מבזקים
EA הכריזה שהמשחק "צמחים נגד זומבים 2" הוא המשחק המוצלח ביותר בהיסטוריית משחקי המכשירים החכמים, עם למעלה מ-16 מליון הורדות בחודש האחרון. מקריאת הנתונים שפרסמו EA על המשחק מבית פופ-קאפ עולה עדות מצמררת: בתקופה הקצרה שהמשחק קיים, שחקנים הספיקו לבזבז מול המכשירים החכמים שלהם למעלה מ-25 מליון שעות משחק! שהם בממוצע נזק של כמליארד שקלים. כמובן שאנו אומרים זאת כקטע של סאטירה, ואנו מאחלים בהצלחה ל-EA ופופ-קאפ עם המשחק המוצלח. עוד עובדות מסקרנות על המשחק תוכלו ללמוד בכתבה הרשמית כאן:

לקריאת הכתבה

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק הירוז7 HeroesVII preview הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 16 September 2015

ביקורת למשחק הירוז7 HeroesVII preview


הקדמה
"עם ללא עבר - אין לו עתיד" אמר נפוליאון בונפרטה, ככל הנראה נפוליאון ידע  על מה הוא מדבר: העבר מאחד בין אנשים, יוצר אחווה והדדיות ויותר מכל מלמד על העתיד. כי כמו שאמר קהלת הלא הוא שלמה המלך: "אין חדש תחת השמש". מה שהיה זה גם מה שיהיה או במילותיו של חיים חפר: "רבותי ההיסטוריה חוזרת". אם כך,  כדי להיות מנהיג טוב וכדי שתוכל לקחת את ההחלטות הטובות ביותר עבור העתיד של העם שלך, רצוי מאוד שתדע את העבר ותכיר את מהלך ההיסטוריה. זה נכון לחיים האמיתיים וזוהי גם תמציתה של העלילה במשחק הירוז7.

Image




על המשחק
המשחק הירוז7 הוא משחק אסטרטגיה על פי תור המשלב לוחמה טקטית על גבי לוח בין יחידות ותנועה חופשית במפה. במרכז המשחק עומד גיבור מצביא, המפקד על צבא חיילים המורכב מיחידות קרב שונות. יכולתו של הגיבור לגבור על היריב המתייצב מולו בשדה הקרב מורכבת מהעוצמה של הכח הצבאי שברשותו, מהמורל של היחידות שלו ושל היריב ומהיכולות האישיות של המנהיג. 

Image

גרפיקה
אני חושב שהשיפור המשמעותי שהמשחק עבר זה דווקא ברמת המנוע הגרפי ולא ברמת הגרפיקה הויזואלית: על אף שאין שיפור משמעותי באיך שהגרפיקה  נראית מהמשחק הקודם, על אותה המערכת המשחק רץ מהר יותר, בלי לאגים ועל אף שמדובר בגרסת פריוויו - גם בלי באגים. בנוסף המערכת מזהה את הכרטיס הגרפי שברשותכם ומתאימה את עצמה ליכולות שלו.

האפשרויות הגרפיות העומדות לרשותכם הן: רזולוציה עד 1920x1080, סינכרון ורטיקלי, שליטה ברמת הטקסטורה (מתאר), באיכות השיידרים (מצלל), בבהיקות התאורה, ברמת המפרט של הדמויות והיצורים באמצעות skeletal mesh, ובאופן דומה גם הסביבה נשלטת על ידי שני פילטרים של איכות מפרט הסביבה ורמת המפרט של הסביבה. באופן דומה השחקן יכול להפעיל יכולות מתקדמות כמו מצלל דינאמי, רמת ההשפעה של הסביבה על המצלל (ambient occlusion), ואת התפזרות התאורה. היכולות הגרפיות העומדות בפני השחקן הן מתקדמות מאוד, ואולי כל מה שחסר זו אפשרות בחירת רמה כללית נוסח "נמוך, ממוצע, גבוה, אולטרה". עבור שחקנים שלא מבינים כל כך בגרפיקה.  

Image

מדבר אחד כן התאכזבתי בגרפיקה וזה מהעדר האנימציה: התחושה שקיבלתי מכל הסרטונים של ה"בקרוב", הייתה שמדובר באנימציה לפחות כמו של משחק RPG אם לא יותר. בפועל מה שהיה זו תמונה סטטית בתלת-מימד של חברי המועצה ומצלמה שמסתובבת סביבם כמו סביבון של חנוכה. גם בין השלבים לא ראיתי קטעי גרפיקה מדהימים וכל מפגש בין הגיבור ליריבים הסתכם במקסימום תמונה עם דיבוב ואנימציה שבה מראים את הגיבור רכוב על סוס ומניף את חרבו.

Image

סאונד
הסאונד של המשחק לרוב איכותי, המוזיקה משתלבת טוב עם המשחק והדיבוב ברור מאוד כמו גם האפקטים שמייחדים כל יצור נשמעים ברורים לחלוטין וקל לזהות את היחידות על פי הקולות שהן משמיעות. אני אומר לרוב הסאונד איכותי, כי לפעמים במעבר אל תוך העיר או בתור של היריב לנוע המשחק משמיע קולות פשוט מגוחכים, מוזיקה שמזכירה משתה בנפחייה סקנדינבית בשעה מאוחרת ביותר של הלילה, אחרי שהנגנים לקחו מנת אקסטזי. לא ברור מדוע ולמה, אבל זו המוזיקה שנבחרה, מגוחכת ככל שתהיה.

אפשרויות הסאונד העומדות לרשותכם הן: שליטה ברמה הכללית של הסאונד, באפקטים, במוזיקה, באפקטים של הסביבה ובאפשרות הנדירה Voice Over, שנותנת עדיפות לדיבוב על פני המוזיקה ומאפשרת לשחקנים להבין מה הדמויות אומרות זו לזו. בנוסף לשחקנים יש את האפשרות לחזור על קטעי טקסט שהוקראו ולהשמיע אותם שוב ושוב, או סתם לבחור שלא להשמיע אותם בכלל.

Image

המשחק והשליטה במשחק
המשחק הירוז7 מתחיל בישיבת המועצה העליונה של כל הפלגים השונים שבמשחק, ובה דוכס הגריפינים מכריז על כך שנמאס לו מהמלחמות והוא מעוניין לפרוש ולהקים ממלכה נפרדת שתדאג לישבן של עצמה ותשתתף במלחמות חובה בלבד. במילים אחרות, הדוכס אומר שהוא מעוניין לפרק את הקואליציה ולהפסיק את תמיכתו במלחמה בכוחות הרשע.

חברי המועצה החכמים לא מנסים לשכנע את הדוכס העקשן בעזרת איומים או שוחד, תחת זאת הם מספרים לו כל אחד סיפור מההיסטוריה, כי כמו שכבר אמרנו קודם "ההיסטוריה חוזרת" ומנהיג שלא ילמד מטעויות העבר של קודמיו סביר להניח שיחזור עליהן שוב ושוב.
המשחק אם כך הוא אוסף סיפורים מהעבר שנועדו לשכנע את הדוכס לא לנטוש את המערכה ולהמשיך להילחם בכוחות הרשע, כי אם הוא לא יעזור לעצור אותם בשדה הקרב המרוחק, הם במהרה יתדפקו על שערי ממלכתו.

Image

בתחום השליטה במשחק נתחיל מהחלק הטוב: השליטה במשחק כמעט ולא השתנתה, זה אומר שכל מי שמכיר את אחד ממשחקי הירוז ואפילו משחקים דומים כמו King's Bounty יצליח להתמצא במקשים במהירות בלי לעבור שלב של הדרכה או לקרוא את המדריך למשחק. פשוט להתקין ולשחק. זה היה החלק הטוב שבשליטה במשחק, החלק הפחות טוב הוא שלשחקנים לא מנוסים אין טוטוריאל מסודר, שזה משהו שיהיו חייבים להכניס במשחק המלא כדי ששחקנים לא מנוסים יצליחו להתמצא במשחק. ואולי יותר גרוע יש כמה חוקים ששונו לחלוטין ולא דווקא לטובה; קחו למשל את יחידות הטווח, במשחקים הקודמים אם יחידת אויב הייתה נצמדת ליחידת הטווח שלכם, הייתם יכולים להזיז את יחידת הטווח משבצת אחת ולירות. בהירוז7 התזוזה בשלבים בוטלה ובפועל גם אם יש ליחידה שלכם את היכולת לנוע 12 משבצות ואתם לחצתם בטעות על המשבצת הסמוכה אליה - היחידה תנוע משבצת אחת והתור שלה יעבור. זה מבאס זה לא נחמד ולא מאפשר לכם לחמוק ממכשולים ומלכודות בשדה הקרב ביעילות גבוהה, כמו גם מבטל את היתרון של הצבת יחידות הטווח בעמדה המאפשרת נסיגה.

Image

עץ היכולות של הגיבורים עבר שינוי ומעתה אין יותר עץ קלאסי, אלא יותר בצל יכולות; זה אומר שיש יכולות פשוטות בקליפה החיצונית וככל שתתקדמו לכיוון הליבה של הבצל תפתחו יכולות מורכבות ומשמעותיות יותר. מי שזוכר בעבר היו מוצעות לכם יכולות באופן אקראי ואתם הייתם בוחרים לאיזה כיוון לפתח את הדמות שלכם. בשיטה הנוכחית של המשחק הירוז7 השליטה שלכם ביכולות של הדמות היא גדולה יותר, הבונוסים של יכולות הליבה הם משמעותיים מאוד ובשיטה הנוכחית מהר מאוד הדמות שלכם יכולה להפוך לחזקה ביותר.

 את גרסת הפריוויו קיבלתי עם האפשרות להפעיל צ'יטים ולהריץ את המשחק מהר. זה לא מתאים לאופי שלי וכדי להגיד מה אני באמת חושב על המשחק הפעלתי אותו על רמה רגילה, בלי לבצע שמירות, או במילים אחרות סיימתי את הקמפיין במשחק אחד שארך שמונה שעות ברציפות. הרושם שלי הוא שברמה הרגילה המשחק קל מידי, הגיבור צובר יחידות בכמות מטורפת ומגיע מהר מאוד לדרגה המקסימאלית שלו. יכול להיות שהקמפיינים האחרים קשים יותר, אבל אם אתם רוצים להנות מאתגר אמיתי הייתי ממליץ על הרמה הקשה יותר ובלי צ'יטים כמובן.

Image

טיפה קשה לי לספר רשמים מהעלילה של המשחק, בעיקר מכיוון שגרסת הפריוויו כוללת רק קמפיין אחד, אבל בואו נחזור רגע למקורות וניזכר שהירוז הוא למעשה משחק שחמט מפותח, ולמה אנשים משחקים שחמט? בשביל האתגר האינטלקטואלי, כי זה כיף (המשחקיות) ובגלל שזה סגנון משחק שהם אוהבים. אז מבחינתי העלילה היא בונוס שלא משפיע על כמה נהנתי מהמשחק כמו שהמשחקיות משפיעה.

Image
סיכום
גרסת הפריוויו של המשחק הירוז7 מאפשרת הצצה נדירה ומסקרנת לאיך שיראה המשחק המלא, אומנם קשה היה לקבל מגרסה זו תמונה מלאה, בעיקר בנוגע לכל מה שקשור למשחק הרשת ולשילוב המשחק ברשת החברתית של Uplay. אך מהרושם שהתקבל מדובר במשחק משופר גרפית שרץ מהר יותר על המחשב מקודמו ומציג משחקיות מוכר טובה עם כמה שיפורים וכמה שינמוכים בו זמנית. לעלילה של המשחק יש פוטנציאל טוב להיות מרתקת ואיכותית, במידה והיא תמשיך להיבנות נכון כפי שנבנתה בקמפיין שהוצג בפריוויו.
כל אלו מציבים את המשחק הירוז7 כמועמד משמעותי להיות אחד ממשחקי האסטרטגיה הטובים יותר שיצאו במהלך 2015, וזאת בתנאי שהיוצרים למדו מטעויות העבר...  

Image

ציונים
לגרסאות פריוויו אנו לא נותנים ציונים המחולקים לקטגוריות, אלא מעריכים שהציון הכללי של המשחק כפי שהוא הוצג יהיה בסביבות 85. ההערכה שהקמפיין לבדו יוכל לארוך כארבעים-חמישים שעות משחק.

 

 

 

עידכון אחרון ( Thursday, 17 September 2015 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker