מבזקים
המשחק Golden Compass הוא משחק של SEGA שעתיד לצאת למדפים בתאריך ה-30.11.2007 לבנתיים אתם מוזמנים להתרשם מתמונות המסך שלו.
לצפייה בתמונות
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק:Freedom Force VS The Third Rich הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 23 March 2008
הקדמה: 

Freedom Force VS The Third Rich הוא משחק תפקידים בזמן אמת שיצא לפני כארבע שנים, ומהווה משחק שני בסדרת משחקי Freedom Force. עכשיו הוא מגיע לארץ באריזת XTREME ובמחיר של 50 ₪. מכיוון שהמחשב של עבדכם הנאמן לא מסוגל לזוז יותר מהר מחלזון שעכשיו נדרס על ידי מרכבה סימן 4, העורך החליט לתת לי את המשחק לביקורת.

Freedom Force (מעכשיו FF) הוא משחק תפקידים מבוסס קומיקס. כן שמעתם נכון, קומיקס. ולא דמויות שאנשים כל כך מכירים כמו אקס מן או ספיידרמן, אלא דווקא דמויות קומיקס פחות מוכרות. ועכשיו יבואו אלי הקוראים וישאלו אותי- אז למה נראה לך שיעניין אותנו משחק כזה? ואני אגיד- כי המפתחת שלו היא Irrational Games. לא מצלצל לאף אחד? והמשחק BioShock? כן כן, זה נכון. המשחק הקודם של מפתחי BioShock המהולל היה FF. עכשיו זה כבר מתחיל להישמע יותר מעניין...

FF משלב משחק תפקידים עם חשיבה טקטית מאוד עמוקה בצד חשיבה מהירה והגיונית. הוא מאוד הזכיר לי את Bauldur's Gate המהולל, משחק שנחשב אבן דרך ואחד ממשחקי התפקידים הטובים בעולם.

 

Image

 

הסיפור:
במשחק התפקידים הזה אנו נשחק גיבורי על שמנסים להציל את העולם. אם למישהו זה נשמע שחוק מדי, אז הוא צודק, אבל לא במקרה הזה. העלילה אצלנו היא אחד מהצדדים היותר חזקים של המשחק, ומצליחה למשוך את השחקן להמשיך עוד שלב ועוד שלב, עד הסוף. היו כמה לילות לבנים שנגרמו לי בגלל FF, וזה בהחלט מראה כמה איכותי הוא. גם ב BioShock הראו המפתחים שהם יודעים איך ליצור משחק עם עלילה שתופסת אותך חזק, וכנראה שהרבה הם למדו ממשחק התפקידים המעט אנונימי הזה.

העלילה תתחיל בפתיח קצר שבו ננסה להציל את העולם מגורמים קומוניסטיים רשעים שמנסים לגרום למפלתה של ארצות הברית במלחמה הקרה, ותוך כדי להפוך את העולם למקום שבו יש יותר נשורת גרעיני מאשר אנשים חיים, ורק לאחר שנעבור את ההקדמה הזאת נגיע לעלילה שלשמה התכנסנו- מלחמה בנאצים. אחד מהרעים הצליח להניח את ידו על מכונת זמן, וגרם לנאצים לנצח במלחמת העולם השנייה, ולהקים את הרייך השלישי. משם אנו מתחילים לרדוף ברחבי העולם אחרי רבים מהרעים, ביניהם זמר אופרה מטורף, מדען מטורף, ועוד כהנה וכהנה מטורפים. אם צריך לבחור את הצד הכי מוצלח במשחק, אין ספק שזאת תהיה העלילה. השילוב המעולה של הומור עצמי רב, יחד עם בדיחות פנימיות על כל עולם הקומיקס וביחד עם עלילה כתובה היטב בעיקר בגלל הדמויות שמשחקות בה, יוצר משחק שקשה להפסיק לשחק בו. בנוסף, בתור בונוס נחמד, לאחר כל כמה משימות מוצלחות נקבל אפשרות "לרכוש" גיבור על חדש לחבורה שלנו, שתתפתח די מהר, ועל הדרך גם לראות איך הוא הפך להיות גיבור על, ומה מניע אותו ללחום למען הצדק.

 

Image

 

גרפיקה:
כשמדברים על המשחק שלנו, איך אפשר להשוות את הגרפיקה שלו למשהו? הרי אי אפשר להשוות אותו למשחקי אקשן, מכיוון שהוא משחק תפקידים, ומהצד השני אי אפשר לצפות שיהיו לו רמות של גרפיקה כמו במשחקי תפקידים של ימינו, מכיוון שהוא כבר כמעט בן 4.

בנקודה הזאת חל חלק מהקסם של FF. מכיוון שהוא משחק קומיקס, המשחק עצמו כולו מצויר בצורת קומיקס- אנימציה חמודה, צבעונית ומטורפת. העולם עצמו הוא כמובן תלת מימדי, ולנו יש את האפשרות להסתכל עליו מלמעלה רחוק, או להתקרב עד לדמויות עצמם, להחליף זוויות, וכו'. האנימציה הזאת מוציאה את המשחק מתחרות על גרפיקה ריאליסטית, ובכך בעצם עושה שהגרפיקה שלו לא מתיישנת כמעט, אלא פשוט נראית כמו סרט מצוייר.

אלמנט מאוד מיוחד בחוברות קומיקס הוא בלוני הפעולה- למשל בלון שבו כתוב BOOM כשפצצה מתפוצצת. ככה גם אצלנו. כשדמות תחטוף מכה ותהפוך למשותקת פתאום יופיע בלון "Stunned", ועוד ועוד אפקטים ייוצגו ככה. בהחלט דרך מקסימה להעביר את רוח הקומיקס למשחק, שיטה שראינו אח"כ גם במשחקים חדשים יותר כדוגמת- XIII.

אלמנט גרפי נוסף הוא הרקעים והעולמות המגוונים. ב FF נעבור מקובה החמה, לארץ קרח קפואה, משם לעולם שמזכיר בצורה חשודה את הגיהנום, דרך רחובות ברלין, עד מימדים רחוקים ומדבריות שורפות, בכל שלב ניתקל במקום חדש ומעניין.

 

Image

 

 

 

קול וסאונד:
כבר בכתבות הקודמות שלי באתר דיברתי על חשיבותו של הסאונד, האלמנט שבד"כ הכי פחות מוערך במשחק, להצלחתו הכללית. אם משחק מצליח לייצר מנגינות או שורות שנתקעות לך במוח, גם שנים לאחר מכן, סימן שהמפתחים חשבו על כל פרט, עד הפרט האחרון בתכנון. מי יכול לשכוח את BOO האוגר מהמשחק Bauldur's Gate, רק בגלל שורות המחץ של בעליו? או את המוזיקה המידבקת במשחק האסטרטגיה הישן Majesty, שאותה אני מזמזם עד היום מדי פעם?

FF מצליח לייצר לנו אלמנט איכותי מאוד בתחום הזה- הדיבוב. בלי לדבר על התרומה העצומה שהוא מעניק לפיתוח העומק של הדמויות שאיתן/מולן נשחק, ולתרומה האדירה שיש לו על העלילה, אי אפשר פשוט לשכוח אותו. משפטים כמו For Freedom! שממשיכים לחזור שוב ושוב בראש, או המבטא הלטיני של אל דיאבלו, אחת הדמויות המשובבות במשחק.

גם רעשי הרקע במשחק תורמים רבות למתח ולתחושה הכללית. זכור לי מאוד השלב בקובה שבו עליך להרוס מכונה שמקפיאה את כל המטוסים של האמריקאים בעזרת קרן קרח חזקה. תוך כדי שהחבורה רצה קדימה לכיוון המטרה, מטוסים ופצצות מתרסקים מימין ומשמאל ליד הדמויות, ובכל פעם שהשחקן מתחיל לשמוע את המטוס מתקרב, הוא מתחיל לחפש מקום לברוח אליו.

לעומת שני האלמנטים הללו, דווקא המוזיקה פחות הצליחה לתפוס אותי, ואני לא מוצא את עצמי מזמזם אותה, או גרוע מזה- אני לא מצליח לזכור מה היא הייתה בכלל. באופן כללי מדובר במוזיקה שמתאימה את עצמה למתרחש על המסך, אולם לא יוצרת איזשהו פסקול אחיד וניתן לזיכרון.

Image

 

דרישות מינימאליות:

מערכת הפעלה-  Microsoft Windows 98, Me, 2000 or XP

מעבד- 33MHz Intel Pentium 3 or AMD Athlon processor

זיכרון פנימי- 128Mb RAM

כרטיס גרפי- ATI Radeon 7000 or NVIDIA GeForce GTS or equivalent; DirectX 9.0c compliant 32Mb video card with hardware T&L

כונן- כונן DVD

 

דרישות מומלצות:

מערכת הפעלה- Windows® XP

מעבד- 1.8GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon 1800+

זיכרון פנימי- 256Mb RAM

כרטיס גרפי- ATI Radeon 9600 or NVIDIA GeForce FX 5700 video card

כונן- כונן DVD

  

Image

 

המשחק והשליטה במשחק:
הדבר הראשון שעליו אני רוצה לדבר כשמנסים להבין לעומק את FF הוא המשחקיות. איך מתנהל המשחק ברגע שאנו מתחילים לשחק עימו?

מכיוון שאני שחקן שחושב שהוא מבין משהו במשחקי מחשב, מייד בשלב הראשון, לאחר שניתנה לי מטרה, שלחתי את הדמויות להסתער עליה קדימה. צעקתי "אחרי!!!" ותוך כמה דקות כבר כל הגיבורים מתו. ניסיתי לאגף את האויבים בפעם השנייה. שוב נכשלתי. בפעם השלישית כבר הבנתי שזה משחק שדורש קצת יותר מזה, ועצרתי לחשוב.

למרות ש FF נראה כמו משחק תפקידים פשטני, הוא בכלל לא כזה. הוא דורש ממך חשיבה טקטית מעמיקה למדי. בתחילת כל קרב אנו נלחץ על כפתור העצירה, הזמן יעמוד מלכת, ואנו נחלק פקודות לכל הגיבורים. רק לאחר שכל הפקודות חולקו, הקרב יתחיל לזרום. לאחר סבב המכות הראשון, נעצור שוב פעם לבחינת המצב של גיבורנו, ונמשיך לחלק פקודות. המשחק גם דורש מאיתנו להיות זהירים במיוחד בכך שהוא כמעט לא מכניס אפשרויות לריפוי של הדמויות, למעט כמה חביות ריפוי שמפוזרות בשלב, ומעט דמויות שמסוגלות לתרום את נקודות החיים שלהם לטובת דמויות אחרות. זה הכל. דמות שתתאבד ללא כל צורך לא תוכל לשקם את חייה, וכמעט בטוח שתמות לשווא. ושלא תחשבו לרגע שהסגנון הזה משעמם או לא זורם. בכלל לא! האדרנלין זורם בדם חופשי, ובמיוחד בשלבים שבהם יש לנו הגבלת זמן קשה למדי. כל תנועה של הדמויות מחושבת עד לשנייה האחרונה, והמתח הולך ועולה. פשוט כיף שאי אפשר לתאר.

 

Image

 

גם השליטה במשחק תוכננה עד הפרט האחרון ע"י המפתחים. היא פשוטה, זורמת ונוחה עד מאוד. לחיצה על מקום מסוים עם הכפתור השמאלי תשלח את הדמויות שלנו לשם, בעוד לחיצה על הכפתור הימני תשלוף את רשימת הפעולות שניתן לבצע על אותו מקום/אויב. מקש הרווח משמש לעצירה של הזמן, ובעזרת מקשי המספרים נבחר לאיזה דמות לתת פקודות. כל כך פשוט וכל כך קל, ובכל זאת כולל הרבה עומק ואפשרויות טקטיות.

רמת הקושי במשחק, כמו שקצת הוזכר בהתחלה, לא עושה לשחקן חיים קלים. הוא צריך להשתמש לעיתים בכל הטריקים שיש בשרוול בשביל לנצח, למרות שהוא גם לא קשה בצורה מתסכלת. אם עובדים חכם, מצליחים. באחד מהשלבים הייתי צריך לנצח מכשפה שעפה על מטאטא (כן, כבר דיברנו על הפארודיה שבמשחק...), שעמדה ליד כל הבריונים שלה. לאט לאט נהרגו כל לוחמי, חוץ מגיבור אחד. רק כשהצלחתי להרחיק את המכשפה מחייליה, הצלחתי לנצחה. את הקרב ההוא סיימתי עם נקודות החיים האחרונות שלי. לא קל, אבל גם לא קשה מאוד מאוד.

משחק הרשת של המשחק הוא נקודה קצת מתסכלת. יש לנו שם כמה מצבים שיתופיים ולא שיתופיים עם שחקנים חיים, נקודה שנשמעת ממש כיפית, אבל אסור לשכוח שזה משחק בן כמעט 4, משמע- לא יהיה מי שישחק איתנו. חבל, אבל בכל מקרה העיקר ב FF הוא הקמפיין לשחקן יחיד, כך שלא פספסנו משהו חשוב מדי.

Image

 

 

 

מסקנות:

לסיכום- אם אתם שחקנים שאוהבים משחקי תפקידים, חנונים של קומיקס, או סתם מישהו שבא לו על משחק נחמד וכיפי- אין שום סיבה שלא תקנו את FF. אין לי שום ספק שגם בלי להכיר את עולם הקומיקס תצליחו ליהנות מההומור המושחז, החוויה המעניינת והייחודית והעלילה המרתקת.

האם המשחק שווה את הכסף?

 50 שקל זה לא באמת כסף למשחק מחשב איכותי שכזה.

 

 

ציונים
 גרפיקה: 7
סאונד: 8
עלילה: 10
אתגר (רמת קושי): 8

משחקיות: 9

משחק ברשת: לא ניתן לשיפוט (אין עם מי לשחק)


ציון סופי- 87

 

הביקורת נכתבה ע"י ישי ריבלין



תמונות נוספות

 Image   

 

 

Image  

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 

Image

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker