מבזקים

יצאה ביקורת למשחק LORD OF THE RING: The Battle for Middle Earth. נכון שכל פעם על הביקורות שהן מעניינות, אבל הפעם את הביקורת כתב עידן אקוס, וערך אותה Falcon, תאמינו לי מה שהולך סביב הכתיבה, מעניין לא פחות מהביקורת עצמה.

לקריאת הביקורת
 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת פריוויו למשחק Anno2205 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 01 November 2015

הקדמה

בביקורת זו נסקר את גרסאת ה-preview שניתנה לנו של המשחק Anno 2205.
נכון ליום הביקורת, המשחק עדיין נמצא לפני יציאתו ודברים עדיין עשויים להשתנות עד ליציאתו של המשחק.

Image



על המשחק
המשחק Anno 2205 הוא משחק מסגנון ה RTS: Real Time Strategy מבית Ubisoft אשר משלב איתו בין היתר בנית ערים וסימולציית תחזוקה כלכלית. המשחק הוא המשחק התשיעי בסדרת Anno (בלי להחשיב Spin-offs למיניהם).
המשחק הקודם בסדרה, Anno 2070  זכה להמון ביקורות מעורבות ולהרבה מעריצים כועסים שטענו שהמשחק לא עמד בציפיות שלהם. השאלה המכריעה היא: האם המשחק החדש יחזיר לעצמו את אמון המעריצים או להפך, יאכזב אף הוא מעריצים רבים?

Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק Anno 2205 מקסימה, ולדעתי מדובר בעליית מדרגה רצינית מהמשחק הקודם. הגרפיקה מותאמת לסביבה העתידנית ולתקופה הכרונולוגית שהמשחק מתאר, ומחמיאה למראה העתידני והטכנולוגי של סביבת המשחק (בניינים, חלליות וכ'ו).
מפעם לפעם תפגשו במשחק שלכם גם כמה cinematic מרשימים ביותר שמשתווים בקלות לרמת התצוגה המוצגת באולמות הקולנוע.
כמו כן, במשחק יש הגדרות אופטימיזציה רבות אשר מאפשרות לכם להתאים את הגרפיקה למחשב שלכם וליכולות שלו.

הפעם הרצנו את המשחק עם כרטיס המסךGT 630  .
בהגדרות medium הרצנו את המשחק על סביבות ה  FPS10, ובהגדרות הlow הרצנו את המשחק על סביבות ה FPS20. המסקנה העיקרית מהניסוי הזה היא שהמשחק מצריך כח חישובי וגרפי גבוה יחסית למשחקים אחרים, וזאת ככל הנראה בשל ריבוי האובייקטים במפה.

Image

סאונד
הסאונד של המשחק הוא אחד הדברים היפים במשחק, המוזיקה מותאמת לסיטואציה ובאופן כמעט קוסמי מכניס אתכם בדיוק לאווירה הנכונה - בקרבות נשמעת מוזיקה מותחת ובמהלך הבנייה מושמעת מוזיקה שנונה. הסאונד עצמו יכול לשאוב אתכם לשעות משחק רבות בקלות.
Image

העלילה
כראוי לשם המשחק, העלילה מתרחשת אי שם בעתיד הרחוק בשנת 2205. אחרי שהאדם עזב את כדור הארץ לטובת הירח ובנה מושבות מחייה רבות על הירח, הוא הגיע בסופו של דבר למצב בו הוא סובל ממחסור בחומרים שלא ניתן למצוא על הירח. וכאן אתם מצטרפים לתמונה: אתם נכנסים לתוכנית בני האדם לבניית עתיד טוב יותר ומשתלטים על כדור הארץ מחדש. אתם נכנסים לתחום הבנייה כחברה חדשה ותצטרכו לתמרן את עצמם כנגד המתחרים, אך הדבר רק נעשה מסובך אף יותר כאשר ארגון העונה לשם "Orbital Watch" ינסה לעצור בעדכם ולתקוף אזורים בכדור הארץ. זמנכם הגיע להבטיח לאדם עתיד טוב יותר.

 

Image

המשחק ואפשרויות המשחק שבו
הדבר הראשון שתעשו בכניסתם למשחק הוא ליצור את החברה שלכם – תכניסו את השם הרצוי ותבחרו לוגו מיוחד מבין מבחר של כשלושים לוגואים שונים. לאחר מכן תבחרו את המושבה הראשונה שתקימו בכדור הארץ, מתוך מבחר של שלוש מושבות שונות. ולבסוף תבחרו את רמת הקושי של המשחק – standard, advanced ו-expert או במילים אחרות, קל, בינוני וקשה.
ההבדל בין דרגות הקושי הוא בעיקר בכמות הכסף ההתחלתית, בעלויות התחזוקה וברווחים שהפועלים שלכם מייצרים. או במילים אחרות: עד כמה יהיה לכם קשה לגייס משאבים.
יש לציין שהממשק התפעולי של המשחק מאוד אסטטי וברור ואפשר להגיד שמדובר בממשק שמתאים מאוד לשחקנים מתחילים.

Image



לאחר שתסיימו עם ההגדרות ההתחלתיות שלכם כשחקנים,  תודרכו ותקבלו מיני-משימות של בנייה ופיתוח העיר במושבה שבחרתם. ה"מדריכה" שלכם תדריך אתכם לכל אורך המיני-משימות, בעצם, זהו מין tutorial אינטרקטיבי אך שהמשחק לא מכריח אתכם לעשות כפי שצוין ולא יקח אתכם יד ביד במשך ההדרכה ע"י סימונים מגוחכים כאלו או אחרים, דבר שהייתי מופתע ממנו מעט אך למדתי לאהוב את החופש שנותנים לי כשחקן ישר בהתחלת ההרפתקה.



לא כל המשחק הוא רק בניית מושבות ותחזוקתם, כמו שצוין מקודם לכן, ארגון הOrbital Watch פחות אוהב את הרעיון של קולוניזציה בכדור הארץ וינסה לעצור בעדכם, ושם מגיע קטע הקרבות במשחק. הקרבות מזכירים במעט משחקים מסוג הMOBA-, בעיקר בשליטה של חלליות הקרב שלכם ובלחימה.
גם במהלך קרבות נגד הארגון תתאפשר לכם חופשיות רבה, האם תבחרו להכנס ראש בראש ישירות אל המטרה של המשימה או תבחרו לאסוף משאבים באיטיות תוך כדי חיכוכים בלתי פוסקים המכריחים אתכם להביס מעת לעת את חלליות האויב ובעצם לבנות כח צבאי גדול שיקבע את עתידכם בקרב המכריע, הבחירה היא בידכם.
Image


 כאשר תצליחו לגרום למושבה להיות עצמאית מבחינה כלכלית ותעברו את כל המיני-משימות שניתנו לכם באזור תוכלו לעבור לפתח מושבות נוספות בכדור הארץ. והנה מגיע אתגר נוסף במשחק: האקלים.
את המושבה הראשונה שלכם בניתם באקלים טרופי למדי ולא הייתם צריכים להתחשב מדי בו, אך את המושבה השנייה שלכם אתם תבנו באקלים מאוד לא אידיאלי, עם טמפרטורות נמוכות בהרבה מתחת לאפס. טכנולוגית הבנייה החדישה מאפשרת חימום ברדיוס קבוע מסביב לבניינים מסוימים ותצטרכו לשלב את אותו החימום עם בתי העובדים שלכם, שיצטרכו אותו מאוד.
כאן בעצם רמת הקושי עולה דרגה מכיוון שתצטרכו להשקיע המון מחשבה לפני שתניחו בניין במקום כלשהו, או שתרצו להפסיק יצור בבניין מסוים- מה שגם יפסיק את החימום באזור, ויגרום לעובדים לקפוא...

 

לסיכום
המשחק Anno 2205  הוא בהחלט משחק מעניין מאוד ותוספת מעולה לג'אנר שתופס פופולאריות רבה עם השנים והוא בהחלט עליית מדרגה מצד Ubisoft לסדרת המשחקים כולה.
נראה שUbisoft למדה כמה לקחים מהביקורות הקשות על המשחק הקודם בסדרה ושיפרה במקומות הנחוצים (כמו לדוגמא אפשרות משחק ללא חיבור לאינטרנט).
המשחק יהיה זמין כבר מהשלישי לנובמבר בפלטפורמות הUplay והSteam ויעלה 60$.

 

עידכון אחרון ( Sunday, 01 November 2015 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker