מבזקים

הבטא למשחק RIFT נפתחה ועדיין לא מאוחר מידי להרשם ולהיות בין הראשונים שמשתתפים במשחק ההרפתקאות מבית Trion. מרושם ראשוני ניתן להגיד כי המשחק ריפט או "קרע" הוא אחד ממשחקי ההרפתקאות בסגנון MMO המושקעים יותר שעתידים לצאת בזמן הקרוב, אז למה אתם מחכים??

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת Guild Wars Eye of the North הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 11 November 2007

הקדמה
העותק הראשון שנפל לידיים שלי מסדרת ה –Guild Wars היה Guild Wars Factions, כדי לסיים את הביקורת שכולכם יכולים לקרא כאן ישבתי ימים ולילות מול המחשב. המצב לא השתפר שקיבלתי את המשחק הבא בסדרה  Guild Wars NightFall שאת הביקורת שלו אתם יכולים לקרוא כאן. ולמעשה גם במשחק זה גיליתי שלוקח לי שבועות על גבי שבועות כדי לסיים את המשחק.

מההקדמה אתם יכולים להבין מהר מאוד שברגע שקיבלתי את חבילת ההרחבה Guild Wars Eye of the North, ביטלתי את כל הפגישות שלי לשבועיים הקרובים, הפסקתי את כל המטלות האחרות וחשבתי, אבל רק חשבתי שאני מגיע מוכן למשימה של סיום המשחק תוך שבועיים.. מסתבר שליוצרים של המשחק היו תוכניות אחרות.  

 

התקנה
לא יאומן עד כמה ההתקנה הופכת להיות פשוטה מרגע שיש לכם את אחת הגרסאות של גילד וורז מותקנת על המחשב, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להכניס את הקוד של המשחק והופ הוא מותקן, לא בדקתי את זה, אבל לדעתי גם את הדיסק של המשחק עצמו לא כל כך צריך, אבל אני בטוח שאחרי ההתקנה אתם יכולים לשחק גם בלי הדיסק וזה יתרון אדיר.

 

 הסיפור
הסיפור שלנו מתחיל אחרי שכל כוחות הרשע מוגרו, או כמעט מוגרו מרחבי עולם הגילד וורז: בממלכת Ascalon נותרו בעיקר תושבים מפוחדים ופליטים מההתקפות האכזריות, בממלכת Kryta ההמומה התחילו מלחמות אזרחים, בממלכת Cantana  כוחותיו של Shiro הובסו כמעט כליל והשומרים עוסקים במיגור התאים האחרונים של חייליו ובממלכת Elona המרהיבה נוצר ואקום שלטוני אדיר ואת תוצאות המלחמות עם Ossa עדיין משלמים בשלושת המחוזות.

ברקע הסיפור מאבק מיתולוגי בין גמד אדיר (נשמע מצחיק אה..) לבין משחית אדיר (Great Destroyer). הסיפור נחשב לאגדה עתיקת יומין בקרב הגמדים, שאפילו בין הגמדים רק מעטים האמינו באמיתות הסיפור, אבל כל זה השתנה ברגע שנמצא "ספר הגורל" שנוצר בידיו של הגמד האדיר בכבודו ובעצמו. הסיפור כולו מתחיל ממעמקי Tyria אבל אתם תיסחפו גם לצפון הרחוק בו שולטים גמדים ונורנים (ציידים דמויי אדם ענקיים היכולים לשנות צורה לבעל חיים). אבל אל חשש, אתם תחזרו גם אל מעמקי האדמה במבוכים אדירים – אחרי הכל תראו לי גמד אחד שלא אוהב מכרות.  

גרפיקה
הפעם בניגוד לגירסת ה-GWEN, שי לכם המון סירטונים כייפיים מושקעים ואיכותיים, אם אני לא טועה זו בין הפעמים הראשונות שהיוצרים חורגים מהנורמה ונותנים לסירטונים מגע של עריכת סרטים, שכן עד עכשיו, בכל שאר המשחקים הסרטונים היו מבוססים על המנוע של המשחק בלבד.

הרבה שינויים בגרפיקה של המשחק עצמו קשה לראות, האפשרויות הגרפיות העומדות בפניכם הן: אנטיאלייזינג על לרמה של  X4, רזולוציה של עד ל-1280X1024, קצב רענון של המסך עד ל-75Hz, שליטה בגודל הממשק, איכות פני השטח, הטקסטורה, הצללים, ושל השיידר. כל האפשרויות לשליטה באיכות התמונה הן נעות בין המדדים גבוה בינוני ונמוך.

כאן אני חייב להוסיף משהו לגבי עולם הגילד וורז, בעבר הצבעתי על כשל חמור בזוויות המצלמה, שהייתה נכנסת בהרים, עצים, והופכת חלק מהקרבות לסיוט, ההצעה שלי הייתה להעלים את הגופים המסתירים או להפוך אותם לשקופים. מסתבר שבגילד וורז לקחו את העניין הזה לידיים אבל לא מספיק: העצמים נהיים שקופים אבל רק אחרי כמה שניות שהם מסתירים לכם את המסך. אז יופי, עכשיו שהורגים את הדמות שלי אני לא יודע מה הרג, אבל אני יכול לקבל תצפית יפה לגופה.

 

 

קול וסאונד
אם בגרסאות הקודמות של המשחק המוזיקה הייתה בעיקר מרגיעה וסוחפת לאיים של זולה, כאן מידי פעם ובעיקר בהיתקלויות עם אויבים המוזיקה הופכת לקצבית ואפילו טיפה מלחיצה, אני לא יודע עד כמה הניסיון של היוצרים לתת לנו תחושה של אקשן באמת משתלב עם הקארמה השלווה שבנו לו יוצרי המשחק. לדעתי בקטעים מסוימים אפשר היה לוותר על הניסיון להכניס אותנו למצב רוח קרבי יותר ולתת לנו להמשיך להרוג מפלצות ואנשים רעים בשלווה.

מבחינת אפשרויות הסאונד יש לכם שליטה באיכות הקול, אבל גם באפשרות להשתמש בסאונד 3D וכן להשתמש ב-EAX. כמובן, ששליטה בפרמטרים כמו עוצמת המוזיקה, עוצמת האפקטים, עוצמת הרקע ועוצמת הדיאלוגים מתאפשרת דרך לוח השליטה של המשחק. 

 


דרישות מערכת
הדרישות המינימאליות הרשמיות של המערכת הן:
 פנטיום 3  
GHz1
זיכרון
512Mb
4Gb פנויים בהארד דיסק (אני ממליץ על הרבה יותר). http://www.ngo.co.il/images/stories/Reviews/Games/GWEN/gw030s.jpg
כרטיס מסך עם
64Mb זיכרון (מינימום GeForce3  או Readon 8500).
כונן
DVD, חיבור לרשת, מקלדת, עכבר, מסך, כפתור הפעלה למחשב, חשמל בבית (כן אני צוחק על רמת הפירוט..)

שמעו, דרישות המערכת הללו הן באמת הדרישות הכי פחות תובעניות שהציג משחק מחשב בשנה האחרונה, הדבר נובע בעיקר מכך שהמנוע הגרפי קליל ומהיעילות המדהימה של המערכת. אגב יעילות של מערכת, הפס רוחב שהמשחק לוקח כל כך נמוך, עד כדי כך שאני הצלחתי להעלות ולהוריד קבצים לשרת ההורדות שלנו – תוך כדי משחק!!! בלי שיהיו תופעות לוואי משונות. על זה שאפשר להקטין את החלון של המשחק כאילו הוא היה סתם עוד חלון של ווינדוס אני כבר לא מרחיב...

 

המשחק והשליטה במשחק
Eye of the North זוהי חבילת הרחבה לסדרת משחקי ה-online RPG מהפופולאריים ביותר הלא הם משחקיGuild Wars , החוכמה בחבילת ההרחבה הזו שהיא מתאימה לכל אחד משלושת המשחקים בסדרה ולוקחת את הדמות שלכם להרפתקה בעולם הצפון. בניגוד לביקורת של NightFall, כאן הופתעתי לטובה בעיקר בריבוי ההבדלים בין חבילת ההרחבה לבין שאר המשחקים, בואו נתחיל מזה שבשביל הסיפתח קיבלתי מתנה – חזיר. טוב נו, זה לא באמת חזיר, זו חייה שקשה לקבוע מה הזהות האמיתית שלה ולכן קבעתי נחרצות שבשבילי זה חזיר, מה שהחיה הזו עושה זה כלום: היא מסתובבת סביבכם אבל לא תוקפת או מותקפת, כמו דג נוי באקווריום – לא מועיל ואנחנו מנסים לשכנע את עצמנו שלא מזיק. בשבילי כל עוד החזיר לא משיר לי שערות בתיק הוא יכול להמשיך ולתפוס שם את הסלוט שלו בהנאה.

מה שהפתיע אותי היה האופן בו מימשתי את חבילת ההרחבה: אני לתומי חשבתי שיהיה לי קמפיין שאותו אני אוכל לבחור מהתפריט הראשי ומיד להתחיל לשחק בחבילה. נראה לכם? ממש לא! הכניסה לעולם הצפון מתאפשרת אך ורק דרך נקודות מסוימות במפת הקמפיינים ומאחר וחבילת ההרחבה מיועדת לאנשים שסיימו את המשחק, לכן נקודות אלו נמצאות במקומות מרוחקים אליהם יכולות להגיע רק דמויות בדרגה 20 שסיימו את מרבית הקמפיין (או חיפשו במיוחד את הערים בהן יש את הפורטלים). עכשיו תשאלו אותי מה קורה למי שמחק את הדמויות שלו ממשחקים קודמים כדי לבנות דמויות חזקות יותר? נכון מאוד! צריך לעשות את כל הקמפיין מ-ה-ת-ח-ל-ה ורק אז לשחק בחבילת ההרחבה, נחשו למי זה קרה...

בממשק של המשחק אין שינוי, אין שינוי גם בגרפיקת המשחק או בעיצוב של הדמויות, כמובן שיש מפלצות חדשות שמעוצבות בהתאם לארצות הצפון, אבל תוך כדי משחק תוכלו לפגוש גם יצורים שדומים ואפילו זהים לחלוטין לאלו שפגשתם במשחקים הקודמים. כמו שאמרתי כבר בעבר, זה שהממשק והעקרונות הבסיסיים נשארים אותו הדבר זו ברכה, שכן כך אני יכול לשחק בלי להשקיע חצי יום בלימוד הכפתורים והממשק.

שימו לב שבמהלך המשחק ב- Eye of the North תקבלו תחושה של "וואלה אני מכיר את המפלצות האלו ממשחק אחר", שחלק נכבד מהן לדעתי מזכיר את המפלצות מדיאבלו, מהנוסע השמיני ומאיפה לא. במילים אחרות היוצרים של המשחק השתדלו הפעם בנוסף למנהג שלהם להכניס נגזרות של מפלצות ממשחקים קודמים.  

הסיבה שהפסקתי לשחק ב-Factions, הייתה שנתקעתי לחלוטין בחיפוש אחר מה צריך לעשות עכשיו לעזאזל?!? אותו הדבר קרה לי בפחות שעות משחק ב-NightFall, אבל בחבילת ההרחבה אני כבר יכול מראש לומר לכם שהספקתי לשחק יותר זמן ממה ששיחקתי בשני המשחקים הקודמים גם יחד, ועדיין יש לי חשק להמשיך לשחק ב-Eye of the North. יתרה על כך, כל השדרוגים שגרסת ההרחבה נותנת לכם מעוררים שוב את החשק להמשיך ולשחק במשחקים הקודמים.

משהו שממש מעורר את חמתי עד כדי בעירה (מרגיז אותי), זה עניין הסלוטים: בחבילת ההרחבה אתם לא מקבלים אפילו לא סלוט אחד מסכן כדי לבנות עוד דמויות חדשות ואתם צריכים להמשיך עם הדמויות שלכם, או לחליפין למחוק אותן ולהתחיל מהתחלה עם דמויות חדשות, חבל שבקטע הזה המפתחים יצאו קמצנים.

אחד ההבדלים המובהקים בין הקמפיינים לחבילת ההרחבה הן משימות הסולו, שכאן באמת שהשקיעו במשימות ובכל מיני אפשרויות תינתן לכם ההזדמנות להיכנס לקרב אחד על אחד ( או אחד על כמה), בו תוכלו לראות עד כמה הדמות שלכם באמת שווה ולהבין כמה אתם (לא) תורמים לקבוצה שלכם בקרבות. מלבד העובדה שבזכות הקרבות הללו למדתי איך לבנות את הדמות שלי כמו שצריך, יש קרבות שהם פשוט לא שיגרתים כמו קרבות היאבקות (עם אגרופן) ואליפויות שכיף להילחם בהם.

אחד השינויים המהותיים שהוסיפו במשחק זה הוא הכבוד (מוניטין). עד עכשיו הייתם יכולים ללכת שעות על גבי שעות בניסיון לסיים משימה. אם לא הצלחתם לסיים אותה אז רוב הסיכויים שלא הרווחתם כלום מלבד כמה מטבעות זהב, חפצים זולים ומעט נקודות ניסיון. ב-Eye of the North עשו טוויסט בכל מה שקשור לדינאמיקת המשחק, מעתה אתם צריכים לצבור נקודות מוניטין בקרב העמים, את הנקודות אתם צוברים ע"י כך שאתם טובחים במפלצות ומנצחים בקרבות זירה. כך שגם אם לא הצלחתם לעמוד בקווסט המקורי, עדיין לא בזבזתם כמה שעות שכן צברתם נקודות מוניטין חשובות.

חשוב מאוד לדעת שכדי לקבל את נקודות המוניטין צריך לדבר (ולהילחם כדי להראות שאתם שווים משהו) עם השומרים של נקודות הספון, ומרגע שהם מעניקים לכם את הסימן של הצייד – אתם מתחילים לצבור נקודות מוניטין על כל יצור שהרגתם. זה משנה את דינאמיקת המשחק בכך שעכשיו במקום לנסות ולהתחמק מקרבות עם יצורים ולחסוך זמן, אתם מתחילים לחפש כמה שיותר יצורים להרוג וזו משימה ממש לא פשוטה..

עכשיו נשאר להסביר במה עוזרות לכם נקודות המוניטין: ובכן בואו נתחיל מכך שחלק לא מבוטל מהנורנים בכלל לא יסתכלו לכיוון שלכם לפני שיהיה לכם מספיק מוניטין, שלא לדבר על מתן שירותים שבעולמות מתוקנים אתם מקבלים תמורת בצע כסף בלבד. או כמו שאמר לי מוכר השריונות "רוצה שאני אבנה לך שיריון? תוכיח שאתה אלוף בהריגת תולעים קודם". מלבד זאת אתם מקבלים בונוסים בעיקר בצורת סקילים חדשים ומגניבים שמשדרגים את הדמות שלכם.

מלבד הנורנים יש גם את האשורות – גזע הגמדים שברח ממעמקים עקב פלישת המשחיתים. מלבד שהם גמדים שנראים ממש מצחיק, הם גם מכשפים בחסד וניחנים בכוחות קסם אדירים, אתם למשל מקבלים את Vekk שנחשב לילד גמד-אשורי, וכבר הוא מתלווה אליכם כלוחם מכשף מן המניין. האשורות יזכו אתכם גם הם בנקודות מוניטין בעיקר על הריגת ענקים ויתנו לכם בתמורה דברים מגניבים שתגיעו למכסה מסוימת של הריגות (לפחות 20-25).

אם אני מזכיר את Vekk  , אז זה המקום אולי להגיד שכמו ב-NightFall גם כאן יש לכם את האפשרות לבחור את העוזרים הרגילים, או עוזרים שהם בעצמם גיבורים. השליטה בגיבורים לדעתי הרבה יותר מעניינת בגלל שאתם יכולים לשנות להם את הלבוש, הסקילים, דירוג השריון, לשדרג להם את הנשקים ואפילו לקבוע באיזה רמה הם יהיו בכל דיסיפלינה (למשל בקסמי אש, קסמי מים וכן הלאה).

עוד שדרוג אדיר שהמשחק עבר זה הוספת טונות של קטעי מעבר והפעם קטעי מעבר יפים. בניגוד לקטעי המעבר הלא כל כך איכותיים שזכינו לראות בקמפיינים הקודמים. אם תשימו לב אני כל כך נהניתי מקטעי המעבר שדאגתי לקחת יותר מתמונת מסך אחת שממחישה עד כמה הגרפיקה בקטעים אלו שופרה. הכמות המרובה של קטעי המעבר תורמת לדעתי רבות להנאה המופקת מהמשחק.

המשחק המרובה משתתפים הפך להיות אולי טיפה יותר איכותי, עכשיו שלכל שחקן קל יותר לדעת כמה הוא תורם לקבוצה, קל לו לעשות אופטימיזציה של הדמות שלו ולתת את המקסימום בכל קרב. זה אומר שהקרבות הופכים להיות להרבה יותר קשוחים ולקבוצה מאורגנת שבה לא כל החברים שידרגו את הדמות אין סיכוי כנגד קבוצה שבה כל השחקנים שידרגו את הדמויות. עדיין לדינאמיקה הקבוצתית ולשיתופי הפעולה בין השחקנים יש חשיבות מוחצת בהשגת הניצחון וכל אלו תורמים לתחושת ביחד שהופכת את המשחק להרבה יותר כיפי (מה שהיה נכון גם לגבי שאר הקמפיינים).  

 

ומה הלאה? כבר יש פרסומים ל-Guild Wars 2 שזה אמור להיות חידוש מרענן, מבחינתי סדרת המשחקים מיצתה את עצה כבר ב-NightFall וגרסת ההרחבה נחשבת להצלחה בזכות העובדה שמדובר בחבילת הרחבה ולא בעוד קמפיין ובזכות הטוויסט היפה במבנה המשחק. מ-Guild Wars 2 אנחנו מצפים להיות קודם כל עם מנוע גרפי הרבה יותר חזק ומפותח ועם זאת לא להיות משחק כבד מידי. אם תשאלו אותנו "אבל מה עם הדמות שלנו מהקמפיינים הקודמים"? נענה לכם שלפי השמועות הדמויות והחפצים שלהן יוכלו לעבור לעולמן החדש, כמו שאמרנו אלו רק שמועות ועדיין לא ראינו בתכלס איך ישמו את זה, אבל זה יהיה מעניין לראות.

   

מסקנות
חבילת ההרחבה Guild Wars Eye of the North היא חבילת הרחבה מוצלחת ומפתיעה, אני חייב להודות שאני האמנתי שהגילד וורז הפכו לעולם גנרי ומאפיר שאי אפשר לחדש בו כלום וחבילת ההרחבה הזו מוכיחה בדיוק את ההפך, בניגוד לשאר המשחקים היא הרבה יותר מושקעת ועובדת על דינמיקת משחק שונה לחלוטין של גמול מצטבר לכל פעולה ופעולה, מה שמפיג את תחושת התסכול ברגע שנתקלים במשימה שממש קשה לסיים. משימות הסולו הן חידוש מרענן וכל עניין המוניטין וקרבות הזירה רק תורמים לנפח של העלילה ומחליפים משימות משעממות בהן תיזזו אותנו סתם כך בשביל לתת למשחק נפח ולמלא עוד משימה. מרגיז אותי במשחק שלא מוסיפים סלוטים חדשים לבניית דמויות חדשות וכבר קשה לי להבין למה משחק שעולה 169 שקל לא מזכה אותי בלפחות עוד דמות אחת, זה נכון שיכולים להגיד לי שחבילת ההרחבה נועדה לדמויות קיימות, אבל אם המשחק מיועד לאנשים שגמרו את הקמפיין אז סביר גם שהם ישמחו לשחק בדמויות חדשות בלי למחוק את הישנות. אומרים על חבילת ההרחבה שהיא רמז לגבי מה שהולך להיות ב-Guild Wars 2 ואם זה נכון אז אני אפילו יותר מאשמח לשחק בו לכשיצא..

 

האם המשחק שווה את הכסף
בואו נתחיל מכך שמדובר בחבילת הרחבה שנועדה לכל מי שכבר שיחק באחד מהקמפיינים הקודמים של גילד וורז, זה אומר שכל גיימר שמתעניין בחבילה ורוצה לקנות אותה יודע בדיוק מה הוא רוצה מעצמו ולמה הוא עתיד לצפות. אני אומר לאותם גיימרים – זה אמור להיות הרבה יותר טוב ממה שאתם מצפים לו. גם במבחן הזמן משחק חלקי עלות המשחק מנצח בגדול, קחו בחשבון שכדי להוציא את הביקורת הזו שיחקתי במשחק כל יום למעלה משמונה שעות במשך כמעט שלושה שבועות ותקבלו שצברתי כמה עשרות ומאות שעות משחק ועוד היד נטויה, זה אחד המדדים החשובים יותר במשחקים, שהרי חשוב שתוכלו לשחק במשחק יותר משבוע שבועיים ואז לזרוק לצד. בשורה התחתונה המשחק מחזיר כל שקל מ-169 השקלים שהוא עולה ושווה לחלוטין את הכסף, רק שימו לב שמדובר בחבילת הרחבה שמצריכה עותק מקורי קודם של אחד הקמפיינים

ציון
 גרפיקה: 8
סאונד: 8
עלילה: 10
אתגר (רמת קושי): 10
מקוריות: 9
ציון סופי 9.1
 בסופו של דבר חבילת ההרחבה מתעלה על כל גרסאות הגילד וורז ששיחקתי בהן עד כה.

                                                                                 

                    

        

        
                      
         

          



 

עידכון אחרון ( Friday, 16 November 2007 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker