייל הנדסה שסופח לספינת התיישבות שבועיים קודם לתקיפת החייזרים. במהלך הבריחה של הספינה "מתלבשים" עליה כמה גדודים של חייזרים ומתחילים לרסק את ההגנות. מפקד הספינה יוצא בצעד נואש ומפזר גז קטלני בספינה, גז שמחסל בקרב בני האדם כמות נכבדה מאלו שלא הספיקו להיכנס לתאי השינה. אבל מסתבר שהגז לא השפיע יותר מידי על החייזרים. המצב מחריף כשמתגלה שהחייזרים ניצלו את השינה העמוקה של בני האדם כדי לפתוח תאי שינה ולחסל מהם כמה שיותר. הם גם הגדילו לעשות והשתלטו על מערכות ההגנה והחיילים הסיברנטיקים (שילוב בין אדם לחלקי רובוט) של הספינה והפנו אותם כנגד הנוסעים האנושיים. אז הנה אתם, סת וולקר. כשהלכתם לישון המצב היה ממש גרוע וכעת שאתם מתעוררים המצב כבר ממש על הפנים.


Image

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק טובה, במיוחד ביחס לגרפיקה שהורגלנו לראות במשחקי ה-RPG. המנוע הגרפי של המשחק גם הוא מנוע איכותי והמשחק רץ די טוב גם על ההגדרות הגרפיות הגבוהות ביותר ואל תגידו לי "נו אז מה...?" כי  יש משחקים שלא ניתן לשחק על שיא ההגדרות הגרפיות, גם עם המחשב הכי חדש שיש כיום בחנויות.

למען האמת, אם מדברים על הגרפיקה, אז למרות שיש הבדל ניכר בין הרמה הגרפית הגבוהה ביותר לנמוכה ביותר, אני יכול להגיד לכם שגם ברמה הגרפית הנמוכה ביותר המשחק נראה טוב. משמע שאם יש לכם מחשב הקרוב לדרישות המינימום של המשחק, עדיין תוכלו להנות ממנו בלי לאגים. 

האפשרויות הגרפיות העומדות בפניכם הן: המשחק תומך ברזולוציה של עד1280X 1024, שליטה במסך מלא\חלק מהמסך, סינכרון ורטיקלי, תיקון רמת הבהירות, רמת הטקסטורה: בחירה בין שלוש רמות –נמוך, בינוני וגבוה. אותו הדבר גם לגבי הצללים והמפרט הסביבתי. בנוסף תוכלו להפעיל גם אפקט תאורה שמזכיר במשהו את טכנולוגיית ה-HDR.

 
Image

 

קול וסאונד
אני מתקין את המשחק, יש את הפתיח הרגיל של החברות, ולפתע דממה. המסך משחיר ואת הדממה מפלח קולו של גידי גוב (או מישהו שנשמע ממש כמוהו). הייתם צריכים לראות את החיוך על הפנים שלי ששמעתי את זה בפעם הראשונה, השנייה והשלישית... מה עוד אני יכול להגיד על הקולות במשחק? ובכן מדובר במשחק עם הרבה אפקטים והרבה משחקי סאונד. אבל מי שהיה אחראי על הסאונד ללא ספק מבין עניין, ואיך אני יודע את זה? א.בגלל שהקולות והאפקטים ממש איכותיים. ב.בגלל שיש משחק נכון של סאונד – אפקטים. ג. החשוב מכל- אין קולות מעצבנים, המוזיקה לא מרגיזה ואתם תוכלו לשחק במשחק מבלי לשנות את הגדרות הסאונד של המשחק.

אפשרויות הסאונד העומדות בפניכם הן: שליטה בעוצמת המאסטר (כל הצלילים יחד), שליטה בעוצמת המוזיקה, האפקטים, ההיקפיים והקולות של הדמויות. מלבד זאת אין עוד אפשרויות מתקדמות של שליטה באיכות הסאונד, תדירות או ערוצים.


Image

 

דרישות מינימאליות
מעבד עם ליבה אחת
Pentium 4 2.6GHz
זיכרון 512Mb

כרטיס מסך עם 128
MB לפחות NVIDIA 6800 או ATI 9800 
כרטיס קול תואם
direct X 9.0c
דיסק קשיח 3
GB

דרישות מומלצות
מעבד עם ליבה אחת במהירות 3.0GHz 
זיכרון 1
GB
כרטיס מסך עם לפחות 256
MB זיכרון מסדרת GeForce 8000 ומעלה.
כרטיס קול מסדרת
X-Fi מבית קריאטיב תומך EAX.

 Image

אני שיחקתי במחשב עם מעבד רגיל 2.2GHz, 2GB זיכרון, כרטיס מסך X1950 של ATI וכרטיס קול מובנה עם שבב של RealTek. אני יכול להגיד לכם שלאורך מרבית המשחק לא היו לאגים מיוחדים והוא רץ חלק. אבל לעיתים נדירות ביותר היו לאגים גם בסאונד (בנפרד). וגם במשחק עצמו.
התפעול של המשחק – שמירות, העלאה ויציאה מהמשחק היו הרבה יותר מהירים מהמצופה, אני יכול להגיד לכם שיחסית לאיכות הגרפיקה שאתם מקבלים זמני הטעינה הם אפסיים.

  Image

 

המשחק והשליטה במשחק
ההתחלה של המשחק מרשימה ביותר, יש סיפור שמשתלב לתוך התפריט, הקריין גורם לכם להבין שאתם הסיכוי היחיד של האנושות לשרוד והכל נראה מגניב. לעומת זאת, מרגע שמתחיל הקרב הראשון אתם מבינים שמשהו במשחק "נקוע". השליטה במשחק ממש לא נוחה, בעיקר בגלל שהסביבה עצמה של המשחק היא סביבה קלסטרופובית שמשגעת את המצלמות ומקשה על התמרון. איך גיליתי את זה? פשוט מאוד, כשנילחמתי בכמויות אדירות של חייזרים שתקפו אותי במקום שהייה מרווח מאוד, יצאתי כמעט ללא פגע, ממש התעללתי בחייזרים. לעומת זאת במסדרונות הצפופים, כשהמצלמה החליטה להשתגע, היה לי קשה מאוד לכוון את היריות שלי על חייזרים בזמן שהפוקוס ממוקד בגב שלי או באיזה קיר...

בסופו של דבר, אני יכול להגיד לכם שככל שהמשחק מתקדם אתם תתרגלו למקשים והנושא יהפוך לזניח. מה שחבל בכל הסיפור הוא שמתקבל רושם הראשוני שמדובר במשחק ממש לא נוח וחבל. המזל של יוצרי המשחק הוא שמבקרים באתר הזה חייבים לסיים את המשחק לפני שהם מוציאים ביקורת.

ששמעתי בפעם הראשונה על המשחק Space Siege חשבתי שמדובר במשחק RPG נוסח Guild Wars, אז זהו שלא. סגנון המשחק היה הדבר הראשון שהצליח להפתיע אותי, מדובר בשילוב עדין בין RPG ל-FPS שרק גיימרים עם מספיק ניסיון יכולים להבחין בו, מבחינתי מדובר בשילוב יפיפה: מצד אחד יש את האינטראקציה הממכרת של משחקי ה-RPG ומצד שני יש את הדינמיקה המהירה של משחקי ה-FPS.

Image

 

למה אני מתכוון? ובכן, בעוד שבמשחקי RPG אחרים יש דגש כבד על איסוף חפצים, הרכבת שיקויים, קימבון שריונות ושלל דברים שמאיטים את המשחק. כאן ב-Space Siege כל מה שאתם צריכים לעשות זה לאסוף את כל חפצי ה-"Upgrade" שתמצאו ואפילו לאסוף לא צריך להתאמץ: לחיצה על המקש "Z" תעשה בשבילכם את העבודה ותאסוף את כל החפצים ברדיוס סביר. קחו עוד דוגמה, במשחקים כמו גילד וורז או WarCraft יכולים להיות קרבות שנמשכים לאורך כמה שעות!!! אתם יכולים לפגוש יצורים מפלצתיים שמחדשים חיים בקצב מטורף או גורמים כמויות לא הגיוניות של נזק. לעומת זאת, ב-Space Siege הקרב הארוך ביותר לא נמשך יותר מכמה דקות בודדות, אתם תגלו שהנשק שלכם אפקטיבי (כמו שנשק צריך להיות). ואם תילחמו נכון, אף יצור לא יוכל להרוג אתכם.

יש עוד משהו יפה ב-Space Siege שמזכיר משחקי FPS: יוצרי המשחק לקחו אלמנטי FPS מובהקים והכניסו אותם למשחק. למשל, במהלך המשחק תמצאו יומנים אלקטרונים שמקריאים לכם את הרשמים והחוויות שתושבי הספינה הקליטו (מזכיר למישהו את ביושוק?). העלילה משלבת גם סיפור על ילדה קטנה שמתעתעת בכם וכמובן שלא ניתן להשיג אותה ( מזכיר מאוד את HL, PREY, FEAR). אלמנט שהתחבב במשחקי ה-FPS.


Image

 

אם התחלתי לדבר על דינמיקת המשחק, אז בואו נזכיר עוד עובדה שעושה את המשחק לידידותי יותר: על הריגות אתם מתוגמלים באופן כפול: על כל הריגה עם נשק רגיל אתם תחדשו אנרגיה. בנוסף, לעיתים קרובות אתם מתוגמלים גם בחפצי שידרוג. חפצים אלו משמשים אתכם כדי לשפר את הדמות שלכם, לשפר את הרובוט שלכם או לרכוש ציוד ורובוט חדש (אם הרובוט שלכם נהרס). מאחר והתגמול הזה עוזר לכם לבנות ולחזק את הדמות שלכם, דאגו יוצרי המשחק שלא יהיה "ספון" כך שלמעשה היצורים ספורים ולא תיתקלו בצורך הסיזיפי להרוג את אותם יצורים כשאתם עוברים ממסך למסך. הדבר הקטנטן הזה ללא ספק הופך את המשחק לקליל.

 אתם בטח שואלים "על איזה רובוט הוא דיבר שם למעלה?" ובכן כדי שלא יהיה לכם משעמם הכניסו במשחק דמות עזר: רובוט ענתיקה מימי אחשוורוש שאתם עומלים על שידרוגו. כמובן שאתם צריכים לעשות את החשבון הפרטי שלכם, אם תשדרגו את הרובוט, תחסכו מעצמכם שידרוגים וכך הדמות שלכם תהייה הרבה יותר חלשה ופגיעה. מצד שני אם לא תשקיעו ברובוט, הוא יהיה חלש, יהרס בכל קרב ואתם תהיו צריכים לשלם כל פעם על רובוט חדש. אלא אם כן תחליטו שאתם מעדיפים לשחק בלי רובוט לצידכם.

שיטת התגמול והצורך הגבוה בחפצי שדרוג, הופכים אתכם לחפרפרות של ממש, ואתם תגלו שמשתלם לכם להרים באוויר כל בלון גז, כל מיכל דלק וכל ארגז תחמושת שניתן לפוצץ (הלו! אתה הורס לי את הספינה!!). כל זה בשביל הצורך האגואיסטי שלכם בשדרוג אינטנסיבי של היכולות שלכם.

אז איזה יכולות אתם יכולים לשדרג? כמעט כל דבר: אתם יכולים להוסיף שדרוגים כלליים לדמות שלכם, כגון: עמידות לאש, הגדלת הנזק, תוספת חיים וכן הלאה. אתם תוכלו גם לשדרג כל נשק בפני עצמו: אם תתקבעו על נשק אחד, זה יהיה שווה לשדרג אותו. רק קחו בחשבון שמידי פעם אתם תחליפו נשקים. כמו שהזכרתי אתם יכולים לשדרג גם את הרובוט שלכם: לגרום לו להיות לעמיד יותר, חזק יותר, מזיק יותר וכן הלאה. שיטת השדרוגים היא פשוטה מאוד, מובנת ביותר ולא מצריכה מכם לנבור בוויקיפדיה.


Image

סוג נוסף של שדרוגים הוא שדרוגי הסקילים: עם כל משימה שתסיימו תקבלו שתי נקודות יכולת, שישמשו אתכם להעלאת היכולות שלכם בקרב כלוחם או כמהנדס. היכולות של הלוחם הן מאוד אטרקטיביות מצד אחד, אבל שימו לב שתוספת נקודות ליכולות בתחומים שונים בהנדסה משדרגות גם את הרובוט שלכם.

העלילה של המשחק מתפתחת ממש יפה, ככל שתתקדמו במשחק יתגלו לכם מימדי האסון שפקד את החללית ומעדויות שתאספו תגלו, שבני האדם אשמים לא פחות בכל מה שקרה. אם תרצו אפשר לומר שלפי העלילה "אנחנו התחלנו קודם" והתיישבנו בכוכב שהחייזרים נטשו לכאורה. הרמז להמשך העלילה מתקבל שסט וולקר שואל "אם החייזרים השתלטו על החללית, מערכות ההגנה והחיילים הסיברנטיים שבה, למה הם לא הרסו אותה וזהו"? באותו שלב אתם מתחילים להבין שיש עוד איזה משהו נוסף שמתרחש, מבלי שתהיו מודעים אליו והסקרנות רק הולכת וגואה.

בכדי לסייע לכם במשחק אתם מקבלים מידי פעם טיפים לשליטה במשחק, בנוסף יש גם הרבה יועצים. אבל אני אגיד לכם משהו, מאז ששיחקתי במשחק "Far Cry", אני לא סומך על שום יועץ לא מקשיב לאף אחד, כל מה שאני עושה זה רק לפי המצפון הפנימי שלי. קחו למשל דוגמה: יש לכם אפשרות לשדרג את עצמכם עם יחידות סיברנטיות, זה אומר שחלקים מהגוף שלכם יהיו שילוב של אביזרים מכאניים רובוטיים עם הגוף האנושי. לשילובים כאלו יש יתרון עצום – אתם הופכים להיות מהירים, חזקים וקטלניים יותר באופן משמעותי. אבל, אלייה וקוץ בה, עם כל שדרוג סיברנטי אתם מאבדים חלקים מהאנושיות שלכם. זה לא היה מפריע לי אם היה מדובר במשחק אחר. אבל אחרי שראיתי איך החייזרים השתלטו על החיילים הסיברנטיים של האונייה, ואחרי שכל רגע דאגו להזכיר לי שאני הוא השריד האחרון מהאנושות. נהיה לי הרבה יותר קשה להקשיב למחשב של החללית ולהפוך את עצמי מאנושי לרובוטי.

הניווט במשחק הוא לא מסובך, המפות די קטנות באופן יחסי למשחקים אחרים ולחיצה על M חושפת את המפה העדכנית למסך. זה יכול להיות יעיל, בתנאי שהמטרה אליה אתם פונים נמצאת באותה קומה יחד איתכם. מאחר ואין לכם GPS או כלי ניווט נוסף מלבד המפה, סביר להניח שתיתקלו מידי פעם באתגרי ניווט למעברים בין קומות. המשחק עצמו בנוי לינארית: דלתות נפתחות עם התקדמות העלילה, כך שלמרות שיש לכם את חופש התנועה שלכם, אתם תהיו חייבים ללכת במסלול מוגדר כדי להתקדם במשחק.

 

Image

בואו נתמקד לרגע בענייני בריאות. את השידרוגים, השמירות והריפוי, שמו ביחד בחדר אחד. כל פעם שתיכנסו להתרפא, המשחק יעשה לכם שמירה אוטומטית ויעלה את הבריאות והאנרגיה שלכם לרמה המקסימאלית. בשדה הקרב כבר הזכרנו שהאנרגיה יכולה להתחדש ע"י לחימה אקטיבית. אבל בשלבים הראשונים, החיים יכולים להתחדש רק בעזרת ערכות עזרה ראשונה (לחיצה על H ). לרובוט שלכם החיים הרבה יותר קלים ואם תורו לו, הוא יתקן את עצמו תמורת כמות נכבדה של אנרגיה שיקח מכם.

הנשקים במשחק הופכים מעניין מעשי לעקרוני: ככל שתתקדמו במשחק כך תמצאו יותר נשקים שיהיו מן הסתם מתקדמים יותר ויותר. אז אתם תתחילו לשאול את עצמכם באיזה נשק כדאי יותר להשקיע, איפה כדאי לשדרג יותר. מרגע שתתחילו לשדרג נשק אחד, זה יהפוך מהר מאוד לעניין ממכר. קשה מאוד לוותר על נשק משודרג, אפילו בשביל נשק שברמת שדרוג זהה יהיה טוב יותר. עצה שלי, תשקיעו קודם כל ביכולות האישיות שלכם ורק אח"כ תבזבזו חפצי שדרוג על נשקים.

המשחק כולו קולח ולפעמים זה לא לטובה: אני לא נתקלתי בקשיים כל שהם, בקודים, בחידות או בבעיות שגרמו לי לחשוב שעות נוספות. כמובן שיש לזה יתרון אדיר – שלא נתקעים בשלב אחד. אבל לפעמים זה לא מזיק לתפעל טיפה את התאים האפורים בקופסה שיש לכולנו מעל הכתפיים...


Image

 אז איזה יריבים יש במשחק? המון חייזרים, בצורות שונות ומשונות. שאם תחשבו על זה - זה טיפה מוזר. תחשבו שלצד בני האדם היו נלחמים גם תמנונים, קרוקודילים ועטלפים. לא נשמע הגיוני, נכון? אז למה שהחייזרים יהיו כל כך מגוונים?!? כולנו יודעים את התשובה, אבל זה עדיין מצחיק לשאול. כמו שהזכרתי קודם, אתם תפגשו גם אוייבים "אנושיים". מדובר בחיילים שכל הגוף שלהם הומר לרכיבים רובוטיים ולכן היה קל לחייזרים להשתלט עליהם ולהפנות אותם נגדכם, כמו כל הרובוטים של הספינה. מידי פעם אתם תפגשו יריבים מיוחדים - עם כוחות מיוחדים וכמות נאה של חיים. אל חשש, אם תילחמו נכון – גם אותם תביסו בקלות. רמת הקושי של היריבים גם כן עולה עם התקדמות המשחק, אתם תפגשו יריבים שישתמשו ביכולות מיוחדות כמו התקפות אש, חשמל ופלזמה. הדרך הכי טובה להתמודד עם התקפות כאלו היא להימנע מפגיעה בשלוש דרכים: התחמקות עם המקש "E", הגנה עם מגן ושדרוג העמידות שלכם (אממ.. כן, אפשר גם סתם לזוז הצידה בלי לקפוץ ולהשתגע, אבל זה עדיין נחשב להתחמקות).

הכי חשוב בכל המשחק: הדמות שלכם קשוחה. לא אכפת לה לצחוק על היריבים ועל דמויות אחרות, אתם לוקחים כל אתגר בשמחה ובלי להתלונן. בסרטונים אתם יוצאים תותחים ושאתם מדברים עם אנשים אחרים אתם תמיד בשליטה ויודעים מה לענות, בדיוק כמוני במציאות...

 
Image

מסקנות
המשחק Space Siege הוא משחק המצליח לתת לנו שילוב נדיר בין RPG ל-FPS, מההיכרות שלי עם עולם ה-RPG, קשה למצוא משחק המשלב את הז'אנר עם נשקים חמים. בד"כ משחקים שעשו את זה איבדו משהו מהקסם, כאן היוצרים של Space Siege מצליחים להתעלות ולהתגבר על הבעיה.

מאופן הגדרתו של המשחק כ-RPG זה אומר שתוכלו לבלות מול המסך שעות על גבי שעות, בניית הדמות אומנם אינה כל כך מורכבת וכך גם השדרוג\איסוף של החפצים. אבל זה מה שהופך את המשחק לכל כך כייפי: יש לי עדיין טראומות ממשחקים כמו WoW שם קרב אחד יכול לארוך כמה שעות, בגילד וורז הייתה איזו דובה-קוסמת שהתחדשה כל שנייה וכדי להרוג אותה תאלצו להתמודד איתה כמה שעות ברציפות!! לעומת זאת, ב-Space Siege כל דקת משחק נחשבת. היו ימים בהם נכנסתי ויצאתי מהמשחק כמה פעמים, כל פעם שיחקתי כמה דקות. המשחק מצידו יצא גדול וזכר כל אוייב שהרגתי וכל שדרוג שהדמות עברה.

 

האם המשחק שווה את הכסף
לדעתי כן. כבר בשלב השחקן היחיד אתם מקבלים את הגמול שלכם לכסף. בנוסף, למשחק יש מצב של משחק מרובה משתתפים וזה כפי שאנו טורחים לשנן, מעלה את הערך של המשחק פלאים ולו רק בזכות העובדה שאורך החיים שלו הופך כמעט לאין-סופי. אני מוסיף כאן הסתייגות קטנה: למי שמחפש משחק RPG קלאסי, זה לא זה. לא כל שחקני ה-RPG יאהבו את המשחק אבל אתם יודעים מה? אחרי כמה שעות משחק גם הם יגלו את הצדדים הכייפים שבלהילחם בלי לבזבז יותר מידי זמן על איסוף רכיבים.  

 

ציון
 גרפיקה: 9
סאונד: 10
עלילה: 10
אתגר (רמת קושי): 8
משחקיות: 8

משחק ברשת: יש


ציון סופי
9.0

 

לצפייה בתמונות המסך
Image



 

עידכון אחרון ( Monday, 20 October 2008 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker