מבזקים

יצאה ביקורת ראשונה למשחק GRAW2 שכתב ניסים אוסדון הלא הוא JeXeR.

תפרגנו לו ותנו לו בכבוד :) 


לקריאת הביקורת

 

powered_by.png, 1 kB
Preview למשחק Assassin's Creed הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 20 March 2008

מבוא
כת החששניים הייתה כת סודית ומיוחדת במינה, בראש הכת עמד "הזקן מן ההר" ששכן במבצר אלומות ומשם הוא שלט בכל איזור המזרח התיכון ביד רמה. את המסרים שלו הוא היה מעביר לפחות והסולטאנים באמצעות השליחים הנאמנים שלו: הפדאיון. בטח תשאלו מה היה כל כך מיוחד באותם פדאיון ובכן הם היו נערים עניים שסוממו ונחטפו ע"י אנשיו של "הזקן", הנערים הולבשו בבגדי מלכות, הובאו למקום סודי ובו פינקו אותם בחורות במזון משובח ושאר פינוקים. לא קשה לנחש מה היה המשך הסיפור, מקץ שבוע הנערים סוממו, הושבו לבגדיהם הישנים ו"הזקן" אמר להם שהם קיבלו ביקור דוגמית בגן-עדן ולשם יובאו כל הנאמנים שימסרו את חייהם עבור המטרה הנעלה.

לא קשה לנחש שהנערים המסכנים היו מוכנים לעבור את האימונים המפרכים ולהפוך למתנקשים רק כדי לזכות בהזדמנות להיות "פדאיון", כאלה שפדו את נפשם ויכולים להיכנס לגן-העדן. סיפורי האימה והטרור שהשליטו החששינים הגיעו כל כך רחוק עד שהשפעתם ניכרת גם בשפה האנגלית: מקור המילה "Assassin"נובע בדיוק מאותם חששינים. אם כך מהיום אל תאמרו מתנקש, אמרו חשישניק.

Image

הסיפור
המשחק מתחולל בשני מימדי זמן, האחד בהווה ובו אתם משחקים ברמן שנחטף ע"י חבורה של מדענים שחוקרת את העבר של אחד מהאבות שלו בעזרת המידע הגנטי שלו (סמכו עלי עם תואר שני בגנטיקה אני יכול להגיד לכם שמה שהולך במשחק זה בולשיט, אבל בולשיט חמוד).

במימד הזמן של העבר אתם משחקים את אלתיר(Altair), אחד התלמידים המוכשרים ביותר של "הזקן" או כפי שהוא מכונה במשחק "אל מועלם" - המורה. המשחק מתחיל בחיפוש אחר חפץ קדוש ועתיק הקבור בחפירות ארכיאולוגיות, במסע אליו מסתבר שאתם מפירים את כל שלושת החוקים של הרוצחים: לא לפגוע בחפים מפשע, לא לחשוף את עצמך לפני ההתקפה ולא לסכן את הכת.  

בעקבות הכישלון במשימה וההתעלמות שלכם מהחוקים, מחליט המורה להעניש אתכם ואתם יורדים לדרגת טירון שצריך לעבור את כל שלבי ההכשרה מהתחלה, במקביל מתגלה שיש חפרפרת בארגון והמשימה הראשונה שלכם היא לגלות מי החפרפרת ואת מי היא משרתת, כמובן שזו רק המשימה הראשונה כי מכאן העניינים רק ילכו ויסתבכו...

Image

דרישות מערכת מינימאליות
אוקי, המשחק עדיין לא יצא ולכן דרישות המערכת שאני כותב כאן הן בגדר שמועה, נקווה שאני צודק. בכל אופן ברגע שיגיע אלי המשחק לביקורת אני אעדכן את הסעיף הזה בהתאם.
Supported OS: Windows XP / Vista (only)
Processor: Dual core 2.6 GHz Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2 3800+
RAM: 2 GB 
Video Card: 256 MB DirectX 10.0–compliant video card or DirectX 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or higher
Sound Card: DirectX 9.0 or 10.0 compliant sound card
DVD-ROM: DVD-ROM dual-layer drive
Hard Drive Space: 12 GB
כרטיסים נתמכים:

NVIDIA GeForce 6600-6800 / 7 / 8 / 9 series ATI RADEON X1300-1950 / HD 2000 / 3000 series

 

Image 

גרפיקה
למשחק יש את המנוע הגראפי של Unreal, לדעתי זה מנוע שחבל על הזמן אבל יהיה נכון לציין שבקרב השחקנים המקצוענים הדעות לגבי המנוע הזה חלוקות. למשחק Assassin's Creed בכל אופן יש גרפיקה מדהימה, מה שקנה אותי היה הטריילר שכבר חודשים לפני שיצא המשחק הצליח להפוך אותי למשוחד לחלוטין, הרמה הגראפית של המשחק עצמו אומנם לא מגיעה לזו של הטריילר ובכל זאת מדובר באחד המשחקים היפים יותר ששיחקתי בהם.

האפשרויות הגפריות העומדות ברשותכם לא הכי מגוונות, ככל הנראה בגלל המעבר מפלטפורמת הקונסולות למחשב הביתי, עם זאת אתם עדיין יכולים לשלוט ברזולוציה, באיכות הגרפיקה, בבהירות של המסך, ברמת הדיוק של הפרטים, בסנכרון הרוחבי של המסך ובאנטיאלייזינג (Multisampling).

Image

סאונד
לסאונד יש במשחק תפקיד מרכזי, זה לא רק שהמוזיקה במשחק מלווה אתכם באופן מושלם, לקולות ולאפקטים יש משמעות מרכזית בקביעת קצב המשחק, הגדלת המודעות של השחקן לגבי איומים בסביבה והתמצאות בה. אם תשימו לב הקולות שמדובבים את היריבים שלכם (חלק ניכר מהם), מדוברים בערבית, הערבית היא ערבית אוטנטית לחלוטין, כבר לא תמצאו קולות "כאילו ערבים" שאומרים משפטים חסרי משמעות ומי שיקשיב ממש טוב יוכל לזהות גם כמה ביטויים שמשמשים אותנו כאן בחיי היום יום...

 

המשחק והשליטה במשחק
על המשחק עצמו אני לא יכול לחוות דעה סופית, כי העותק שקיבלתי הוא בסך הכול עותק בטא ל Preview. אבל מהרושם שהמשחק עושה מדובר באחד המשחקים המוצלחים יותר שאנחנו הולכים לראות בשנת 2008, אחד המתחרים הגדולים יותר של המשחק צפוי להיות לדעתי GTA. לא רק בגלל הציפיות הגדולות, אלא בגלל שסגנון המשחק צפוי להיות דומה בשני המשחקים.

בגלל שמדובר בביקורת לגרסת בטא נאלץ להתעלם משני דברים ממש חשובים: א. מהבאגים הקריטיים שהמשחק פשוט מוצף בהם ונובעים ככל הנראה מהעובדה שהמתכנתים לא עשו עבודה מושלמת במעבר מקונסולות למחשב הביתי. ב.מהתפריט של המשחק שיכול לגרום לכל שחקן שפוי ללכת לאיבוד בנבכי התפריטים, לבעוט בשולחן ולשאול את עצמו מדוע לוקח פחות זמן לכבות ולהדליק את המחשב מאשר למצוא את הדרך החוצה מהמשחק. ההיגיון הפשוט אומר שסביר מאוד להניח שעם ההשקה הרשמית שני הנושאים הללו יהיו הראשונים שיתוקנו.

Image

אם אתם רוצים לדבר על השליטה במשחק עצמו, נראה לי שהרבה יותר קל לשחק אותו בקונסולה מאשר ב-PC, לקח לי לא מעט זמן ללמוד איך לשלוט בלחצנים, לא רק בגלל שיש לכם שני פרופילים של לחצנים מה שאומר שלחיצה על הכפתור הימני משנה את הפרופיל שלכם והכפתורים מקבלים משמעות שונה. הסיבה העיקרית לכך היא שבמהלך ההסבה מהקונסולה למחשב הביתי לא שינו את כפתורי ההדגמה. למשל: לכו תנחשו מה זה יד ירוקה ומה זה משולש צהוב, אני בטוח שבשלט של הקונסולה יש לזה משמעות – על המקלדת זה לא אומר לי כלום. אם מדברים על רשימה של דברים שחייבים להשתנות מגרסת הבטא לגרסת המחשב זה אחד מהם.

העלילה עצמה של המשחק די סוחפת, מידי פעם אתם נזרקים מהעבר אל הווה ואל הדמות שלכם: ברמן חביב בשם דזמונד מיילס. המעבר הזה בין הזמנים גורם לכם לחשוב "למה בכלל  היו צריכים את כל סיפור הכיסוי הזה של הגנטיקה". או "למה לא התחילו ישר בסיפור על אלתיר". אבל אני יכול להבטיח לכם שההמתנה תשתלם והעלילה תהיה הרבה יותר מרתקת בזכות כפל מימדי הזמן.

יכול להיות שזה מגיע מעולם הקונסולות, אבל הדמות שלכם עושה הרבה מאוד דברים באופן אוטומטי: חלק נכבד מפעולות הלחימה, התנועה, המעבר בין הקומות, הטיפוס וכן הלאה נעשים באופן אוטומטי על ידי הדמות שלכם. בהתחלה זה נראה טיפה כאילו אין לכם שליטה במשחק, אבל ככל שתשחקו יותר תשימו לב שהשליטה ברצפי הפעולות מאפשרת לכם להגיע לרמות ביצועים מדהימות שספק וניתן היה להגיע אליהן אם השליטה הייתה פחות אוטומטית.

Image

המשימות שניתנות לכם במשחק הן משימות מגוונות ונחמדות, בואו נתחיל מזה שיש את הדגלים שאתם צריכים לאסוף ומשימות חיפוש שונות כמו הגנה על אזרחים או חיסול טמפלרים. המשימות הצדדיות הללו מאפשרות לכם לשוטט סתם ככה במפה בלי לעשות את המשימה העיקרית של המשחק ובכל זאת לצבור נקודות זכות שהן תגמול נחמד ביותר ומאתגר בעיקר שתוקעים את הדגלים באמצע שום מקום או במרכז בסיס צבאי מאובטח.

זוכרים את הסיפור על "הזקן", אומרים שהוא הקריב חיילים רק כדי להדגים את הנאמנות של האנשים שלו לאותם שליטים שבאו אליו. בסיפור המקורי ברגע שה"זקן" היה מרים את ידו, אחד החיילים הנאמנים שלו היה מתאבד בקפיצה מראש צוק. גם כאן בסיפור יש את "קפיצת האמונה", רק שלפי גרסת המשחק מחכה לכם ערמת חציר שבולמת את הנפילה ומצילה אתכם: פרשנות מעניינת למה שקרה בעבר.

פרט מאוד מעניין במשחק הוא שיש לכם מפה עם GPS ו-UAV שמגלה לכם היכן נמצאים היריבים, כל זאת הודות לאנימוס שזה המחשב שפותח לכם את הגנים ומתרגם אותם לעלילה. מלבד הסיוע בטיפים מועילים ובמפת דרכים האנימוס מסנכרן אתכם עם העבר ומחזיר אתכם לנקודות זיכרון בטוחות כאשר חלה "חריגה" בסינכרון (אתם מתים).

Image

אם מדברים על חזרה מעולם המתים, אז ברור לכם שכאן אין את האפשרות לשמור את המשחק. תחת זאת יש נקודות ביקורת שהמחשב שומר ואליהן אתם תחזרו בכל פעם שתאלצו לחזור מחדש אל המשחק. בעזרת האנימוס אתם תוכלו גם לראות זיכרונות ישנים ולשנות פרמטרים במערכת.

ההתמצאות בשטח היא די נוחה וכאן יוצא לי לדבר על השיא של המשחק: אני לא נהניתי רק מהקרבות או מהרכיבה על הסוס, בפעם הראשונה מאז הנסיך הפרסי יש לכם הזדמנות של ממש לטייל על כל גג אפשרי במזרח התיכון. אין נקודה שאלתי לא מסוגל להגיע אליה, תנו לו חריץ בקיר והבחור יעמוד על ראש המגדל הכי גבוה בעיר ועוד יקפוץ ממנו ראש בסופו של דבר. כל הסיורים על הגגות, הקפיצה מקיר לקיר, ההליכה על העמודים והמרדפים שלא משאירים ליריבים שלכם סיכוי הופכים את המשחק לתענוג רצוף. 

Image

סיכום
אם עד עכשיו היו לנו ציפיות טובות מהמשחק Assassins Creed, אז גרסת הבטא רק חיזקה אותן והגדילה לנו את התיאבון. אני לא אגזים אם אומר שהמשחק הוא אחד המועמדים הרציניים יותר להיות משחק השנה ל-2008.

במבחן "האם היית משחק במשחק אחרי שגמרת אותו" אני יכול להגיד לכם שהמשחק עבר בהצלחה, מלבד המשימות הרגילות במשחק, תמיד יש מה לעשות. זו לא בעיה לחפש שומרים שאפשר להציק להם, גג שיהיה כיף לקפץ ממנו או סוס לרכב עליו.

הירידה של המתכנתים עד לרמה של הפרטים הקטנים ביותר, כולל דיבוב הדמויות והקפדה על האוטנטיות של המשחק מאפשרים לכם להעסיק את עצמכם בשטויות שלא בהכרח קשורות למשימות של המשחק עצמו: אני למשל נהניתי להציק לשומרים – פשוט לתת להם כאפות קטנות ולראות איך הם זזים מהמקום שלהם וחוזרים לקבל עוד כאפה, חחח... זה כיף.

האם המשחק שווה את הכסף
תראו, עד שלא תצא הגרסה היציבה לביקורת קשה לי לענות על השאלה הזו. כרגע כפי שזה נראה מהבטה נראה כאילו המשחק הולך להיות להיט שחבל על הזמן. אבל אם לא יתוקנו הבאגים זה עניין אחר, בוא נשמור את הסעיף הזה לזמן שהוא יהיה רלוונטי...

ציונים:
אני יכול לתת ציונים חלקיים על המשחק, שוב בגלל שמדובר בפריוויו, עם זאת יש כמה מקומות בהם העבודה נראית יותר ממושלמת:
גרפיקה: המשחק מקבל את הציון 10
סאונד: גם כאן 10
בכלל, אם יכנסו השיפורים עליהם דיברתי בגרסה שתצא לחנויות, המשחק צפוי לקבל ציונים גבוהים בעוד פרמטרים.. נחיה ונראה.

תמונות נוספות:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


עידכון אחרון ( Wednesday, 26 March 2008 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker