מבזקים
קלינט הוקינקג - הקריאטיב דירקטור של המשחק Far Cry 2 אישר את הידיעה שלא תצא גירסת דמו למשחק ההמשך. או במילים שלו "no, no demo" כפי שהוא הציג בפני הכתבים במונטראול. הסיבה לכך היא שעל פי יוביסופט, סגנון המשחק היחודי לא מאפשר להם להציג דמו כייפי ומגרה בו זמנית מבלי "להגיש נתח נכבד מהתוכן".

לקריאת הכתבה המלאה

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק RainBow6 Vegas2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 08 May 2008

הקדמה
לכבוד פסח חזרתי לארץ מטיול בויאטנם, ארץ מדהימה אם לא אכפת לכם שהבאר של המים נמצאת כמה מטרים מבור הספיגה (ביוב). בנמל התעופה יצא לי לפגוש את רוי שכמו יהודי טוב החליט לשחזר את יציאת מצריים ברוורס. היעד שלו היה ארה"ב – קנדה.

בטח תשאלו אותי "מה כל זה קשור לביקורת", אני אענה: ווגאס. בפעם האחרונה שרוי היה בווגאס הוא קיבל "צו הרחקה" מהעיר אחרי שסולק מכל קזינו אפשרי. מסתבר שהבחור כל כך חמקמק וערמומי שאפילו עם מליון המצלמות שיש להם, לא הצליחו להוכיח שהוא מרמה ורוי שלנו הורחק מבתי הקזינו על בסיס "תחושת בטן לא טובה" של הדילרים. מי שמכיר את בעלי הבית של וגאס, יודע כמו רוי שלעיר הזו לא כדאי לו להתקרב יותר ושהדרך היחידה שלו לטייל בווגאס ולהישאר שלם זה מן הסתם ב-RainBow Six Vegas2

Image

 

 הסיפור
במשחק RainBow Six Vegas2 אתם תיכנסו לדמותו של "בישוף". לוחם ימ"מ וראש כח תקיפה שתפקידו העיקרי לנטרל טרוריסטים המאיימים על אזרחים תמימים. המשחק מתחיל בסיפור חטיפה שקורה חמש שנים קודם לעלילה המרכזית. כמובן שאתם מפקדים על אחד מכוחות החילוץ והמבצע מסתיים בהצלחה. מה שאתם לא יודעים זה שאחרי חמש שנים מרכז העיר וגאס הולכת להפוך לתופת אחת גדולה ומאות מחבלים ישטפו אותה בהתקפות קטלניות ותמוהות. אני בפירוש אומר תמוהות כי על פניו המחבלים הורגים סתם בשביל ההרג בלי שום דרישות כופר, קריאות נקמה וכיו"ב. במשחק יצא לכם לפקד על צוות של עוד שני אנשים וביחד תנסו לגלות מי עומד מאחורי כל ההתקפות וכמובן שתנסו למנוע אותם מלהפיץ נשק כימי להשמדה המונית בכל האמצעים הטקטיים העומדים לרשותכם. אגב, זה לא משנה אם תבחרו להיות לוחם או לוחמת השם שלכם נשאר "בישוף".

Image

 

גרפיקה
חכו רגע אחד! ברגע שהמשחק עולה אל תגעו בכלום, למי שתהייה מספיק סבלנות יזכה לראות את סרטון הפתיחה של המשחק שאמור להציג את שיא הביצועים של המנוע הגרפי ואכן, למרות שהסרטון עצמו לא מרתק, הוא בהחלט מרשים. המשחק בנוי על מנוע Unreal שידוע כמנוע קליל יחסית ולכן לאורך כל המשחק לא נתקלתי בלאגים כל שהם אבל היו בהחלט צניחות FPS שקשורות יותר למעבד הראשי מאשר לעיבוד הגרפי.

האפשרויות הגרפיות העומדות בפניכם במשחק הן: רזולוציה עד לרמה של 1280x1024, שליטה ביחס הרוחב גובה של המסך, באנטיאלייזינג עד "לרמה 3" שאני מניח שמדובר במה שאנחנו מכירים כ-x8. כמו כן תוכלו לשלוט בסינכרון של המסך, באיכות הצללים, באפקט התנועתיות (טשטוש עצמים בעת תנועה). ובדרגת הבהירות (בין 1 ל-10). בגדול אני יכול להגיד לכם שראיתי תפריטים גרפיים הרבה יותר מקצועיים ומפורטים, אבל גם התפריט הזה מספק את הסחורה.

 

Image

 

קול וסאונד

הסאונד והקולות של המשחק ברמה סבירה, זה אומר שיש לכם את כל הסטנדרט של שליטה בעוצמת הסאונד, בעוצמת הקולות של האנשים ועוצמת המוזיקה, אבל יותר משלושת האפשרויות הבסיסיות הללו אין עוד אפשרויות מתקדמות. בקשר לסאונד, לקולות של האנשים ולאפקטים אני יכול להגיד בכיף שב-Tom Clancy שיחקו אותה. יש את האפקטים הנכונים של היריות, פיצוצים, פלאש, צעקות. הכל מתוכנת כהלכה. אבל בדבר אחד הם פיקששו לדעתי וזה במוזיקה החופרת רצח שלהם: בהתחלה אכן נהינתי מהמוזיקה של המשחק ואמרתי "פשששש.. איזה אחלה מוזיקה" אבל אחרי עשר דקות של חפירה הבנתי שאני הולך לצאת חירש ומשוגע מהמוזיקה הזו. חירש כי העוצמה שלה מופרזת בברירת מחדל (ממליץ בחום להנמיך). ומשוגע כי זו מוזיקה חופרת... זה נכון שנעשה ניסיון לשלב את המוזיקה עם הדינמיקה של המשחק, מבחינתי הניסיון לא עלה יפה.

 

Image


דרישות מערכת
הדרישות המינימאליות הרשמיות של המערכת הן:

  CPU: 3 GHz Pentium 4 Hyper Threading or AMD Athlon 3000
  Operating System: Windows Vista/Windows XP SP2
  Memory: 1024MB for Windows XP / 2048MB for Windows Vista
  Drive Space: 7 GB
  Graphics Card: 128 MB DirectX –compliant, Shader 3.0–enabled video card
  Sound Card: DirectX–compliant sound card

שימו לב: כרטיסי מסך נתמכים:
ATI Radeon X1000 series - Radeon X1600, X1800, X1900, X1950
 ATI Radeon HD 2000 Series - HD 2600, HD 2900, GT/XT
 ATI Radeon™ HD 3000 Series - HD 3850, HD 3870, HD 3870 X2
 NVIDIA GeForce 6 Series - GeForce 6800 Ultra, 6800 GT, 6800, and GeForce 6600 GT
 NVIDIA GeForce 7 Series - GeForce 7950 Series, 7900 Series, 7800 Series, 7600 Series,
 NVIDIA GeForce 8 Series - GeForce 8800 Ultra , GeForce 8800 GTX , GeForce 8800 GTS, GeForce 8800 GT , GeForce 8800 GS , GeForce 8600 GTS , GeForce 8600GT, GeForce 8500 GT
 NVIDIA GeForce 9 Series - GeForce 9600 GT

Image

כל כרטיסי ה-AGP אינם נתמכים!!!
דרישות המערכת המינימאליות די נמוכות יחסית לגרפיקה שאנחנו מקבלים, זה מוסיף למנוע הגרפי כמה נקודות זכות, אני שיחקתי על הרמה הגרפית הגבוהה ביותר עם מחשב שלא עוקף בהרבה את הדרישות המינימאליות וחוץ מזמני טעינה ארוכים במיוחד ועומס על הכרטיס מסך (צריכת החשמל שלו והטמפרטורה עלו פלאים) לא היו מורגשים במשחק עצמו לאגים, כן היו מורגשים באגים שהסתדרו עם התקנת העדכון למשחק.

המשחק והשליטה במשחק
בואו לשם שינוי נתחיל מהשליטה במשחק: אני אישית חושב שכמו שבתחומים רבים מעולם המדעים המדוייקים(כימיה, גנטיקה מחשבים) יש מערכת מסודרת של מתן שמות לתרכובות, גנים ומושגים (בהתאם). כך גם בעולם הגיימינג צריך לקום איזה גוף שיכתיב באופן חד משמעי הגדרות של מקשים.

ברור לכולם שזה לא יקרה ולי יש גם דרך קלה להתחמק משינויי המקשים: אני מתכנת לעצמי את הנוסטרומו לפי סקין מיוחד לכל משחק. אבל כל עניין המקשים באמת שמתחיל לעלות לי על העצבים. יש לי הרגל, לחוות את חווית המשחק כפי ששאר השחקנים יחוו אותו - זה אומר שבהתחלה אני תמיד משתמש בהגדרות ברירת המחדל של המשחק. אז מניסיון, לא רק שאני מתבלבל בין המקשים, אח"כ שאני בא לשחק במשחקים אחרים אני שוב מתבלבל בין המקשים וכך בשתי המפות הראשונות במולטיפלייר שחקנים חושבים שהם נלחמים נגד נוב מוחלט.

הוספה גם תמיכה בגיימפד של Xbox 360 , לפיכך באפשרויות השליטה יש לכם גם את האפשרות לעבוד עם השלט של ה-Xbox 360, אין לי את הניסיון של המשחק בשלט הזה כי אני באופן כללי לא אוהב לשחק עם שלטים ובכל זאת נחמד לדעת שהאפשרות קיימת.

המשחק RainBow Six Vegas2 הוא משחק טקטי לחלוטין וכמו במשחק כזה אתם מקבלים גם צוות טקטי עליו תשלטו. למי שלא רגיל למשחקים מהסגנון הזה, סביר להניח שיהיה טיפה קשה בהתחלה לתפעל את הצוות. אבל בסופו של דבר, אפשרי לעבור את המשחק בלי להשקיע יותר מידי בתפעול של הצוות.


 

לצורך העניין נגיד שהעצלנים מתחלקים לשתי קבוצות: אלו שאומרים לצוות שלהם לעקוב אחריהם ואת הזאבים הבודדים שמשאירים את הצוות בפינה אחת וממשיכים להתקדם במשחק. באפשרות הזו יש הרבה יתרונות: בואו נתחיל בזה שכך החברים שלכם לא גונבים לכם הריגות (XP), לא נדחפים לכם לכוונת, לא רצים לתוך רימונים שזרקתם, לא נהרגים מאש אוייב ולא חוסמים מעברים.

למשחק עם אנשי הצוות שלכם יש גם הרבה יתרונות. קודם כל נסביר שיש שלבים שאתם פשוט לא יכולים לשחק בלי אנשי הצוות שלכם כי יש להם תפקידים מוגדרים (כמו לנטרל פצצות או לפרוץ למחשבים). כך שמי שחשב שהוא יכול לשחק לבד במשחק הזה – אז לא. באנשי הצוות שלכם אתם יכולים לעשות שימושים רבים ונרחבים: לשלוח אותם למשוך אש (כן, הם מתים הרבה יותר לאט ממה שאתם תמותו). לסמן להם יריבים ובכך לעשות התקפה משולבת, לתת להם לשמור על נקודות מפתח ומעברים, לתת להם להתפרץ לחדר עם פלאש, לבקש מהם לזרוק רימון עשן או רסס. מי שישחק בצורה טקטית מושלמת, יגלה גם שאנשי הצוות שלו שומרים לו טוב על הגב ומצילים אותו שוב ושוב.

בכלל במשחק הזה אתם יכולים לבחור את סגנון המשחק שלכם. אם שחקנים נוסח "רמבו" תזרקו את כל השריונות הכבדים קחו את הנשקים הקלים ביותר ותסתערו על היריבים שלכם כמו מטורפים. לי זה עבד ולמרות שהסיכוי שאני אחטוף כדור עולה באופן חד עם מהירות המשחק, עדיין נהנתי יותר לשחק בסגנון הזה. כמובן, שכל החנונים בחבורה יכולים להגיד "אבל זה לא הכוונה של המפתחים" ו"אתה צריך לשחק טקטי". אז נכון, שיחקתי טקטי, הסתתרתי מאחורי קירות ויריתי "על עיוור". בהתחלה זה כיף אבל זה ממש, אבל ממש מייגע. בסופו של דבר התאזנתי על סגנון חצי טקטי, של התקדמות מהירה בצל קירות.

Image

 

אחד הכלים המרשימים יותר שיש לכם במשחק זה סיב האופטי. בעזרת המצלמה הזו אתם יכולים להציץ מעבר לכל דלת אפשרית ולסמן את האוייבים שלכם. לא ברור לי כל כך איך, אבל אחרי שאתם מוציאים את המצלמה, האוייבים שלכם נשארים מסומנים גם אם הם בורחים למקום מסתור, מה שמזכיר טיפה את היד בסרטים המצויירים שמלשינה לכל העולם איפה מסתתרת הדמות. 

סגנון המשחק שלכם יוביל בסופו של דבר לדברים המיוחדים שתפתחו: יש שלושה קטגוריות: Assault CQB ו-  Marksman, שכדי לפתוח כל אחת מהן אתם צריכים להשיג נקודות, למשל כדי לפתוח את הנשקים המבוססים על נקודות Marksman אתם צריכים להרוג אנשים מרחוק עם רובה צלפים וכדי לפתוח נשקים מקטגוריית ה- Assault אתם צריכים לפוצץ אנשים. סגנון משחק אחד לא מספיק כדי לפתוח את כל הנשקים וזה דווקא אחלה, כי כך היוצרים מעודדים את השחקן לעשות שימוש נרחב יותר במגוון האביזרים שסביר להניח שלא הינו בוחרים לקחת עלינו כברירת מחדל.

סביר להניח שסגנון המשחק שלכם יוכתב גם מדרגות הקושי, באופן כללי יש שלוש דרגות קושי: קלה, נורמלית ומציאותית. ההבדל בין רמות הקושי הוא בכמות התחמושת שאתם מקבלים, בניקוד שאתם מקבלים על כל הריגה. באגרסיביות של הבוטים, ברמת הדיוק של הבוטים, בעירנות של הבוטים. כך למשל אל תתפלאו אם ברמה הקלה ביותר תמצאו שבמשך עשרת הדקות האחרונות שהלכתם לשירותים, בא בוט והשתמש בגב שלכם כמחסה.

Image

אם התחלנו לדבר על האינטיליגנציה של הבוטים, אז קודם כל במצב "רגיעה" הם לא כל כך רגועים, בד"כ הם מנהלים שיחות שיגרתיות שחוזרות על עצמן. האינטיליגנציה האמיתית שלהם מתגלה בשדה הקרב, שהם הם חותרים למגע, זורקים רימונים, קוראים לתגבורות, תופסים מחסות ומתמודדים איתכם כמעט כמו שחקנים אמיתיים. אבל, לכל בוט יש את המגבלות שלו והמגבלות העיקריות של הבוטים ב- RainBow Six Vegas2 היא שהם אדישים לחלוטין למה שקורה לחברים שלהם דלת אחת לייד. הם לרוב לא פותחים דלתות אם היריות לא ממש קרובות אליהם, אם תזרקו רימון אז פתאום תשמעו את אחד הבוטים אומר "תגיד שמעת משהו?" רימון! ראבק, רימון!! שיא האבסורד היה בקרב שבו חיסלתי אולי עשרה בוטים ובסוף הקרב אני מסתכל לגג ולא מאמין: לכל אורך הקרב עמד צלף אדיש לחלוטין ואפילו לא הראה סימנים שהוא שומע את היריות, כנראה חייל או"ם.

או הו, אם אני מתחיל עם המוזה של התלונות אז נמשיך איתן בשטף: הסריקת חום (מקביל ל-UAV) במשחק מסריחה לחלוטין. היא לא נוחה, קצרה ונוטה להיות שגוייה בהצגת הנתונים. עשיתם סריקת חום? אל תאמינו לה, תסתכלו עליה טוב טוב אחרי כמה שניות שלא השתנה משהו ותסתכלו במפה הגדולה (Tab), ברגע שתראו את האוייבים על המפה הקטנה שלכם זה יהיה מאוחר מידי. 

Image

 

בואו נמשיך: הנשקים במשחק. אני בסוף אתחיל להתרגל לעובדה שבמשחק FPS יש רק שני נשקים, אבל כאן בניגוד למשחקים אחרים אתם ממש לא עושים שימוש במרבית הנשקים, למה? ככה! כי אתם בוחרים את הנשק הכי טוב שיש ונשארים איתו חצי מהמשחק. חוץ מזה שקל מידי לכוון את הנשקים ומניסיון אני יכול להגיד לכם שהרטט והסטייה של הנשקים לא מספיק אמיתיים.

עוד תלונה על הנשקים: בא אליכם יריב ואתם באמצע טעינה? אכלם אותה! ההחלפה של הנשקים ממש איטית ואין דבר כזה לזרוק את הנשק הצידה ולהעביר לנשק המשני או לאקדח. אני למשל אוהב לשחק עם מכונת ירייה (רמבו). אתם יודעים כמה זמן לוקח לדרוך מכונת ירייה? התוצאה כאובה: אם מגיע אלי יריב בזמן שאני טוען מכונת ירייה הוא יכול לצייר עלי בצבעי גואש עיגול אדום יפה, לכוון טוב טוב ולחסל.

רגע, לא סיימתי עם הנשקים, מה עם איזה בעיטה, סכין, בוקס, פטיש, צינור, מפתח צינורות, לום, חרב וכל מה שאי פעם שימש שחקני FPS לתת מכה מהירה מקרוב? זה לא שאני באמת חייב את האיבזור הזה כדי לשרוד, אבל מה קורה שאתם רוצים להשפיל את היריב? מה תעשו לו? זה נכון שכדור אחד לאשכים הורג (צלף). אבל אין דבר מספק כמו לעשות pawn עם סכין.

Image

 

בואו נמשיך את התלונות על המשחק בשני הליצנים שקיבלתי איתי: בזמן שאני נלחם כמו אריה והורג לבד חצי מהכפר של עזיז, שני הליצנים שאיתי נצמדים להם לקיר, זה מול זה ומשחקים "צים צים בלי קונצים" או איך שקוראים למשחק הזה שילדות קטנות משחקות עם המחיאות כפיים. שני העוזרים שלכם לא צפויים, נדחפים, מפריעים וברוב הזמן עשו אחד משלושת הדברים: א. הפריעו לכוון על יריבים. ב. הסתתרו ולא עשו כלום. ג. רצו לרימונים שאני זורק וגרמו ל"שיחרור מוקדם" שלי מהמשטרה. השלב הטוב יותר מבחינת משחקיות מתחיל לדעתי ברגע שאתם נפרדים משני העוזרים.

אם מדברים על עוזרים אפסים אז מה תגידו על המסוק, איזה מן מסוק משטרתי מסתובב בלי תת מקלע או לפחות צלף, למה אני צריך לקבל מהמסוק תמונה של המבוקש מספר 1? מה אתם חושבים שאתם מסוק טלוויזיה? מצידי תדרסו אותו עם הרוטורים, אם כבר יש אישה נוהגת במסוק – שתצדיק את המוניטין ותנסה לחנות "ליד" המבוקש. 

זהו, נגמרו התלונות? ממש לא! למה שום דבר כמעט במשחק לא נשבר? זה נכון שחלונות מתפוצצים ממש מדהים, עם אפקט קול מהממם. אבל מה עם לפוצץ מכוניות? מה עם לחורר צמיגים? מה עם לנתץ ציוד משרדי? ומה עם לרסק גופות? מרבית הדברים (כולל קקטוסים). חסינים לחלוטין ליריות שלכם, ומלבד אפקטים עלובים של "נוצות שעפות ממזרון" או דלתות שנופלות ממכונית, לא יצא לכם לחולל יותר מידי נזקים בלתי הפיכים. (אפשרי לשבור דלתות, חלונות, פלזמות, לוחות עץ, כלי זכוכית ואת החלק העליון של הבקבוק הגדול).

למעלה כתבתי שדלתות נשברות, אז כן. אבל פתאום, כשיש מליון אנשים בחדר גאזים מאחורי הדלתות וכולם הולכים למות עוד שנייה. או אז הדלתות ממש לא יכולות להישבר והבוט ההומו שלידי בועט בדלת כמו ילדה קטנה, כאילו אין לו ולכל חבר בכח מטען מיוחד לפתיחת הדלתות.

 

Image

 

אני אגיד לכם את האמת, בשלב מסויים במשחק אני הגעתי למסקנה שאני המחבל ואני נלחם נגד כל משטרת ארה"ב.. אחרי הכל צוות של שלושה אנשים שנלחם במאות ואולי אלפי לוחמים בלב וגאס חייב להיות צוות של טרוריסטים, אחרת איפה כל אנשי המשטרה? זה נכון שיש גופות, אבל אם זה היה המצב באוויר היו עשרות מטוסי F-16 ומאות טנקים היו נוסעים ברחובות. עוד משהו, ל"מחבלים" יש ציוד שהוא כל כך דומה לציוד שלי והם לוחמים באופן כל כך מאורגן שלצופה מהצד ממש קשה לקבוע מי פה הימ"מ.

הדבר הכי מעצבן במשחק לדעתי הוא שהוא בנוי על "חוט אחד": אין לכם אפשרות לעשות שמירות וזה לא משנה אם אתם נמצאים במרחק שני ס"מ מהנקודת ביקורת. מתתם? תתחילו מנקודת הביקורת הקודמת, אתם רוצים להפסיק לשחק ולהמשיך מחר? אין בעייה, תתחילו מנקודת הביקורת הקודמת.  עכשיו  נניח שבסדר, "חוט אחד" נועד לשמר קו אחיד של עלילה, אבל מה בדיוק העלילה כאן? ההצגה של הסיפור הראשי לא כל כך ברורה ואני עדיין מנסה להבין איך אפשר להציג עלילה של משחק באופן כל כך גרוע. הייתי גם שמח שמישהו יסביר לי לאן נעלמות כל הגופות כל כך מהר, בהתחלה חשבתי שיש איזה חייזר שאוכל אותן ועוד שנייה יקפוץ עלי, אבל מהר הבנתי שהן סתם נעלמות.

Image

 

 

הפעם אני אחרוג מההרגל שלי בביקורות ואציג את שאר התלונות, או דברים שנראו לי מוזרים במשחק בסגנון "מה לא הגיוני בתמונה".

20. אלכס מ"הישרדות" הוא איש ימ"מ.

Image

21. שמשטרת האופנה לא עצרה אותו.

Image

22. שלא עשו כפתור מיוחד שמאפשר לבעוט בתחת.

Image


23. שהיו חסרות למכבי  רק כמה נקודות כדי לנצח את צאסקה מוסקווה.

Image


24. שבישוף מחטט באף עם כפפה, למרות שלא בחרתי דמות של כושי.

Image


25. שמר כהן הנכבד ממשיך לשבת "כבול" למרות שאין שרשרת שמחברת את האזיקים.

Image


26. שהפה של המחלץ כל כך מסריח שדניס כהן לא יכול לישר את הראש.

Image

מרוב תלונות עוד תחשבו שהמשחק גרוע וזה לא נכון המשחק די סבבה אז כדי לאזן אני יכול להגיד גם כמה מילים טובות: המשחק עולה ויורד בווינדוס, מה שמאפשר לכם להפעיל ישומים כמו הפרופילים של הנוסטרומו אם שכחתם לטעון אותם, בלי לסגור את המשחק.  המשחק עושה שימוש בכלי נשק חביבים כמו פצצות זרחן או בשפה הצה"לית "עשן נפיץ".

מלבד שלושת התחומים בהם אתם מתקדמים, יש גם את מערך הדרגות שפותח לכם פריטי לבוש, זה לא כל כך מרתק אבל ללא ספק מוסיף מימד עומק למשחק. בכלל הדמות שלכם במשחק ממש מושקעת ואתם יכולים לשלוט בחלק גדול מהנתונים החיצוניים שלה. יש גם אפשרות של "לכידת פנים" שכמו שאני מבין זה לשים את הפנים שלכם במקום אלו של הדמות. אבל אני העדפתי להישאר עם ברירת המחדל מחשש שחברי הקבוצה יחשבו שמדובר בעוד מחבל.

אין במשחק בעייה של תחמושת, גם ברמה הקשה, יש לכם ארגזי תחמושת בתדירות גבוהה מאוד, אליהם אתם יכולים לחזור כמות מוגבלת של פעמים. בנוסף אתם יכולים להחליף את כלי הנשק שלכם עם אלו של היריבים, אבל אם יש לכם את אותו סוג כלי הנשק אז הדמות שלכם אוספת את התחמושת אוטומטית.

האפקטים של היריות ושל הדם במשחק ממש מגניבים, הרשף הוא הדבר האמיתי יותר בנשקים וההשפרצות של הדם נראות מציאותיות לחלוטין, מה גם שסימני הדם שנשארים על הקירות תלויים לחלוטין בזווית הירי. מספיק לשחק במשחק הזה כמה דקות כדי להפוך להיות למומחה לבליטסטיקה של מז"פ.

אחד הדברים החזקים ביותר שיש במשחק זה הוספה של מוד " צייד טרוריסטים". שמאפשר לכם כשחקן יחיד להילחם לבד (או עם שני הפוצים) עד כנגד 35 יריבים במפה אחת קטנטונת ולמרות שהמשחק לא ממליץ לעשות את זה על הרמה הכי קשה, אני כן אמליץ בחום: זה פשוט כיף של בית משוגעים.

עוד יתרון אדיר שיש למשחק הוא שלא משנה מה תעשו ה-xp  מצטבר: זה אומר שגם אם אתם מתים, כל נקודות הניסיון שצברתם ממשיכות איתכם הלאה ועוד משהו, שני הפוצים שאיתכם יכולים להמשיך ולהכניס לכם נקודות ניסיון גם אחרי שאתם מתים – אם הם הורגים אותו בכמה שניות שבין המוות להודעה עליו.

Image

 

משחק הרשת

בואו נפתח בזה שעל משחק הרשת שמעתי רק דברים טובים. אני אומר בכוונה "שמעתי" בגלל שקיבלתי לביקורת גירסת עיתונאי מוגבלת בזמן. אז למה לא יצא לי לבקר את משחק הרשת? פשוט מאוד, מצד אחד כל התקנה של עדכונים למשחק (הכרחית ביותר כדי לשחק ברשת) ביטלה את "תקופת הניסיון" של המשחק. מצד שני הגרסה הישנה לא כל כך איפשר לי לשחק ברשת והדרך היחידה שיכולתי להתרשם ממשחק הרשת הייתה דרך רשת LAN פרטי, שאכן הרשימה אותי ביותר. במילים אחרות, קיבלתי את גרסת ההדגמה למשחק מאוחר מידי ולכן החלק הזה של הביקורת יהיה מעט חסר.

הדינמיקה במשחק הרשת המקומית שהרמנו עם עוד כמה חברים הייתה מעולה, אני יכול להגיד לכם שמספיק לי שאני אהנה במשחק הרשת מחצית ממה שנהנתי ברשת המקומית כדי שאני אגיד שמדובר במשחק רשת מעולה שעומד בסטנדרטים של משחקי הרשת הטובים ביותר. 

Image

 

מסקנות
המשחק RainBow Six Vegas2 הוא משחק FPS אסטרטגי איכותי ביותר. בניגוד למשחקי אסטרטגיה אחרים אתם יכולים להעלות את קצב המשחק ולהתאים את המשחק לסגנון האישי שלכם, עם זאת עדיין תצטרכו לשים לב לכל פינה והתקדמות מהירה מידי תגרום לכם ליפול למארב מתוכנן. למשחק יש יתרונות בולטים רבים כגון מנוע גרפי חזק, אינטיליגנצית בוטים גבוהה ומערכת דירוג איכותית ביותר. החסרונות הגדולים ביותר של המשחק הם אי היכולת לעשות שמירה לאורך השלבים והחוסר עניין שמעוררים מרבית הנשקים. אני שמעתי כמה דיעות על המשחק שאומרים שאין לו עלילה או שהוא לא מספיק ארוך, זה לא ממש מדוייק. המשחק כולו עומד בפני עצמו ולמרות שהעלילה שלו לא הכי מרתקת, עדיין הרקע הכללי די ברור ואני אישית לא צריך יותר מטיפה רקע כדי לרצות לחסל את הטרוריסטים. אני אגיד לכם את האמת, בזמן שיצא Rainbow Six Vegas הראשון, אני התנדבתי עם קופים בגן חיות בניקרגואה שבדרום אמריקה. כך שלא בדיוק יצא לי לשחק בו, עכשיו אחרי שיצא לי לשחק בוגאס 2 פשוט מתחשק לי לשחק גם במשחק הראשון, לפי מה שהבנתי העלילה של שני המשחקים משתלבת ולמעשה המשחק השני מתחיל בסוף הראשון ונועד ע"פ הצהרות המפתחים לסגור כמה חורים בעלילה.

האם המשחק שווה את הכסף  

כן. בסופו של דבר המשחק לשחקן היחיד די מהנה. יש לכם גם עוד שתי אפשרויות לסגנונות משחק שונים – לבד או עם שחקנים אחרים. כל נושא המשחק הקבוצתי עבר שדרוג משמעותי במשחק הזה וכאמור, אצלנו אחד הפרמטרים להאם המשחק שווה את הכסף זה כמה זמן והנאה אני מפיק איתו מול המחשב, אפשרות של משחק רשת איכותי ואפשרות הבונוס של צייד טרוריסטים מעלה באופן משמעותי את המדדים הללו.

ציון
 גרפיקה: 10
סאונד: 8
עלילה: 7
אתגר (רמת קושי): 10
מקוריות: 6
זמן חיים של המשחק: 10 (שחקן יחיד, לאן, רשת).
אינטיליגנציית בוטים (יריבים):9
אינטיליגנציית בוטים (צוות): 7

ציון סופי 84

 

 לצפייה בתמונות מסך נוספות

 

 

 הביקורת נכתבה ע"י עזרא א.

 

 

עידכון אחרון ( Sunday, 11 May 2008 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker