מבזקים
כל שחקני הבטא של Tabula Rasa  קיבלו הודעה חגיגית על סיום  תקופת הבטא ומשמעות הדבר היא שהמשחק אמור לצאת למדפים ממש בקרוב.
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק ה-MMORPG Dawn of Magic הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 27 May 2007

 

 הקדמה
שמשון היה לוחם נזיר בדרגה 60 שאף אחד לא רצה להתעסק איתו, היה לו מספיק כוח כדי להרוג 1000 לוחמים פלישתים עם לחי של חמור (עושה נזק בסיסי 1-4). היו לו מספיק חיים כדי שיוכל ללכת לישון כשהוא מוקף אויבים ולהתעלם מכל ההתקפות שלהם לחלוטין. למעשה אם חושבים על זה – בזמן שישן, שמשון חידש יותר חיים מכל נזק שיכלו לגרום לו הפלישתים. זה לא ברור כל כך מה גרם לשמשון לגלות לדלילה את סוד מקור הכוח שלו, אולי פשוט נמאס לו סתם להסתובב ולהרוג פלישתים בלי אתגר אמיתי. אבל אחרי שגזרה את מחלפות ראשו, שמשון הלוחם הגדול נופל לידי הפלישתים במהירות הבזק. נפילתו של שמשון הוא הקטע שהכי שנאתי בסיפור,  אני זוכר שהמורה לימדה אותו בבית הספר לא התאפקתי וצעקתי בכיתה "איך זה יכול להיות? כאילו מה? למה?" אני לא אומר שזה עבר לי, שהצלחתי להשלים עם הסוף העגום של שמשון, או שהצלחתי להבין מדוע הוא גילה את הסוד שלו לדלילה.  אבל בכל פעם שאני נופל עם דמות בדרגה גבוהה למארב של יצורים נחותים שבזכות קסם כלשהו מצליחים לגרום לי לכמויות של נזק ולחסל אותי, בכל פעם כזו אני דופק על השולחן וצועק "איך זה יכול להיות? כאילו מה? למה?".

 

Image

 

הסיפור
הסיפור שלנו מתחיל בלי הרבה חוכמות כשהשערים הגדולים של העיר הקסומה נפתחים ודרכם עוברת דמות שכולה עולה בלהבות, אך אל חשש הדמות שלנו למרות שמיקום הראש שלה לא כל כך ברור - מרגישה טוב מאוד, והיא צועדת בכבדות לעבר מלכה עיוורת שנמצאת בראש כס אדיר. גם על המלכה אין לכם מה לרחם מכיוון שיש לה צעיף בד שמכסה את העיניים, וכידוע כל מי שיש לו בד על העיניים רואה הכול – זה טריק ישן ועתיק של הקוסמים צ'יקו ודיקו.

Image

 

למרות הקהל הרב הממלא את המקום, "השרוף" שלנו והמלכה מצליחים לנהל דיון שלם ממרחק מאות מטרים (ובלי מכשיר טלפון נייד), שבו המלכה שולחת לגלות את "השרוף" "והשרוף" מבטיח לחזור ובגדול.. או במילים אחרות הקדמה מעייפת וכבדה.

Image

 

המשחק מתחיל באוניברסיטה לקסמים, ואתם משחקים בדמות של גיבור מתלמד, למרות שההדרכה קצרה יחסית ומתחילה באופן הברור ביותר היא יכולה להיות טיפה מעצבנת, זה לא בדיוק ברור מה רוצים מכם ומי נגד מי. אז כשמדברים על סיפור ועלילה, לא כל כך ברור מה העלילה במשחק הזה. יותר גרוע, מאחר והמשחק משתייך לז'אנר ה-RPG יש בו מליון ואחת משימות עטיפה שלא קשורות בכלל לעלילה עצמה, אלא נועדו לתת יותר חיים ועומק למשחק. במקרה שלנו בגלל שלא כל כך ברור מה העלילה הראשית, יש טשטוש של הגבול בין משימות העלילה הראשית למשימות העטיפה.


 

גרפיקה
 הגרפיקה של המשחק אומנם לא נראית כמו שיא הטכנולוגיה של שנת 2007 אבל בהתחשב ברמה הגרפית המנוע הגרפי נותן ביצועים נחמדים: לאורך כל המשחק לא זכור לי שנתקלתי בלאגים או באגים מעצבנים שקשורים במנוע הגרפי.

Image


לגבי כל מה שקשור במצלמה של המשחק, אני יכול להגיד לכם שהמתכנתים של המשחק ניסו להרשים אותנו לחינם: הבעיה העיקרית של מצלמה אקטיבית היא שנקודת המבט נחסמת לחלוטין בסביבה של בניינים, עצים  וכל עצם גבוה שיכול לחסום את המצלמה. אז במשחק הזה ניסו להתחכם והפכו את העצמים לכמעט שקופים לחלוטין, כך שאתם תוכלו לדעת שהם נמצאים שם, אבל גם תוכלו לראות דרכם (כל זה כדי למנוע את הסיבוך וכאב הראש שבמצלמה שמשנה כיוון כל שתי דקות כמו ב-Rayman2). אבל אני אומר לכל המפתחים – תעזבו אתכם, פשוט תעיפו את כל מה שמסתיר למצלמה החל מגובה מסוים ותהפכו אותו לשקוף ובאמת לא משנה לי איך נראות צמרות העצים ביער.

Image

 

המשחק עצמו תומך ברזולוציה של 1280X1024 שליטה באנטיאליזינג, בגמא, בפיזור שלושת צבעי היסוד,  בפילטר הטקסטורה, באיכויות הטקסטורה, המים, והצל וכן באפשרויות תצוגה מתקדמות וביניהן גם אפשרויות שליטה במצלמה.

 Image

 

  קול וסאונד
הקולות במשחק מזכירים מאוד את הקולות במשחק Guild Wars, מזכירים עד כדי צורה מחשידה, מאחר ואפילו לקסמים מסוימים יש את אותם הקולות, ואני לא מדבר על כדור אש או ברק שהם קולות טריוויאליים. אלא גם על קולות הרקע, מוזיקת הרקע והקולות של הדמויות.
אפשרויות הסאונד העומדים בפניכם הן שליטה בעוצמת הקול, המוזיקה, קולות הדמויות, האפקטים והממשק . בעלי כרטיסי הקול ישמחו לגלות שהמשחק תומך גם בתלת-מימד.

 Image

 

דרישות מערכת מינימאליות
Windows 2000 / XP
מעבדPentium4 1.6GHz or Athlon XP+ 1800 CPU
זיכרון 512MB RAM
מקום פנוי בכונן הקשיח 2Gb (התקנה + שמירות).
כרטיס מסך עם לפחות 64Mb זיכרון כגוןGeForce3  או Radeon 8500
DirectX 9.0c
כונן4x CD-ROM

דרישות מערכת מומלצות
Windows 2000 / XP
מעבד Pentium4 2.0GHz or Athlon XP+ 2500 CPU
זיכרון 1GB RAM
מקום פנוי בכונן הקשיח 2Gb (התקנה + שמירות).
כרטיס מסך עם לפחות 128Mb זיכרון כגון 6600GT  או  Radeon X800
DirectX 9.0c
כונן32x CD-ROM

Image

המשחק והשליטה במשחק
אין כמו משחק שמאפשר לכם קודם להתחיל ולהתאמן בבית מול בוטים ואח"כ לעלות לרשת ולהבין עד כמה האימונים שלכם לא שווים כלום ברגע שאתם מתחילים לשחק עם יריבים אמיתיים. במשחקDawn of Magic אתם יכולים ואף מומלץ להתחיל לשחק קודם בגרסת השחקן היחיד ולאחר מכן לעבור לדבר האמיתי ברשת.

Image

החיסרון הגדול ביותר של המשחק הוא שהאימונים וההדרכה שנותנים במשחק לשחקן היחיד כל כך לא יעילים ומאוד מתסכלים (כל מה שצריך היה לעשות זה לשים איזה מצפן קטנטן או GPS שיראה את הדרך להמשך המשימה). אני יכול להניח שהדבר נובע מכך שמדובר במשחק שהוא בסיס ל MMORPG, בו השחקן צריך להסתמך על האינטואיציה שלו, אומנם אין בו גלגול קובייה כמו ב-Never Winter Nights, אבל בדיוק כמו בדיאבלו וגילד וורז אתם בונים לכם את הדמות עם השריון, הטבעות, הרוניות ושאר מיני טובין. אני מניח שעניין איסוף רכיבי קסם התחיל עוד בתקופת King quest, אבל הענף התפתח מאוד מאז ואתם יכולים לאסוף כמעט כל דבר ממנו תוכלו בהמשך להפיק חפצי קסם, שיקויים וכל מיני עזרים שיכולים להועיל לדמות שלכם.

Image


השליטה במשחק נוחה מאוד, אין צירוף מיוחד של לחצנים שאתם צריכים לזכור והדמות בד"כ מצייתת למה שאתם אומרים לה לעשות, מה שכן השליטה במהלך הקרבות היא לא הכי נוחה שיש, אתם יכולים אומנם ללחוץ לחיצה ארוכה על יריב והדמות תתקוף אותה ללא הפסקה, אבל קשה להתביית על יריבים וברגע שיריב עושה טלפורט הנעילה של העכבר מתבטלת.

Image

 

עוד לפני שהמשחק מתחיל תוכלו לבחור לכם את הדמות מתוך ארבעה דמויות, שנראות חננות לחלוטין או עומדות להתפגר, אני התלבטתי בין הזקנה שאוהבת להרעיל חתולים לזקן השמן. בסוף הלכתי על השמן, למרות שנראה לי שלזקנה יש יותר ביצים. אחרי שבחרתם את הדמות תוכלו לבחור לה גם נטייה (טוב, ניטראלי או מרושע). אני הלכתי על המרושע, וגיליתי עד כמה האנשים "הטובים" יכולים להיות אכזריים: בכל מקום שהלכתי התייחסו אלי ממש מגעיל, מילא שלא רצו לדבר איתי, אבל גם גירשו אותי וקיללו.. ממש אנשים רעים ה"טובים" האלה. כאילו לא היו לי מספיק השפלות לספוג, גם בכל פעם ששברתי חפץ (ארון כיסא שולחן), או הרבצתי לאחת מדמויות המחשב בעיר כיאה לדמות מרושעת, בכל פעם כזו ישר הביאו עלי שומרים שחייבו אותי לשלם קנס או התנפלו עלי בכמויות עם מליון קסמים מכל כיוון. הבטחה שלי היא שברגע שאני מגיע לדרגה מספיק גבוהה, אני חוזר לנקודת ההתחלה רק כדי להרוג את כל האנשים בעיר, אפילו חזירים ופרות אני לא אשאיר בחיים.

Image

 

מיד עם תחילת המשחק תוכלו לבחור דיסיפלינות (אסכולות) של קסמים, מהן תבחרו בהמשך קסמים עם העלייה בדרגות וצבירת נקודות קסם. אני בחרתי בין השאר את האפשרות "נקרומנסר" (מעלה באוב) המאפשרת להחיות מתים. אין לכם מושג עד כמה הדבר הופך את המשחק לקל, במקום לרדוף אחרי כל יצור במסך יש שלד שעושה בשבילי את העבודה, בזמן שאני יושב ושותה להנאתי בירה או מנשנש חטיפים. מה אני יכול עוד להגיד, זה לא קל להיות גיימר בימנו... השלדים והזומבים שאתם מרימים הם אכן חזקים יותר מהיצורים הממוצעים בתחילת המשחק, ואם תהרגו יצור מיוחד, השלד או הזומבי שיצאו ממנו יהיו גם הם מיוחדים וחזקים בטירוף, כל כך חזקים שלפעמים נדמה לכם שמזל שהם נמצאים לצידכם, אחרת לא ברור כל כך מי היה מנצח בקרב.

Image

 

בניית הדמות – זה החלק היפה שבמשחק, כל מי שמחפש משחק שבו הוא יוכל להעביר שעות על גבי שעות בבניית דמות (ולגלות עד כמה רוב הפריטים שהוא נתן לדמות חסרי תועלת לאחר מכן).  יכול כבר לעשות V גדול על הסעיף הזה, שכן יש במשחק עשרות נשקים, צירופי אבני קסם, קעקועים שאתם יכולים לשים על הגוף, חפצים קסומים שתמצאו וצירופים מיוחדים של רכיבי קסם. כמו בכל משחק RPG עם עלייה בדרגה אתם תוכלו לבחור איפה לפזר את היכולות שלכם, רק מה שבמשחק Dawn of Magic, את הבונוסים לשיפור הדמות אתם מקבלים בשלבים: יש תחנות ביניים בדרך לעלייה בדרגה, בהן אתם מקבלים נקודות בעזרתן תרכשו קסמים ויכולות חדשים. אני חייב לציין שהיה לי קשה להתעמק בבניית הדמות, לא שברתי את הראש באיזה שריון לשים עליה או איזה נשק לתת לה, וכל עוד הדמות רצה את המסכים בלי למות לא מצאתי סיבה לבזבז זמן בשיפורים שממילא לא יהיו שווים עוד כמה דרגות.

Image

 

המשחק עצמו בנוי ברמה מאוזנת, משמע שרוב הזמן אתם פוגשים יצורים חלשים יחסית, שעולים בעוצמה שלהם עם הזמן, ושמידי פעם תפגשו גם בוס גדול, בניגוד למשחקים כמו Guild Wars. בשלבים הראשונים הבוסים כאן לא היו חזקים בצורה בלתי אפשרית או נפלו עלי כרעם ביום בהיר. הקרבות עם הבוסים היו קשים, אבל שקולים וזו נקודת זכות לטובת המפתחים של המשחק. במקומות בהם הקרבות אמורים להיות קשים במיוחד וברחבי המפה, מפוזרים שריינים – נקודות קסומות שמפעילות קסם ברגע שאתם עוברים דרכן, הקסם יכול לפעול על כל המפה לרגע כמו פיצוץ. או לפעול על הדמות כמו מגן או ברכה. 

Image

 

אינטיליגנציית הבוטים היא לא דבר שאפשר להתגאות בו, היצורים עשו לי הרבה מאוד פעמים את החיים קלים, קודם כל בגלל שיש להם העדפה ברורה לתקוף את העוזר זומבי שלי ולא אותי, אח"כ בגלל שהיו מקרים שעמדתי ליד יצור והוא פשוט לא שם עלי (כנראה היה עסוק בשיחת טלפון). ולסיום בגלל שככל הנראה לכל יצור יש את התא שלו שבו הוא נמצא, ומעבר אליו הוא פשוט לא רודף. אני זוכר ששיחקתי דיאבלו, והעזתי לרוץ את המשחק עם מכשפה עד לגהינום, בקושי עליתי בדרגות ושפגשתי שם את הנפח – בוס שמן ואכזרי, הוא רדף אחרי לאורך כל המפה ובחזרה – אלו היו זמנים טובים, כיום המפלצות לא מוכנות לצאת מהחור של המלונה שלהם כדי לרדוף אחריכם...

Image

 

אפשרויות המפה במשחק- אחד הדברים הטובים ביותר שיש במשחק הזה הוא המפה, על המפה יופיעו השמות של כל האנשים שבאזורים שעברתם דרכם, מבנים ואפילו מפלצות. היופי במפת המשחק Dawn of Magic היא שאתם יכולים לקבוע בקלות את גודל המפה ולעבור בקלות בין מפה שמכסה את כל המסך למפה שנמצאת בפינה. על המפה נמצאים גם רמזים להמשך המשימות, דמויות שקשורות במשימה יסומנו בצבע שונה מאשר שאר הדמויות. זה לא מספיק אבל זה גם משהו.    

 

Image

משימות מטופשות – לא יכולתי לחשוב על שם טוב יותר לקטגוריה הזו, לעומת המשימות הרגילות כגון להרוג מפלצות, למצוא חפצים אבודם וכיו"ב, יש משימות מטופשות כמו לאסוף את הילדים של השכנה לקראת ארוחת צהריים (אני נעזרתי בקללות כמו האטה), או לתפוס גנבים. למרות שיש שכר כספי למשימות אלו, אני מוותר עליהן בשמחה. למה? –כי הן מטופשות.

Image

 

מה שמציל את המשחק מהעלילה הצולעת שלו זו העובדה שאתם לא ממש חייבים לעקוב אחרי העלילה כדי לשחק, אתם תמיד יכולים לצאת מהעיר ולהרוג מאות יצורים – שזה משתלם מאוד מבחינת נקודות ניסיון, או אפילו להישאר בעיר ולהתחיל לעשות בלגאן (רק אם יש לכם הרבה אומץ). אני העדפתי את שתי האפשרויות גם יחד. נכון שבלי התקדמות בעלילה המשחק מתחיל לשעמם, אבל ההתקדמות מגיעה עם המשחק: יוצא שאתם עושים משימות בלי שיבקשו מכם ומתקדמים במשחק  בלי לשים לב. אם בכל זאת אתם רוצים להתעקש ולעקוב אחרי העלילה במשחק, אתם מוזמנים לפתוח את הספר שלכם בו רשומות המשימות, או את חלון הלוג – בו כתוב כל מה שאומרים לכם ומה אתם צריכים לעשות.

 Image

 

רמת הקושי במשחק משתנה עם התקדמות המשחק. ככל שתעלו בדרגות כך תיתקלו ביותר יצורים שבאורח פלא יורידו לכם במכה אחת חצי מהחיים, היצורים יהפכו להיות גם יותר ויותר אגרסיביים (ומכוערים) אבל ישארו טיפשים וימשיכו לעקוב אחרי הדפוס של שמירה על טריטוריה, בניגוד למרדף אינסופי. מי שכן רודף אחריכם עד אינסוף זה השומרים המעצבנים מהעיר (וגם תושבי העיר אם אתם ממש מעצבנים אותם). אלה לא יעזבו אתכם עד שתמותו או שתעזבו את העיר.

 Image

 

מסקנות
המשחק Dawn of Magic הוא משחק שבנוי יפה, עם מנוע גרפי קליל ומאחוריו עומדים הרבה רעיונות קטנים אבל חדשניים, ניכר שמי שבנה את המשחק ידע מה הוא עושה ומה צריכה להיות הדינאמיקה של משחקיMMORPG , אבל העלילה היא חור שחור אחד גדול במשחק, אני אישית לא הצלחתי ללכת עם העלילה של המשחק יד ביד ובשלב מסוים לא ניסיתי יותר להתחבר אליה, פשוט נהניתי לטייל להרוג מפלצות ולעשות בלגאן בעיר.

 

האם המשחק שווה את הכסף
אם אתם חסידי ה-MMORPG כולל בניית דמויות, מסחר בחפצי קסם ורקיחת שיקויים זה המשחק בשבילכם. אם תסתכלו על עלות\זמן משחק, אז רק מלדבר עם חצי מהאנשים שתפגשו תכסו את הסעיף הזה. מצד שני אם אתם חובבים של הז'אנר אבל במובן היותר אקשן כל הזמן והתקדמות מטורפת במשימה, אני לא בטוח שזה המשחק בשבילכם.

ציון
גרפיקה: 9
סאונד: 9
עלילה: 5
אתגר (רמת קושי): 8

ציון סופי: 8.6

עידכון אחרון ( Sunday, 27 May 2007 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker