מבזקים
העכבר מצויד בחיישן תנועה ובגלגלת לגלילה מהירה
בעידן בו מיליוני אנשים כבר גולשים וצורכים תכני מחשב בסלון, לוג'יטק מציגה עכבר אלחוטי חדש ה-M515, אשר מאפשר גלישה על משטחים רכים כגון ספות, מיטות או כריות. לעכבר תחתית חלקה ואטומה לגמרי אשר מחליקה בקלות על משטחים רכים מכל סוג, והוא מצויד בחיישן תנועה המפעיל את העכבר אך ורק בעת הצורך.

בנוסף מצויד העכבר בגלגלת לגלילה מהירה לעיון במסמכים ועמודי אינטרנט ארוכים, ללא מאמץ. לגלגלת שני מצבים, האחד פתוח המאפשר גלילה מהירה והשני מדויק לעבודה ממוקדת ושליטה מרובה יותר.
 

powered_by.png, 1 kB
Onimusha 3: Demon Siege הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 12 April 2006

מבוא

אונימושה 3, או Onimusha: Demon Siege, הוא משחק אקשן עלילתי, המתרחש בשתי זירות שונות – פריס של 2004, ויפן של שנת 1582. המשחק מציג שלוש דמויות ראשיות – סמסוקי אקצ'י, המוכר ממשחקי אונימושה הקודמים: Onimusha Warlords ו-Onimusha Samurai's Detinity. ז'אק בלאנק, איש צבא צרפתי, אותו מגלם לא אחר מאשר ז'אן רנו, וצרפתייה מסתורית בשם מישל. אונימושה 3 הוא משחק שנבנה במקור לפלייסטיישן, והוסב ל-PC בעקבות הצלחתו הגדולה בקרב שחקני הפלייסטיישן.

את המשחק בגרסתו הפלייסטיישנית עיצבה חברת Capcom ב-2004, שעיצבה משחקים נוספים ל-PSP, Gamecube, Xbox ודומיהם, כמו Resident Evil, Street Fighter, Lost Planet, ועוד. את ההסבה ל-PC ביצעה Capcom יחד עם חברת Ubisoft. אז בואו נראה אם להצלחה של הפליסטיישן יש סיכוי גם בעולם ה- PC...

 Image

 

עלילה

העלילה במשחק, מתמקדת בגיבור משחק אונימושה הראשון, סמנוסקי אקצ'י, ומתרחשת בשתי זירות – צרפת של המאה ה-21, ויפן של המאה ה-16. המשחק פותח בסצנה מרהיבה וכמעט מזעזעת, של פלישת שדים אל פריז של ימינו, כשהם מבתרים לחתיכות קטנות את כל העומדים בדרכם. בשביל מישהו כמוני, שלא שיחק את משחקי אונימושה  הקודמים, הייתה זו הפתעה מרעננת לראות את החיבור בין מיתולוגיות יפניות למציאות העכשווית – הסינרגיה בין שני האלמנטים מבוצעת היטב. סמנוסקי נלחם בלורד המורשע, נומנגה, ובלגיונות השדים והזומבים שהוא מזמן לשירותו. הפעם, לצידו של ז'אן רנו, ועוד בצרפת – בהחלט רעיון מטורף מספיק כדי לעורר את עניינם של אילו שלא מכירים את טרילוגיית אונימושה.

בהמשך המשחק, היוצרים בהחלט הצליחו לעצב עלילה מספיק מורכבת כדי לשמור את העניין בזמן האקשן. יש במשחק הזה את כל האלמנטים שמשחק אקשן צריך כדי להשאיר אותנו, השחקנים, על קצה הכיסא: מסע בזמן, שדים, נשים יפות ומסתוריות, וכמובן, חרבות מגניבות לחלוטין ובנינו, אם במשחק נותנים לי לבחור את הצבע של נתזי הדם, אין לי עוד הרבה מה לבקש. היצורים הדמוניים במשחק מגוונים ומעניינים, ואפשר לראות בברור שנעשתה כאן הרבה מאוד עבודת קונצפט ארט מוצלחת במיוחד: שילוב של אלמנטים יפנים עם עולם השדים. שזו באמת הכלאה מוצלחת.

אם להגניב מילה על הדיבוב, המשחק מזכיר מאוד סרטי אנימה כמובן, בקצב הדיבור ובאינטונציה. אותי אישית זה קצת מעצבן, אבל זה באמת עניין של טעם. קצת התאכזבתי כשראיתי שאין דיבוב ביפנית על אף שהיה דיבוב בצרפתית בחלקים מהמשחק, בהם השתתף השחקן הצרפתי המהולל, ז'אן רנו, שאף תרם את פרצופו למאמץ המלחמתי. אין לי מושג למה, אבל בשלב מסוים קולו של ז'אן רנו נעלם ומחליף אותו שחקן עלום שם. לכו תדעו אולי נגמר התקציב... למרות שעם התקדמות המשחק, עלילת המשחק ממשיכה להיות מעניינת (יחסית). לא הייתי משחק את המשחק יותר מפעמיים, פשוט אין יותר מידי הפתעות, מבחינת העלילה.

 Image

 

גרפיקה

אז אולי אני שחקן PC ולא פלייסטיישן, אבל נדמה לי שההסבה מפלייסטשיין ל-PC לא הייתה מוצלחת כמו שחשבו שתהיה. איך שהוא, לאורך המשחק, אפשר להרגיש שב-Ubisoft לא השקיעו יותר מדי זמן בהסבת המשחק ל-PC: אפילו מקשי השליטה בתפריטים נותרו בתצורה של משחק פלייסטיישן, וכך גם כל מה שקשור בתפריטי העזרה – אפילו לא אזכור קל לממשק ה-PC. משהו במעבר הזה לא עושה צדק עם המשחק, שאני בטוח שנראה טוב יותר בפלייסטיישן. מצד שני אם אתה שחקן פלייסטיישן שערק ל-PC, הסביבה המוכרת עושה לך רק טוב וזו נקודת זכות.

בגדול, הנופים במשחק מרשימים, ונעשתה עבודה טובה למדי בצורה בה מעצבי המשחק מימשו את רחובות פריס ואת יפן של המאה ה-16. הקרבות נראים טוב למדי, ומעל לכל, סצנות המעבר הן בהחלט מרהיבות ומעוררות השראה. היוצרים עשו שימוש בהחלפות זווית מצלמה שנותנות עוד עומק לסביבה המרהיבה, אפילו שלפעמים הזוויות שהם בחרו להציב את המצלמה מבלבלות ומעצבנות: רגע אחד אתה רץ קדימה, ובשני הקדימה שלך זה בעצם אחורה. כשזה בא במנות קטנות, זה נסבל, אבל יותר מזה – כבר מתחיל להעיק. ועכשיו כל שחקני GTA SA בוודאי מנפחים את החזה בגאווה, כן, כן, לוקח לא מעט זמן ללמוד לשלוט במשחק עם החלפת זוויות צילום דינאמיות, אבל איפה שיש אתגר אנחנו נמצאים.  

 Image

 

הממשק

אז כמו שכבר אמרנו, המשחק הזה נוצר לפלייסטיישן – היוצרים כנראה לא הקדישו הרבה מחשבה להנדסת האנוש כשהם הסבו את המשחק ל-PC. השליטה במשחק לא נוחה יחסית, ודי מגושמת. אין הרבה שליטה על סוגי המכות השונות. ממשק השליטה הוא מחריד למדי, שוב, כיוון שהוא בתצורה של משחק פלייסטיישן. אבל בסך הכל, כמה מתוחכם צריך להיות מממשק של משחק Hack and Slash? לא מאוד. בסופו של דבר, הוא עושה את העבודה. מילה קטנה על ארסנל הנשקים המעניין – בהחלט יש כאן מגוון רחב מאוד של נשקים וגם הדרך בה אפשר להשתמש בהם גורמת לשחקן לרצות לקבל את הנשק הבא. בין אם מדובר בחרבות עצומות ומאיימות למראה – שאני אישית לא מבין איך בכלל אפשר להרים אותן, אבל נניח, או בשוט עשוי מלהבה קסומה, הנשקים הם בעלי יכולות מיוחדות וניתן להשתמש בכל אחד מהם בדרך אחרת.

  

סאונד ומוסיקה

בכל הנוגע לסאונד ולמוסיקה, אונימושה 3 מביאה הרבה צפיות, אבל ולא מעט אכזבות. הדיבוב מתחיל טוב – בצרפתית - עם ז'אן רנו בתור ז'אק בלאנק, אבל בשלב די מוקדם של המשחק, קולו של רנו מוחלף בקולו של שחקן עלום שם, שפתאום מתחיל לדבר באנגלית שוטפת. וכמו שהזכרנו זה היה מאכזב שלא היה שום דיבוב ביפנית, אפילו שהיה דיבוב חלקי בצרפתית. המוסיקה במשחק נחמדה, אבל לא ראויה לציון מיוחד, וקולות הרקע והאפקטים דורשים שיפור. בקיצור, בתחום הסאונד שיפור היא מילת המפתח, פרטים קטנים אך חשובים אלו הוזנחו אולי הכל בגלל ההסבה המהירה מפלייסטיישן ל-PC, אבל סביר להניח (ואל תתפשו אותי במילה) שהעדכונים הראשוננים שיצאו יטפלו בבעיות של סאונד ומוזיקה.

 Image

 

המשחק

בסך הכל, המשחק זורם ודי צפוי, אבל הוא בהחלט מהנה – תמיד כיף לקרוע ת'צורה לזומבים ושדים מרושעים, ויותר נחמד לעשות את זה עם חרבות גדולות. אלמנט מעניין באונימושה הוא "שאיבת הנשמות": שלא כמו במשחקים אחרים, באונימושה אי אפשר למצוא "שיקוי רפואה" או "מנה", כמו במשחקים אחרים (אולי קצת ערכות עזרה ראשונה אבל לא יותר מזה). כאשר אתה מביס את האויבים שלך באונימושה, עליך לשאוב את כוח החיים שלהם על מנת להחזיר לעצמך את כוח החיים שלך, ובשביל שתוכל להשתמש ביכולות המיוחדות שלך. בהחלט מרכיב מרענן, כשבאמצע קרב צריך לדאוג גם לשאוב נשמות לזומבים שזה עתה שיספת.

רמת הקושי של המשחק מאתגרת, אבל בהחלט לא יותר מדי. לא צריך להיות גיימר ותיק בשביל לסיים את המשחק די בקלות. הבוטים במשחק לא עד כדי כך מתוחכמים, וגם הבוסים – ברגע שתפסת את הקטע, אפשר לנצח די בקלות.

 

דרישות מערכת ותצורות גרפיות

כדי לשחק באונימושה 3, תצטרכו מחשב עם מעבד פנטיום III 1.0Ghz ומעלה (או מעבד מקביל), 256Mb של זכרון, כרטיס תלת מימד עם מינימום של 128Mb התומך ב-DirectX 9 ומעלה, כרטיס קול תומך DirectX 9, ולפחות 2 ג'יגה פנויים בכונן הקשיח.

כבר אמרנו שאין יותר מדי התיחסות ליכולות ה-PC? אז גם בקטגוריה הזו, ניתן לבחור בשתי רזולוציות בלבד – 640x480 או 1280x720.

 

 סיכום

בסופו של דבר, אונימושה 3 הוא משחק מהנה, אבל אני חושב שהייתי מעדיף לשחק אותו בפלייסטיישן (לפני שנתיים) מאשר היום על ה-PC שלי. היו כאן שגיאות בתהליך ההסבה, ומתקבלת תחושה כאילו הרבה פינות לא נסגרו. וסביר להניח שדברים כאלו יתוקנו עם טלאים. אבל בגדול, אם אתה חובב אנימה/תרבות יפנית, אוהב לכסח שדים וזומבים, ואין לך פלייסטיישן – אונימושה 3 הוא המשחק בשבילך. אני חושב שהמשחק הזה יכול היה לשבות את ליבי הרבה יותר אם הייתה קצת יותר השקעה בממשק ובפרטים הקטנים שהופכים משחק רגיל למשחק יוצא דופן. בהחלט יש את הפלטפורמה, אבל כמו שאמרו לי תמיד כשהבאתי תעודה גרועה מבית הספר, הפוטנציאל לא מוצה במלואו, וחבל.

 

 ציונים:

משחקיות: 8

עלילה: 8

גרפיקה: 8

סאונד: 7

ממשק: 7

 סה"כ: 78%

 
הביקורת נכתבה ע"י רועי  כ.

 לדיון בפורומים

לאתר אונימושה

עידכון אחרון ( Thursday, 20 July 2006 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker