מבזקים

יצאה גרסת דמו ראשונית להורדה של המשחק Unreal Tournament 3 Demo
להסברים נוספים ולהורדת המשחק Unreal Tournament 3 Demo

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק מורטל קומבט X Mortal Kombat הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Saturday, 25 April 2015

ביקורת למשחק מורטל קומבט X Mortal Kombat

הקדמה
גילוי נאות, המשחק מורטל קומבט הוא לא סתם עוד איזה משחק שיוצא למדפים משום מקום, לסדרת המשחקים שמור מקום של כבוד בויטרינת הגיימינג שלנו: זהו המשחק עליו גדלנו, קודם במשחקי הוידאו ומאוחר יותר גם בגרסת ה-PC, לא הייתה דמות שלא ניסינו לשחק בה, וחבר שלא שיחק איתנו מורטל קומבט לא היה חבר אמיתי. אתם מבינים, אני מכיר את המשחק מלפני עשרים שנה בערך, שהדמויות היו צילומים אמיתיים שמשולבים בעולם של גרפיקה ממוחשבת, עם אפקטים פרמיטיביים של דם, אש, חשמל, קרח, רעל פיצוצים ומה לא. אז כמובן שמספיק היה לי לשמוע את השם של המשחק "מורטל קומבט" כדי לרצות לשחק במשחק, אז מבחינתי אני נותן למשחק כמה נקודות בונוס ומכאן והלאה חובת ההוכחה היא על המשחק בלבד.

Image

על המשחק
המשחק מורטל קומבט הוא משחק היאבקות, המשחק משלב בחוכמה בין עלילה מרתקת המתרחשת כמשחק תפקידים, לבין קרבות זירה דו מימדית בהם מתקבלת למעשה ההכרעה הסופית בין הדמויות. למשחק יש גרסה לשחקן היחיד, גרסת מולטיפלייר וכן גרסה בה שני שחקנים באותו המכשיר יכולים להלחם זה כנגד זה. למורטל קומבט יש עלילה שמתחילה בשנת 1992, והיופי במשחק הוא שגם הסרטים שיצאו, גם הסדרות וכן על אף ש-Warner Bros קנו את הזיכיון למשחק, הפיתוח נשאר תמיד בידיים של NetherRealm Studios ומשמעות הדבר היא שקו העלילה נשמר לאורך מרבית הסדרה. לכן אני ממליץ לכל מי ששוקל או לרכוש את המשחק או רכש ועדיין לא התחיל לשחק - תקראו על המשחק טיפה, תבינו במה מדובר, תספגו מעט רקע וההנאה שלכם מהמשחק תוכפל. למשחק יש גרסה לשחקן היחיד, גרסה לשני שחקנים וגרסת רשת. כמו כן המשחק מאפשר לשחקנים להתנסות בכמה מסלולי לחימה שונים.

Image

 

גרפיקה
סדרת משחקי מורטל קומבט תמיד הצטיינה בתחום הגרפיקה ומסתבר כי תחום זה נשאר נקודת החוזק של המשחק. הגרפיקה של המשחק טובה לאורך כל המשחק ולא רק בקטעי המעבר אלא גם בזמן הקרבות עצמם. רמת המפרט של האובייקטים במשחק גבוהה מאוד והאפקטים כולם נראים מושקעים ביותר. על אף הרמה הגרפית הגבוהה שהמשחק מציג לא הורגשו לאגים ולא נראו סימנים לבאגים. בניגוד למשחקים הראשונים, במשחק מורטל קומבט X הגרפיקה היא גרפיקה ממוחשבת כולה, מגמה זו ממשיכה את הגרפיקה שראינו במורטל קומבט 9, ככל הנראה בשל מגבלות השימוש בגזירי צילום והבנה של המפתחים שניתן להגיע לתוצאה טובה יותר באמצעות גרפיקה ממוחשבת. כשמשווים את הגרפיקה של המשחק הנוכחי לזו של מורטל קומבט IX, רואים שיש שיפור משמעותי ביותר בתחום הגרפיקה שכולל מתיחת פנים רצינית לכל הדמויות. הקרבות במשחק מתרחשים בזירה דו מימדית, אחרי שכמעט התרגלנו לזירה התלת-מימדית המסובכת לתפיסה שהציגו לראשונה במורטל קומבט IV, זה נכון שהחזרה לקרבות דו-מימדיים קרתה כבר במורטל קומבט IX, אבל תמיד קיים החשש שינסו לחזור על אותה טעות פעמיים. יש גם ניסיון להציג חלק מהמשחק - את הקריפטה כמשחק FPS, ברמה הגרפית התוצאה המתקבלת היא לא רעה בכלל.

Image

 

אם תשאלו אותי אפשר להעביר את המשחק ישירות לשיעורי אנטומיה: במשחק יש מהלכים מיוחדים שנראים כמו פטאלטי תוך כדי משחק ומורידים כמות משמעותית של כ-40% מהחיים של היריב, במסגרת המהלכים המיוחדים הדמויות הופכות לשקופות למחצה, כאילו צולמו ברנטגן, והאפקט של הפגיעה על השלד והרקמות נראה במדויק על המסך. אפשרות זו קיימת כבר מהמשחק הקודם, אך האפקטים של המהלכים הללו עברו שדרוג משמעותי יחד עם כל הגרפיקה.  

Image

 

סאונד
הסאונד של המשחק מעולה, מצד אחד המשחק עבר מתיחת פנים מוחלטת לגבי כל מה שקשור לסאונד וכל האפקטים הומרו יחד עם הדמויות. אבל שימו לב, חדי האוזן שביניכם יצליחו לשמוע אפקטים שנשמרו עוד מהמשחק הראשון, שלא לדבר על הקול של הכרוז, שנשמע בדיוק כמו לפני עשרים שנה. השילוב של הסאונד החדש עם האפקטים הישנים יוצר מצבים טיפה מצחיקים, למשל לו קאנג קיבל קול בס גברי ביותר, הוא אפילו מתלונן עם הקול הזה כשהוא חוטף פיצוצים רציניים, או מקניט את היריבים תוך כדי קרב. אבל כשהוא עושה את המהלך-בעיטה המיוחד שלו, פתאום יוצא לו הוואקקאאקאקא, בקול סופרן צלול שמזכיר יותר את לו קאנג הישן מאשר את החדש.   

Image

 

על המשחק
המשחק מורטל קומבט X Mortal Kombat הוא משחק לחימה בזירה, העלילה של המשחק מתקשרת ישירות לזו של המשחק הרביעי שיצא בשנת 1997, שינוק המרושע נכלא בזמנו על ידי ריידן בתוך הקמע, ועכשיו אחרי עשרים שנה קואן-צ'י וכוחות הרשע שלו מתחילים להראות פעילות יתר. הפרט המעניין ביותר במשחק זה ללא ספק הנאמנות של היוצרים של המשחק לזמן האמיתי שחלף בעולם שלנו: ג'וני קייג', סוניה, ג'קס וחברים כולם הזדקנו בעשרים שנה, אז נכון הם עדיין בני 40-50 ומסוגלים להלחם באותה הרמה כמו שהיו בשנות העשרים לחייהם, אבל רואים על הדמויות שהן הזדקנו, ואם לזה לא מספיק אז יש גם את דור העתיד: קאסי קייג', בתם של ג'וני קייג' וסוניה בלייד, ג'קלין בריגס, בתו של ג'קס, טקשי טאקדה, בנו של קנשי, וקונג ג'ין, הבן של קונג לאו. הדור הבא מסתבר דומה מאוד להורים בתכונות, במראה החיצוני ואפילו בסגנון הלחימה.

Image

 

העלילה של המשחק מתנהלת כמו סיפור לינארי, בו אתם יכולים לשחק מגוף ראשון או מגוף שלישי, בכל קטע מעבר יש גם חלק אינטראקטיבי בו השחקן יצטרך לקחת חלק פעיל, תוך שימוש במקשים O, X, ריבוע, משולש. כישלון שלכם ללחוץ על המקש הנכון בזמן תשנה את מהלך הסצנה: כך למשל אם הדמות שלכם לא תספיק לבלום התקפת סכין, בהמשך הסצנה היא תדמם מהאיזור בו היא נדקרה ותתנהל בכבדות. כל סצנה מסתיימת בקרב, או כל קרב מתחיל בסצנה, זה כמעט לא משנה את מהלך הדו-קרב עצמו, אבל הדרישה מהשחקנים כל כך נמוכה, שקשה אפילו לדמיין שחקן שמפספס את הלחצן שהוא צריך ללחוץ. מי שעוקב אחרי סדרת המשחקים בוודאי זוכר שחלק נכבד מהגיבורים ובינהם לו קאנג, סאב זירו וסקורפיון הפכו להיות לשפוטים של המעלה באוב קואן צי, זה קודם כל אומר שאלו יהיו גם הדמויות בהן תילחמו במהלך המשחק. בזכות הנטייה של המשחק לקפוץ אחורה וקדימה בזמן, אתם תוכלו לשחק בפעם אחת כנגד הדמות המושחתת ובפעם השנייה בתפקיד הדמות לפני שהושחתה. ורק שיהיה ברור, את סאב זירו או סקורפיון לא משחיתים ככה בקלות: קודם הורגים אותם ואז משעבדים את הנשמה..

 

את עלילת המשחק לשחקן היחיד העשירו בדמוית חדשות ומקוריות, השחקנים מקבלים הצצה נדירה לקיום האכזרי והמיוחד של העולם החיצון, הבחירות של הדמויות במשחק הן קבועות ולא משתנות על פי בחירות השחקן וכאן אני יכול להבטיח לכם שאם אני הייתי צריך לקחת כמה בחירות, הייתי יודע בדיוק על מי אני יכול לסמוך ולמי להוריד את הראש בהזדמנות הראשונה שרק אפשר. אבל מה לעשות, העלילה היא עלילה ליניארית והשליטה לא בידיים של השחקנים.

אחד הדברים הראשונים שהייתי צריך לעשות כשהתחלתי בפעם הראשונה את המשחק היה לבחור לאיזה קבוצה אני רוצה להשתייך, כאשר לבחירה שלך כשחקן יש השפעה לא רק על המשחקיות שלך אלא השפעה עולמית על הקבוצה אליה אתה משתייך. להגיד את האמת, זה מאוד מאוד נחמד אבל למי שאוהב לפתח את משחק הרשת מעבר לקרבות זירה.

Image

 

רק כדי שלא תחשבו שאני לא יצור חברותי, אני רוצה לציין שבמהלך השבוע וחצי האחרונים כל מי שנכנס אלי לבית קיבל טעימה מהמשחק מורטל קומבט: האישה- שיחקה מורטל קומבט, החברים - שיחקו מורטל קומבט, השליח של הפיצה - רק הסתכל כי היה חייב ממש לרוץ למשלוח הבא, הדוור - הביא את שני הילדים שלו וביחד כולנו שיחקנו מורטל קומבט. אז מה ההבדל בין האנשים ששיחקתי איתם לאנשים ברשת? כמעט כל מי ששיחק איתי חוץ מהאישה - הפסיד לי בנוק אווט. ברשת לעומת זאת יש שחקנים בטוחים, עם פינג נמוך והמון ניסיון במשחק, שלא לדבר על קומבואים. כבר יצא לי לראות כמה מקלדות מתוכנתות שמעבירות קומבואים ופינישים בסיטונאות, אז כשאתה לא רואה את השלט של זה שמשחק נגדך, יותר קשה להאמין שהוא ניצח אותך בזכות ולא ברמאות.

עם כל התקדמות במשחק ועם כל קרב שתצליחו לנצח תקבלו סכום של מטבעות זהב, ואם יש מטבעות אז צריך להיות גם מקום שמבזבזים אותם נכון? אז במורטל קומבט אין חנות סטנדרטית אלא אתם קונים מצבות, גופות ותיבות אוצר בבית הקברות. בכלל אתם לא יודעים מה אתם קונים, אלא מוצגת לכם מצבה\גופה\תיבה עם מחיר ואתם יכולים לבחור אם לקנות או לא. הפרס יכול להיות כסף, פרט לגלריית אומנות, מהלך לאחת הדמויות או מיני דמות. בגדול כל השלב הזה הוא בונוס אחד גדול, וזה לא הכל: כדי לעבור ממצבה למצבה עליכם לטייל בקריפטה המצמררת, מידי פעם יקפצו עליכם זאבים או עכבישי ענק שיקפיצו לכם את האדרנלין. הגישה בקריפטה מוגבלת לאזורים מאוד מוגדרים וכדי לעבור מאזור לאזור יהיה עליכם לפתור חידות ולהשיג חפצים שיהיו מוחבאים, איך לא - בתוך הקברים. בית הקברות מבחינתנו הוא שלב בונוס שמלבד הרכישות לא קשור כל כך למשחק ובכל זאת, בגלל שכל כך כיף לרכוש ובגלל שההיצע כל כך גדול, השלב הזה מעודד את השחקנים להמשיך לשחק כדי לאסוף עוד ועוד כסף.

Image

 

אז אחרי שסיימתם את הקמפיין, מה כבר נשאר לעשות? ראשית אתם תמיד יכולים לשחק באחד על אחד, או נגד המחשב. אבל כשזה נמאס, אתם יכולים להיענות לאתגר המגדלים המסורתי. המגדל הסטנדרטי הראשון הוא קל יחסית עד שתגיעו לבוס הגדול, שם טמון הקושי האמיתי וטמונה גם הפתעה: בניגוד למה שהכרנו, המשחק לא מסתיים בהפסד, בנוסף הקרב כנגד הבוס הגדול בצורתו הסופית הוא קרב אחד ולא שני קרבות או הטוב משלושה כפי שהתרגלנו. המגדל הקשה ביותר לדעתי הוא זה שבו עליכם לנסות להשיג כמה שיותר ניצחונות ללא הפסד, זהו למעשה מגדל אינסופי וככל שתהיו יותר מוכשרים כך תחזיקו בו יותר זמן ממעמד.

סיכום
מורטל קומבט X הוא משחק לחימה בסגנון דו-קרב בזירה דו מימדית. המשחק מצליח ליצור את עצמו מחדש עם התייחסות נאמנה למקור הישן. הוא לא ממחזר את הגיבורים שהיו, אלא ממשיך להתקדם הלאה בדורות ומציג לנו את ג'וני קייג וחבריו בגיל ריאלי לחלוטין. העלילה של המשחק מרתקת ולא ארוכה במיוחד, אנחנו לא יכולנו להוריד את השלט עד שסיימנו את הקמפיין, וגם אחרי שסיימנו המשכנו להנות מטיולי שופינג בבתי הקברות, ממשחקים נגד שחקנים אחרים ומטיפוס במעלה המגדלים האגדיים. המשחק מקבל ערך מוסף בזכות השיוך של השחקנים לקבוצה מסוימת וכן בשל האפשרות להתחרות כנגד שחקנים במולטיפלייר.

האם המשחק שווה את הכסף
שווה ביותר! מורטל קומבט הוא לא רק משחק ששווה את הכסף, הוא גם משחק שלא משאילים ולא מעבירים הלאה, פשוט שומרים למקרה שאח, חבר או כל אדם אחר שיודע להפסיד בכבוד, יבוא לבקר אצלכם..

ציונים
גרפיקה: 10
סאונד: 9
משחקיות: 10
עלילה: 10
משחק רשת: 10

ציון סופי: 9.8

עידכון אחרון ( Saturday, 25 April 2015 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker