מבזקים

יוביסופט הודיעה שהמשחק "מאבק" או From Dust יהיה זמין להורדה ברשת הפלייסטיישן החל מ-14 לספטמבר 2011. המשחק From Dust הוא משחק אבולוציה בסגנון Spore בו אתם מובילים שבט במעלה סולם האבולוציה בסביבה שנתונה גם היא ללחצי סלקציה ועוברת שינוי אבולוציוני מתמיד. לסביבה המשתנה והמיוחדת עתידה להיות תרומה רבה לחווית המשחק ב-From Dust.

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Until Dawn הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 30 September 2015

ביקורת למשחק Until Dawn


הקדמה

יש משחקים נדירים שמצריכים הכנה מיוחדת כדי שתוכלו להנות מהם באמת, ראשית עליכם לקחת כמה ימי חופש מהעבודה, הסיבה לא ממש חשובה. לאחר מכן עליכם לסגור את כל התריסים ולעמעם את האורות עד שרק המצלמה של הפלייסטישן תוכל לראות אתכם, ולבסוף לכבות את כל הטלפונים, ניידים, נייחים, ביפרים, אוקי-טוקי וכל מכשיר אחר שמקשר אתכם עם הסביבה. למתפתחים שבנינו ניתן להחזיק בצד שולחן עם שתייה ואוכל, למפוחדים רצוי להלביש חיתול למבוגרים. זהו אתם מוכנים.

Image

 

על המשחק
המשחק Until Dawn  הוא קווסט אימה-מתח בסגנון שמשלב בתוכו את "אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון" עם "אפקט הפרפר". במשחק תשחקו בני נוער צעירים שחוזרים לאחוזה המשפחתית של אחד החברים בקבוצה, שנה לאחר טרגדיה נוראית שקרתה באחוזה. כדי להוסיף לנופך הסביבתי ולאווירת האימה נאמר שהבעלים של האחוזה הוא גם בימאי סרטי אימה, מה שככל הנראה משפיע לא מעט על חבורת בני הנוער ומשרה עליהם חשק נוראי להפחיד אחד את השני, כאילו סביבת המשחק עצמה לא מפחידה מספיק. המשחק מתוכנן בקפידה, וניכר שהשקיעו מחשבה בכל פרט וכמו בכל מותחן פסיכולוגי טוב, היוצרים מנסים להתאים את המשחק לשחקן עצמו.

Image

 

גרפיקה
טוב, הגרפיקה של המשחק פשוט שוברת שיאים, הדמויות נראות כל כך אמיתיות שבמהלך המשחק שאלו אותי יותר מפעם אחת אם המשחק הוא אמיתי או שמא מדובר בגרפיקה. יצא לי גם להסתכל על הסרטונים בקטגוריית האקסטרה של המשחק, ומה להגיד - הדמויות במשחק דומות באופן מדהים למקור, אפשר להגיד שבתחום העיבוד הגרפי היוצרים עשו פשוט עבודה טובה. אם תשימו לב גם לפרטים הקטנים, אז המשחק מתרחש ברובו בסביבה חשוכה ואפילה, ועל אף העלטה שמקיפה אתכם כל האובייקטים במשחק ברורים, לא יצא לי "להוציא את העיניים" כדי להבין מה אני רואה על המסך, זה חשוב כי מצד אחד המשחק מאפשר לכם להישאר באווירה של סביבה אפילה ומסוכנת ומצד שני אתם מצליחים לשחק ולהתמצא בסביבה.

 

Image

 

סאונד
הסאונד הוא אחד הכלים החזקים יותר של המשחק להפחדת השחקנים, והסאונד במשחק Until Dawn מתואם להפליא עם האפקטים ועם רמת המתח. אתם לא תשימו לב אבל היוצרים לאט לאט יבנו לכם מתח בסאונד ואז יקפיצו אתכם בהפתעה. לסאונד יש תפקיד חשוב בתפעול ובהלחצה שלכם: במהלך המשחק יהיו מקשי פעולה שעליכם כשחקנים ללחוץ בזמן קצוב מאוד, כמו גם החלטות שיהיה עליכם לקחת מהר מאוד, הסאונד של המקשים מצד אחד "יעורר" אתכם ויגרום לכם להבין שצריך להגיב מהר מאוד, ומצד שני ינסה להלחיץ אתכם בזמן קבלת ההחלטות.

 

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
כמו שהזכרנו בפתיחה במשחק אתם משחקים בתפקיד חבורת בני נוער מתבגרים ורוויי הורמונים שנפגשת באתר הנופש המשפחתי של אחד מבני החבורה. כדי להוסיף לאווירה נגיד שמדובר באתר מבודד, בעונת השלגים ושכל המאורעות קורים שנה אחרי שמתחוללת באותו המקום טרגדיה נוראה. אפשר לאמר שבני הנוער מחפשים איזושהי חוויה מתקנת, ובתוך תוכם מנסים להבין מה באמת קרה.

המשחק בנוי בסגנון קווסט: לרוב הדמות שלכם הולכת והשליטה שלכם היא בכיוון ההליכה של הדמות ובכיוונים אליה היא תסתכל, בכל מפה יהיו לכם מספר אובייקטים לחקור והחלטות שונות שיהיה עליכם לקחת, וכאן נכנס אפקט הפרפר, יוצרי המשחק מבטיחים לכם שכל החלטה היא צומת וכל צומת מובילה לסיום עלילה שונה לחלוטין, אתם יכולים להחליט החלטה קטנה פשוטה כמו להעליב חבר בצחוק, ורגע מאוחר יותר תגלו שאותו החבר שנעלב יצא להתבודד נפל מצוק ומת. לכל החלטה הכי קטנה יכולה להיות השפעה אדירה על המשך המשחק, וכל ההחלטות החשובות מאוגדות בקטגוריית "הפרפרים" ומוצגות לכם כפעולות שעשיתם ואיך הן השפיעו על המשחק. זה יפה בגלל שגם אתם יכולים להבין המשמעות של המעשים שלכם וגם יש לכם את האפשרות לעקוב אחרי השתלשלות המאורעות (ככל שהעלילה מתקדמת המאורעות מתעדכנים ומוסבר לכם איך כל פעולה השפיעה על המשך העלילה).

 

Image

 

אם כבר בפרפרים עסקינן, אז מסתבר שלאינדיאנים יש קטע חזק עם פרפרים, ולטענתם הפרפרים נושאים איתם נבואות כשכל נבואה מושפעת מצבע של הפרפר: פרפר שחור למשל יבשר מוות, פרפר חום יבשר אובדן של חבר, פרפר לבן יבשר טובות וכן הלאה. גם במשחק מפוזרים פרפרים בצורת חלקי טוטמים, בכל טוטם שתרימו יהיה חיזיון, לרוב החיזיון לא ברור בפעם הראשונה שצופים בו, אבל מומלץ לנסות להבין ולקלוט כמה שיותר פרטים מהחיזיון, כי בסופו של דבר כמעט רק הפעולות שלכם יקבעו אם הנבואות יתגשמו או לא.

 

Image

 

השליטה במשחק מזכירה מאוד את Heavy Rain: הקונטרולר משמש כקונטרולר Move, מומלץ לא ללכת על השליטה הקלאסית עם הסטיק,אלא לנסות לתפעל את הקונטרולר כקונטרולר move לחלוטין, זה יותר קשה ומאתגר, אבל הי, כמה פעמים יצא לכם כבר להתנסות בכזו משחקיות. היוצרים של המשחק התגלו כנוכלים בני נוכלים, הם מנצלים את העובדה שאתם מתפעלים את הקוטנרולר כדי להפחיד אתכם יותר. כך למשל הם יבקשו מכם להושיט את הקונטרולר קדימה ואז בום! יפחידו אתכם!!
למה זה טוב? שאלה מעולה! אם תהיו חכמים תפתחו בהגדרות של המשחק את האפשרות לצלם את השחקן עצמו, מאותו הרגע המצלמה של הפלייסטישן תצלם אתכם בכל פעם שהמשחק יפחיד אתכם, וכך תוכלו לעבור סצנה סצנה ולראות איך קפצתם בשנייה שהפחידו אתכם (מוצג עם הסרטון המקורי על מסך מפוצל).

 

Image

 

המשחק Until Dawn מביא איתו שני דברים די ייחודיים: מספר גדול מאוד של דמויות, ופסיכולוג קליני. טוב נתחיל מהמספר הגדול של הדמויות, מה שמיוחד במשחק Until Dawn זה שלכל דמות יש את המאפיינים שלה,  את הקשרים שלה עם דמויות אחרות ואת השגעונות שלה. זה אומר שאתם לא יכולים לשחק באופן מונוטוני את כל הדמויות, אלא חייבים להתאים את אופן המשחק שלכם למאפיינים של כל דמות, אחרת מה שיקרה זה שאתם תפגעו בקשרים שלה עם הסובבים ותשנו את התכונות שלה.
פסיכולוג קליני זה לא דבר חדש במשחקי מחשב לכאורה, רק שכאן במשחק הפסיכולוג הוא חלק מאפקט הפרפר, הוא בא כדי לנתח איתכם את המשחק ולהבין מה אתם חושבים ואיך אתם מרגישים, מה יפחיד אתכם יותר ומה ילחיץ אתכם. יהיה עליכם לענות לפסיכולוג הכי מהר שאתם יכולים כדי שהתשובות יצאו כמה שיותר אמיתיות וזה כמובן ישפיע על המשך המשחק, עצה קטנה: אל תנסו לרמות את הפסיכולוג, האינטיליגנציה המלאכותית שלו מספיק גבוהה כדי להבין מתי אתם משקרים לו והוא יגיד לכם את זה בפרצוף.

 

Image

 

המסר העיקרי של המשחק הוא "מה שהיה היה", אל תנסו לשנות את העבר אלא תתמקדו בעתיד, או במילים אחרות "The past is beyond our control", לדעתי זה מסר יפה לא רק למשחק אלא גם לחיים, ואם ישאלו אתכם מה משחקי מחשבי תורמים לכם, תוכלו לצטט את המשפט הזה ולהגיד, מה שהיה היה, בואו נתמקד בעיצוב העבר שיהיה.

 

Image

 

סיכום
המשחק Until Dawn הוא לא סתם משחק אימה, אלא מדובר בקווסט המשלב מתח, מיסתורין ואימה, מבחינת העלילה מדובר במשחק מרתק שגורם לכם לשחק שעות על גבי שעות ברציפות בלי שתהיה לכם היכולת לזוז מהכיסא, רק בגלל הסקרנות לראות אם הנבואה תתגשם ומה יהיה בשלב הבא. הגרפיקה של המשחק פשוט מושלמת כשלוקחים בחשבון את היכולות של ה-PS4, והאפקטים של הסאונד הם מהמשובחים יותר שיצא לנו לשמוע בזמן האחרון. נכון שזה נשמע נדוש הסיפור על חבורת נערים ונערות שתקועים באיזו בקתת נופש נידחת ונמצאים בסכנת חיים. אבל הי זה עובד, ויוצרי המשחק הצליחו לקחת כל דמות ודמות ולתת לה מאפייני אופי אישיים ולתאר במפורט את היחסים שלה עם שאר בני החבורה, כך שהמשחק הופך להרבה יותר אישי מצד אחד וליותר מורכב ומאתגר מצד שני, שכן השחקן צריך להתאים את עצמו לאופי של כל דמות שהוא משחק. ונחזור על העצה שלנו: אל תשכחו להדליק את האפשרות שהמצלמה תקליט אתכם נבהלים, אלו רגעים נדירים שתרצו לשכוח ולצחוק מהם בו זמנית.

ציונים:
גרפיקה: 10
סאונד: 10
עלילה: 9
משחקיות: 9
שליטה במשחק: 9

ציון סופי: 9.4

 

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker