מבזקים

EA הודיעה על הוצאת המשחק Command & Conquer 3: Tiberium war. שהוא למעשה המשך ישיר לסדרת המשחקים Command & Conquer, ובינהם גם Red Alert הידוע לשמצה. עכשיו נשאר לנו לגלות האם האח הצעיר בסדרת המשחקים מוצלח יותר או מוצלח פחות... אנחנו עובדים על זה ובקרוב התוצאות. 

לבינתיים  מי שמעוניין יכול להתרשם מהאתר הרשמי של המשחק כאן 

 

powered_by.png, 1 kB
Review El-Matador הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 11 September 2006

הקדמה

אני חייב להודות, לפני שעשיתי את הביקורת הזאת קראתי את הpreview שכתב Falcon ואמרתי לעצמי "וואלה – המשחק מזכיר את מקס פיין, בטח אחלה של משחק". לאלו מכם שלא מכירים את מקס פיין, רק נציין שזהו משחק יריות בגוף שלישי באווירת פילם נואר (קולנוע אפל בלעז) . אני מציג אותו כאם כי במהלך המשחק עלו לי השוואות רבות בין שני המשחקים, אותן אחלוק עמכם.

 

Image

ממשק ראשי ידידותי מאוד למשתמש El-MATADOR

הסיפור

גיבורנו הוא שוטר מחלק הסמים של מקסיקו שנשלח לקולומביה לעזור למשטרה המקומית בהתמודדות עם קרטלי הסמים המציפים את המדינה. כשאומרים לכם "אתה כאן רק כמשקיף, ואין לנו שום כוונה לסבך אותך בכלום" בתחילת הביקור שלכם בקולומביה אתם יכולים לגחך להנאתכם מתחת לשפם (אני גיחכתי) כי די ברור שזה קשקוש ואתם הולכים לחסל את כל העולם ואחותו בדרך לעולם נקי יותר מסמים, מה שאכן קורה אחרי שטיל כתף מחסל לכם את כל השוטרים ומשאיר אתכם לעשות מה שאתם יודעים הכי טוב – לכסח.

 

Image

הרגו את א-י-ג-ל-ה !!!

 

דרישות המערכת

דרישות מינימאליות:

מערכת הפעלה Windows XP

מעבד 1.5 GHz Pentium 3 / AMD Athlon Processor

זיכרון 512 MB RAM

כרטיס מסך 128 MB DirectX9 compatible graphics card with pixel & vertex shader support (nVidia GeForce 4, ATI Radeon 8500)

כרטיס קול Sound Blaster compatible sound card

דיסק קשיח 2.5 GB Hard Disk Space

PC DVD-ROM

DirectX9

 

דרישות מומלצות:

מערכת הפעלה Windows XP

מעבד 3.0 GHz Pentium 4 / AMD Athlon Processor

זיכרון 1024 MB RAM

כרטיס 256 MB DirectX9 compatible graphics card with pixel & vertex shader 2.0 support (nVidia GeForce 6, ATI Radeon 9800 Pro)

כרטיס קול Sound Blaster® Audigy® / Sound Blaster® X-Fi sound card

דיסק קשיח 2.5 GB Hard Disk Space

PC DVD-ROM

DirectX9.0c

 

Image

ככה נראה המסך שיש פיצוץ, יחסית מרחוק. אל דאגה מטדור לא נפגע מהפיצוץ הנוכחי.

 

גרפיקה

בעניין הגרפיקה יש לי רק תשבחות. המשחק מצויד בכל האופציות הגראפיות שרק ניתן להעלות על הדעת, החל מפילטר אנסטרופי ברמה גבוהה (16X)  וכלה בשליטה בכמות הדם הניתזת מהגופות. הסביבה הטקסטורלית הייתה עשירה ומושקעת, פרטים בסביבה היו מדויקים מאוד וחלקים מהסביבה הגיבו לא רע לשטויות שעשיתי (לאלו מכם שזוכרים את הסצנה במטריקס בה ניאו וטריניטי נלחמים בצבא שלם בכניסה לבניין וחלקי שיש מהעמודים עפו לכל עבר מירי המאבטחים נאמר שגם העמודים במשחק מגיבים כך לפגיעות. אלו מכם שלא זוכרים, רוצו מהר לראות את הסרט!). יתרה מזאת, ניסוי קטן שעשיתי בהתעללות בזכוכיות לימד אותי שגם הרמה הפיזיקאלית טובה במשחק ואת הגרביטציה מרגישים כל האובייקטים במשחק, מה שמגדיל את תחושת ההשקעה בסביבה.

 

Image

איזה יופי לראות אנימציה ממוחשבת שבה הדמויות גם פותחות את הפה.

 

הרבה פעמים מצאתי את עצמי מתבונן בפריטים ושואל את עצמי בלי לשים לב האם מדובר בפריט אמיתי שצולם או בגפיקה מעולה, ברור לכולם שהתשובה השנייה היא הנכונה, ואם התחלנו את ההשוואה למשחק מקס פיין, אז זהו ללא ספק אחד השדרוגים המשמעותיים יותר שהמשחק עובר. בעצם עזבו אתכם ממקס פיין, במעבר מהפריוויו לגרסה המלאה כבר יש תחושה של שיפור גרפי משמעותי, המפתחים של המשחק שיפרו כמה וכמה דברים שהיו בעייתיים במשחק וכל הכבוד להם. המעברונים בין השלבים הציגו ללא ספק את שיא היכולות הגרפיות של המשחק, וממש שמחתי לגלות שהדמויות במעברונים הזיזו את הפה בזמן שהן דיברו. אני לא יודע למה, אבל לי זה ממש חשוב לדעת שהגיבור שאותו אני משחק יכול לפתוח את הפה בזמן שהוא מדבר.

עוד משהו, אני אישית מאוד התרשמתי מהאוטנטיות של המבנים והסביבות בהן מתנהל המשחק: הבתים, המחנות, המספנות, הכול נראה כל כך אמיתי מלא חיים ובעיקר אוטנטי, שזו מילת המפתח פה.

 

Image

השקעה מקסימאלית: שימו לב אפילו האויב מקועקע בהשקעה!

 

סאונד

כאן לפי דעתי החבר'ה בCENEGA- צריכים להשקיע יותר. אומנם המשחק מצויד בכל פלאי הטכנולוגיה המודרנית, ומאפשר שליטה בכל רובדי מערכת הקול, המוזיקה פשוט מפוצצת את המוח! בהתחלה זה עוד נראה נורמאלי, כי מתחילים במועדון לילה, ומוזיקה קצבית הנוטה לטראנס מתאימה מאוד לסביבה הזאת, אך מאוחר יותר, כשעוברים בין השלבים והמוזיקה נשארת באותו מבנה מונוטוני זה כבר יוצא מהאף. לי אישית עדיין כואבות האוזניים, וגמרתי את המשחק אתמול. בנוסף, המוזיקה לא מוסיפה לבניית המתח במהלך המשחק. כשמשוטטים סתם יש מוזיקה רגועה וכשיורים על השחקן המוזיקה מתחילה להשתולל (כך שעקרונית אפשר לשבת עם רובה צלפים ולחסל מכל הבא ליד בלי להרגיש שינוי בסאונד).

 

המשחק והשליטה במשחק

הבטחתי השוואה למקס פיין וכאן היא מגיעה. המנוע של El-Matador דומה בצורה מחשידה למנוע של מקס פיין. כל כך מחשידה שאפילו שלשוטר שלנו יש את אותה הבעיה הנפשית עם לקפוץ ממשטחים נטויים, בדיוק כמו למקס הוותיק. כמו במקס פיין, גם כאן יש את האופציה ל"זמן כדור" ולקפיצות מואטות לצדדים שנותנים יתרון יחסי על הבוטים אך בעוד שבמקס פיין שררה אוירה אפלה בכל המשחק, שגובתה על ידי מוזיקה מלנכולית מתאימה, כאן המוזיקה הססגוניות גורמת לזמן הכדור להראות שונה ולא שייך (לצאת מהאפילה של פיין לסביבה נוטלת הצבעים של זמן כדור זה יותר טבעי מאשר היציאה מהעולם המושקע של El-Matador). אגב, מי שיקשיב טוב, ישים לב שגם המוזיקה מאיטה במהלך הזמן כדור.

דמות הגיבור שטחית יחסית, שלא כמו במקס פיין שם העלילה סובבת סביב הגיבור, כאן מדובר בעוד רמבו שדופק כרטיס בעוד יום עבודה ורודף אחרי ברוני סמים במשימות שכולם יודעים איך יסתיימו.

הבוטים במשחק נהנים מארסנל נשקים שכולל רימונים, מקלעים, קלצ'ניקובים אקדחים ומה לא. עם זאת, הם מוגבלים מאוד בתנועה שלהם. אומנם הם יודעים לזרוק רימונים ביעילות מרגיזה אבל הם לא כל כך יודעים לברוח מרימונים (שוב, בניגוד למקס פיין) ולא אכפת להם אם זרקת להם רימון לבין הרגליים, הם פשוט לא מודעים לכך. כל בוט גם מוגבל לסוג אחד של תנועה, כך שאם חיסלתם את המסתערים מביניהם, השאר פשוט יישארו במקום ויעשו שוב ושוב את אותו התרגיל שהם יודעים – אם זה לירות מעבר לפינה או לירות ולהתכופף. ניתן אפילו להגיע עד אליהם בלי שהם יישנו את פעולתם, דבר המראה AI ברמה נמוכה. אני כל כך מאוכזב מהבוטים, כי ההצבה שלהם חכמה: הם פשוט נמצאים במקומות הכי קטלניים שיש וזה שהם לא כ"כ חכמים מוריד מאוד מהאפקטיביות שלהם. או במילים אחרות הייתה חסרה לי האפשרות לבחור רמה קשה יותר.

 

Image

על קטעי המעבר המרהיבים כבר דיברתי?

 

אם כבר מדברים על בוטים, חייבים לציין את השוטרים שאתכם. אתם מלווים בכל משימה בצוות שוטרים שטובים בדיוק לשני דברים – להראות לכם את הדרך ולספק לכם תחמושת אחרי המוות. את הלחימה תצטרכו לעשות בעצמם, אולי חוץ משוטר אחד בשלב חמישי (עם הנאצי) ששורד ונלחם ממש טוב.

גם לדמות שלכם יש גישה לאינספור נשקים (איזה יופי!!), שאני אהבתי מביניהם במיוחד את המיניגאן. לאלו מכם שאוהבים משחקים הדורשים מידה מסוימת של מחשבה או פתרון חידות כדי לעבור חלקים או להגיע למקומות סודיים, El-Matador הוא לא המשחק עבורכם, שכן אני לא נתקלתי שום חידה מיוחדת או בכלל בצורך למחשבה. יש במשחק הזה את הכיף והפשטות שבלרוץ ולירות, בלי לבזבז זמן ועצבים על דלת שלא נפתחת או לחפש איך לעקוף מכשול.

ממשק המשתמש מוגבל מאוד מהבחינות של "איזה כפתור עושה מה". ניתן לשלוט על פריסת הכפתורים, אך אי אפשר לשלוט במצלמה, אי אפשר לעשות טריקים מיוחדים שאותם הבוטים עושים כגון הוצאת היד מעבר לקיר כדי לירות וכן הלאה (זה ממש לא פייר). אולי קיימת גישה לפעולות כאלו דרך קונסולת המשחק אך לא כל העולם אוהב לשנן פקודות לקונסולות.

 

Image

תמונת מעבר במהלך טעינת המשחק, נראה ממש אמיתי.

 

סיכום

El-Matador הוא משחק יפה ומושקע, ואם לא שיחקתם במקס פיין אז הוא אפילו מומלץ אבל אם כן שיחקתם בפיין, אז בעצם לא תמצאו שום דבר חדש במשחק הזה חוץ מגרפיקה מדהימה. למשחק היו שלושה באגים עיקריים. הראשון מבניהם, שהוא גם הטורדני יותר, היה שבשלב מסוים התנתקה המצלמה מגב השחקן ויצא לי לראות את הדמות משוטטת מול פני כאילו אני spectator במשחק רשת. הבאג השני הוא שהקונסולה פשוט סירבה להיסגר גם שנסגר המשחק, ונאלצתי לכבות אותה כל פעם דרך ווינדוס כיישום שביצע פעולה לא חוקית. הבאג השלישי, שניתן לייחס אותו גם לכובד המשחק, היה לאגים שהופיעו במשחק כשמולי ניצבו אויבים רבים. המערכת שעליה עבדתי עמדה בכל דרישות המשחק, ולכן אני מציין את האחרון כבאג, אבל רק כדי לבדוק את העניין, לקחתי את המשחק למחשב עם 7800GT SLI ו-2 גיגה זיכרון וגם במחשב הזה נצפתה אותה תופעה מרגיזה. שאלנו את נציגי CENEGA לפשר התופעה והם אמרו שהבאג הראשון נדיר ביותר ותוקן ועימו עוד באגים נוספים, כך שלמעשה אני שיחקתי בגרסה ישנה ופחות מתוקנת של המשחק, אבל מצד שני אני בין הראשונים ששיחקו במשחק, וזה מכפר על הבאגים, בעיקר אם לפי הדיווחים הם תוקנו ואתם ידידי לא תסבלו מהם.

בpreview- שלו שאל Falcon אם היה משחק במשחק שוב אחרי שהיה גומר אותו, ואני עכשיו יכול לענות: המשחק אכן מהנה מאוד ומלא באקשן לא פוסק, אך לא הייתי מחליט לשחק בו פעם נוספת אחרי שסיימתי אותו. אין בו את הקסם הזה שגורם לך לרצות עוד סיבוב.

אז נתתי ל-Falcon לשחק במשחק והנה תגובתו: "הדבר היחיד שאכזב אותי היה שהמשחק היה קצר מידי, האם הייתי משחק בו שוב? עובדה שכן, זן הפעם השנייה ששיחקתי במשחק הזה, שלדעתי הוא היורש האולטימטיבי של מקס פיין". עזבו אל תקשיבו לו, הבן אדם פשוט חולה משחקי FPS.

 

Image

הבטחנו לכם באגים: בבקשה ככה זה נראה, לכם סביר מאוד שזה לא יקרה.

 

ציונים:
גרפיקה: 10

עלילה: 7

מוזיקה: 6

משחק: 8

אינטליגנציה: 7

 
ציון כולל: 8. בסך הכול יש כאן תחושה קשה של החמצה במשחק הזה, לפחות מבחינתי.

 

Image

תראו, זו התמונה הכי סטרילית מהפרק האחרון, בלי להרוס את הסוף.

 

 

עידכון אחרון ( Monday, 11 September 2006 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker