מבזקים

יצאה ביקורת חדשה על המשחק PREY. חובה לקרא!! 
לקריאת הביקורת

 

 

powered_by.png, 1 kB
Call Of Jaurez ביקורת למשחק הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Friday, 01 June 2007

הקדמה

אם לא ידעתם אז לאדמין יש כלב: גדול, לבן ומטומטם עד אין סוף. מידי פעם האדמין מספר לי בייאוש את העלילות של כלבו. וזה נשמע כמו "חזרתי הביתה ושוב הוא אכל את הספה, רק שהפעם הוא פירק לה גם את הידיות" או "היום חזרתי הביתה והכלב המסריח הזה השאיר לי שלוש ערמות מצחינות של חרא במרכז החדר".

למרות שלאדמין שלנו יש קור רוח של גנרל סובייטי, ראיתי אותו יום אחד מכה את הכלב.
"אתה מתעצבן - זה נדיר", אמרתי לו בהשתאות
"אני לא עצבני" ענה לי האדמין
"אז למה אתה מכה אותו"
"אה זה כדי שלא ילמד" אמר לי האדמין ופרס בפני את משנת החינוך שלו: הכלב סתום לחלוטין, והאדמין יודע שמכות לא ישפרו את המצב. "אתה מבין, כיום הכלב רק עושה שטויות, ואני מכה אותו כדי שלא יגלוש גם לדברים מסוכנים". (אגב לרקורד – אדמין מאלף כלבים מעולה).
דבריו התחברו לי עם סיפור ששמעתי ברדיו על כלב רוטוויילר שטרף תינוק בן יומו ללא רחמים והתחלתי להבין על מה האדמין מדבר כשהוא אומר "דברים יותר מסוכנים".

שבוע לאחר מכן, הלכתי ברחוב יפו ושמעתי אדם מרביץ לכלבו בחצר ביתו. "לעולם אל תתערב לאנשים באילוף" אמר לי פעם אדמין, "אילוף זה לא התעללות, אלא נועד לגרום לכלב ולבעלים לחיות יחד בשלום. גם בטבע הכלבים קובעים בלהקה גבולות בכוחניות". המשכתי ללכת, אבל בחורה שנטי לחלוטין שהלכה לידי התעוררה לחיים והלכה לצעוק על הבעלים של הכלב, באותו הרגע התחשק לי ללכת אליה לבית, לקרוע לה את כורסת השנטי ולהגיד לה "אל תכעסי זה פשוט יצא לי" ומיד אחרי לחרבן לה במרכז הסלון, נראה אותה מגנה על זה.

Image


הסיפור
הימים הם ימי המערב הפרוע, והגיבור הראשון שלנו בילי או כפי שמכנים אותו חבריו – קנדל חוזר לביתו מרושש ורעב לאחר מסע כושל לחיפוש זהב. אל בילי שלנו מסתבר מהר מאוד מתייחסים יותר גרוע מאל הכלב שבהקדמה, ולא רק ששונאים אותו בכל מקום וקוראים לו "עושה צרות", גם מנצלים כל סיבה אפשרית לירות בו: נכנסת לחצר?  בום הדשוט! דיברת עם הבחורה? בום הדשוט! וכך בילי שלנו משחק את דמות העכבר המפוחד שמתגנב ממקום למקום כדי להגיד שלום לאנשים שהוא אוהב.

Image 

 

העלילה מתחילה להסתבך כאשר בילי מגיע אל ביתו ובדיוק הוא מגלה שמישהו רצח את כל המשפחה שלו ועל הדלת כתוב בדם ""Call of Jaurez.  העיתוי שבו בילי מופיע בעיר, גורם לכולם להאמין שבילי הוא הרוצח. יתרה מכך דוד שלו ריי – כומר עם היסטוריה של רוצח פסיכופט רואה אותו בורח מזירת הרצח ומחליט שבילי הוא הרוצח.  בניגוד לבילי ריי הוא צייד גולגלות מוכשר, המצויד בשני אקדחים ובשריון מתכת והוא רודף אחרי כל דבר שזז – כולל בילי, מי שעוזר לבילי ומי שרודף אחרי בילי. את דמותו של ריי אתם תשחקו כבר באפיזודה השנייה וכך יצא לכם לרדוף אחרי עצמכם: פעם אחת תשחקו את בילי קנדל העכברון הבורח ומיד לאחר מכך תהרגו את כל מי שעומד בדרך אל בילי עם הכומר ריי.

 Image 


מסביב לכל הסיפור המשפחתי הנוגע ללב הזה יש כסף, המון כסף. או אם יורשה לי לדייק – המון זהב, אותו כולם מחפשים. כמובן שכמו כל זהב אינדיאני טוב גם על הזהב הזה מונחת קללה, ולכן כל מי שיחפש אותו יתחרט עד קץ הימים. אכן סיפור מערבון קלאסי משובח בהחלט.


Image
ממתי תנו לחיות לחיות הפסיקו להגן על ארנבים? אה שכחתי לפי מונטיפייטון זו לא חייה תמימה...

 

גרפיקה
יוצא לי להגיד בזמן האחרון הרבה "הגרפיקה של המשחק אומנם לא נראית כמו שיא הטכנולוגיה של שנת 2007 אבל בהתחשב ברמה הגרפית המנוע הגרפי נותן ביצועים נחמדים". אולי בגלל שאני מצפה מכל משחק מחשב לעמוד בסטנדרטים מטורפים שהציגו כמה משחקים כמו Pray או HL2. אני יכול להגיד לכם דבר כזה: המנוע הגרפי של המשחק מעולה, אולי הגרפיקאי לא עבד עד הסוף על הגימור של הגרפיקה ולא תמיד אתם בטוחים אם מה שתוקף אתכם זה קישוא זועם או זאב ערבות (ראו תמונות). אבל כשמדברים על מנוע גרפי, מדברים קודם כל על איך המשחק רץ, ובברירת המחדל הוא רץ מעולה. למרות שאני ממליץ להנמיך טיפה את הshader (לערך 2) ולהעלות את האנטיאלייזינג (לכפול 2), יהיו ביניכם כאלו שיתעקשו לשחק בשיא האיכות, במקרה הזה יתקבלו תוצאות קרוב למניחות את הדעת, אבל ה-FPS יצנח פלאים ומידי פעם תיתקלו בלאגים.

Image

 

למי שרוצה יש תמונת מסך עם האפשרויות הגרפיות המקסימליות. בכל אופן, האפשרויות הגרפיות שעומדות בפניכם הן: קביעת רזולוציית המסך, תדירות רענון המסך, שליטה במצליל (shader), שליטה באנטיאלייזינג, בפילטר הטקסטורה, בבהירות המסך, בצללים, בגודל מפת הצללים, בעומק השדה, ובאיכות הפריטים.

Image

 

 

קול וסאונד
קולות הרקע, המוזיקה והאפקטים במשחק טובים ונותנים תחושה אמיתית, למרות שלפעמים נדמה שיש עיכוב קטן בקולות האפקטים (למשל ששומעים בקבוק נשבר עשירית שנייה אחרי הזמן). בשלושת התחומים הללו  אין לי שום טענות כלפי אנשי הסאונד של המשחק, להיפך אני חושב שהם עשו עבודה מעולה והצליחו להכניס אותי טוב מאוד למשחק עצמו בעזרת הסאונד.

Image

 

מה שלא היה כל כך נוח לשמוע היה את קולות הדמויות בסירטונים, שלא נשמעו כל כך ברור ודיברו באופן איטי מסורבל וקשה למעקב. אני כמובן דילגתי על מרבית הסירטונים וקראתי את תוכן השיחות בקבצי הלוג (L). בניגוד לקולות הסרטונים, בקטעי המעבר הקריינים מקראים יפה וברור את הטקסט.

Image

 

המשחק יאפשר לכם לשלוט באיכות הסאונד, בעוצמת המוזיקה, בעוצמת האפקטים, בעוצמת הדיבור, בעוצמת הקול וכן בישומים מתקדמים כגון mixing, ובחירת הממשק.

 Image

 

 

דרישות מערכת מינימאליות
Windows 2000 / XP
מעבדPentium4 2.2GHz  או AMD 2400
זיכרון 512MB RAM
כרטיס מסך עם לפחות 256Mb זיכרון GeForce 6600  ומעלה או Radeon 9800 ומעלה
DirectX 9.0c
מומלץ לשחק עם כרטיס קול

Image
לא להרוג חיות תמימות, להכחיד זנים שלמים בבקשה

 

המשחק והשליטה במשחק
אם לא היה את הקטע של בילי במשחק שבו אתם בורחים כמו עכברים עלובי נפש, הייתי יכול להגיד שהמשחק גאוני נטו. להתגנב זה יכול להיות מגניב כל עוד אתם עושים את זה כדי לגנוב משהו או לבוא למישהו מאחורה ולהגניב אותו בהפתעה. אבל יש גבול לכמה שאפשר להתגנב ועם בילי העכבר זה פשוט לא נגמר. יותר גרוע בגלל שהילד המגודל לא יכול ללכת שני צעדים ברחוב בלי שמישהו ישחיל לו כדור בתחת, הוא חייב לעבור דרך מקומות מטורפים כמו לדלג על גגות ולקפץ בין צוקים. יש שלבים שהמשחק עם בילי הופך את המשחק כולו לבלתי נסבל ופשוט התחשק לי לוותר על הביקורת ולדחוף את הדיסק לפח.

Image
הגופות של העכבישים הפקר -מותר להתעלל

 

לעומת בילי, לשחק את דוד שלו ריי זה כבר סיפור אחר. זה ללכת עם ספר תנ"ך ביד ולהרוג כל מה שזז. אין בזה משהו מיוחד, אין גם יותר מידי קטעים מתוחכמים, פשוט ללכת ולירות (מידי פעם גם להקריא פסוק או שניים מהספר). זה נשמע משעמם, אבל אחרי שתשחקו את בילי אפילו דבר פשוט כמו לירות באנשים יראה לכם כיף לא נורמלי. בדקתי את זמן המשחק עם כל דמות וזו של בילי עוברת את אותן המפות שעובר ריי בפי ארבע יותר זמן ממה שלוקח לריי לעבור.

Image

 

החיסרון הגדול ביותר של המשחק הוא שהיוצרים שלו הם חנפנים עלובים שבשביל הדירוג של המשחק יאסרו עליכם להרוג אנשים חפים מפשע, בעלי חיים תמימים והכי גרוע – לא ירשו לכם להתעלל בגופות. כאילו מה זה צריך להיות, היו שם לפעמים כאלה אוייבים מעצבנים שהוציאו לכם את הנשמה, ואחרי שהרגתם אותם אתם מתים לפחות לרוקן עליהם איזה מחסנית אבל "לא" אסור לחלל את כבוד המת. עזבו אתכם מזה שחמישים אחוז מההנאה שלי מהמשחק הלכה לעזאזל בגלל הדברים האלה, האיסורים הללו יכולים להיות מטרד רציני: למשל, אם בטעות הכוונת שלכם תעלה על מת שאתם עם מכונת ירייה - המכונה תפסיק לפעול וליריבים תהייה הזדמנות לירות בכם חופשי.

Image
תמונת מסך בשיא הרזולוציה 

 

הכי עיצבן אותי שאסור להרוג חיות "תמימות". אני לא סדיסט, אבל לפעמים קורה שהסוס שדהרת עליו נופל ומת ממש לא בכוונה או שבמהלך טיפוס הרים נופל סלע על הסוס למטה והוא מת, שוב ממש לא בכוונה. ישר אומרים לכם "כישלון – הרגתם חייה תמימה" ויאללה מחדש. ומה שמעצבן בכל הסיפור הזה הוא שאני מכיר את הסוס שלי, זו חייה תמימה? רק שתדעו לכם שהכינוי "סוס" או יותר נכון "איזה סוס", נדבק אליו אחרי שהרג עשרה אנשים עם סכין. מלבד העובדה שהסוס הזה עובד בשעות הלילה כמבריח גבולות ומשקאות, התחביב שלו הוא ללכת ללונה-פארק ולתת לילדות קטנות לרכב עליו בעוד הוא משמיע צהלות זימה. עכשיו אם זה נקרא תמים אז מגיע לי להיפסל במשחק.

Image

 

בכלל אם אתם לא רוצים שנהרוג חיות תמימות, למה בכלל מביאים את הזאבים למשחק? יש תמונת מסך אחת שלי שבה אפשר לראות שיירים של טבח המונים בזאבים, וכך הכחדתי מהאזור את כל הזאבים, אבל כיבדתי מאוד את הגופות שלהם...

Image

 

על הנשקים במשחק אפשר להגיד רק "איזה באסה", כי בסך הכול יש 5 סוגי אקדחים, שלושה סוגי רובים, דינמיט, שוט וקשת. אם לא הבנתם אז הגיוון של האקדחים משעמם לחלוטין, ויש תחושה קשה שהיוצרים התקמצנו בנשקים, אולי בגלל שניסו לשמור על אוטנטיות. בשלבים שתשחקו את בילי אל תצפו ליותר מידי נשקים או תחמושת – הילד פשוט יהיה עסוק מידי בלברוח.

Image

 

אני חייב לציין שיש במשחק Call of Jaurez לא מעט גאוניות, יש בו כמה רעיונות חדשניים אותם אהבתי כמו להציג את כל תמונות ותכונות המתכנתים בכרטיסים שמוחבאים במפה כמודעות מבוקשים, נהנתי מהשליטה במשחק ולמרות שלא כל כך חיבבתי את תחרויות שליפת האקדח או את "זמן הכדור" עדיין נהנתי לראות איך היוצרים של המשחק יוצאים מקוריים ומחדשים לי, גם אם בקצת.

Image

 

מסתבר שב-Techland חיים בתקופת האבן בגלל שהם עדיין לא שמעו על האפשרות לעשות כמה שמירות שרק מתחשק לכם, ולמרות שכל שמירה תופסת מקום, אני מעדיף שיתנו לי להחליט כמה שמירות אני רוצה שיהיו.

אם כבר אני בשוונג של התלונות, אז השמירה המהירה זה אחד הדברים האיטיים ביותר שראיתי, אם תלחצו על שמירה מהירה תגלו שלוקח למחשב המון זמן כדי לשמור את המשחק.


השליטה במשחק נוחה מאוד, אין צירוף מיוחד של לחצנים שאתם צריכים לזכור והדמות מצייתת למה שאתם אומרים לה לעשות, יש דברים שהלימוד שלהם לוקח טיפה זמן והם לא באים כמובן מאליו, אבל ההסברים של המשחק די ברורים וגם אם פיספסתם משהו בהסבר תמיד יש את הלוג שבו תוכלו לקרוא שוב את ההוראות. לצערי לא הייתה במשחק מפה וזה הקשה טיפה על המשחק עצמו, במקום מפה נתנו מצפן קטנטן שהתגלה בכמה מקרים כחסר תועלת, בעיקר עם בילי שלא יכול ללכת בקו ישר למטרה.

Image

 

הבוטים במשחק מתוכנתים יתר על המידה לעשות כל הזמן את אותו הדבר, לפעמים נדמה היה שלבוטים אין רצון עצמי והם תקועים בתפקיד שלהם. הכי מעצבן שהבוטים האלה יכולים להיות חצי מטר מבילי ולא לראות אותו רק בגלל שהוא נמצא בתוך שיח או מתכופף. לבוטים יש זיכרון קצר יחסית והם לא רודפים הרבה, אני הייתי ממליץ לשחק את המשחק ברמה הגבוהה ביותר שבה הבוטים ותנאי הסביבה יאתגרו אתכם הרבה יותר

Image

 

המשחק עצמו בנו מאפיזודות שבכל אפיזודה יש לכם מטרה אותה אתם צריכים להשיג, זו יכולה להיות משימה פשוטה יחסית, אבל המשימה יכולה להשתנות במהלך האפיזודה. אם חושבים על זה לעומק אז מבנה המשחק דומה מאוד לזה של מקס פיין: גם שם יש אפיזודות, הקראת הטקסט בין האפיזודות והחלפת דמויות.

Image

 

במסע הבריחה/ רדיפה המטורף הזה תיתקלו בלא מעט מקרים בהם העלילה מסתבכת אבל מהר מאוד העלילה תתפתל בחזרה לאותו מסע של בריחה/ מרדף בלי יותר מידי סטיות מהסיפור המקורי. היוצרים של המשחק בנו על להיות כמה שיותר אוטנטים ולכן האויבים שלכם במהלך הבריחה יהיו רק אותם האוייבים שתוכלו לפגוש במערב הפרוע. אין מפלצות, אין חיילים מיוחדים, אין הפתעות. מקסימום בוס מעצבן עם המון חיים.

 Image

 

 

מסקנות
למשחק Call of Jaurez יש המון יתרונות כמשחק FPS: המנוע הגרפי קליל, העלילה מעניינת ומקבלת כיוונים שונים לאורך המשחק, האורך של המשחק לשחקן היחיד סביר לחלוטין ולמרות שלא הייתי משחק מחדש את השחקן היחיד בגלל הקטעים המעצבנים עם בילי, יש קטעים שלמים עם הדוד של בילי שהייתי שמח לשחק שוב. היתרון הגדול ביותר של המשחק הוא שיש לו מולטיפלייר- משחק מרובה משתתפים ברשת - וזה המקום שבו אנחנו הגיימרים מקבלים את התמורה האמיתי עבור עלות המשחק.

למשחק יש גם לא מעט חסרונות: לשחק את בילי זה מעצבן, אין לכם מפה, אין הרבה נשקים, אין תחושה של מתח כי לאורך כל המשחק פוגשים את אותם יריבים, המשחק לא מנצל יותר מידי את היכולות האינטלקטואליות שלכם, לא מלמד אתכם כמעט שום עקרונות חדשים שיכולים לעזור לכם במהלך המשחק ובכמה שלבים יכול להיות מתיש (לכו תמצאו אתם את המעבר).

 

האם המשחק שווה את הכסף
אני מראש יכול להגיד לכם ששמעתי על פאטצ שמאפשר לכם להרוג בעלי חיים ולהתעלל בגופות, אבל זה לא העניין. העניין הוא שהמפתחים נכנעו ללחצים ויצאו פלצנים והפחד הוא שעוד ועוד מפתחים יעשו אותו דבר בעקבותיהם.

 המשחק עצמו יעסיק אתכם מספיק זמן כדי להצדיק את העלות שלו ואחרי שתסיימו אותו תוכלו גם לשחק עם שחקנים אחרים ברשת. אם אתם שואלים אותי המשחק כן שווה את הכסף אבל לא הייתי קונה אותו כמחאה על פגיעה בזכויות הגיימר בעולם הוירטואלי.

ציון
גרפיקה: 8
סאונד: 9
עלילה: 9
אתגר (רמת קושי): 9
פגיעה בכבוד הגיימר וזכותו לירות בכל מה שזז 10-
שלילת הזכות הבסיסית להתעלל בגופות בעולם וירטואלי 10-

ציון סופי: 7.5

                                                         לתגובה על הביקורת והמשחק בפורום FPS                                

הכתבה נכתבה ע"י Falcon
נערכה ע"י רועי א.

עידכון אחרון ( Friday, 01 June 2007 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker