מבזקים
בליזרד אישרה את את הידיעה כי דיאבלו 3 עתיד להגיע לפליסטיישן3, כמו כן אושרה הידיעה כי תצא גם גרסה לפלייסטיישן4.

ההודעה הרשמית באנגלית:

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק TimeShift הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 19 December 2007

הקדמה
איך יודעים אם משחק ממכר וטוב? פשוט מאוד, אם המשחק ממכר אז אתם תשחקו בו כל כך הרבה שבלילה אתם תחלמו על המשחק או על קטעים ממנו. אם בנוסף המשחק הוא גם משחק טוב, אז אתם תספרו על המשחק והחלומות שלכם לחברים..
קחו למשל דוגמה: שבוע אחרי שיצא CNC החדש התקשרתי לחבר והוא מתוך שינה העביר את הטלפון מהשולחן לשידה ובחזרה, שלבסוף הוא התעורר שאלתי אותו למה לקח לו כל כך הרבה זמן לענות לטלפון. בלי להתבלבל השיב לי החבר שהוא חלם שהוא המנוף (עגורן) מהמשחק ולכן שהנייד צלצל הוא עשה מה שהעגורן עושה במשחק (בתכלס כלום) והעביר את המכשיר ממקום למקום. עכשיו, אתם רוצים בטח שאני אגלה לכם אם היה לי חלום על המשחק TimeShift? זה הרי יהרוס לכם את כל הביקורת...

Image

 

 

הסיפור
ד"ר אידן קרון היה ילד מוכה עם ילדות עשוקה שאף בחורה לא הסכימה לצאת איתו והערס התורן היה לוקח לו את ארוחות הבוקר בהפסקות, המידע הזה לא מסופק במשחק, אבל בלי המידע הזה קשה מאוד להבין מה גרם לו ללכת ולגנוב חליפה ניסיונית לקפיצה בזמן, להרוס את מעבדת המחקר וליצור לעצמו מימד זמן חדש משלו בו הוא ד"ר קרון השליט והמחליט.
אם תשאלו אותי ד"ר קרון גם קנה את הדוקטוראט שלו באוניברסיטת לטבייה דרך המייל ושוב, גם מידע זה לא מסופק עם המשחק, אבל בלעדיו אני באמת שלא יכול להסביר לכם למה בוחר הד"ר הגאון שלנו לגנוב את החליפה הדפוקה יותר – זו שאין בה חידושים טקטיים וצבאיים או גם למה במשך כל המשחק בוחר הד"ר להתעלם מכם לחלוטין, למרות שאתם הופכים ממטרד עוקצני לאיום ממשי על שלטונו וחייו.  

Image

 

גרפיקה
איך אני אוהב להגיד את המשפט הבא: "בכל מה שקשור לגרפיקה המשחק יוצא מנצח ובגדול", הגרפיקה של המשחק איכותית ביותר, יש לכם מערכת מתוחכמת שמעבדת את הצללים לפני תחילת המשחק ומתאימה את המערכת לדרייברים שלכם ולכרטיס המסך (מה שלא כל גיימר יודע לעשות עם כל משחק).

המנוע הגרפי מקבל אצלי ציון גבוה, בעיקר בגלל שהוא הצליח להפעיל את המשחק על הרזולוציה הגבוהה והמדדים הגרפיים הגבוהים ביותר בלי שיהיו לאגים מיוחדים, המשחק פשוט רץ טיפה יותר לאט. בשלב מסוים התקבלה התחושה שהמשחק מגביל את המשתמש באיכות הגרפיקה באופן אוטומטי. בעיקר בגלל שאצל חבר עם מחשב הרבה יותר חזק המשחק נראה יותר טוב לדעתי. אם זה נכון, אז יוצרי המשחק למעשה מצהירים: "עזבו אתכם, אתם נובים, חבל לכם על הזמן שלכם, תנו לנו לקבוע מה טוב בשבילכם".

Image

במסגרת האפשרויות הגרפיות תוכלו לשלוט ברזולוציית המסך, ברמת הטקסטורה והרזולוציה שלה. בפילטר האנסטרופי לרמה מטורפת של X16 (קובע עד כמה הטקסטורה תהייה מעודנת) ובעוד שלושה פרמטרים חדשים: VSync שמסנכרן בין המסך לכרטיס המסך. איכות החומר שהוא פרמטר עלום ומתייחס לדעתי ברמת הפירוט של העצמים בסביבה. ו- DOF(עומק שדה הראייה) שקובע מאיזה מרחק יוצגו על המסך עצמים ברזולוציה גבוהה. שיניתי את מרבית הפרמטרים, משלב מסוים לא מצאתי על המחשב שלי הבדלים בין האופציות, מה שהעלה את החשד המוזכר בפסקה הקודמת.

מרגע שהפעלתי את המשחק, משהו בגרפיקה נראה היה לי מוכר. "רגע, אמרתי לעצמי, זה לא Half Life2?" מסתבר שאני לא היחיד שחושב כך, הגרפיקה ואפילו משהו באופי המשחק מזכירים מאוד את המשחק HL2 ולא רק בגלל המנוע הגרפי, אלא בגלל העיצוב וסגנון המשחק.  עוד מילה טובה על הגרפיקה, קטעי המעבר בו ממש יפים, איכותיים וזמינים: מרגע שהגעתם לשלב, תוכלו לצפות בקטע הוידיאו שלו שוב ושוב דרך התפריט הראשי.

Image

קול וסאונד
באפשרויות הסאונד אתם תוכלו באופן כללי לשלוט ברמת האפקטים, בסאונד ובמוזיקה. כמו גם לקבוע אם אתם רוצים להפעיל את מערכת הסראונד שלכם. גם כאן יש שתי אפשרויות חדשות:  reverberation שקובעת האם ביצועי הסאונד יהיו אחידים או שמא יגיעו בפולסים (בתרגום חופשי בעליות וירידות). האפשרות השנייה היא Reverse Stereo שקשורה לדעתי לערוצי השמע.

הסאונד של המשחק היה איכותי וטוב, מרבית קולות הרקע שתשמעו יהיו הקולות של ד"ר קרון, רעמים, גשם והצעדים שלכם. מידי פעם בעיקר ברגעי האקשן הופיעה מוזיקה מעודנת שהשתלבה יפה עם המשחק ולא הטרידה יותר מידי את השחקן. עם זאת אני שואל את עצמי מה קרה למשחקים כמו DOOM או C&C הראשונים בהם המוזיקה הייתה קול הרקע המלווה העיקרי והיה לה חלק חשוב במשחקיות.

האפקטים של המשחק גם הם איכותיים, קולות היריות, הפיצוצים, האויבים והצעקות שלהם: כולם נשמעים די אמיתיים ואם תפעילו את אפשרות הסראונד תגלו שהחוויה מכפילה את עצמה פי כמה. על הקולות במשחק (דמויות וקריין) אפשר להגיד מילה טובה: הם לא מטרידים יותר מידי. 

Image


דרישות מערכת

הדרישות המינימאליות הרשמיות של המערכת הן:
Windows XP / Vista
CPU: Pentium4 2 GHz
RAM: 1 GB
כרטיס מסך: GeForce 6600  או Redeon X700
DirectX 9c
8 ג'יגה פנויים בכונן.
כונן DVDX8.
חיבור לרשת למשחק מרובה המשתתפים.

דרישות מומלצות
CPU: Intel Core 2 Duo or Athlon 64 X2
RAM: 2 GB
כרטיס מסך: GeForce 8600 or Radeon X1950
Creative Sound Blaster X-Fi Sound Card

 אצלי על המחשב המשחק כמעט רץ חלק על ההגדרות הגבוהות ביותר, לא היו לאגים אבל העכבר הגיב טיפה לאט, ברגע שהורדתי את הגדרות המערכת לבינוניות המשחק רץ חלק לחלוטין ומאחר ולא היו הבדלים בגרפיקה בין ההגדרות הטובות ביותר לאלו שהשתמשתי בהן, לא הייתה סיבה לשחק על הגבוהות ביותר, למרות שיכולתי.    

 

 Image

 

 

המשחק והשליטה במשחק
המשחק TimeShift  הוא משחק FPS קלאסי מארץ המשחקים הקלאסיים, אין לכם את החארטה בארטה של להלחם כחלק מצוות ולשמור על גב של שבויים מעצבנים, אתם לא צריכים להתחשב באף אחד, או להיזהר שלא להרוג אזרחים תמימים. משחק קלאסי לחלוטין, וברגע ששיחקתי במשחק צפו בי זיכרונות ממשחקים ישנים לא רק כמו HL, אלא משחקים טובים ואיכותיים כמו Duke Nukem זכור לטוב או DOOM שתמיד יהיו דוגמה למשחקי FPS איכותיים. היה גם קטע אחד מיוחד שבו יכולתם להסתכל במסכי הטלוויזיה ולראות את מה שמצלמות האבטחה מצלמות וזה יותר מכל מזכיר את דיוק ומקס פיין.

שלא תבינו אותי לא נכון, זה לא שאין לכם קטעים "מיוחדים" במשחק, במהלך המשחק יצא לכם לנהוג ברכב בוגי (אפשר לדרוס איתו אנשים), לירות מעמדת תותחן בצ'פלין, לעלות על מכונות ירייה ולקחת חלק במבצעים טקטיים. אבל, מה שמבדיל את המשחק הזה ממשחקים אחרים והופך אותו ליותר איכותי וקלאסי זה שהקטעים ה"מיוחדים" בו ממש קצרים ולכן לא מטרידים ורק מוסיפים ותורמים לאווירת המשחקיות. או במילים אחרות, בעוד שבמשחקים אחרים הפכו את הקטעים ה"מיוחדים" לשלבים שלמים וארוכים במשחק, כאן משתמשים בהם כאתנחתאות קצרות ומשעשעות.

Image 

 

כמו שכבר הזכרתי המשחק מתחיל בכך שד"ר קרון גונב את חליפת האלפא ומפוצץ את מעבדת המחקר בה מפתחים את החליפות, ממש בשנייה האחרונה אתם מספיקים להיכנס לחליפת הבטא, שנמצאת עדיין בשלבי פיתוח, כדי לרדוף אחרי ד"ר קרון למימד הזמן שיצר.

מסתבר שגם במימד הנוסף ד"ר קרון הוא לא אישיות נערצת וניסיונות ההשתלטות שלו נתקלים בהתנגדות של "המתנחלים". עד שאתם מגיעים למימד הזמן של קרון, אתם מגלים שהוא הספיק כבר להקים צבא שלם ולזרוע הרס מוחלט בכל פינה.

לאורך כל המשחק, המשימה העיקרית שלכם היא לאתר את ד"ר קרון ולנטרל אותו, תוך כדי שאתם  נעזרים מידי פעם באנשי יחידות המתנחלים. את השלבים הראשונים אתם מתחילים עם שלושה כלי נשק בסיסיים: אקדח, תת-מקלע עם מטול ורובה צייד. לכל כלי הנשק יש שתי פונקציות בהן שולטים בעזרת הכפתור הימני והכפתור השמאלי של העכבר. עם ההתקדמות במשחק הנשקים יתפתחו ואתם תקבלו נשקים משוכללים ומגניבים, הבעיה היחידה שלכם בכל הסיפור הוא שאתם יכולים לשאת רק שלושה נשקים בו זמנית, מה שמאלץ אתכם לוותר על אחד הנשקים כדי לקבל נשק חדש.

Image

ההגבלה במספר הנשקים, כמה שהיא מעצבנת, היא הגיונית לחלוטין. אני זוכר שבזמנו צחקנו על זה שהסוכן בלסקוביץ (וולפנשטיין). מצליח ללכת ועוד להלחם עם שני אקדחים, שלושה סוגי תתי-מקלע, 14 רימונים, מכונת ירייה, לביאור, משגר טילים, משגר טסלה, רובה צלפים, רובה סער, סופר רובה צלפים וכמובן סכין.

בקשר לעלילה של המשחק, מבחינה מדעית המשחק עוסק בתחומים מאוד בעייתיים שהמדענים בכבודם ובעצמם חלוקים עליהם וכאן היוצרים של המשחק הכניסו את עצמם למלכוד. זה אומר שכמה שלא תנסו להסביר את תורת היחסות ואת הסתעפויות הזמן במילים פשוטות, זה עדיין יישאר נושא מסובך וגם כאן העלילה לא מובנת או קולחת יותר מידי.

חליפת הבטא שלכם אותה הזכרנו קודם מצוידת במערכת צבאית חכמה, שיודעת לזהות איומים ולהתריע עליהם, להפעיל את שינוי הזמן הנכון בהתאם לסיטואציה (עצירת זמן, האטת הזמן והחזרת הזמן לאחור). כמו כן החליפה אחראית לתקן את עצמה, לרפא אתכם וכמובן לדאוג להחזיר אתכם לנקודת הזמן המקורית כך שלא תיצרו פיצולים במימד הזמן.

Image

זה שחליפת הבטא בוחרת עבורכם את סוג שינוי הזמן זה דבר מאוד נוח, אבל אתם יכולים לבחור בעצמכם את סוג שינוי הזמן בצירופים של המקש shift ואחד המקשים B,V,G,  שבניינו בלי גיים-פאד זה לא רציונאלי לנסות ולהשתמש בהם תוך כדי משחק.

אני לא יודע מה קרה בזמן האחרון למד החיים של הדמויות. אין לי שמץ של מושג מי זה היה ומתי זה התחיל, אבל אותי מרגיזים משחקים בהם אין יותר ערכות ריפוי והדמויות מרפאות את עצמן עם הזמן, כל עניין הריפוי, הרדיפה אחרי ערכות עזרה ראשונה, מנות חמות, חטיפים, מכונות שתייה ומה לא נתנו עוד מימד למשחקי ה-FPS. אז הנה חדשות עבור מפתחי המשחקים: לא זה לא מטריד אותנו לאסוף ערכות ריפוי, אנחנו אפילו נהנים מזה.

עכשיו נעבור לכיף האמיתי של המשחק: לירות, לרסס ולהרוס בכמויות. בזכות העובדה שאתם יכולים לשאת רק שלושה נשקים אתם תעדיפו לבזבז כמה שיותר תחמושת ולהחליף בין הסוגים השונים של הנשקים, אתם גם תמצאו ברחבי המסך ארגזי תחמושת שימלאו לכם את התחמושת לחלוטין. אם תשאלו מה כיף לרסס, התשובה היא כל דבר, ראשית אני אזכיר שיש כאן הרבה חפצים, קירות ועמודים שאפשר לרסס ואת אלו האחרונים אני אוהב להרוס סתם בשביל הכיף מאז שראיתי את הסרט הראשון של "מטריקס". אתם תוכלו לפוצץ גם מסוקים, טנקים, נגמשים וציוד מכאני, אבל הכיף הגדול הוא בלירות בחיילי האויב בהאטת הזמן עם רובה צייד ולראות את הדם שלהם משפריץ לכל הכיוונים ומכסה לכם את הקסדה.

Image

בניגוד למשחק Crysis שבו יש חליפת לוחמה נכה לחלוטין, כאן החליפה לא רק שחכמה ויכולה לבחור איזה סוג שינוי זמן צריך להפעיל, אלא היא גם נטענת במהירות גבוהה, מה שמאפשר לכם להשתמש ביכולת תמרון הזמן שלכם לעיתים קרובות מאוד. שימוש נכון ביכולות הללו יכול לא רק להוביל לעליונות טקטית ולהפיכת הדמות שלכם לקטלנית לחלוטין, אלא גם מוביל לאפקטים מגניבים של פיצוצים, גופות מעופפות וקליעים איטיים שיגרמו לכם להתלהב מהמשחק. (אני אומר שבאחד על אחד החליפה של טיים-שיפט לוקחת).

למשחק יש שלוש רמות קושי ולמען האמת ברמת הקושי הנמוכה ביותר הבוטים כל כך טיפשים ועקומים שאפשר לקרוא לה "טריינר". קחו למשל דוגמה, אני נכנס ברמת הקושי הקלה ביותר לחדר מלא בחיילים, הם מזהים אותי, נכנסים לעמדת קרב, מכוונים אלי את הנשק וזהו. לא יורים, אלא מחכים שאני אירה עליהם קודם. ברמה הקשה ביותר לעומת זאת הבוטים הרבה יותר קשוחים, הפגיעות שלהם יותר כואבות והחיים שלכם יתחדשו יותר לאט, למרות שזה נשמע טיפה מפחיד, אני ממליץ לשחק את המשחק על הרמה הקשה ביותר בעיקר בגלל שכך הוא הרבה יותר מענג ולכל הריגה יש הרבה יותר משמעות.

Image

משחק הרשת – מרובה המשתתפים
כדי להסביר לכם מה אני חושב על משחק הרשת אני אפתח במשל קצר: דמיינו לעצמכם שהמלצר מגיע אליכם עם צלחת ובה נתח של סטייק ענק ריחני ועסיסי, כזה שגורם לכל המסעדה לסובב את הראש ולכל שאר הסועדים לקנא. ואז ברגע שהמלצר מגיע אליכם הוא מפיל את הסטייק על הרצפה.
זה בדיוק מה שעשו לדעתי עם המולטיפלייר של TimeShift, המולטיפלייר עצמו נראה ממש מגניב, יש בו מפות עם נשקים שמזכירים לי את Unreal TournamentGameSpy האפסים שאין להם שרתים בארץ והפינג שלכם בשרתים הטובים ביותר מגיע במקרה הטוב ל-250. אתם חושבים שלא ניסיתי להתחבר ולשחק גם עם פינג כזה? התוצאה הייתה כישלון חרוץ, יום אחרי יום. קשה לי לתאר בעוד דרכים את האכזבה מהמולטיפלייר של המשחק, לא רק בגלל שראיתי איך הוא נראה טוב וששמעתי עליו דברים ממש טובים משחקנים שגרים בחו"ל, אלא גם בגלל שלדעתי המולטיפלייר הזה יכול היה להיות אחד המולטיפליירים המובילים של השנים הקרובות כמו UT או CS ו-Sierra פשוט מכרו את נשמתו של המולטיפלייר לגיים-ספיי. חבל. האיכותי ואת הארנה הזכורה לטוב, משהו חזק לחלוטין. אבל המולטיפלייר גם נתמך ע"י

אני כן הצלחתי להתחבר למולטיפלייר דרך אנשים שהרימו שרתים על המחשב הפרטי שלהם בבית ולמען האמת אני יכול להגיד שדי נהניתי מכמה רגעים טובים של משחק, עד שפתאום האמא של "המארח" הכריחה אותו ללכת לישון כי כבר 9 בלילה..  אתם מבינים עד כמה זה רציני לשחק עם עוד 10 אנשים על שרתים שאנשים מרימים מהבית.

Image

 תנו לי להרוס לכם טיפה, במשחק אין מפלצות מיוחדות. אתם נלחמים בבני אדם ומכונות. היופי במשחק הוא שלמרות שאין מפלצות, עדיין יש מספיק יחידות ותמיד כיף לכם להילחם ולכסח את האויבים. בניגוד למשחקים כמו יריחו בהם ההריגה הופכת לשגרתית ומשעממת. ובקשר לחליפה, אתם חושבים שאתם החיילים היחידים שיכולים לתמרן את הזמן? אז תמשיכו לחשוב ותצפו לבאות..

הממשק של המשחק די נוח, קל לשמור בו שלבים ואתם יכולים לעצור את המשחק בכל שלב שמתחשק לכם בלי לפחד שפתאום תאלצו לחזור על כל השלב מהתחלה. היוצרים של המשחק גם הגדילו לעשות ומאפשרים לכם לבחור איך תיראה הדמות שלכם במשחק מרובה המשתתפים.

Image

בין כל שלב לשלב יש קטעי וידאו שאמורים לשפוך את האור על עלילת המשחק, הקטעים יפים, חלקם מגניבים והם עשויים יפה, אבל לא תמיד אפשר להבין את התוכן שלהם או את ההקשר שלהם לעלילה. אני לא הייתי מוותר על קטעי המעבר כי אני אוהב קטעי מעבר יפים באשר הם, אבל אני מניח שאפשר היה לחשוב על קטעי מעבר פחות "אומנותיים" ויותר ברורים.

המבנה של המשחק הוא שלב רודף שלב: יש לכם משימה שבדרך לביצוע שלה מתווספות עוד משימות חדשות, עד להשלמת המשימה העיקרית ואז מתחיל סרטון מעבר קצר שפותח את המשימה הבאה. המבנה הזה ממכר לחלוטין ויוצר משחקיות מרתקת. בנוסף בכל כמה שלבים מופיע שלב ה"חידה": שלב שבו אין יריבים אבל כדי לעבור אותו אתם צריכים ליישם את שינוי הזמן הנכון ואת רצף הפעולות המדויק (כמו למשל עצירת הזמן לחלוטין ולחיצה בו זמנית על שתי ידיות מרוחקות על מנת לפתוח דלת). 

 

Image

 

מסקנות
המשחק טיים-שיפט (TimeShift) הוא משחק FPS מהשורה הראשונה, אין הרבה משחקי FPS העונים על כל כך הרבה דרישות של גיימר ותיק שכמותי ולמרות שהיו דברים שיכולתי להציע שישפרו בו, בסופו של דבר אני נהניתי מהמשחק. למעשה כל כך נהניתי מהמשחק ומהמשחקיות שפשוט לא יכולתי לקום מהכיסא עד שסיימתי אותו. בסך הכל, שיחקתי ברציפות כ-18 שעות.

אם תיקחו בחשבון שבפעם הראשונה שיחקתי את המשחק על הרמה הקלה ביותר ושאני מכיר כמעט כל טריק, כך שלא היו יותר מידי חידות היגיון במשחק שעיכבו אותי יותר מ-5 דקות. תגיעו למסקנה שלגיימר מתחיל ברמה בינונית המשחק ייתן לפחות 30 שעות משחק מענגות לחלוטין.  

השליטה במשחק לא הייתה קשה במיוחד עבורי, בעיקר בזכות העובדה ששיחקתי עם גיים-פאד, אבל גם בלי גיים-פאד אתם עדיין יכולים ליהנות מהמשחק ולשם כך ניתנה לחליפת הבטא הבינה המלאכותית. עוד משהו שמקל על השחקנים הוא מערכת העדכונים המובנית במשחק (עדכון גרסאות) שידידותית מאוד למשתמש.

אני חייב לציין שממש התאכזבתי מפלטפורמת המולטיפלייר של המשחק, המשחק יכול היה להיות אחד ממשחקי ה-FPS-MP הטובים והפופולאריים ביותר, אבל כפי שזה נראה היוצרים של המשחק לא חשבו כמוני אחרת הם לא היו מוכרים את הזכויות בנזיד עדשים לגיים ספיי.

אפשרות המולטיפלייר נקראת בסלנג "המשחק האינסופי". כי חיי המדף של משחק רשת טוב הם אינסוף יחסית למשחקים אחרים. לא מאמינים לי? תבררו באיזה שנה יצא CS והנה לפני שבוע נערכה אליפות של המשחק בטורניר יוקרתי. לפי הכתוב לעיל Sierra ירו לעצמם כדור ברגל בכך שלא השקיעו מספיק במולטיפלייר.

 

 

האם המשחק שווה את הכסף
שאלה טובה.  המשחק עצמו הוא משחק איכותי, כיפי, מענג, חדשני וקלאסי כאחד. אין הרבה משחקים טובים כמו TimeShift שמצליחים לסחוט ממני כל כך הרבה מחמאות. אני אישית מוכן לשחק בקמפיין של השחקן היחיד יותר מפעם אחת וזה אומר הכל על המשחק.
הבעיה היחידה שלי היא שאתם לא תקבלו תמורה מלאה לכסף בגלל המולטיפלייר וזה ממש מעציב אותי לכתוב את השורה הזו. אבל אני מבטיח לבדוק מידי פעם את עניין המולטיפלייר ואם יהיה שיפור לטובה לשנות גם את הביקורת והמלצת הקנייה מ"אפשרי" ל"מומלץ בחום".

ציון
 גרפיקה:10
סאונד: 9
עלילה: 8
אתגר (רמת קושי): 9
מקוריות: 9
משחק רשת: 5 (ניתן לפתוח רשתות מקומיות בהן המשחק רץ חלק)
*ציון סופי 8.1    

*הציון נפגע בעיקר בגלל משחק הרשת.

הביקורת נכתבה ע"י עזרא א.

עוד תמונות:

Image

Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image

Image


Image

עידכון אחרון ( Wednesday, 19 December 2007 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker