מבזקים

כמו שהבטחנו לכם, התחלנו לחלק משחקים והפעם אנחנו נותנים את המשחק כלבי האשמורת

 

לפרטים נוספים
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק COD4: Call of duty 4 Modern Warfare הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 16 January 2008

הקדמה
ליאונרדו דה וינצ'י משח בעדינות את משיחת המכחול האחרונה על תמונת המונה ליזה, הוא פסע צעד אחד אחורה והביט אל התמונה בסיפוק. שש-עשרה שעות של עבודה רצופה, תיקונים, מחיקות והקפדה על כל פרט הגיעו לסיומן, שש עשרה שעות בהן לא בא דבר לפיו ולא מש המכחול מידו. לרגע עלה על פניו חיוך של שמחה, כשהוא מוחק את הבעת העייפות הכבדה שבעיניו, הנה כאן הסתיים לו בהצלחה פרויקט אדיר שקדמו לו חודשים של תכנון ומחשבה והתוצאה מושלמת – פשוט יצירת מופת. "יופי", חשב ליאונרדו, "עכשיו אני יכול סוף סוף ללכת להשתין".

 

Image

 

על המשחק
Call of duty 4 Modern Warfare
מאפשר לנו לשחק בתוך 2 פלוגות מובחרות שיציעו לנו מגוון של אפשרויות משחק. במשחק נשחק את אחד מחברי כל פלוגה לסירוגין, פעם חייל ארה"ב, חיילי המרינס,  ופעם חיילי S.A.S, חייל בריטניה. עם כל אחת מהקבוצות האלה תצטרכו לעמוד במשימות שונות, באזורים שונים וכמובן גם הנשקים יהיו שונים. חיילי המרינס ילחמו בלב המדבר הצחיח, בחום שרק הבדואים מסוגלים לגדל את הילדים שלהם, מהמפות המוצגות אני הצלחתי לזהות שהלחימה מתרחשת באזורים כמו תימן ושאר שכנותיה הערביות מהמזרח התיכון.

חיילי ה-S.A.S לעומת זאת יצטרכו להלחם באזורים יותר יפים של העולם, ברגע שתילחמו לצידם של הבריטים, תמצאו את עצמכם ברוסיה, אוקראינה ומקומות כאלה (שיש שם רוסים קיצר). במקומות האלה כשתביטו סביב תיראו נוף אופייני כגון דשא, עצים, הרים עם שלג , פרות מתות, מסוקים מרוסקים ועוד כמה חבר'ה רעים שלא ברור אם הם רוסים או ערבים.

 

Image

 

העלילה של המשחק ממש פשוטה: יש לכם שתי מהפכות שמתרחשות במקביל במזרח התיכון (בתימן) וברוסיה עם המהפכה בתימן העולם עוד יוכל לחיות בשלום כי בתכלס אין שם משהו מיוחד (מה הם יעשו יזרקו עלינו ג'חנון עם קובנה?), אבל ברגע שהבלגאן מתחיל ברוסיה אז מתחילות הצרות האמיתיות, בעיקר בגלל שלרוסים יש פצצות אטום וזה כבר לא צחוק.

המשחק מתחיל במהפכה צבאית בתימן וחאלד אל אסד מנהיג המחתרת הורג את הנשיא ומשתלט על המדינה. את האספקה שלו הוא מקבל מרוסי בשם זכייב, ששולט באחת משתי הקבוצות שנלחמות ברוסיה על השלטון ומנסות ליצור שם מהפכה צבאית.

Image


בתור חייל SAS (אנגליה) אתם מקבלים מודיעין לגבי ספינה ובה פצצה עם ראש נפץ גרעיני, מסתבר שגם הרוסים מקבלים את אותו המודיעין והם, במקביל לפעילות שלכם שולחים שני מיגים שמטביעים את האונייה. רגע לפני ההפצצה אתם מוצאים את הפרטים של מי שסיפק את הנשק הגרעיני ומכאן העלילה רק מתחילה להסתבך.

אני לא מתכוון לספר לכם את כל הסיפור, אני רק יכול להגיד שהעלילה מתחלפת בין חיילי ארה"ב, חיילי אנגליה ובשלב מסוים יש אפילו איחוד של שתי הקבוצות. לכל קבוצה יש גם רשימת יעדים משלה, את הנשקים האופייניים לה ואת הסוף המיוחד שלה (ואללה הנה משחק עם שתי סיומות מקבילות).

בעלילה תזכו לנסות ללכוד את אל אסד, לחלץ איש מודיעין בשם ניקולאי, להיות מיורטים במסוק, להיות עדים לפיצוץ גרעני, להשתלט בסיס אויב, להציל את העולם משיגור אטומי וזו רק טעימה ממה שמצפה לכם...

 

Image

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק ממש טובה, אני מתכוון להגיד גם שהמנוע הגרפי נותן לכם ביצועים מעולים וגם שסביבת המשחק נראית ממש אמיתית. בואו נתחיל מהעובדה שבעלי מחשב חדיש יוכלו לשחק את המשחק על שיא ההגדרות בלי להרגיש פגיעה באיכות המשחק או ירידה ב-
FPS. האפשרויות הגרפיות העומדות לשרותכם הן: לשנות את הרזולוציה של המסך, לשנות את התדירות של הרענון שלו עד לרמה של 75Hz ולשלוט ביחס רוחב-גובה של המסך. בנוסף יש עוד 14 מדדים אותם תוכלו לשנות (ראו תמונת מסך). בכל הפרמטרים השליטה היא כללית מאוד (כן\לא או גבוה\ממוצע\נמוך). מלבד האנטי אלייזינג שאותו תוכלו להעלות עד לרמה של X4 ולקבל תוצאות מרשימות לחלוטין.

  

Image

 


סאונד
כאן היוצרים של המשחק שיחקו אותה ובגדול, אני לא מדבר על זה שסוף סוף הערבים במשחק צועקים דברים אמיתיים ולא גיבובי שטויות שאפילו ישראלי ממוצע יכול לזהות. אני מדבר על האפקט המדהים של הרעש הלבן שמתקבל עם פיצוץ הרימון או הרטט האמיתי של הנשקים.

תראו, יש הרבה מאוד משחקי מחשב עם נשקים אבל לא בכולם כיף לשחק בעיקר בגלל שהיוצרים לא יודעים איך להפוך נשקים לכיפיים. אז הנה טיפ לכל היוצרים: א. תדאגו שהנשקים יהיו בנויים כמו שצריך מבחינת דיוק, פגיעה ועיצוב, אבל החשוב מכל הוא שהסאונד שהנשקים עושים יהיה אמיתי וזה יגביר את החוויה של המשחק פי כמה. אני ממש נהניתי מהנשקים במשחק וזה הרבה בזכות הסאונד.

אפשרויות הסאונד העומדות לרשותכם הן: שליטה בעוצמת הקול הכללית, הפעלה\כיבוי של פילטר EQ. איכות קול עד לרמה של 44KHz ותמיכה במערכת קולנוע ביתית.

Image

דרישות המערכת
מינימאליות
מעבד כפול ליבה של אינטל במהירות 2.4GHz
512MB
זיכרון או 768MB למשתמשי ויסטה
כרטיס מסך
Geforce6600 ומעלה או Readon9800pro ומעלה


מומלצות
מעבד כפול ליבה של אינטל במהירות
2.4GHz
זיכרון
1Gb או 2Gb למשתמשי ויסטה.
כרטיס מסך
Geforce7800 או ReadonX1800 ומעלה.

 

תמיד תזכרו שלדרישות הללו יש גם דרישות מינימאליות אלמנטריות כמו DVD, חיבור לאינטרנט ומחשב.. אצלי על המחשב שעובר את כל הדרישות המומלצות מלבד המעבד (AMD עדיין). המשחק רץ מהר וחלק.

  

Image

  

המשחק והשליטה במשחק
השליטה במשחק מתחילה הרבה יותר לפני שמתחיל המשחק האמיתי, יש לכם שלב הדרכה קצר וידידותי, שבו ילמדו אתכם את השימושים העיקריים שלכם כגון שליפת סכין, זריקת רימון ואפשרויות הירי. אחרי שלב ההכשרה מתחיל שלב של קביעת רמה. בשלב הזה אתם מתבקשים לעבור מסלול מכשולים וככל שתעשו את מסלול המכשולים מהר יותר כך תקבלו רמת משחק גבוהה יותר. במילים אחרות, יש במשחק מערכת שמתאימה את רמת המשחק לביצועים של השחקן וזה דבר יפה מאוד לדעתי.

בואו נתחיל שבניגוד לגוסט ריקון השליטה במשחק פשוטה מאוד. אני בהתחלה חששתי שזה יהיה משחק טקטי שבו צריך לשלוט בחברים שלכם, מה שיכול להיות כאב ראש עצבני. אבל למזלנו אין במשחק אפשרויות טקטיות כגון לשלוח את החבר'ה שלכם לתקוף קדימה, לעצור, להתפצל ועוד שטויות שמוציאות את הטעם הטוב ממשחק FPS.

Image

 

למי שדאג לתפקוד הצוות שלכם אני יכול להגיד שמסתבר שגם בלי הפקודות שלכם הצוות שלצידו תילחמו ישתף פעולה בצורה טובה מאוד: צלפים ישמרו עליכם מאחורה, כמה ינקו את השטח, ולפעמים שאר אנשי הצוות עושים לכם את מרבית העבודה. במילים אחרות, בניגוד למשחקים אחרים (Jericho, kane & lynche ) פה, הצוות שלכם יעבוד בשיתוף פעולה מעולה ולא תתעצבנו על הטמטום של הבוטים או תרגישו כאילו אתם נלחמים לבד.

יוצרי המשחק הלכו על ליצור משחק כמה שיותר אמיתי, לכן אתם לא תוכלו ללכת עם כמות אדירה של נשקים כמו בוולפנשטין, אל מטדור או ביושוק. כאן אתם תאלצו לבחור את הנשק העיקרי שלכם בקפידה ולאסוף נשקים ותחמושת מגופות היריבים.

Image

 
השליטה בנשקים פשוטה ונוחה מאוד, כמו שכמובן כולכם יודעים (אני מקווה בשבילכם), לחצן ימני נותן זום, שמאלי יורה וכ'ו, אני מצאתי את השימוש באקדח כדבר ממש לא נוח, אבל למרות זאת  אני אציין שבמשחק הרשת ראיתי את חבר שלי הורג שלושה אנשים ברצף עם אקדח מסוג נשר המדבר (
desert eagle).

יש גם תנועות "בסיסיות", עמידה, כפיפה ושכיבה, מי שחושב שהוא לא ישתמש באחד מהמצבים האלה טועה, כי יש מפות שיהיה לכם ממש קשה לסיים אותן אם לא תשתמשו באחת מהפונקציות הללו. ברמת השליטה בתנועת החייל נעשו כמה שיפורים לפיהם החייל שלכם יכול לעבור כמעט על כל מכשול גם בלי לקחת תנופה, לא תמיד המערכת המשופרת נוחה לשימוש, אבל השדרוג ללא ספק מונע תסכולים בשלבים עם תנאי שטח קשים.

Image

  

במהלך המשחק יצא לכם לשחק כנגד רוסים, ערבים, כלבים מסוקים וטנקים. היחידות שיעמדו למולכם הן מגוונות מאוד אבל אני יכול להבטיח לכם שלא משנה איזה רמה תצא לכם, יהיה לכם על המסך בלגאן אדיר, יתקפו אתכם מכל כיוון, בכל נשק אפשרי וכל חצי שנייה ירו עליכם טיל או יזרקו לכיוון שלכם רימון. היפה מכל הוא שברגע שתחשבו שהגיעה הרגיעה תגלו שהחגיגה נמשכת...

גם במשחק הזה, כמו במשחקים אחרים אין לכם מד חיים אלא אתם צריכים לתפוס מחסה ברגע שנפגעתם. לא משנה כמה פעמים אני אגיד שהרבה יותר הגיוני שלקחת ערכת ריפוי תורם כמות מסוימת לבריאות שלכם, מאשר שהסתתרות מאחורי קיר תרפא לחלוטין את הכדור שבדיוק קיבלתם בלב. יש חברות שהחליטו לפסוח על עניין הבריאות וזה די מנוון לדעתי מה גם שנותן תחושה של "אני כל יכול" במשחק הרשת אם כל מה שצריך לעשות זה לא להיפגע לכמה שניות אחרי שחיסלתם יריב. מצד שני אם זה מה שעוזר לי להגיע לרצף מטורף של הריגות, אז למה להתלונן?

 

Image

 

משחק הרשת
תראו, המשחק לשחקן היחיד הוא לא כל כך ארוך, יש סיפור שאתם תוכלו לסיים ביומיים שלושה ואח"כ יישאר לכם טעם חזק של עוד. אולי זו הסיבה שכל כך הרבה שחקנים שסיימו את
COD4 פנו לשחק ברשת. עכשיו ששואלים אותי אם משחק הוא משחק טוב כמשחק רשת, אני שואל קודם כל כמה שרתים יש למשחק. אם אתם זוכרים למשחק TimeShift היו רק 5 שרתים בכל העולם בזמן כתיבת הביקורת, מה שמלמד אותנו על הבעייתיות של פלטפורמת gameSpy, לעומתו ל-COD4 ביום כתיבת הביקורת היו מעל ל-14,000 שרתים שזה אומר המון שחקנים (בערך 200,000 איש) שמחוברים לשרתים בכל רגע נתון.

השליטה במשחק הרשת היא טיפה יותר מורכבת, אבל ברגע שאתם מבינים מה הולך סביבכם אתם יכולים להתחיל לשלוט וליהנות. בואו נתחיל מזה שגם כאן נשמרו התנועות הבסיסיות ומיעוט הנשקים. רק שכאן אתם קובעים לעצמכם את הנשק איתו אתם תתחילו, את סוגי הרימונים שיהיו לכם ואת היכולות המיוחדות שלכם.

 
את הנשקים והיכולות המיוחדות אתם מקבלים כגמול על עלייה בדרגה או השלמה של משימה, שזה כשלעצמו קטע מטורף: יש משימות שממש קל לסיים אותן כמו להרוג חמישה אנשים בכפיפה, אבל יש גם משימות מוזרות לחלוטין כגון לקפוץ מגובה של 30 רגל ומעלה ולמות או לרוץ 26 מייל. אכן משימות מוזרות ומשעשעות .

בנוסף לתגמול שלכם בנקודות ניסיון ובונוסים מיוחדים, אתם תתוגמלו על יכולות הקרב שלכם תוך כדי משחק: שחקן שיהרוג שלושה שחקנים אחרים ברצף יקבל אפשרות לזמן מזל"ט שעובד כרדאר ומגלה לכל הקבוצה איפה היריבים נמצאים. שחקן שיהרוג חמישה שחקנים אחרים ברצף יקבל הפצצה קטלנית ביותר ושחקן שיהרוג שבעה שחקנים יקבל מסוק משלו שירחף בשמיים ויירה על היריבים טילים וצרורות ממקלע. חבל שאין תגמול גם על הריגה של 20 אנשים ברצף.

אם יש משהו שרצוי מאוד שיסדרו בטלאי הבא זה את עניין הרימונים במשחק הרשת, בפשטות אני יכול להגיד לכם שיש ניצול יתר של רימונים במשחק. נתחיל מזה שיש שחקנים שמקבלים יכולת מיוחדת המאפשרת להם להתפוצץ עם רימון בכל פעם שהם מתים, זה מרגיז כי כרגע הרג אותך מי שחיסלת. אבל זה יכול להיות מצחיק כשמי שירה בך מת ועל זה היה אומר רבי עקיבא "את השנוא עליך אל תעשה לחבריך". מזל שהערבים הם לא החברים שלי.

 
עוד ניצול לרעה של הרימונים נובע מזמן החיים הקצרצר של הרימון: בעוד שבמשחק אתם יכולים להרים מהרצפה רימון שזרקו עליכם ולזרוק אותו בחזרה, במשחק הרשת זו משימה בלתי אפשרית בעיקר מכיוון שהרימונים מתפוצצים ממש מהר, בערך חצי שנייה אחרי שהם נגעו ברצפה. אם תיקחו את העובדה שיש אנשים שמנחשים איפה אתם נמצאים על פי הרדאר ושאותם האנשים גם זורקים רימונים. תגיעו למסקנה שיותר מ-50 אחוז מהפעמים שתמותו במשחק יהיו על ידי רימונים שזרק מישהו שאפילו לא ראה אתכם, בעוד 40 אחוז יהרוג אתכם איזה קמפר שחיכה בפינה חצי שעה שיעבור מישהו דרך הכוונת שלו ורק בשאר המקרים תמותו בכבוד בקרבות פנים אל פנים.

 
כמו שאמרתי כבר קודם המשחק מנסה להדמות לחימה מציאותית ככל האפשר, אם תשאלו מומחי לוחמה בשטח בנוי, הם יגידו לכם שהמשחק הזה הוא הדבר הכי קרוב שיש כיום למציאות ולנו אין שום כוונה לחלוק עליהם. אולם במשחק הרשת, בניגוד לשחקן היחיד, הורידו (ואולי טוב שכך) מעוצמת הטילים, שמשמשים בעיקר כנגד מסוקים ופחות יעילים כנגד בני אדם.


Image

 
בהרבה משחקי רשת הרגו אתכם ואתם לא יודעים ממה הרגו אתכם, כאן לא רק שיש לכם את האפשרות לדעת ממה נפגעה הדמות שלכם. אתם גם מקבלים הילוך חוזר והפעם מעיני היריב, זה נחמד כדי להפיק לקחים או כדי להתנחם במידה והיריב היה מקצוען. אבל שקמפר עלוב זורק רימון מאחורי בניין או מחכה כמו אפס באיזו גומחה שתעברו ואתם רואים את ההתקמפרות בשידור חוזר, זה יכול להיות ממש מעצבן. לצורך העניין אתם יכולים גם לוותר על ההילוכים החוזרים אם תלחצו
F.          

 

אולי בגלל שהמשחק מדמה לוחמה כל כך מציאותית אנשים פשוט נהנים להתקמפר בכל פינה וזה מרגיז אותי בגלל שאני צריך להתאמץ ולצוד אותם, לחפש אותם כשהם מתחבאים להם בכל פינה אפשרית. ללא ספק יש מה להשקיע ולשנות במשחק הרשת כדי שהוא יהיה יותר טוב, אבל שלא תבינו אותי לא נכון, משחק הרשת ב-COD4 הוא אחד המשחקים המענגים ביותר שמעלה את הדירוג של המשחק בכמה דרגות למעלה ולהוכחה תראו כמה כתבתי רק על סעיף משחק הרשת.


Image

 
אני שמעתי על כמה אנשים שהורידו באופן לא חוקי את המשחק לשחקן היחיד ובגלל שהוא היה טוב ונגמר מהר, בגלל החשק שהוא עשה להם, הם קנו את משחק הרשת (כמובן גם בגלל שהם ראו כמה שחקנים יש בשרתים). זו לדעתי שיטת השיווק הנכונה והחכמה ביותר של משחק: לעשות גם משחק איכותי לשחקן היחיד שכמו כל משחק יחיד הוא בר פריצה וגם משחק רשת איכותי כדי לגרוף את הרווחים. 

 


סיכום
Call of duty 4 Modern Warfare
הוא משחק שאנחנו ב-NGO מציגים בשמחה כאחד ממשחקים בודדים שיכולים להתחרות על התואר "משחק השנה". יש לו גרפיקה, סאונד, משחקיות, משחק לשחקן יחיד ומשחק רשת ברמה גבוהה ביותר. קשה למצוא הרבה משחקים שיכולים לעשות V אחד גדול על כל הקטגוריות האלו. אני נהניתי מאוד. הדבר היחיד שיכול להעיב על המשחק זה צ'יטרים מעאפנים שנכנסים לשרת. זה נכון שכאן, עם הרדאר, הרמאויות לא עוזרות להם הרבה, אבל צ'יטר הוא צ'יטר ועצם הנוכחות שלו מעצבנת. אז איך נמנעים מהם? זה תלוי רק במפתחים שחייבים לעדכן את PunkBuster  בקביעות כדי לשמור על האנשים בשרתים שלהם.

 

האם שווה לקנות את המשחק?
כן.
Call of Duty 4 נותן פייט רציני לגבי כל מה שנוגע לכדאיות. כיף לשחק את השחקן היחיד, קל להשתלב במשחק, העלילה מעניינת, יש הרבה הומור במחשק והכי חשוב משחק הרשת מוצלח מאוד. מאחר ואני סיימתי את כל הדרגות העיקריות במשחק הרשת תוך פחות משבועיים, אני יכול להגיד לכם שגם אחרי שלא יהיה לכם "לאן להתקדם" במשחק עדיין תוכלו ליהנות ממנו. זה נכון שאני לא משחק במשחק כמה חודשים. אבל במבחן עלות חלקי זמן משחק, המשחק יוצא רווחי ביותר.

 

ציונים

גראפיקה-10
סאונד-10
שליטה במשחק-10
הנאה-10
משחק רשת- 9

 

ציון סופי-9.9

 הביקורת נכתבה עי" עידן אקוס. ועזרא א.
נערכה ע"י רועי א. 

 

 

עידכון אחרון ( Thursday, 17 January 2008 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker