מבזקים

לא תאמינו, אבל גם אנחנו צופים קבועים בסטריפים המוצלחים של Vgames, לקראת השנה החולפת ולקראת השנה שתבוא עלינו בקרוב, החלטנו לעשות כבוד לגיקוטופיה ולבחור מבין הסטריפים הרבים את זה שלדעתנו לוקח בקלות את התואר "סטריפ השנה".

לצפיה בסטריפ

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק S.T.A.L.K.E.R הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 20 January 2008

הקדמה
בשנת 1986, קרה אחד מהאסונות הנוראים ביותר במאה שעברה – הכור האטומי בעיר צ'רנוביל, הלך קאפות כמו שאומרים. הקרינה דלפה והיה המון בלאגן. אח"כ הכל שקט, החיים חזרו למסלולם, שום-דבר מיוחד. אך דבר אחד כן קרה מכל זה – חבורה של יוצרים מזרח-אירופאים קיבלו השראה לפוצץ את הכור שוב, ולראות מה יקרה. כמובן שלפוצץ את הכור יהיה בלתי אפשרי ובלתי מוסרי. אז הם הלכו ולמדו מלא שנים – תכנות מחשבים וגרפיקה. ואז הם פתחו חברה קטנה, ואז...הם פיצצו את הכור בצ'רנוביל ( רק במחשב כמובן, כי עדיין לא היה מספיק תקציב לפוצץ אותו באמיתי...).

ברוסיה אומרים: אין כזה דבר – אישה לא יפה. יש רק – אין מספיק וודקה. במשפט הזה אני יכול לסכם את כל הכתבה הזאת. אבל מצד שני יש כל כך הרבה שאפשר לכתוב על STALKER, שחבל שאפספס את ההזדמנות.

 

Image

 

העלילה
העלילה מספרת על צ'רנוביל, בשנת 2012. מסתבר שהכור הגרעיני הכה שנית (או שמא עלי לומר – הוכה שנית?...), בשנת 2006. מאז, החלו שינויים דראסטיים בכל האזור. חיות החלו להשתנות למוטציות, תופעות טבע מוזרות ומסוכנות צצו להן משומקום, בקיצור בלאגן. השחקן משחק את דמות הסטולקר (צייד ראשים). בסרטון הפותח את תחילת המשחק רואים איך הסטולקר מועבר, ביחד עם גוויות של אנשים, במשאית, מכיוון מרכז האזור (ZONE). לפתע ברק מכה במשאית והיא עולה בלהבות ל"ג בעומר. למחרת אדם אחד שעבר באזור החל לחפש שלל בין הגופות, ומצא את הסטולקר, במצב קשה אך עדיין חי. הוא לוקח אותו אל הסוחר המקומי ומשם מתחיל המשחק. הסטולקר לא זוכר מי הוא או מאיפה הוא בא. רק דבר אחד נשאר לו כמזכרת מהעבר – יומן אלקטרוני ובו תזכורת – לחסל את סטרלוק.

 

Image

דרישות מערכת מינימאליות
Microsoft® Windows® XP (Service Pack 2) / Microsoft® Windows® 2000 SP4
Processor type : Intel Pentium 4 2.0 Ghz / AMD XP 2200+
512 MB RAM
10 GB available hard drive space
128 MB DirectX® 8.0 compatible card / nVIDIA® GeForce™ 5700 / ATI Radeon® 9600
DirectX® 9.0 compatible sound card
LAN/Internet connection with low latency Cable/DSL speeds for multiplayer
Keyboard, Mouse

 

דרישות מומלצות
Processor type : Intel Core 2 Duo E6400 / AMD 64  4200+
1.5 גיגה זיכרון
10 גיגה פנויים בכונן הקשיח
256 MB DirectX® 9.0c compatible card / nVIDIA® GeForce™ 7900 / ATI Radeon® X1950

דרישות מערכת גבוהות
Processor type : Intel Core2 Duo E6700 / AMD 64 5200+
2 גיגה זיכרון
512 MB DirectX® 9.0c compatible card / nVIDIA® GeForce™ 8800 / ATI Radeon® X2800


כן, כפי שאפשר לראות, המשחק די כבד מבחינת הדרישות, אך אל פחד ואל דאגה! הוא בהחלט שווה את הדרישות האלו.

 

 

Image

על המשחק
סטולקר הוא משחק מאוד מעניין, ולאו דווקא בגלל העלילה שלו. היוצרים ניסו לגרום לשחקן הרגשה שכל האזור נושם וחי, מתחדש וזורם בפני עצמו, בלי קשר למעשיו של השחקן. הרבה פעמים אתם תשמעו קריאות לעזרה בקשר, מצד כל מיני אנשים, ואז הקריאות האלו הן בעצם כמו משימות צד כאלו.

עוד דבר חשוב – היוצרים שילבו כמה אלמנטים של משחקי תפקידים פה. אמנם אין פה רמות לעלות, אך יש את אלמנט המשקל – השחקן מוגבל להחזיק חפצים עד 50 קילו בסך הכל. כאשר הוא חורג מהמשקל הזה, הוא מתחיל להתעייף מהר, אפילו אם הוא רק הולך לאיטו. בסופו של דבר, כאשר תגיעו ל 60 קילו אתם לא תוכלו לזוז בכלל עד אשר תורידו מהמשקל.

השחקן יצטרך לאכול מידי פעם כדי לא להיחלש. אם הוא נחשף לקרינה הוא צריך להשתמש בנוגדן מיוחד. או שפשוט ישתה וודקה. כן כן, יש וודקה במשחק (אני מניח שהיו צריכים לקטרג את המשחק למבוגרים מגיל 21 בגלל זה....). הוודקה מעבירה את השפעת הקרינה. כמובן שאם תשתו יותר מדי תהיו שיכורים ואז לא תוכלו ללכת בקו ישר. אבל אחרי הכל, היוצרים הם רוסים, אז די ברור שהם חייבים להכניס וודקה למשחק...

Image

עוד אלמנט ממשחקי התפקידים הוא, חפצים מיוחדים (ARTIFACTS). תופעות הלוואי שנוצרו, יצרו גם שינויים בטבע. וכך נתגלו כל מיני חפצים מיוחדים, שלמעשה הם יצירי התופעות האלו. החפצים האלו הם בעלי תכונות מיוחדות, אשר מקנות ללובש את החפצים כל מיני יתרונות, כמו גם חסרונות, כמו למשל 200%10%- בהגנה נגד כדורים או שריטות מטפרים של חיות. ויש עוד המון כאלו. ככל שתתקדמו אתם תגלו חפצים יותר ויותר מוזרים ומיוחדים, כל אחד לפי ערכו ומעלתו, שיקנו לכם יתרונות מעניינים. יותר חיים אבל

למעשה, יש עוד כל כך הרבה שאפשר לכתוב פה, אבל חבל לי לגלות לכם. אתם תצטרכו לגלות את הכל בעצמכם. אם השחקן יחליט שהוא רוצה לעשות כל משימה שיש, ולחרוש את כל האזור, הרי שייקח לו כמה ימים של משחק. אך אם יחליט רק ללכת עם משימות העלילה, הוא יוכל לסיים תוך 10+ שעות. אך כמובן שכל ההנאה פה היא מלטייל בעולם הדינאמי הזה, ולראות את אשליית העולם החי, שנראית כאילו היא ממש אמיתית.

אחרי הכל, לקח ליוצרים 6 שנים לפתח את המשחק הזה, אז בהחלט ראוי שיהיה הרבה מה לצפות ממנו.

 

Image

גרפיקה
אלמלא הייתי יודע שזה משחק, הייתי כמעט בטוח שאלו תמונות אמיתיות. הגרפיקה מדהימה, החל מהטקסטורה המדויקת ועד לאפקט האור והצל המדהים – המשחק נראה מצוין. שווה לקנות כרטיס מסך יקר בשבילו, וכל המרבה הרי זה משובח. באפשרויות הגרפיקה יש שליטה על כל המאפיינים האפשריים – רזולוציה, רמת טקסטורה, אנטי אלייזינג, כמות השימוש באור וצל, אור וצל דינאמיים או סטאטיים, למעשה, יש כל כך הרבה אופציות פה שאפשר להגיע למצב שהמשחק יעלה גם על כרטיסי מסך ישנים וחלשים. כמובן שהוא לא יראה יפה כמו עם כרטיסי מסך חדשים.

 

סאונד
כן, הסאונד משכנע. הקללות ברוסית, מנגינת הגיטרות, האנשים שמדברים לעצמם (כן אתם תפגשו מלא כאלו בדרך), הסאונד בהחלט משכנע. יותר מזה אין לי מה להגיד שכן בתחום הסאונד לא ראיתי חידושים מיוחדים שגרמו לי ליפול מהכיסא ולא היו דברים שהרגיזו אותי. 

 

Image

שליטה
והנה החלק הפחות הנחמד, וכמה שאני לא רוצה ללכלך על המשחק הזה, ובכל זאת, אני חייב להיות אובייקטיבי. מי שמחפש משחק אקשן חסר מעצורים סטייל FEAR לא ימצא את זה כאן. לקח לי זמן להתרגל לצורה שבה אני באמת יכול לפגוע במשהו (רוצה לומר, מתתי יותר מ 5 פעמים על ההתחלה, בניסיון להרוג כמה מהאויבים הפשוטים ביותר במשחק...). מאחר והיוצרים רצו ליצור חווית משחק ייחודית, שתגרום לשחקן להרגיש שזה לא סתם עוד משחק אקשן, אלא בעצם יותר הישרדות, הם עשו שליטה מאוד ריאליסטית עם הנשקים. אז כדי לפגוע במטרה, לא מספיק אם רק אעמוד במקום, אני חייב להיכנס לזום (ZOOM) עם כל נשק, כדי באמת לדייק. מיותר לציין שאין אפשרות לרוץ ולירות, ועוד יותר מיותר לציין שממש לא כדאי לנסות להיות רמבו ולהסתער על קבוצה של 5 אנשים אם אין לכם ציוד באמת טוב.

ובכל זאת, אחרי שמתרגלים לזה, אפשר להבין את הרעיון של היוצרים.

 


Image

לסיכום

אני בהחלט יכול להסכים שמשחק כזה עוד לא ראיתי לפני כן. יש פה ייחודיות וחוויה שלא מצאתי במשחקים אחרים. אך את אותה חוויה אני יכול גם לפרש כדבר רע. ובכל זאת, המשחק הזה שווה. יש בו גם משחקי און ליין, ועל כן אורך החיים שלו הוא גדול. לא יצא לי לשחק אותו ברשת (עדיין...), אבל אני מאמין שגם שם החוויה תהיה שונה מפשוט לירות אחד בשני. לסיכום, אני ממליץ לכל אחד להתנסות במשחק הזה. סטולקר מציע הרבה דברים שלא תמצאו בשום משחק אחר.

 

 

ציונים:

גרפיקה – 9.5

סאונד – 8

שליטה – 7

 

כללי – 8.5

 

כתב את הביקורת:

אביב ב.

 

 


 

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker