מבזקים

כמו שהבטחנו לכם, התחלנו לחלק משחקים והפעם אנחנו נותנים את המשחק כלבי האשמורת

 

לפרטים נוספים
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Heroes 5: Tribes of the East @ Gold Edition הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 03 January 2008

הקדמה
לפני כשבועיים סיימתי את הההרחבה הראשונה למשחק heroes V וכתבתי עליה ביקורת. לאלו מכם שאי פעם שיחקו בהירוז מן הסתם הסתבר שבמשך כשבוע ישבתי כמו זומבי למשך 12 שעות ביום מול המשחק ופשוט חרשתי עליו כמו 9D (דחפור צה"לי ענק).

לאחר הביקורת הראשונה גיליתי לתדהמתי שעדיין יש לי חברה (אותה לא ראיתי במשך שבוע שהייתי מול המחשב), שני קורסים שמתקיימים וים של עבודות להגיש. אחרי שכל אלו טופלו (חוץ מהחברה...) התפנתי לבזבז עוד שבוע מהחיים שלי בפיתוח טחורים מול מסך המחשב תוך כדי משחק כדי לסיים את החלק האחרון והסופי בהחלט בסאגת ביקורות ההירוז 5 הלא הוא: Heroes of Might & Magic V - Tribes of the East כחלק מחבילת הזהב.

 Image

 הסיפור
אחרי שכוחות הטוב למיניהם הצליחו במשחק הקודם לעצור את פלישת השדים לצפון, אך בו זמנית גם מצאו את עצמם חלשים מאי פעם ושסועים מבפנים, מבטנו פונה לחלקה המזרחי של ממלכת הגריפונים שם האורקים הברברים מתמרדים כנגד משעבדיהם האנושיים. הסיפור מתחיל בקמפיין ניסיון קטן לעם החדש בו למעשה קוראק (תתחילו להתרגל לשמות נוראיים – אלו אורקים, למען השם!) משחרר את אנשיו, בוזז כפרים העומדים בדרכו ומצעיד את האורקים לחופש.

 Image

 מיד לאחר ההכרות עם האורקים פונים לשחק את האלמתים, כאשר החבר'ה ביוביסופט החליטו לשלוף שפן עצבני ביותר מהשרוול – הגיבור ארנטיר. אם השם מצלצל לכם מוכר, זה בגלל שמדובר באויב הגדול של ה Dark Messiah שיוצא לטהר את העולם מהשדים שנפוצו בו ולהחזיר לו את האיזון (או משהו כזה). הכוח של ארנטיר, בדיוק כמו ב Dark Messiah הוא זימון דרקוני עצם רבי עוצמה לעזרתו בקרב. תוך כדי המרדף אחרי קוסמים מושחתים, מזמני שדים ושאר מרעין בישין מגלה ארנטיר על קיום ה Dark Messiah ומתנבא שזה האדם שיהרוג אותו ביום מן הימים (יצא שפיץ הנביא הזה...). בנוסף, משחרר ארנטיר את נשמתה של המלכה איזבל ובכך מנפץ את האשליה המסווה את המלכה המזוייפת שנאלצת לזמן צבא שדים לעזרתה.

 Image

 לבינתיים, בנו של קוראק נשבע לנקום את מותו של אביו ויוצא גם הוא למסע נקמה כנגד האימפריה בעזרתה של שאמנית שלא מאמינה בלבוש יתר. אחרי שמצא את נקמתו (כן - אין הרבה סיפור על האורקים, מה נעשה?) פונה האורק הצעיר לקוסמים ומאחד את עמו (הקוסמים יצרו את האורקים) ופונה לגיבור מהירוז 5 המקורי – זהיר (Zehir).

זהיר מבחינתו לא ממש מתלהב מהרעיון, אבל מחליט ללכת על זה ויוצא לדרך עם עיר מעופפת ניידת שאוכלת לו את כל הניסיון, (איזה באסה...) ועם אפשרות לזמן תגבורות בשיגור ישיר (גם טוחן ניסיון) ובעצם פותר את הבעיות של כוווולם בדרך לניצחון המזהיר. בין לבין פוגשים גם את הגיבור הגמד מההרחבה הקודמת, את פרידה והמטריד המיני הקבוע שלה דאנקן וביחד הם מחסלים המון שדונים בדרך.

 Image

  

גרפיקה
מה אומר לכם, אין חדש תחת השמש (ראו אפשרויות בביקורות קודמות). מלבד העובדה שעכשיו ניתן לראות קרבות אמינים יותר ורבי משתתפים בסרטונים והוספו זירות קרב, עדיין מדובר על אותה הגרפיקה הבסיסית של המשחק ששימשה ליצירת הסרטונים ולא מצאתי שום אופציה גרפית חדשה במשחק.

 

סאונד
כאן עשו שינויים במשחק – בקטעים בהם המשחק נטען או במהלך משימות בכל מיני נקודות קריטיות ניתן לקבל (מה זה ניתן? מקבלים גם אם לא רוצים) מונולוגים של הדמויות בקול ללא הטקסט כתוב.

הדבר נחמד מצד אחד, אבל מצד שני – אם לא שמת לב למשהו פיספסת כי אין כיתוב מתאים, הקריינות בקטעי המעבר לא מתאימה לכתוב על הצג כך שאי אפשר לקלוט את שניהם בו זמנית, אלו מכם שמשתמשים באוזניות (כמוני) עלולים לפספס קטעים או שיאלצו להיות עם האוזניות על הראש כל הזמן (תענוג מפוקפק) ובכלל – אין לכם מושג כמה קשה להבין אורקים! הם מדברים כמו מישהו שיצא כרגע מרופא שיניים ועדיין תקוע לו הצמר גפן בפה!

 Image

  

דרישות המערכת
OS: Windows 2000/XP SP2/XP64 Pro, DirectX 9.0C

CPU: Pentium 4 / Athlon 1.5 GHz or higher

RAM: 1024 MB or higher

Video: 128 MB AGP GeForce4 Ti4200 / RADEON 8500 or higher video card

Sound: DirectX compatible PCI 16-bit sound card

3GB of available hard-disk space

 אם הדבר היחיד שהתווסף שעלול לגרור את הדרישה לזיכרון רב יותר הוא הדיבוב, אני מוותר עליו בכיף. רק חבל שאי אפשר...

 Image

 

 המשחק והשליטה בו
למשחק הוספו סטים של חפצים בדיוק כמו בדיאבלו 2 הזכור לטוב כך שצירוף חפצים נותן תכונות נוספות ובונוסים תותחיים. זה בין השבחים היחידם שאוכל לחלוק למשחק הזה. יש לי גם כמה דברים לא טובים לומר על המשחק הזה ואני לא מתכוון לשתוק עליהם.

האורקים הם לכאורה עם שמתבסס לחלוטין על קרב מגע ומתבססים על שאגות קרב במקום על לחשים וכן יש להם את יכולת ה"דם סוער" (blood rage) שמוסיפה להם כל מיני יכולות ככל שהקרב נמשך וכן עוזרת להם בספיגת חלק מהנזק שנגרם להם תוך כדי איבוד חלק מהקריזה.

 Image

 מה שזה אומר הוא גם שאדם חדש שמתחיל לשחק בפעם הראשונה במשחק אחרי ששיחק בהירוז המקורי או בהרחבה הראשונה ולא עבר את משימת ההכשרה יאלץ לבזבז זמן יקר על הכרת העם והשליטה בו, דבר נוסף שמעצבן אותי הוא שבמקום רשימת הסקילים הפשוטה שהייתה נהוגה עד היום בנו מערכת מסועפת של סקילים לכל עם שהדרך היחידה להתמצא בה היא ע"י תוכנה שנקראת skill wheel. מלבד זאת, האורקים הם עם מעפן שאלמלא באג במשחק (שתיכף אדון בו) לא הייתי יכול לסיים איתם את השלב האחרון! הם פשוט עלובים!

 Image

 בניגוד למצב עם הגמדים ששילוב בין הגיבור לבין היחידות ועם קסמי הרוניות שלהם יכול להפוך אותם ליחידות מצויינות האורקים פשוט לא יעילים דיים בשל התלות הכמעט בלעדית שלהם ביחידות קרב פנים אל פנים.

אם להוסיף חטא על פשע, הגובלינים (היחידה הבסיסית של האורקים) האוייב הנפוץ במשחק מהמשיח האפל מתגלים כאן כפחדנים חסרי עמוד שדרה שבורחים בכל פעם שנפגעים (בלי להחזיר) ובמידה שיחטפו מכות מספיק חזקות אפילו יבגדו בכם ויעברו צדדים. השימושים היחידים להם הגובלינים יכולים להיות טובים הם: הקרבה ע"י שאמניות, אכילה ע"י ציקלופים או שימוש כקליע בידי הציקלופים. עצוב.

לא רק זאת – במשחק הזה מוצגת אפשרות חדשה – לכל יחידה יש יותר משידרוג אפשרי אחד: במקום השידרוג הבסיסי יש שידרוג אלטרנטיבי שבעצם מעלה ב 50% את מספר היחידות המוצגות במשחק. בפועל, מה שזה גורם הוא לבלבול יחידות מציק במיוחד ולכך שמדי פעם לא תוכלו לצרף יחידות שירצו לחבור אליכם רק בגלל שהן משודרגות אחרת מהיחידות שעליכם.

 Image

 תלונה נוספת שיש לי היא החלשה טוטאלית של כמה עמים ובראשם הקוסמים: רוב השידרוגים האלטרנטיביים שלהם לא שווים התייחסות והיחידות שלהם הוחלשו בצורה שמונעת שימוש איכותי בכמה טכניקות קרב קלאסיות. היכולת שלהם לגרש יחידות מזומנות (יכולת שפעם הייתה כמעט בלעדית) הופצה לכל העמים והוחלשה גם היא כך שהם כבר לא העם היעיל ביותר כנגד שדים. אני מבין שהעם שהוסף הוא עם בלאי, אבל למה להרוס עמים טובים אחרים בגלל זה?

 

Image

 אחרון ובכלל לא חביב הוא עניין הבאגים: מודבר כאן על "חבילת זהב", לכאורה משמע שלקחו את הטוב ביותר מכל המשחקים הקודמים ואגדו אותו לחבילה אחת. בפועל מה שקרה הוא שהמשחק נפל לי פעמיים (לגמרי לא אופייני לחבילות זהב) ובזמן קרבות מצור של האורקים כאשר היחידות שלי חטפו נזק "ירד" להם ערך שלילי של קריזה במקום ערך נורמאלי (משמע, התווספו נקודות במקום שירדו), כך שהן היו באטרף לא נורמאלי תוך כלום זמן ונהנו מתוספות הגנתיות של אינסוף קריזה. שני הדברים האלו מראים לי, כאדם שמבין דבר או שניים בתכנות, שמי שכתב את המשחק פישל (או צוותים מסויימים פישלו) אך יתרה מכך – זה מראה לי שהמשחק לא נבדק כראוי לפני שהופץ ולא תוקן לפני שהופץ כחבילת זהב, מה שמראה על זלזול כבד של החברה בלקוחות שלה.

הדבר היחיד שאוכל לומר לטובת המשחק הוא ניתן לשחק בו גם ללא שני המשחקים שקדמו לו (לא בדקתי, זאת טענה של יוביסופט).

Image

 משחק רשת:
במשחק הוספו אופציות חדשות משחקי הרשת (שלמען האמת נכחו כבר בהרחבה הקודמת, אבל אבדו בעריכה) וכך ניתן לשחק במפות חדשות שאם הייתי יושב לבקר לבדוק את כולן היו צריכים לנתק אותי מהכיסא עם שפכטל.

 דיסק התוספות
גם כאן לא עף לי הכובע מהראש מהתפעלות. דיסק התוספות לא מרשים בלשון המעטה וכולל סרטוני טריילר (קדימונים, יענטו – פרסומות) שהופצו ברשת, גלריית אומנות ואת הגיגי המתכננים. בקיצור נמרץ – בזבוז של זמן.


  Image

מסקנות
לגבי המשחק: לצורך העניין אעלה מן האוב את הבן הדחוי של סדרת ההירוז – הירוז 4. המשחק הזה מזכיר את הירוז 4 בכמה פרמטרים ולא אהסס לומר שגורלו ישתווה לזה של הירוז 4 (כאמור – הבן הדחוי שאף אחד לא משחק בו). המשחק לא מהנה דיו, האורקים מעצבנים ומרוב שינויים לקח לי המון זמן לבקר את המשחק.

לגבי חבילת הזהב: אני לא אוהב שמזלזלים בי וכאן הרגשתי גלים של זלזול משפריצים עלי מהמסך. את התוספות המעניינות שבדיסק הזהב אפשר לראות באינטרנט בחינם ואת התוספות הלא מעניינות לא רוצים לראות. למרות שמוצגת כאן חבילת זהב קיימים בה באגים שלא יביישו גרסאות פריוויו מן השורה.

 

האם זה שווה את הכסף?
לגבי "שבטי המזרח" בנפרד (מחיר 150 ש"ח): בשום פנים ואופן לא. יש שני משחקים טובים לפני זה, אל תהרסו את הטעם הטוב שהם השאירו או לחלופין אם לא שיחקתם בהם, תחזיקו עותק כלשהו של הירוז 3 ותאמצו אותו חזק אל ליבכם.

 לגבי חבילת הזהב: מחירה של חבילת הזהב הוא 220 ש"ח והיא כוללת שתי הרחבות (שעולות 150 כ"א) ואת המשחק הבסיסי (כ 80 ש"ח) בנוסף לדיסק תוספות שבטח יראה ממש טוב תלוי מהמראה של האוטו ואותו ניתן להשיג בחינם באינטרנט. למרות המשחק השלישי הזוועתי (שאותו רק מעריצים שרופים של הסדרה יאהבו) מבחינה כלכלית משתלם לקנות את חבילת הזהב רק כדי לשחק בשני המשחקים הראשונים של הירוז 5. אם עוד לא קניתם את המשחק המקורי מדובר כאן על עסקה בכלל לא רעה.

אם כבר קניתם את המשחק המקורי, אולי בכל זאת כדאי לכם לשחק ב "שבטי המזרח" קצת אחרי שתשחקו ב "פטישי הגורל", רק כדי להעריך יותר את המשחק המצויין ואת ההרחבה הראשונה שלו. חוץ מזה – תוספת של עוד CD-key תמיד יכולה לעזור כשרוצים לשחק כמה חבר'ה ביחד...

 

ציונים:
"שבטי המזרח":
גרפיקה: 7 – אותה גרפיקה מ2004, לא נמאס?

סאונד: 9 – נעשו שינויים, למרות שלא כולם לטובה.

עלילה: 9 – אותה העלילה שממשיכה ישירות את המשחק הראון.

משחק: 6 – הייתי נותן פחות, אבל אני יודע שאדמין יערוך לי את זה אם כן...

AI:6.5 – אי אפשר לומר שהייתי צריך אי פעם להפסיד בגלל מהלכים מבריקים של המחשב.

משחק רשת: 9 – אין סיבה שזה יירד.

 סה"כ ציון "לשבטי המזרח": 7.75. בשביל ציון כזה לא צריך לצבוא על החנויות, במיוחד כשרוב מה שטוב במשחק נובע מהשושלת שלו ולא ממנו.

 

חבילת הזהב:
כאן אסכם את ציוני שלושת המשחקים בכל קטגוריה, בגלל שדיסק ההרחבות לא שווה להתייחסות

 גרפיקה: 8

סאונד: 8.33

עלילה: 9.33

משחק: 8

AI:7.5

משחק רשת: 9

 

סה"כ ציון לחבילת הזהב: 8.36. ואני לוקח בחזרה את הדברים שאמרתי על "פטישי הגורל" המשחק הזה באמת גרם לי להעריך את המשחק שקדם לו בסדרה...

 

תמונות נוספות:

 


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

 

הביקורת נכתבה ע"י רועי א.

נערכה ע"י עזרא א.

עידכון אחרון ( Thursday, 03 January 2008 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker