מבזקים
היום זהו היום האחרון לפעילות של ארגון ה-CPL, אין בן אדם אחד שמשחק CS ולא יודע על מה מדובר שאומרים CPL, אבל מהיום שלושת האותיות הללו הופכות להיסטורי. התחרות הקשה בעולם הקלאנים הכבידה על הארגון ולמרות השם העולמי והמקצועיות יצאה היום הכרזה על סגירה.
להודעה הרשמית: http://www.thecpl.com/?p=1920
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק בטלפילד הארדליין Battlefield Hardline הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 29 April 2015

ביקורת למשחק בטלפילד הארדליין Battlefield Hardline

הקדמה
אחת התקופות המאושרות ובו זמני הקשות שידעתי, היו שיצא המשחק Call of duty 4  ובערך באותו הזמן יצא גם בטלפילד 2142, שני משחקים מעולים, כל אחד בסגנון הלחימה שלו ובשניהם הייתי די טוב, עד כאן האושר. החלק הקשה היה לבחור בין שני המשחקים, שהפריעה לי הידיעה שבזמן שאני משחק בבטלפילד אני מבזבז זמן ולא משחק ב-COD ולהיפך.

בין שני המשחקים היה הבדל משמעותי ביותר: בטלפילד הציג שדה מלחמה לכל דבר, עם טנקים, מסוקים, רובוטים, ג'יפים, טיטאנים, ונגמשים. לעומתו COD הציג לוחמת שטח אינטנסיבית, מסוג הקרבות שמסתיימים בטווח הבינוני-קצר.

שקיבלתי את המשחק בטלפילד הארדליין Battlefield Hardline, לא ידעתי למה לצפות. ללוחמת שטח?  הסינים תוקפים? אולי הפעם האיסלם הקיצוני מרים ראש? הרי בטלפילד עוסק במערכות בקנה מידה עולמי של לפחות מלחמת עולם בין סין ואמריקה, רוסיה והמערב או דרום אמריקה נגד צפון אמריקה. אז ככל הנראה לא הייתי מוכן להפתעה שחיכתה לי.

Image

על המשחק
המשחק בטלפילד הארדליין הוא משחק מלחמה מגוף ראשון, בניגוד לקודמיו, המשחק בטלפילד הארדליין הוא משחק מלחמה בפשע המאורגן ולא מלחמה אמיתית מהסוג שהתרגלנו אליו בעשור האחרון. במשחק בטלפילד הארדליין יש אפילו עלילה וגיבור, אבל שוב גיבור שהוא שוטר ולא חייל. סביבת המשחק באופן טבעי היא השטח הבנוי והרג הוא פיתרון פחות מועדף מאשר נטרול ואזיקה של היריב. למשחק יש גם גרסת רשת שמזכירה יותר את סדרת משחקי GTA מאשר את בטלפילד הקלאסיים.

Image

 

גרפיקה
אם יש תחום שהמשחק מצטיין בו כמעט ללא עוררין זה הגרפיקה: הגרפיקה עצמה היא מעולה, אם זה מדובר בקטעי המעבר, במשחק עצמו, באפקטים וברמת המפרט; בכל אלו הגרפיקה פשוט מצטיינת. אם זה לא מספיק, המשחק תומך בעיוורי צבעים מסוגים שונים, כדי להקל עליהם את זיהוי בני הקבוצה היריבה. מכאן אנחנו כגיימרים לומדים לא רק שצריך לקבל את האחר גם אם הוא עיוור צבעים, אלא שיש כמה סוגים של עיוורון צבעים ולכל אחד יש קומבינציית גוונים אידיאלית.

בטח תשאלו למה "כמעט ללא עוררין". כי במקור המשחק היה אמור לרוץ על ה-PS4 ועל האקסבוקס1, ברזולוציה של 1080p, אבל הסתבר שהמשחק כבד מידי עבור הקונסולות החדשות ולכן הוא רץ על ה-PS4 ברזולוציה של 900p, ועל ה-Xbox one ברזולוציה של 720p. מה שמדגיש את העליונות של הקונסולה PS4 על האקסבוקס, אבל גם אומר שהמשחק עבר בדרישות שלו את הנתונים של המערכת. האם זה מורגש? בחלקים מסויימים כן, יש תחושה שהתמונה יכלה להיות חלקה יותר וחדה יותר, אבל בגלל שערכנו את הביקורת על ה-PS4 ההבדל פחות מורגש.

חיסרון נוסף שמתחבר לגרפיקה, הוא כמות הבאגים שהמשחק מכיל: מצאנו המון באגים, בהם חלקי גוף של אנשים בצבצו מעבר לדלתות. או למשל, באחת הפעמים כשעלינו למסוק באונליין לא יכולנו לירות כי התת-מקלע היה הפוך.. אלו באמת באגים קטנים שאנו מקווים שיתוקנו במהרה, ועד אז הם ממש משפיעים על המשחקיות.

 

סאונד
הסאונד של המשחק חביב עם כמה קטעים של על גבול המעצבן. את המוזיקה אפשר אומנם תמיד להנמיך, אבל יש גם כמה אפקטים שטיפה לא במקום, בעיקר הקולות שמשמיע הסקאנר המעצבן כשאתם עוברים ליד ראיה. עכשיו לכו תחפשו מאיפה באמת הופיע הזמזום המעצבן ולמה.

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
בואו נתחיל מזה: בטלפילד עם משחק לשחקן היחיד זה כמו לשים בצלחת פלפל שיפקה; יש כאלה שבאמת נהנים מזה, הרוב שמים אותו שם רק בשביל היופי... כשאתם אומרים לי בטלפילד אני קודם כל חושב על מולטיפלייר, אחר כך אני יכול לנסות לשאול את עצמי הם ראיתי בטלפילד עם משחק לשחקן היחיד. אחרי כמה דקות של חשיבה אני אגיד לעצמי שגם אם ראיתי כזה, החלק של הסינגל כל כך לא משמעותי ביחס למולטיפלייר, כך שבטוח שאני לא אזכור אם למשחק בטלפילד ספציפי יש משחק לשחקן היחיד, וגם אם יש, בטוח שבטוח שאני לא אזכור את העלילה...

כשבוחנים את העלילה של המשחק Battlefield Hardline, מגלים עלילה די איכותית ואפילו מפתיעה, שמשתלבת במשחקיות משתנה, אינטראקטיבית ומאתגרת. זה טוב וזה אומר שלא תתחילו להשתעמם פתאום במשחק בגלל המשחקיות או בגלל חוסר אתגר, זה גם אומר שתישארו דרוכים בכל רגע ובכל שלב במשחק.

במשחק אתם משחקים בתפקיד בלש מתחיל בשם ניק מנדוזה שנלחם בפשע המאורגן ולצידו שותפה חדשה בשם קאי-מין-דאו, שוטרת פסיכופטית עם יכולות קונג פו ופיוז קצר כמו של שודד ים. המשחק מתרחש בעיר מיאמי שטופת השמש ומוכת הסמים ובוודאי תשאלו מה קרה פתאום שמשדה הקרב התחלנו לרדוף אחרי סוחרי הסמים?  ובכן בעלילת המשחק ארגוני הפשיעה מתחזקים כל כך שהכח שלהם מגיע לסדר גודל של צבא קטן, הם מטילים שררה בכל פינה והנזק שהם מסבים לתושבי מיאמי הוא גרוע יותר מנזק של מלחמה אמיתית.

בלי לחשוף יותר מידי את העלילה, ניק מנדוזה הולך לגלות על בשרו ששחיתות יכולה להיות שם נרדף למילה שוטר, בערך כמו שבישראל המילה ניצב יכולה להיות פריט בחנות אביזרי מין. הפושעים במשחק בטלפילד חזקים, הרבה יותר חזקים מהמשטרה. אחרת אין לי שום הסבר איך זה יכול להיות שלכל מקום שאני הולך תוקפים אותי עשרות פושעים, ואף שוטר לא בא לעזור לי.. איפה כל השוטרים שב-GTA V  מגיעים לזירת הפשע תוך דקה ושליש? המסקנה שלי היא שאני תמיד משחק בצד הלא נכון. שאני משחק שוטר, זה אני מול כל העבריינים. ושאני משחק פושע זה אני מול כל השוטרים.

Image

 

בגלל שאתם משחקים שוטרים, יש יתרון משמעותי ללא להרוג את היריבים שלכם, אלא לעצור אותם. כן, זו לא שגיאת כתיב ולא טעות דפוס: יש יתרון משמעותי לכך שתעצרו את הפושעים במעצר חוקי, ואם תנפנפו בתג שלכם לפני המעצר אז תקבלו אפילו פי שתיים נקודות ניסיון. והכי טוב, אם תזהו חשוד מבוקש, אז בכלל זה בונוס עצבני.

איך מזהים חשוד? באמצעות הסקנר. מה זה הסקנר? זה מכשיר שמזהה, מסמן ומתייג אנשים, כך שאם החשוד מבוקש המכשיר מודיע לכם שיש לעצור אותו ולהביא לחקירה. הסקנר מאוד חכם, כי הוא גם מזהה נוכחות של ראיות ואם תיכנסו לחדר עם ראיות הסקנר יזמזם. לדעתי זה מטרד, אפילו מציק ביותר. לא נהניתי לחפש ראיות והרגיז אותי הזמזום של הסקנר שמודיע שצריך לחפש ראיות. דברים כאלה מתאימים יותר למשחק בלשים איטי שבו אתם לוקחים את הזמן וחורשים כל מילימטר במפה כדי למצוא את כל הראיות. במשחק FPS אני רוצה לרוץ קדימה ולירות, רצוי אש חיה.

כמו שרמזתי קודם המשחק מלא תהפוכות ועם כל שינוי במשחק משתנה גם האופי של המשחקיות, משתנה הקצב של המשחק ובגדול אני יכול להגיד שיש קטעים שיותר נהניתי מהם בעוד שמקטעים אחרים במשחק נהניתי פחות.

אחד הדברים שבלטו במשחק, הייתה המחאה החברתית הסמויה שהוא שידר: השוטרים היו אלו שסטריאוטיפית מוגדרים כפושעים בארה"ב, אם זה היספנים, סינים או שחורים. המשטרה מוצגת במשחק כגוף רקוב, מושחת וחלש והפושעים דווקא הם אלה היחידים שעושים מה שמצופה מהם: משתלטים על העיר בזמן שהשוטרים עסוקים בלספור את שטרות השוחד.

 Image

 

דבר נוסף שבלט במשחק, זה העדר מד-חיים לדמות של השותפה שלכם: יכולים לירות עליה צרורות, היא תרוץ בתוך אש, יתפוצץ לידה רימון וכלום לא יקרה לה. תוסיפו לכך את העובדה שהבוטים לא חכמים במיוחד ותגיעו למסקנה שכדי לחסל עשרות יריבים בלי ירייה אחת, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להתקמפר בפינה אליה הבוטים לא יודעים איך להגיע (כי הם ממש  טיפשים) ובת הזוג חסרת החיים שלכם תהרוג אותם לבד.

 

ועכשיו טיפה פוליטיקה. תראו, אני כורדי וכורדי גאה. לא ברור לי איך זה יכול להיות שהרשות הפלסטינית, שאין לה אפילו מטבע משלה - יהיה לה דגל במשחק. בעוד לכורדיסטן, שהיא אוטונומיה מוכרת עם צבא, תרבות, שפה ודגל - אין. מה גם שהדגל של הכורדים הוא דגל צבעוני ושמח, ולא נראה כמו דגל ירדן הפוך או דגל מצרים באלכסון. לכן ממש לא ברור לי למה יש מן כלל כזה שאם מופיע במשחק דגל ישראל אז דוחפים גם את הדגל של הרשות אוטומטית, ואני אומר אם מכניסים את הרשות, אז מה עם הכורדים? מה לנו לא מגיע שהדגל שלנו יופיע במשחק? בושה וחרפה.

Image

 

משחק הרשת
הגענו לגולת הכותרת משחק הרשת.

המודים העומדים לרשות השחקנים:
הייסט: השודדים מנסים לפרוץ לכספת עם חומר נפץ והשוטרים מנטרלים אותו. כדי להצליח השודדים חייבים להיות ממש מתואמים טוב, או שהשוטרים צריכים להיות ממש גרועים.. המשחק מסתיים כשהשודדים מצליחים לגנוב את הכסף ולהביא אותו לנקודת החילוץ, או שנגמר הזמן והשוטרים הגנו בהצלחה על המזומנים.

כספי דמים: (blood money), במרכז המפה יש כספת ושני הצדדים צריכים לקחת את הכסף ולהפקיד אצלם במשאית עד שמגיעים לסכום של 5 מליון דולר. שחקנים בתפקיד השוטרים מנסים למנוע אחד מהשני להתנייד עם הכסף, ואפילו להחזיר אותו מהכספת של הגנבים, והגנבים כמובן הם אלו שמנסים להגיע לרף המכובד של 5 מליון דולר. אם אין הכרעה, אז השחקנים עם הסכום הגבוה ביותר כשנגמר הזמן הם המנצחים.

גניבת רכבים: (Hotwire), זה לדעתי המוד המהנה ביותר, שמשלב גניבת רכבים, נהיגה ולוחמה. השחקנים צריכים לגנוב רכב ובכך שהם נוהגים במהירות מינימאלית מסוימת הם גורמים להורדת כרטיסים אצל היריב. זה נכון שמדובר במוד הכיפי יותר לדעתי, אבל מצד שני היו כמה רגעים שהייתי בטוח לרגע שאני משחק ב-GTA ולא בבטלפילד..

הצלה: זה למעשה מוד של "האיש שנשאר אחרון", הפושעים לקחו שבויים והשוטרים צריכים להציל אותם או לחליפין להרוג את כל העבריינים. העבריינים לעומת זאת צריכים להרוג את כל השוטרים. וכל זאת במסגרת זמן של 3 דקות, אז פתאום אתם  מגלים ששלוש דקות זה הרבה זמן..

בין הכוונות: (Crosshair), השוטרים מגנים על דמות חשובה ביותר, והפושעים מנסים להתנקש בה. גם המשחק הזה נמשך 3 דקות ובמהלכן השוטרים ינסו להוביל את הדמות החשובה למקום מבטחים והפושעים ינסו למנוע זאת.

בנוסף למודים החדשים יחסית, יש גם עוד שלושה סוגים של מודים: Conquest במפה גדולה, Conquest במפה קטנה, שבשניהם השחקנים צריכים לשלוט בנקודות מפתח כדי לגרום לדימום כרטיסים אצל הקבוצה היריבה.  וכמובן איך אפשר בלי -Team deathmatch שהוא המוד היחיד בו כל מה שעל השחקנים לעשות זה פשוט להרוג אחד את השני. שלושת אלו למעשה המודים הקרובים ביותר למה שהכרתם ממשחקי בטלפילד הקודמים.

תראו משחק הרשת הוא מאוד מגוון במודים השונים וגם היה לי קל מאוד יחסית למצוא שרת בו אפשר לשחק בכיף. הדבר שהכי היה לי חסר זה כלי תחבורה גדול וכבד שיורה פגזים. זה נכון שיש לשחקנים את האפשרות לשייט להנאתם במסוק ולרסס מהתת-מקלע את היריבים. אבל זה לא המלחמה הקלאסית שהתרגלנו אליה עם כל כלי המלחמה הכבדים והמפות הכמעט אינסופיות.

Image

 

סיכום
המשחק בטלפילד  הארדליין הוא משחק רשת ומשחק לשחקן היחיד בו זמנית. המשחק משתייך לקטגוריית משחקי ה-FPS ובניגוד לקודמיו הוא מתמקד באחת מזירות הפשע הדולות: עולם העבריינות והסמים. המשחק לשחקן היחיד מציג מצד אחד עלילה מפתיעה ומעניינת ומשחקיות מאתגרת ומשתנה. ואלו הן גם החסרונות של המשחק: ישנה איזושהי תחושה שהיוצרים לא הצליחו להחליט מה יהיה בדיוק האופי של המשחקיות במשחק לשחקן היחיד, דבר המקשה על השחקנים במהלך המשחק לשחקן היחיד.

המולטיפלייר לעומת זאת הוא מאוד ברור באופיו: יש שוטרים ויש פושעים ומשום מה במקום לברוח מהשוטרים, הגנבים יורים עליהם ואלו נאלצים להתגונן בחזרה. התוצאה היא שדה קטל וטבח משני הצדדים וכל זה בשביל מה? כספת? גניבת רכב פשוטה? יכול להיות שבארה"ב  הפושעים מתנהגים ככה, אני מקווה שלעולם לא נראה פושעים כל כך אלימים כלפי שוטרים.

 

 

ציונים:
גרפיקה: 9.
סאונד: 7
עלילה: 8
משחקיות: 7
משחק רשת:8

ציון סופי: 7.8

 

 

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker