מבזקים

יצאה ביקורת למשחק שרק לנצח – Shrek: Forever after

אתם מוזמנים לקרוא אותה כאן

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק The Witcher 3: Wild Hunt הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Saturday, 20 June 2015

 

ביקורת למשחק The Witcher 3: Wild Hunt

 

על המשחק
המשחק The Witcher 3: Wild Hunt הוא המשחק השלישי בסדרת משחקי ה-Witcher, שפותח על ידי CD Projekt RED, המשחק יצא למחשב הביתי במערכת הפעלה ווינדוס, ועבור הקונסולות PS4 ו-Xbox One. בזאת המשחק מדלג על פני הקונסולות הישנות שלא יכולות לספק את הדרישות הגרפיות הגבוהות שהמשחק מציג.

המשחק The Witcher 3: Wild Hunt הוא משחק תפקידים מגוף שלישי, בו אתם משחקים מרבית הזמן בתפקיד גראלט הוויטצ'ר, לוחם בעל יכולות קסם ושרידות אגדית, המתפרנס מציד מפלצות -בתשלום כמובן. המשחק הנוכחי מתחיל במסע חיפוש של גארלט אחרי ייניפר אהובתו ובחלום בלהות על הבת המאומצת שלו סירי, שככל שמתקדם המשחק מסתבר שמדובר בנבואה ולא סתם חלום..
במסגרת המשחק השחקנים יתמודדו כנגד מגוון גדול של מפלצות, בוסים ובני אדם שסטו מדרך הישר. המשחק מתרחש בעולם פתוח מלא במשימות צד והרפתקאות אפשריות שיגרמו לשחקנים להכפיל את זמן המשחק ולהנות מכל רגע.

Image

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק מעולה, אם תתנו לי להצביע על הנקודה שבה הכניסו את אחד השיפורים המשמעותיים למשחק זה בתחום הגרפיקה. משתמשי ה-PC יעידו על כך שבהגדרה Ultra החיים הפרטיים שלהם נראים פחות אמיתיים מהגרפיקה של המשחק. בעוד שמשתמשי ה-PS4 יהנו מגרפיקה איכותית ברמת Full HD. מצחיק, אבל הקטעים הבולטים ביותר בהם הגרפיקה נראית אמיתית יותר כשמשווים את המשחק The Witcher 3: Wild Hunt לעומת קודמו הם קטעי העירום; בעוד במשחק הקודם היה ברור שהגוף של הדמויות מורכב מהלחמה של אלמנטים גרפיים (כזו שמידי פעם היה נראה שאיזה איבר לא במקום הנכון). במשחק הנוכחי, הדמויות ריאליסטיות לחלוטין וניכר שהמפרט הגרפי מפורט ברמה מדהימה.
מאחר ואנחנו נודניקים לא קטנים, הצלחנו לחרוש את המשחק מספיק כדי למצוא נקודה שבה הגרפיקה של המשחק מתעוותת (ראו תמונת מסך), אם תסתכלו בתמונה תראו שגראלט נראה ענק ביחס לשאר הדמויות, ואומנם לא  מדובר במשחק הענק בגנו, אלא בנקודה שבה גראלט עומד באוויר ולכן הוא קרוב והדמויות רחוקות. בדומה מצאנו נקודות בהן דמויות שקעו לתוך אובייקטים או פשוט עברו דרכן, מה שאומר שאומנם הגרפיקה מעולה, אך עדיין יש מקום לשיפור.

Image

 

סאונד
אם נשווה את מערכת הסאונד של המשחק The Witcher 3: Wild Hunt לזו של הקודם, נגלה שבוצעו במערכת מספר שיפורים משמעותיים: ראשית יש התאמה מלאה בין הסטטוס של הדמות (לוחמה, מנוחה, דיבור) לבין מוזיקת הרקע, ואין יותר מצבים מוזרים בהם המוזיקה מנסה להלחיץ אתכם בזמן שמסביב כל המפלצות מזמן מתו.
השיפור השני המשמעותי הוא בתחום הדיבוב: אם בעבר היו קטעים בהם הדמויות לא נשמעו ברור או הפכו "לאילמות", אז זה לא קיים יותר, מה גם שבמשחק The Witcher 3: Wild Hunt הוסיפו לכתוביות רקע מודגש, כך שהן לא הופכות לבלתי נראות כשהמסך ממש בהיר.
מעבר לכך הסאונד של המשחק ממש מעולה, בזמן שתפעילו את היכולת "חוש הוויצ'ר" תחשפו לקולות של מפלצות נסתרות, ועם מספיק ניסיון תוכלו להכין את עצמכם נכון לקרב.
הסתייגות אחת יש לי בתחום הסאונד, זו יותר טרוניה מאשר הסתייגות אמיתית: השפה שהדמויות משתמשות בה היא פשוט אנגלית עתיקה וכבדה, כזו שגורמת לגלגלים שבראש לעבוד שעות נוספות וכזו שחופרת מילים עמוק מבית הקברות למילים עתיקות. יפה ומתסבך כאחד.

Image

 

משחק והשליטה במשחק
נתחיל בתיאור קצרצר של העלילה: במשחק אתם משחקים בתפקיד Geralt of Rivia, קוסם-לוחם וצייד מפלצות מוסמך. העלילה מתרחשת באופן כרונולוגי אחרי שני המשחקים הקודמים, וגראלט שלנו משוטט במסגרת המשימה הפרטית שלו: למצוא את אהובתו ייניפר, ומצידו שיתהפך העולם. העניין הוא שזה בדיוק גם מה שהולך לקרות, כי בזמן שגראלט עסוק בחיפוש האישי שלו, כוחות רשע חיצוניים ומסתוריים בשם The wild hunt, פולשים לממלכות הצפון. יכול להיות שכל זה לא היה מעניין את גראלט יותר מידי, אבל The wild hunt רודפים גם אחרי סירי: הבת המאומצת של גראלט וייניפר, שהיא גם במקרה גם הבת הביולוגית של הקיסר מויזימה. למה לכוחות הרשע למקד כל כך הרבה מאמצים במרדף אחרי ילדה ומה גראלט יכול לעשות כדי למנוע את הפלישה שלThe wild hunt? על כל השאלות האלו תמצאו תשובה מרתקת במסגרת העלילה במשחק. דבר אחד אני יכול להבטיח לכם: העלילה של המשחק לא רק מרתקת אלא גם מפתיעה וסוחפת, עם תפניות בלתי צפויות שיתעתעו בכם שוב ושוב, שום משימה לא תהיה סתמית מידי ושום דבר לא ברור מאליו.

Image

 

השליטה במשחק
בגדול השליטה במשחק נשארה כמעט זהה לחלוטין למה שהכרנו מהמשחק הקודם, מתוך נקודת ההנחה של היוצרים שסוס מנצח לא מחליפים. זה נכון שהוכנסו כמה שינויים למערכת המשחק, אבל מי שמכיר את המשחק והתמצא בסביבת המשחק כמו גם במקשים, לא יתקשה להתאקלם במשחק הנוכחי במהירות הבזק. אם יש לי משהו להגיד על השליטה נטו במשחק, היא שבמנגנון השליטה בדמות בזמן קרבות הוכנס השיפור המשמעותי לו ייחלתי עוד מהמשחק הקודם: בעוד שבמשחק הקודם חפצים שהיו פזורים בהשיג יד יכלו להשפיע על הקרב שלכם (לחיצה יכלה לגרום לכך שתפתחו תיבה במקום לתקוף מפלצת), המשחק The Witcher 3: Wild Hunt מפריד בין סט הפעולות האפשריות בזמן קרב לעומת אלו שבזמן רגיעה: בזמן קרב אתם יכולים להיות מפוקסים רק במפלצת שמולכם ולהילחם בה, ואת הבונוסים או האוצרות תבזזו כשתסיימו איתה. נראה מובן מאליו ובכל זאת השיפור נכנס רק במשחק הנוכחי.

Image

 

שיפור משמעותי שהכניסו למשחק זה דווקא בתחום ההדרכה: במשחק הקודם ההדרכה הייתה ממש גרועה, אפילו על גבול של מזיקה. בעוד שבמשחק הנוכחי ההדרכה (אם תבקשו כזו), תעזור לכם ממש להתמצא במשחק, לשפר את הדמות שלכם ולהשתמש בכל היכולות של גראלט, כולל רקיחה נכונה של שיקויים או שימוש באביזרים שעומדים לרשותכם. מנגנון העזרה חכם והוא יודע גם לזהות מתי אתם לא בדיוק משתמשים ביכולות העומדות לרשותכם, ומתי אספתם פריט חדש שסביר להניח שלא תדעו כיצד להשתמש בו, לכן העצות מגיעות ממש במקום ועוזרות פי כמה לעומת מצב שבו היו סתם מעבירים אתכם איזה טוטוריאל רשמי ונותנים לכם להמשיך לשחק בלי עזרה.

Image

 

המשחק The Witcher 3: Wild Hunt מציג מפות אדירות, מרחבים  (כמעט) אינסופיים, רכיבה על סוס, ובדרך אגב גם לוחמה על גבי הסוס,יכולה להיות דרך נוחה יחסית להתמודד עם המרחבים העצומים ובכל זאת, בכדי להקל על השחקנים יש גם נקודות בהן מתאפשר מעבר מהיר ממקום למקום. עצה שלי: תלכו ברגל, תפתחו מפה ותראו מה יש סביבכם, הכמות של המשימות שתעשו בדרך תכפיל את עצמה והיכולות שלכם כשתגיעו למשימה הראשית יהיו חזקות פי כמה. אל תפחדו ללכת לאיבוד ואל תרוצו ישר לגמור את המשחק, המשימה הראשית תמיד תחכה לכם בסבלנות..

Image

 

כחלק מהבונוסים שמגדירים את היכולות של הוויצ'ר יש את חוש הוויצ'ר שמאפשר לו להתחקות אחרי מאורעות ועקבות שעברו, לאתר טובין או למצוא אובייקטים נסתרים. בנוסף הוויצ'ר ניחן ביכולת ריפוי מדהימה, יכולות קסם מוגבלות: קסמים מהירים וחלשים יחסית שניתן להטיל בזמן קרב וידע, המון ידע על מפלצות. אם חשבנו שאנחנו מבינים עד כמה הוויצ'ר מבין במפלצות, אז בא המשחק השלישי בסדרה ומראה לנו שגראלט מבין אפילו יותר וידע כמובן זה כח.

Image

 

רכיבה וריצה הן לא הדרכים היחידות באמצעותן גראלט מתנייד, במשחק הנוכחי גראלט יודע גם לשוט באוניה, לשחות, לצלול ולטפס ברמה מוגבלת יחסית ובכל זאת, רמת העבירות של גראלט (מהלשון לעבור ממקום למקום), עולה במשחק The Witcher 3: Wild Hunt והשחקנים מרגישים חופשיים יותר ושהמשחקיות משקפת יותר גיבור אמיתי ולא איזה בוט שצריך להקיף את העולם בגלל שלא יכל לטפס על מכשול בגובה חצי מטר.

לגבי The wild hunt, מיהם, מהם ומאיפה הם הגיעו זו אחת השאלות שמטרידות אתכם במהלך המשחק, יש עדויות שהם חוטפים ילדים ומחזירים אותם רק כעבור כמה שנים, מבולבלים ובלי כל זיכרון, ובכל מקום שהם מגיעים אליו המוות והקיפאון שולטים. אפשר להגיד ש-The wild hunt מספקים את דמות היריב האידיאלי: חזקים, מסתוריים, חוציניים ושנואים ביותר. לא צריך הרבה יותר כדי שהמשחק יצליח...

Image

 

העלילה של המשחק עומדת בפני עצמה, אך מתקשרת עם העלילה של המשחקים הקודמים. למשפט הזה יש משמעות רבה. ראשית, אתם באמת יכולים לשחק במשחק The Witcher 3: Wild Hunt ולהנות מהעלילה בלי שתסבלו יותר מידי מזה שלא שיחקתם במשחקים הקודמים. אבל אם כבר אתם משחקים ב- The Witcher 3: Wild Hunt, היינו ממליצים בחום לחזור ולגמור את שני המשחקים הקודמים, ולו רק בשביל שלא תהיה לכם התחושה שפספסתם משהו שחשוב לעלילת המשחק הנוכחי.
שנית, במהלך המשחק אתם מתושאלים לגבי מאורעות שקרו במשחקים קודמים, אתם אולי לא תשימו לב, ולא תקדישו לכך מחשבה, אבל ברגע שאתם עונים על שאלה, המשחק מתאים את עצמו לתשובה שתספקו. כך למשל אם תגידו שמכשפה מסוימת מתה, לא תוכלו לפגוש אותה בהמשך המשחק. לחליפין אתם יכולים להגיד שכך היוצרים דואגים גם שהעלילה תישאר רציפה ואמינה לאורך כל סדרת המשחקים, בלי שיהיה עליהם הצורך לחשוב איך לאסוף את הנתונים שלכם מהמשחקים הקודמים.

Image

 

לא רק השאלות, אלא כל החלטה שתקחו במשחק משנה את ההמשך שלו, יש החלטות שלקחתי ואני עומד מאחוריהן בעוז ויש כאלו שפשוט קרו ואני אומר שזו יד הגורל יותר מהחלטה שלי, בכל מקרה הידיעה שכל החלטה וכל דרך בה תבחרו להתנהג תוביל אתכם להמשך שונה של המשחק, תחזק מאוד את תחושת האמיתיות של המשחק. גם אם בסופו של דבר העלילה תישאר אותה עלילה בגדול, עדיין לעובדה שכל החלטה יכולה לשנות את המשך המשחק יש עוצמה רבה במתן תחושה חוויתית של משחק אמיתי, מה גם שיותר כיף לחזור על המשחק ולהחליט בדיוק את כל ההחלטות הפוך ממה שבחרת, רק כדי לראות מה קורה. יש החלטה אחת שמעולם לא הסכמתי לשנות לאורך כל המשחק:  לא משנה כמה פעמים ובאיזו סיטואציה העמידו אותי, אני תמיד בחרתי לשמור על הקוד של הוויצ'רים, שאומר שוויצ'רים לא עובדים בחינם...

Image

 

בדומה למשחק הקודם, מנגנון היכולות של הדמות כמו גם מנגנון רקיחת השיקויים או הכנת חפצים נשמרו במלואם, רק שבמשחק The Witcher 3: Wild Hunt אפשר להגיד שהתוכן הכפיל את עצמו. מצד אחד זה ממש סבבה כי יש לכם יותר עם מה להתעסק, ומצד שני אני חושש ללכת לאיבוד במקרים כאלו ולצאת במצב של "תפסת מרובה לא תפסת". מבחינתי המנגנון שמאחורי המשחק The Witcher 3: Wild Hunt הוא ממש על הגבול שבין "ממש סבבה" לבין "ממש מורכב". אני לא אוהב להתעסק עם כל השיקויים והרקיחות, אבל כל עוד לא מדובר במערכת מורכבת יותר מידי אני יכול לחיות עם זה ולהנות אח"כ משיקויים נחמדים שמשפרים את יכולת הלחימה שלי.  

לזמן יש חשיבות אדירה במשחק The Witcher 3: Wild Hunt, לא רק שהיכולות שלכם משתנות עם הזמן (הדמות שלי למשל עושה יותר רגנרציה בשעות היום), אלא גם היכולות של המפלצות משתנות בהתאם למיקום ולשעה ביום. אז אם אני אגיד לכם שסביר להניח שתפגשו ערפד בלילה לא תהיו מופתעים, אבל בדיוק כמו שערפדים יוצאים בלילה, כך גם למפלצות אחרות יש שעות מועדפות ויכולות שנפתחות בתלות עם הזמן, איש הזאב למשל מופיע בלילה של ירח מלא. באופן די משעשע גם גראלט מושפע מהזמן ולכן עם הזמן גראלט מפתח זקן, שהופך אותו מגראלט מריוויה לרבי גראלט. למי שמפריע הזקן של גראלט, יצא גם DLC חינמי שמונע מהזקן לצמוח עם הזמן.

Image

מי אמר גוונט ולא קיבל? Gwent הוא משחק קלפים, משהו בסגנון טקטיקו בו לכל שחקן יש את הקלפים שלו ואת המהלכים המועדפים. זוהי אולי הדרך שלכם להרוויח כסף או לשרוף זמן. אני באופן אישי לא התלהבתי מהמשחק וסביר להניח שהוצאתי הרבה יותר כסף על קלפי משחק מכל מה שהרווחתי בחזרה... לא נחוץ ולא מזיק.

 

סיכום
המשחק The Witcher 3: Wild Hunt הוא אחד ממשחקי התפקידים הטובים יותר שיצאו השנה, זהו ללא ספק משחק חובה על כל קונסולה מהדור החדש. המשחק מספר את סיפורו של גראלט הוויצ'ר, במסע להצלת סירי מציפורני The wild hunt ובעקיפין להצלת האנושות כולה. המשחק מספק לשחקנים מאות שעות של משחק, עם כמות אדירה של משימות צד ומנגנוני לחימה מאוזנים שישאירו את המשחק מאתגר לאורך זמן. הגרפיקה של המשחק מעולה ואם יש לכם מחשב חזק אתם מוזמנים לנסות להריץ אותו על הרמה הגבוהה ביותר ולהנות מכל רגע. גם שחקני הפלייסטישן4 יזכו להנות מגרפיקה ברמה גבוהה יחסית וממשחקיות משופרת באופן משמעותי.

האם המשחק שווה את הכסף?
ללא ספק כן, משחק חובה בכל קונסולה.

ציונים:

גרפיקה: 9
סאונד: 9
משחקיות: 10
עלילה: 10
ציון סופי: 9.5

עידכון אחרון ( Saturday, 20 June 2015 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker