מבזקים

SEGA שיחררה גירסת דמו למשחק Condemned, בה אתם חוקרים מקרה רצח ורודפים אחרי חשוד אפשרי. 

להורדת הדמו  

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק PS4 Need For Speed הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 07 December 2015

ביקורת למשחק PS4 Need For Speed

הקדמה
מכירים את זה שיש לכם חלום שבו אתם צריכים לעשות משהו שעשיתם כבר ממש מזמן, ולמרות שברור לכם שכבר עשיתם את אותה המטלה וזה כבר מאחוריכם, אתם בכל זאת נלחצים בחלום ומנסים שוב ושוב להשלים את אותה משימה ארורה? ובכן אין לי דרך טובה יותר לתאר את התחושה הראשונית שלי שראיתי שלמשחק שאני מחזיק בשנת 2015 קוראים Need For Speed, בדיוק כפי שנקרא המשחק שהחזקתי ביד בשנת 1994, שפשפתי את העיניים, בטח יש פה אותיות קטנות, סימון 2015 ליד השם של המשחק, אולי איזו תוספת קטנה כמו underground, most wanted  או אפילו Rivals, אבל כלום - נאדה, המשחק נקרא Need For Speed בדיוק כמו המשחק הראשון בסדרה.

Image

 

על המשחק
המשחק NFS הוא משחק מרוצי רכוב הנערכים באופן בלתי חוקי בין נהגי מירוצים מקצועיים. כחלק מהמשחק על השחקן לרכוש מגוון רכבים המתאימים לתחרויות שונות, לשדרג את הרכבים שלו וכמובן גם לנצח את המתחרים האחרים. למשחק יש גרסה משותפת לשחקן היחיד ולמולטיפלייר וללא גישה לרשת לא ניתן להפעילו על גבי הקונסולה.

גרפיקה
זה אמיתי? זו אנימציה? הגרפיקה של המשחק מדהימה, בעיקר בקטעי המעבר שנראים ממש כאילו הם קטעי וידאו בלי שום פילטרים. עכשיו מוכרת לנו הטכנולוגיה הגרפית והיישום שלה בעולם המשחקים, אבל התוצאה שקיבלו ב-NFS היא פשוט מהממת.
גם הגרפיקה של המשחק איכותית ביותר, האפקטים נראים אמיתיים והרכבים מגיבים מעולה לסביבה הפיזיקלית של המשחק, החיסרון היחיד של הגרפיקה הוא שלעיתים רחוקות מאוד מאוד המשחק פשוט מייצר לאגים וזה אומר שצריך לתת לו להרגע. בכל אופן, לדעתי זו הגרפיקה הטובה ביותר שראיתי עבור משחק בקונסלות הפלייסטישן 4. בדיעבר אפשר להגיד שהקונסולה עצמה לוקחת תמונות מסך ברמה נמוכה יותר מהמציאות שהמשחק מציג, אולי לשם כך הוסיפו במשחק עצמו את האפשרות לקחת תמונות מסך?

 Image

 

סאונד
מממה מה? זה בערך מה שעבר לי בראש כששמעתי את השיחה הראשונה בין הדמויות במשחק. אז החלפתי זוג אוזניות ולאחר מכן הפעלתי את הסאונד דרך הטלוויזיה וגם דרך מערכת הסראונד. לא עזר כלום, אם לא משחקים בפרמטרים של הסאונד - קשה מאוד להבין מה הקריינים של הדמויות אומרים לכם, בעיקר כשמדובר בשיחת טלפון שאתם מקבלים, ואז הרעש של הרדיו והמנוע ממסכים את הסאונד של השיחה. זה נכון שגם במציאות זה כך, אבל פאק יט, אני רוצה להבין מה אומרים לי, ואם אני לא שומע משהו במציאות, אני יכול להגיד "מה?" ומהצד השני חוזרים על המשפט, כאן לחזור על השיחה זה כבר סיפור אחר (אתם יכולים לנצל את יכולת ההקלטה של הקונסולה לשם כך). למזלנו יש את הכתוביות שמחפות על החלק הזה, אבל גם הכתוביות ממש קטנות, כמו שבדרך כלל נהוג בקונסולות.

שאר האפקטים, הקולות, המוזיקה העדכנית ורעשי הרקע הם מאוד מאוד מדוייקים ואיכותיים. סביר להניח שאלמלא הדיבוב הבעייתי הייתי כותב בתחילת סעיף הסאונד שהוא מושלם ועוזב אותו, אבל המשחק בין רעשי הרקע לטקסט בזמן הנהיגה בעיקר עדיין טעון שיפור.

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
המשחק Need for Speed (NFS), הוא משחק שבלב ליבו עומדת האהבה למכוניות, לנהיגה במהירות גבוהה ולמרוצי רחוב. רק כדי לסבר את האוזן, לפני המשחק הנוכחי יש כמעט 30 משחקי NFS שיצאו במהלך העשרים שנה האחרונות, וכן אתם צודקים: בממוצע מדובר ביותר ממשחק לשנה.

 באופן די צפוי המשחק NFS מביא לשחקנים את "העלילה" של NFS  משנת 1994, עם הגרפיקה והמשחקיות של שנת 2015. עכשיו אתם בטוח מכירים את זה שמשחקים ישנים נראים לנו בדיעבד כמו המשחקים הכי מושלמים שיש, ואנחנו מספרים לכולם כמה חבל שלא מייצרים עוד משחקים כאלה, כשבפועל המשחקים היו ממוצעים פלוס מינוס, עם גרפיקה מחורבנת ומשחקיות שחוזרת על עצמה. אם הצלחתם להבין את הפסקה האחרונה, אז עכשיו אתם יכולים להבין בדיוק מה אני חושב על זה שהעלילה של המשחק הנוכחי זהה כל כך לזו של NFS1994, זה פשוט לא עומד בסטנדרטים של שנת 2015 ולמען האמת אני חושב שאם יש חלק חלש במשחק זו העלילה.

הבעיה העיקרית שלי עם העלילה, מעבר לכך שלא התחברתי אליה, היא שהדמות אותה אתם משחקים היא נטולת אופי לחלוטין ואפילו גם נטולת קול. מה הדמות שלכם יודעת לעשות באינטראקציות עם דמויות אחרות? לתת אגרוף לאגרוף, לקחת כוס קפה ולתפוס מפתחות.. לא בדיוק עוזר לכם כשחקנים להתחבר לדמות אותה אתם משחקים.

 

אחד הדברים המעניינים יותר במשחקיות של NFS 2015, הוא שאין עליכם לחץ לסיים את המסלול ראשונים. זה נכון ששחקן שיסיים את המסלול ראשון יזכה בכל הקופה ובהמון כבוד, אבל גם אם תסיימו אחרונים תוכלו לזכות בפרס כלשהו, ולא פחות חשוב: תוכלו להתקדם למשימה הבאה. זה מסתדר עם התפיסה הריאלית של המשחק, שבחיים האמיתיים גם להשתתף במרוץ זה נחשב ושלא תמיד מנצחים. לכן תוכלו לעבור את המשימה גם בלי המקום הראשון. ובדיוק מאותה הסיבה בשלבים הראשונים טעויות יהיו נסלחות.

מבחינת דרגת הקושי של המשחק ועקומת הלמידה הנדרשת מהשחקנים, אפשר להגיד שמדובר במשחק שבנוי ממש טוב ונכון: לא מצפים מכם להיות המנצחים במרוץ הראשון, וסביבת הלמידה לפחות בשלבים הראשונים של המשחק היא מאוד ידידותית ומפרגנת. כחלק מעקומת הלמידה יש גם את המשטרה, אם אתם רוצים לעשות בלגאן - תחילת המשחק כשהרכב שלכם טרנטה דלוקס, זה הזמן הכי טוב מהסיבה הפשוטה שהשוטרים כמעט ולא ירדפו אחריכם בשלבים הראשונים, לעומת זאת, ככל שיתקדם המשחק כך ישלחו עליכם יותר צוותים מיומנים ומהירים וירימו לכם מחסומי דרך בכל פינה.  

עכשיו נדבר על כמה דברים שהצליחו לעצבן אותי במשחק: הדבר הראשון המעצבן מכל הוא שאת הטיפים המאוד חשובים שלהם, היוצרים של המשחק טרחו לדחוף לכם מול העיניים באמצע מרוץ, או כשרודף אחריכם שוטר. וואלה זה בדיוק הזמן שמתאים לי להסתכל על טקסטים של יותר מחמש מילים ולנסות להפנים את המסר של יוצרי המשחק ליקום. קרה לי יותר מפעם אחת שבגלל שטיפ הגיע בזמן לא נוח פספסתי פנייה, ויותר גרוע - שהתעלמתי מטיפ ולא פעלתי לפיו בגלל שהוא לא הוצג בצורה נוחה. לדעתי בשלב הראשון היה צריך לעשות לשחקנים איזשהו טוטוריאל ללא השחקנים האחרים ברשת, כדי שלא יהיה לחץ סביבתי, שבו המשחק עוצר והשחקן יכול לקרוא בנוחות את הטיפים, ורק לאחר מכן לתת לשחקנים לעלות לרשת ולשחק כמו מקצוענים.

Image

 

הנושא השני הוא נושא כאוב לא פחות: המשחק מצריך חיבור לרשת, ואני שואל את עצמי, אם אני לא באמת רוצה לשחק עם שחקנים אחרים וגם לא רוצה לראות שחקנים אחרים, אלא רק רוצה לשחק עם עצמי לבד. למה לעזאזל אני צריך חיבור רשת? לא יכלו לחשוב על משחק לשחקן היחיד שהוא עומד בפני עצמו? האם זה מסיבות של אבטחה כמו בדיאבלו (שחלק מהנתונים נשמרים על גבי השרת ולא על גבי המשחק). בכל אופן אני מוצא את העניין הזה של החיבור לרשת כמטריד ביותר.

עכשיו בואו נדבר על הדבר החשוב מכל במשחק, הלא הם הרכבים: אז מבחינת רכבים יש לכם מגוון אדיר של רכבים שעומדים לרשותכם, אני מבחינתי הייתי מאושר כי שני הדגמים של הפרארי שאני אוהב (בעיקר 2014) היו נמצאים במלוא הדרם ובצבע האדום הקלאסי. כמובן שאתם יכולים גם לצבוע את הרכבים שלכם ולעשות להם מודיפיקציות במראה החיצוני כמו בנתונים הטכניים. אבל לשנות את המראה החיצוני של פרארי זה סוג של פשע נגד האנושות לדעתי. אז אני הייתי מבסוט, אבל מה יאמרו חובבי הבוגאטי? כן אתם שומעים נכון, הבוגאטי לא נמצאת שם וגם לא עוד רכבים טובים אחרים שיהיו חסרים לשחקנים רבים. האם הם נפתחים בשלבים מאוחרים במשחק? אני כמובן ממשיך לשחק ואעדכן אתכם. לפי שעה אין תחזיות חיוביות..

מערכת הניקוד של המשחק נשארה דומה מאוד לזו של המשחקים הקודמים: אם תנהגו, תעלו בדרגות כי פחות או יותר על כל דבר שלא תעשו תקבלו נקודות ניסיון: תנהגו מהר - נקודות ניסיון, תחליקו על הכביש ותאבדו שליטה- תקבלו נקודות דריפט, תיתקלו בעמודים בצידי הדרך- תקבלו נקודות ניסיון על הרס וכן הלאה וכן הלאה. למה הדרגות טובות? בעיקר כדי לפתוח לכם שידרוגים חדשים לשיפור הרכב במוסך.

למי שלא מספיקות המשימות שהמשחק מעמיד ולא מספיק המשחק כנגד שחקנים אחרים ברשת, המשחק מציב גם אתגר יומי שהשחקנים יכולים למלא, למעשה יכולים להיות מספר אתגרים יומיים והאתגרים מתחלפים כמובן מידי יום. הרווח באתגרים הללו הוא טיפה יותר שמן, אבל דרגת הקושי יכולה להיות גם כן יותר גבוהה מהרגיל.

Image

סיכום
המשחק NFS הוא משחק מרוצי מכוניות רחוב, במשחק אתם משחקים בתפקיד נהג שמתברג את תוך קהילת נהגי המרוצים ומתמודד כמובן על תואר אלוף האלופים, מבנה המשחק יוצר איזשהו ניכור שפוגם ביכולת של השחקנים להתחבר לחלוטין לעלילה, זה עבד בעבר, בימינו זה כבר לא עובד יותר ושחקנים מצפים מהשחקן שלהם להיות אקטיבי ונראה כבר מתחילת המשחק. המשחקיות עצמה כולל השליטה ברכבים היא די פשוטה ונוחה. הגרפיקה של המשחק היא פשוט מעולה בעוד הסאונד עדיין טעון כמה שיפורים. בסך הכל מדובר במשחק מרוצי מכוניות איכותי שמתאים לשחקנים שאוהבים את השילוב של רכבים ומהירות..

ציונים
גרפיקה: 10
סאונד: 8
עלילה: 6
משחקיות: 9
דרגות קושי ואינטילגנציית יריבים: 9

ציון סופי: 8.4

 

 

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker