מבזקים

לכל מי  שהתעניין בגירסה החדשה למשחק "הנסיך הפרסי" מחכה ביקורת (באנגלית) וסקרינשוטים מעולים

כאן           

 

powered_by.png, 1 kB
UFO: AFTERLIGHT Preview הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 27 November 2006

הקדמה

מעטים הם האנשים שהשם UFO אומר להם משהו, וזה חבל בגלל שמדובר ככל הנראה באחד ממשחקי הטקטיקה הגדולים בכל הזמנים אם לא הגדול מכולם. התמזל מזלי ואני אכן אחד מהאנשים האלו ששיחקו ב-UFO: Enemy Unknown וב-UFO: Terror form the deeps  עוד לפני כעשר שנים. בגלל הקשר הזה למשחק קיבלתי פנייה ישירה מהאדמין לפני כשבועיים "אתה היחיד ששיחק בזה ואוהב את זה, רק אתה יכול לעשות את הביקורת הזאת". עניתי שאין לי זמן, שיש לי משחקים מחכים על המדף בלי שאוכל לגעת בהם ושבכל מקרה אני אקרע למשחק את הצורה בביקורת, כי אי אפשר לקחת את המשחק הגדול בכל הזמנים ולעשות לו המשכונים. האם זה מה שאני חושב גם עכשיו? תקראו ותדעו.

 

הסיפור

תראו, המשחק מתחיל בסטייה אדירה מהסיפור המקורי: ע"פ התסריטים שמציגה סדרת UFO החדשה, העולם מוחרב כעשרים שנה לפני שהסיפור המקורי של UFO2 מתחולל, כך שבטוח אין כאן קשר ישיר בין המשחקים. אבל הסיפור הולך כך: חייזרים מגיעים לכדור הארץ ומכחידים כמעט את כל החיים כדי לעשות מהכוכב שלנו מחשב על ביולוגי (?!?). כמובן שהאו"ם וראשי המדינות העלובים של כדור הארץ לא הגנו עליו מפחד לגרום לתקרית בין כוכבית (נשמע לי מוכר מאיפה שהוא) אך מעט אנשים שלא האמינו לחייזרים, והתחפרו בבונקרים אטומים ניצלו ויצאו להלחם בחזרה. כל זה קורה בעצם ב UFO: Aftermath. בסופו של דבר הם כורתים ברית עם החייזרים וחלקם נלקחים לחללית ענק המרחפת מעל לכדור הארץ (ממנה יברחו ויכבשו את כדור הארץ בחזרה בAftershock) בעוד השאר נלקחים למאדים כדי להפוך אותו לעולם המתאים לאנושות לחיים לצד החייזרים שהרסו את כדור הארץ (נדמה לכם?). כמובן שהדברים לא עובדים כמו שהם רוצים ולפני שתבינו מה קורה תגלו שיש לכם עוד ועוד יריבים שצצים מכל חור (מילולית) והיועצים הצבאיים שלכם ממליצים לכם לבגוד בחייזרים שהביאו אתכם לשם (בכיף!)

 Image

דרישות המערכת

 Operating system:Windows 2000/XP with DirectX 9.0c
 Processor:2 GHz CPU
 Memory:768 MB
 Video card:Nvidia 6600 GT, or ATI Radeon 9800 video card
 Sound card:Sound Blaster® X-Fi™ sound card
 Hard disc:5 GB free Hard Drive Space
 CD ROM:DVD ROM drive

מה שכן אני יכול לומר הוא שאני שיחקתי עם פנטיום 2.4GHz של AMD ,MB 512 זיכרון וכרטיס מסך Raedon 9800pro, אך בכל זאת נאלצתי לחכות זמן רב בעוד המחשב טוען את המשחק. כמו כן, המשחק מאותחל על הרמה הגרפית הגבוהה ביותר שלו, כך שלפני שאתם מתחילים לשחק מומלץ להתאים את ההגדרות ליכולות המחשב. אם אתם שואלים אותי, המשחק דורש לפחות 1 GB זיכרון וכרטיס מסך טוב משלי.

 

התקנה

ההתקנה עברה חלק מאוד וללא כל בעיות מיוחדות. המשחק דורש כונן DVD והמון מקום פנוי בכונן הקשיח, מה שאומר שלמרות הקלות של ההתקנה, לקח לי כ 30 דקות עד שסיימתי אותה.

 Image

גרפיקה

טוב, כאן מגיע הקאץ'. UFO הוא משחק טקטי טהור, כלומר – המשמעות של המשחק היא לשלוט בצוות הטקטי לך כצופה מלמעלה ולא כמשתתף. כתוצאה מכך את המשחק מבלים בהתבוננות בחיילים עושים את העבודה. כל היכולות הגרפיות של המשחק, לדעתי האישית, מיותרות. אין צורך בהשקעה במבנים או בצמחייה מוזרה לחייזרים השונים. אין צורך במצלמה המתאימה את עצמה אוטומטית לסביבה או בכל מיני "ממתקי עין" במשחק מסוג זה. המצלמה משגעת את המשתמש ואת האפקטים המיוחדים שבראש המבנים/ צמחים גם ככה אי אפשר לראות כאשר מנהלים את הקרב. הגרפיקה המושקעת מעמיסה על השחקן ועל המחשב, ולא בהכרח לצורך. דבר נוסף שהעלה לי סימני שאלה הוא הקיבעון הקיים במפות. כנראה בגלל גודל המפות (המושקעות מאוד גרפית), קיים מס' מוגבל של מפות, דבר הגורם לאוטומטיזציה של הלחימה. קשה לי להבין למה במשחק שנוצר לפני 15 שנים היה מחולל מפות רנדומאלי ובמשחק כל כך מתקדם אין.

 Image

 

סאונד

כאן אין לי מילים רעות על המשחק. את המשחק מלווה מוזיקה נעימה, שמשום מה לא גרמה לי לכבות אותה אחרי שעתיים – משמע, שמישהו השקיע בתחום הזה. ניתן לשמוע בכל שלב של המשחק את צלילי המשחק ואנשי הצוות נותנים פידבקים על כל פקודה (מה שלא עוזר עם החייזרים שמדברים בשפה מוזרה) . סאונד יעיל ומושקע, כמו שצריך.

 Image

המשחק והשליטה בו

זוכרים את המצלמה? במקרה הזה היא תגרום לכם למרוט את שערות ראשכם מרוב עצבים. ברגעים הכי לא צפויים תשתנה או תסתובב ותגרום לכם לחלק פקודות מוזרות לאנשיכם. כאן אולי המקום לציין שקיימת אגדה על UFO: שמעתי טענה הגורסת ש-UFO המקורי נוצר כאמצעי לאימון קציני ימ"מ אמריקאים בשליטה טקטית, ובו אפשר היה לשלוט במצלמה בצורה יעילה להפליא מלוח המקשים על המסך. אם כך למה צריך את המצלמה המרגיזה הזאת?!? טוב, זה היה החשבון שיש לי עם המצלמות ועכשיו למשחק.

Image 

השליטה במשחק מתבצעת לחלוטין ע"י העכבר, כאשר המקלדת משמשת אך ורק לאיגוד החיילים, לעצירת המשחק ע"י רווח וללחיצת אנטר אחרי כל משימה. לא ממש צריך יותר מזה, שכן מדובר כאן על משחק טקטי עילי. בתחילת המשחק יש טוטוריאל (מדריך) קצר ויעיל המסביר כיצד להפעיל את האנשים ואת הבניינים. עם זאת, למשחק אין עץ טכנולוגיה מסודר שמגדיר דרישות לכל דבר וברוב המשחק מצאתי את עצמי יורה בחשיכה בכל הנוגע למחקר ולפיתוח. עניין נוסף שגרם לי להרים גבה היה השיטה המוזרה לשליטה במקורות. במשחק אין מאגר מקורות שאומר לכם מה יש ומה חסר, יש לכם מכרות וככל שתשיגו יותר מהם יחשבו לכם יותר מקורות. הסיבה לכך לא ברורה, אבל לאחר שמבינים את הרעיון היא מתרגלים לעניין. הדבר האחרון שאני חייב לציין הוא שהמשחק באמת רוצה שתגמרו אותו. אני יודע שזה אולי נשמע מוזר, איזה מין משחק לא אמור להיגמר ע"י השחקן? טוב, אז UFO היה אחד כזה, כאשר החייזרים עשו טרור אמיתי ושלטו ללא עוררין על סביבתם ועל נשקם, כאן החייזרים הרבה פחות יעילים וניתן לכם זמן מספיק כדי לחקור טכנולוגיות לחימה ולהעלות את יכולות אנשיכם בדרך לקרבות על פני מאדים ועל ירחיו.

 Image

סיכום

עם כל המחסור שיש לי בזמן, אני לא מתחרט על ששיחקתי ב UFO, אחרי הכול – כמה כבר יוצא לכם לשחק במשחק שטרם יצא לשוק, ועוד במשחק מסדרה מיתולוגית כזו. אולי אני מתחיל להיות זקן טיפה ולחפש במשחקים החדשים את מה שאהבתי בישנים. אבל אני חושב שלמשחק UFO Afterlight יש פוטנציאל אדיר, ולא סתם. נכון היו שם הרבה דברים שפשוט לא התאימו לציפיות שלי, אבל עם כמה שיפורים קטנים. המשחק יוכל להיכנס לנעליים ענקיות המימדים של UFO הישן. והרי רשימת השינויים שלי:

א. תעיפו את המצלמה המשתנה, או לפחות תנו אופציה לשחק ברמה גרפית פחות מורכבת, אני מבטיח לכם שבמקרה הזה אותי זה היה הרבה יותר מרשים אם היו שומרים על הפשטות הגרפית.

ב. תחזירו ובדחיפות את התור – תור. משחקים הטקטיקה הישנים היו מורכבים מתור של חייזרים ותור של בני האדם, עכשיו כולם יורים על כולם. אין סדר, הרבה פחות תרבות ויותר מזכיר משחק שחמט בידיים של קופים.

ג. תעשו את זה יותר קשה!!! תנו לנו לסבול, לאכול כל שנייה התקפה חייזרית על הבסיס, שלא יתנו לנו לנשום לרגע. שישאירו אותנו במתח לגבי המחקר למשך חודשים. ושעד שתוציאו את הגרסה הבאה אנחנו נהייה עסוקים בלנסות לסיים את המשחק.

ד. תעשו את החייזרים יותר קשוחים וחכמים. אני זוכר, שבזמנו הדרך היחידה לסיים משחק הייתה שימוש מטורף בכמות אין סופית של שמירות וטעינות (Save & Load), ובעיקר מהסיבות הבאות: החייזרים היו ממש קשוחים והיה לוקח כמה וכמה יריות כדי לחסל אותם. הנשקים של החייזרים היו ממש קטלניים ואם ירייה פגעה, רוב הסיכויים שהאיש שלך הלך קפוט, אלא אם כן נתת לו שריון חדיש ומשופר. ובגלל שהחייזרים היו יחסית די חכמים, הם ידעו בדיוק איך לתפוס אותנו במקומות הנכונים לא מוכנים, ולתת את המכה מתחת לחגורה. אכן היו ימים.


כמו שאמרתי, UFO Afterlight הא משחק עם פוטנציאל אדיר, והמשחק הראשון שאני מוריד לו את הניקוד על עודף השקעה בגרפיקה, אם ישאלו אותי אז כגיימר הייתי מחפש את האפשרויות שהזכרתי לעיל במשחק, זה לא חובה שכולם ישחקו בסגנון התור-תור, אבל אם הייתה אופציה כזו, ואם היו מכניסים למשחק חצי מהשינויים שהזכרתי למעלה (בלי התפשרות על המצלמה), הייתי מכריז על המשחק כמשחק העשור ולא רק משחק השנה. אני רק מקווה שהאדמין לא יתחרט על שנתן לי לבקר את המשחק...


ציונים:

גרפיקה: 8

עלילה: 10

מוזיקה:9

משחק: 8

אינטליגנציה: 8

 

ציון כולל: 8.7.

עידכון אחרון ( Sunday, 10 December 2006 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker