מבזקים

  נגמרו הימים שבהם אין לדמויות בקווסטים הישנים קול, ומהיום החליטו ב-Infamous- Adventure להעניק לנו קובץ שכולו בונוס לקווסט החביב: תוספת קול
להורדת העדכון

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת צבי הנינג'ה: TMNT 2007 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 5
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 28 June 2007
הקדמה

בפעם הראשונה שבה שמעתי על צבי הנינג'ה זה היה בתקופה שבה סרטי קולנוע היו רואים בעיקר בבתי הקולנוע, למעט מאוד אנשים היה מכשיר וידאו וכבלים היו  נחלתם של האנשים העשירים ביותר שיכלו להרשות לעצמם תשלום של 60 שקל תמורת ערוץ פיראטי אחד.

באותה תקופה מי שרצה להתחבר לכבלים באופן לא חוקי היה פשוט עולה לגג, דוחף סיכה לתוך הכבל הראשי ומוריד לעצמו חוט עד שאיש הכבלים היה עולה עליו ומנתק את החוט וחוזר חלילה. כמה שנים אחר כך הגיעו צבי הנינג'ה לטלוויזיה כסדרה מצוירת, ולשמחתי קיבלתי גם את המשחק "צבי הנינגה" לנינטנדו הראשון שלי (לפני הנינטנדו היה לי אטארי עוד בשנת 1981). המשחק "צבי הנינגה" לנינטנדו דבק אחד לאחד בגרסה המצוירת ויכולתם לפגוש בו את ברובוטי-הנינג'ה של שרדר, ברובוטי כלב, בביבוק ורוקסטדי ובשאר גיבורי העלילה. לכן שקיבלתי את המשחק "צבי הנינג'ה הצעירים" (TMNT) הייתי סקרן מאוד לראות מה העלילה. 

Image

הסיפור

על מה לספר לכם? על איך שצבי הנינג'ה עצמם הפכו להיות מסתם צבים לצבי- נינג'ה אנושיים או איך שספלינטר (מאסטר יושי) הפך להיות למאסטר-עכברוש? הרי בסרט עצמו ובסדרה יש מחלוקת קשה ויש הבדלים בין הגרסאות לתהליך שהוביל לקבלת המוטנטים הצעירים.

Image

מה שחשוב הוא שהיה חומר גורם מוטציות שמשלב בין יכולות של בני אדם וחיות וכך התקבלו צבי הנינג'ה, ספלינטר, ביבוק, רוקסטדי ואפילו צפרדעי הנינג'ה. בניגוד לציפיות, המבנה של המשחק שגם מכתיב את הסיפור רחוק מאוד מזה של הסרט או של הסדרה. אתם לא נזרקים סתם כך לתוך מסך ומתחילים ללכת מכות ואין לכם מישהו שאתם צריכים להציל מייד עם תחילת המשחק. למעשה, אתם מתחילים בסיפורי נוסטלגיה נוסח קומיקס של הצבים וספלינטר שיושבים להם בבית סביב מגש פיצה ומדסקסים להנאתם. אחרית הימים. 

  Image

גרפיקה

מה אני יכול להגיד לכם על הגרפיקה של המשחק? המשחק במקור נוצר עבור פלטפורמת ה-PS2, ולכן גם אין בו אפשרויות גרפיות מתקדמות. למעשה אין בו אפשרויות גרפיות בכלל, כל מה שאתם יכולים לעשות בגרפיקה זה לשנות את רמת הבהירות כאוות נפשכם (בהיר יותר, כהה יותר ושוב בהיר יותר..). ולא משנה מה עשו אתם תמיד תקבלו את אותו ה-800x600x16bit.

Image

למרות שהמשחק נועד ל-PS2 הגרפיקה שבו די איכותית, במרבית המשחק הגרפיקה מזכירה מאוד את הסדרה המצוירת, ובקטעי המעבר יש שילוב של קטעי קומיקס עם קטעי גרפיקה תלת מימדית. אני אישית נהניתי מאוד מהגרפיקה של המשחק ואהבתי גם את העיצוב וגם את הסגנון שנבחר עבור המשחק. המנוע הגרפי עצמו קליל מאוד והמשחק רץ חלק על המחשב שלי בלי לאגים או הפרעות מיוחדות.

Image

קול וסאונד

הפלא ופלא גם כאן אין לכם הרבה אפשרויות בחירה. אתם יכולים לשלוט בעוצמת המוזיקה, הקול והאפקטים אבל לא יותר מזה: אל תצפו לשלוט באפשרויות סאונד מתקדמות.

Image

 

איכות הקול והסאונד במשחק די גבוהה, האפקטים נשמעים מאוד אמינים והמוזיקה משתלבת היטב עם ההתקדמות של המשחק. גם הקריינות של הדמויות מצליחה להשתלב במשחק עצמו ולהעצים את החוויה של משחק בתוך סיפור שמקריאים מתוך חוברת קומיקס.

 Image

 

דרישות מערכת

מערכת הפעלה חלונות 2000/XP.
מעבדMHz   400.
זיכרון 128Mb.
מקום פנוי בכונן הקשיח: המשחק רץ מהדיסק ולכן כמעט ולא תופס מקום בכונן.
כונן דיסק: CD-ROM X4 לפחות.
כרטיס כל כרטיס שיכול להגיע ל-800x600x16bit (במילים אחרות כל כרטיס).

דרישות המערכת ממש נמוכות וקשה מאוד לדעת אם הן מדויקות או לא, בעיקר בגלל שקשה למצוא מחשב עגלה כמו שהם מתארים בדרישות המינימום שלהם. אני יכול רק להגיד שעל המחשב שלי שהוא ממוצע לחלוטין (512Mb זיכרון, כרטיס 128Mb, מעבד 2.6MHz). המשחק לא רק שרץ חלק, הוא פשוט טס.

  

 Image

 

המשחק והשליטה במשחק

כמו שאמרנו, המשחק מתחיל כסיפור קומיקס, בו כל פעם אחד הצבים מספר על עלילותיו ואתם למעשה משחקים את הסיפור בזמן שהוא התרחש. קשה להתעלם מהעובדה שאתם מספרים את הסיפור ולכן אתם מן הסתם שרדתם את כל המכשולים והסכנות שבאו עליכם. במילים אחרות, במשחק הזה אתם לא יכולים למות כל כך מהר, גם אם אתם מפסידים בקרב, נופלים מצוק, נשרפים למוות ו-"מתים". אתם לא באמת מתים. אם הפסדתם בקרב אז אתם יכולים לחזור לקרב ע"י לחיצה חוזרת ונשנית על המקש הארוך. ואם נפלתם מצוק אז פשוט תחזרו לנקודת השמירה האחרונה הידועה, כמה פעמים?  כמה שתרצו!

Image

בהתחלה אתם משחקים את הדמות של רפאלו (הצב עם שני סכיני הסאי). ולמעשה אתם משחקים צב בודד לחלוטין שעומד ברשות עצמו וצריך לסמוך רק על עצמו כדי לעבור מכשולים ולהתמודד עם אויביו. אבל ככל שמתקדם המשחק תגלו שיש דרכים מגניבות ביותר לשלב בין אחוות הצבים ולשתף את שאר האחים בקרבות ובהתמודדות עם מכשולים.

Image

 

למזלנו המשחק נועד לפלטפורמה ממועטת לחצנים ולכן גם השליטה במשחק הרבה יותר קלה מאשר משחקים שמיועדים במקור ל-PC. מה שכן אתם תתפלאו לגלות עד כמה היוצרים של המשחק יכולים להיות מקוריים ולמצוא צירופי מקשים ודרכים מוזרות בהן תוכלו למלא פונקציה  נוספת שלא חשבתם עליה עדיין. את החיסרון במקשים חסכו לנו גם בעזרת מקשים תואמי סיטואציה: הלחצן "C" למשל ישמש למעבר מכשולים בשוטטות החופשית בעיר\בשטח ואילו בעת קרב ישמש הלחצן "C" כמקש התחמקות מהתקפות היריב.

Image

 

כמו בסרט ובסדרות גם כאן לכל צב יש את סגנון הקרב הייחודי לו ואת היכולת המיוחדת שלו להתמודד עם מכשולים, מיכאלנג'לו יכול למשל לרחף עם הנונצ'קוס, בעוד שלאונרדו יכול לעבור דרך קירות, דונטלו לדלג למרחקים עם המקל ורפאלו יכול לטפס על קירות עם הסכינים. בידע הזה אתם יכולים להשתמש כדי להחליט באיזה צב כדאי לכם להשתמש כדי להתמודד עם המכשול הבא, וכמעט תמיד יש יותר מדרך אחת להתמודד עם המכשול שמציבים לכם.  

Image

 

את הלחצנים המיוחדים אף אחד לא מצפה מכם לנחש, אלא פשוט תוך כדי משחק יש מסכי הדרכה שמסבירים לכם איך להפעיל את הפונקציה החדשה ולעבור את המכשול, בפעם הבאה שתתקלו במכשול דומה היוצרים של המשחק הניחו שכבר הפנמתם את המקשים ולכן לא תקבלו שוב את ההדרכה.

למעשה, אם תבחרו להפסיק לשחק ואז לחזור אל המשחק אחרי תקופה ארוכה יהיה לכם קשה מאוד לחזור למשחק, בעיקר בגלל שאולי בתפריט המקשים יש את הפונקציה של כל מקש. אבל אין שום חלק שמדבר על צירופי מקשים שהם קריטיים לשלבים מסוימים במשחק.

Image

 

רמת הקושי של המשחק עולה עם ההתקדמות במשחק, וזה אומר שככל שהמשחק יתקדם כך תצרכו להתאמץ יותר ויותר כדי לסיים שלב, מה גם שלרוב השלבים נהיים יותר ויותר ארוכים. אחד הדברים שהופכים את המשחק להרבה יותר קשה זאת הקצביות הגבוהה שלו: אתם נמצאים כל הזמן במרוץ נגד השעון, הזמן נמדד לכם ללא הפסקה ואם יש מכשול שמעכב אתכם זה יוריד לכם מתוצאה הסופית, למעשה לא משנה כמה פעמים תמותו, משנה באיזו תוצאה תסיימו את המפה וכאן אתם צריכים להפעיל את כל כישורי הנינג'ה שרכשתם כדי לסיים אותה עם התוצאה הנמוכה ביותר.

Image

 

במשחק אתם אוספים מטבעות כסף, אותם מסכמים לכם בסוף כל מסך ובעזרתם אתם יכולים לפתוח "מתנות מיוחדות" שטיפה מוציאות את המשחק מהקשרו המקורי (למשל הראש הגדול של מיכאלנג'לו נראה כמו ראש של שדון שאינו קשור לכלום). אבל אני חייב להגיד שיש משהו משעשע במתנות שמתקבלות. אני לא יודע אם לא הייתי מעדיף לקבל מתנות שלא כל כך משפיעות על החיצוניות של הדמויות במשחק.

Image

 

רעים גדולים? לא סיפרתי לכם על הרעים הגדולים. אבל אני יכול להבטיח לכם שיש רעים ואני גם יכול להבטיח לכם שהרעים שיש הם ממש רעים גדולים ומרושעים שלא כל כך קל להרוג אותם, גם לא בעזרת כל טכסיסי הנינג'ה שתלמדו.

Image

 

סיכום

המשחק צבי הנינג'ה הוא משחק ששייך במקור לפלטפורמת ה-PS2, נדירים הם המשחקים שמצליחים לעשות כזה מעבר איכותי בין קונסולות למחשבים אישיים כמו שבצבי הנינג'ה הצליחו לעשות. אם לא הייתי יודע שמדובר במשחק שהומר עבור ה-PC במיוחד, אני לא בטוח שהייתי שם לב כל כך מהר שבמקור הוא נועד עבור ה-PS2. אולי הייתי מתחיל לחשוד בשלב מסוים בגלל הסידור המוזר של המקשים והשילובים המרובים ביניהם.

הבעייתיות היחידה עם כך שמדובר במשחק מומר היא שאין לכם אפשרויות גרפיות לשחק איתן בלי קשר לסוג המחשב שלכם. בגדול לא מדובר בבעיה מיוחדת כי הגרפיקה באמת סבבה ואין ציפייה לגרפיקה מיוחדת ממשחק שמתעתד להיות משחק דמוי קומיקס. המשחק קליל, רץ חלק על המחשב ומספק את הסחורה. 

 Image

 

האם המשחק שווה את הכסף

כשאתם קונים את המשחק אתם שואלים את עצמכם מה אני אוכל לעשות עם המשחק אחרי שאני אסיים אותו, האם אני ארצה לשחק שוב ושוב איזשהו שלב? התשובה היא לא בהכרח.
האם אני אוכל לשחק ברשת? ממש לא.
למעשה המשחק מספק לכם משהו כמו עשרים- שלושים שעות משחק (תלוי כמה מהר תצליחו לעבור שלב). וזה כל מה שתקבלו מהמשחק. היתרון הגדול של המשחק הוא שהוא זול יחסית, ונכון ליום כתיבת הביקורת ניתן להשיג את המשחק בכ-150 שקל. שזה 70 שקל פחות ממה שעולה משחק חדש אחר. אז שווה את הכסף? – רק אם אתם קהל היעד האמיתי של המשחק שאני מעריך שמדובר בילדים בטווח הגילאים 11-15.

 

ציון

גרפיקה 6

סאונד 9

עלילה 8

דרגות הקושי 8

ציון סופי 7.8

הביקורת נכתבה ע"י Falcon

נערכה ע"י רועי א.

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker