מבזקים

מהיום יהיה הרבה יותר קל לקנות את המשחקים Conflict  Global  Storm (PS2),

HARRY  POTTER & THE GOBLET OF FIRE(PC),

Ghost  Recon  Advanced  Warfighter (PS2)

ואת FIFA 2006 (PC).

הסיבה הפשוטה לכך היא שהד- ארצי הודיעו על מבצע לפיו שני המשחקים הראשונים יעלו משחקים 99 ש"ח כל אחד ואילו שני המשחקים הנותרים יהיו במבצע של 1+1.

כאלה מבצעים אנחנו אוהבים !!

*המחירים שפורסמו תקפים רק לחנויות שעובדות עם הד-ארצי.

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Bloodborne גרסת PS4 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Saturday, 11 April 2015

ביקורת למשחק Bloodborne גרסת PS4
לאחר ששחקתי כל כך הרבה שעות ב BloodBorne  אני יכול להגיד שלא ראיתי את כל מה שלמשחק יש להציע, ולא נראה לי שאי פעם אוכל להגיד שכן ראיתי, המשחק הזה הוא מכרה של זהב עם אינספור דברים לעשות וסיפור שפשוט חייבים להתנסות בו, BloodBorne  הוא גם אחד המשחקים הכי קשים שיצאו בדורות האחרונים של הקונסולות, הוא יפיפה, העיצוב של השלבים במשחק הוא אחד היפים ביותר שראיתי אי פעם במשחק. זה בדיוק מה שמשחקים צריכים בשנת 2015 ואני ממש מכור למשחק הזה בלי להגזים, אבל כמובן כמו בכל משחק, גם למשחק Bloodborne יש את החסרונות שלו, חלק מהם לצערי הם די גדולים ואני מקווה שיצאו כמה פאטצ'ים כמה שיותר מהר כי למשחק הזה יש סיכוי להיות בין המתמודדים של המשחק הכי טוב של שנת 2015 ולחשוב על זה שהמשחק יצא רק במרץ.

בואו נתחיל מדרגות הקושי של המשחק: הרבה שחקנים של המשחק לא יסיימו אותו, לא בגלל שהם לא מנסים אלה בגלל שדרגת הקושי במשחק היא פשוט גבוה מאוד, רמת הקושי הזאת היא מינוס ענק למשחק להרבה גיימרים ואפילו בשביל ותיק כמוני ששיחק במשחקים של FromSoftware  משנת 2009, היו בוסים שלקחו לי לפחות 10-20 ניסיונות לנצח אותם אבל ההרגשה הנהדרת הזאת ברגע שאתם מנצח את הבוס לא משתווה לשום הרגשה אחרת שהרגשתי אי פעם בגיימינג.

Image

Bloodborne  הוא משחק של FromSoftware  , היוצרים של Demon's Souls, Dark souls  ו- Dark Souls 2, מבחינת משחקיות המשחק פחות או יותר משוחק כמו משחקי ה SOULS רק עם שינויים קטנים פה ושם שלפי דעתי משפרים את המשחק בכמה רמות, אבל מצד שני אני לפעמים שאלתי את עצמי האם FromSoftware  למדה מהטעויות שלהם בעבר.

כל מה שפעם היה נקרא "SOUL" (נשמה) במשחקי Souls עכשיו נקרא "Blood"  (דם), BLOOD הוא הנקודות ניסיון שלכם (EXP) הוא הכסף שלכם, איתו אתם גם משדרגים את הנשקים שלכם.

 

BloodBorne  הוא משחק Action RPG  שהשחקנים בהתחלה בונים את צייד המפלצות שלהם, ועוברים בעיקר בערים ענקיות, מבצרים, יערות וארמונות רדופים וכל דבר דומה. במטרה להרוג כל דבר שיכול לפגוע, לדקור, לנשום, לנשוך או לירוק עליך למוות, והקרבות בדרך כלל באים פתאום ונגמרים מהר בדיוק כמו שהם התחילו, כל קרב הוא סיטואציה של חיים ומוות, כל קרב שאתם מנצחים בו אתם מקבלים כמות מסוימת של נקודות ניסיון, אבל גם אתם מתים אתם מקבלים ידע על איך שהאויב מתנהג, על סוגי ההתקפות שלו ומה הטקטיקה הכי טובה נגדו, משהו שיכול למנוע תסכול עתידי של למות מאותו אויב שוב ושוב (קרה לי, לא נעים) ב BloodBorne  זה לא תחייה ותלמד, זה תמות ותלמד.

Image

 

חלק גדול של המשחק משוחק במפה ענקית שמחוברת באמצעות דרכים ישירות, עקיפות וקיצורי דרך, כל מרחק מה מוצאים מנורה, וכאשר מדליקים אותה היא פועלת כנקודת שמירה וגם כנקודת חזרה שיכולה להחזיר אתכם לאזור המרכזי של המשחק שיש בו חנויות, מקום לשדרוג נשקים, פורטלים לחלקים אחרים של העולם (הכוונה היא למנורות האחרות שהדלקתם). זה ללא ספק העולם הכי טוב שראיתי איי פעם במשחקים, פשוט כמות הזמן שלקח ורמת היצירתיות שהיה צריך בשביל לבנות את המפה של המשחק הזה פשוט מדהימה אותי ובנוסף לזה הארכיטקטורה של המשחק היא לא פחות מדהימה ומראה עד כמה עבודה האומנים היוצרים של המשחק השקיעו בללמוד על אותה תקופה בשביל לגרום לזה להראות מדהים ומציאותי, כאילו הרגע נכנסתם לאנגליה בתקופת המלכה ויקטוריה.

Image

 

הרבה תשומת לב הלכה לאטמוספרה של המשחק, ההרגשה הזאת של אימה, הרצון לברוח, הפרטים הקטנים ושנאת זרים בשביל לקדם את המשחק, לשחק ב BloodBorne  ללא ספר מרגיש כמו ללכת למסע ארכיאולוגי בנוסף לכיף שבלהרוג מפלצות ושדים, זה פשוט יפיפה.

בעיה קטנה לפי דעתי היא שבגלל שיש מעט סוגים של נשקים וחליפות זה גורם למשחק לאבד את הייחודיות, זכור לי שאנשים במשחקים הקודמים היו מערבבים מלא סוגים של חליפות עם נשקים שונים, כאן זה לא קיים ולכן יצא לי לפגוש הרבה אנשים שנראים כמוני עם אותו הנשק כמו שלי, קצת מעצבן שאני מרגיש כמו מעתיקן או מועתק.

מבחינה גרפית המשחק נראה מדהים, כל דבר מפוצץ בפרטים קטנים וזה המשחק שנראה הכי טוב בפליישטיישן 4 לפי דעתי, אבל לאיכות הגרפית הגבוהה יש מחיר ובקטעים מסויימים היו נפילות פריימים, אני באמת מרגיש שהמנוע הגראפי דוחף את הפלייסטיישן לשיאו וזה גורם לבעיות שצריך לתקן.

 

הסיפור של המשחק הוא די מורכב ולא הצלחתי להבין אותו לחלוטין ויש לכך סיבה טובה:  לכל מי ששחק במשחקים של FROMSOFTWARE יבין שהסיפור לא מסופר סתם אלה בזכות דיאלוגים עם NPC ותיאורים של כל מיני דברים שמוצאים במשחק כמו נשקים ובגדים, הסיפור הוא שאתם נמצאים בסיוט שבו אתם בדמות צייד, וכדי לצאת מהסיוט עליכם לצוד את המפלצות של הסיוט. אני עדיין מחכה לסירטונים שיסבירו את הסיפור, אני ממליץ מאוד על הערוצים ביוטיוב שלVaatiVidiya  ושלdavecontrollive  למטרה זו.

Image

 

מערכת הקרבות במשחק עברה כמה שינויים קטנים שאני יחסית די אוהב, הנשק בצד ימין הוא הנשק הראשי שלכם, לעומת המשחקים הקודמים שהיו סוגים שונים של נשקים מאותו ה-CLASS פה יש נשק אחד מכל סוג, במשחקים כמו DARK SOULS היו משהו כמו 30-40 נשקים בזמן ש ב BLOODBORNE יש בין 5-10 אבל זה לא אומר שהנשקים לא כיפים, יש לכם את התקפות הסטנדרטיות של מכה קלה וכבדה, אפשר להטעין את הנשק שלכם, זה דבר שאומנם לוקח שנייה יקרה ביותר יותר אבל עושה יותר נזק, וברגע שאתם לוחצים L1 הנשק שלכם משתנה, למשל נשק כמו הגרזן הרגיל שלכם יכול להפוך לגרזן ארוך וחזק, משהו שעושה יותר נזק, יש נשקים אפילו שמשתנים לחלוטין כמו חרב שאתם משתמשים בה ויש לכם פטיש על הגב וברגע שאתם לוחצים L1 החרב מוכנסת לפטיש ויש לכם פטיש ענקי בתור נשק, זה אומר שיש לכם נשק חדש לחלוטין עם תנועות חדשות וטובות לסיטואציות מסוימות, בצד שמאל שלכם יש לכם נשק חם, הנשק החם לא נועד לעשות נזק אלה להדוף התקפות של אויבים וברגע שאויב תוקף אתכם ואתם יורים בדיוק בזמן הנכון, היריב נכנס למצב שאתם יכול לעשות מכה קריטית, שיכולה להוריד מלא נקודות חיים מהאויב.

 

יש מצבים שבהם הנשק שלכם בצורה השנייה שלו הוא גדול ותופס את שתי הידיים אז אי אפשר להשתמש בנשק החם, כשאתם לא ממוקדים באויב ומתחמקים ההתחמקות שלכם היא קפיצה לצד, כשאתם ממוקדים באויב זה יותר התחמקות בצורה מהירה של גיבור-העל "פלאש" שגורם לכם להיות בלתי פגיעים לחצי שנייה, זה גורם למערכת הקרבות להיות יותר מהירה ויותר מתמקדת בלהיות תקיף ולא הגנתי, משהו שהוא שינוי מרענן אחרי שכל כך הרבה משחקים שיחקנו עם מגן במקום נשק.

אפילו שאני מכור למשחק אני לא הולך להלל את המשחק עד כדי כך: למשחק היו בעיות רציניות בימים הראשונים של יציאתו, קודם כל הזמן שצריך לחכות כשאתם עובר מהמקום הראשי או משתגרים למקום הראשי או כשאתם מתים הוא פשוט מגוחך, בממוצע אני ספרתי משהו כמו 35-40 שניות כל פעם אחרי שמתתי, העובדה שהמשחק קשה מאוד אומר שתראו את המסך שרשום עליו "BloodBorne" הרבה.

Image

 

אבל זאת לא הבעיה הכי גדולה שלי, הבעיה הכי גדולה היא שכל דבר שקשור ל CO-OP  של המשחק הוא לפי דעתי שבור לחלוטין וחייב תיקונים ופאטצ'ים כמה שיותר מהר. בשביל לשחק עם אנשים נוספים שחקנים צריכים שני דברים: פעמון גדול בשביל שה HOST יצלצל בו בשביל לקרוא לאחרים לעזרה, ופעמון קטן שהשחקן מצלצל בו בשביל לעזור לאחרים, בשביל לצלצל בפעמון אתם צריך להשתמש בכסף שמכונה "Insight" שלא קל להשיג אותו כמו שמשיגים "BLOOD" רגיל, משיגים אותו בכך שפוגשים ומביסים בוסים בעולם שלכם או בעולם אחר (בכוונה כשאתם עוזר למישהו אחר), אם שני שחקנים מצלצלים בפעמון ושניהם באותו האזור ויש בניהם הפרש של 10 רמות אז המשחק יעשה שהם יהיו ביחד וישחקו ביחד, קצת מסובך אבל הגיוני. עד כאן החלק הפשוט.

ועכשיו לפעמונים: את הפעמון הגדול משיגים תוך כדי משחק כשמשחקים במשחק בצורה רגילה, אבל את הפעמון הקטן קונים ממוכר שנמצא במקום סודי וגם הרכישה עצמה נעשית באמצעות "INSIGHT", השאלה הנשאלת היא: למה?! זה כל כך מעצבן ומציק, איך היוצרים של המשחק שמו משהו שהוא חלק מהמשחק ומשהו שכל שחקו ישתמש בו במקום כזה, אין שום דבר במשחק שאומר לך: "בשביל לשחק עם אחרים לכם למוכר הזה ותקנה את הפעמון הקטן בשביל לשחק עם אחרים" , הייתי מבין אם הפעמונים היו נמכרים בחנות הרגילה בדם ושחקנים שירצו יוכלו לקנות אותם. הרי שחקנים היו קונים אותם מתוך סקרנות וקוראים מה שהם עושים בשביל לדעת, זה עדיין היה קצת מעצבן אבל לא עד כדי כך, אבל עם מה שזה עכשיו הייתי צריך להשתמש בגוגל בשביל להבין איך לשחק ברשת עם אנשים אחרים, אם צריך להשתמש בגוגל בשביל להבין משהו שהוא חלק בסיסי במשחק אז היוצרים עשו משהו לא נכון בעליל, וזה בה ממישהו ששחק במשחקים של החברה משנת 2009. מה שטוב בזה שזה מאוד מאחד את המעריצים של המשחק, הם מדברים על הכל באינטרנט וככה אפשר לעזור אחד לשני ובכללי לראות דברים שמעניינים אותך כמו איפה נמצא נשק מסוים שאתם מחפשים או הסיפור של המשחק שהוא פשוט מסקרן ברמות שאני לא יודע לתאר.

Image

 

בעיה נוספת ב CO-OP זה השרתים, הם פשוט נוראיים ולא עובדים כמו שהם צריכים לעבוד (לפחות ביציאה של המשחק) אני וחבר בדקנו כמה זמן יקח לנו להיכנס לעולם אחד של השני ואני הצלחתי להיכנס 15% מהניסיונות אבל חיכיתי משהו כמו 10 דקות והוא אולי הצליח פעם או פעמיים, בנוסף יש את זה שאתם יכול לשחק עם זרים ולעזור להם, ברוב המקרים הצלחתי להיכנס אליהם בלי בעיה אבל כשהם היו צריכים לבוא לעולם שלי, זאת הייתה בעיה, אני חיכיתי וחיכיתי לפני הדלת של הבוס שאנשים יבואו לעולם שלי לעזור לי וחיכיתי 20 דקות עד שמישהו יבוא לעולם שלי לעזור לי, זה היה מקום די עמוס באנשים, הצלחתי לעזור להרבה אנשים באותו הבוס באותו היום והייתי נכנס בדיוק בשנייה, אז אפשר להבין שלא מדובר בכמות קטנה של אנשים אלה בעיה בשרתים, שנית כשאתם מצלצל בפעמון זה מבזבז נקודת INSIGHT אחת, משהו שיכול לעצבן כשאתם לא מצליח למצוא מישהו לשחק איתו ברשת, והיו מצבים שהמשחק שלי התחיל מחדש בגלל בעיה בחיבור ואיבדתי את הנקודות היקרות של ה INSIGHT, אותה בעיה הייתה ב DARK SOULS עד שגם לו עשו פאטצים. אני באמת מקווה שזו בעיה שתיפתר בקרוב בפאטצ'ים ולא מדובר בבעיית רשת תמידית בגלל ה-upload הנמוך יחסית שיש בישראל.

 

עם כל הבעיות האלה בצד אני חושב ש BLOODBORNE זה משהו מיוחד, אני אוהב אותו למרות כל הבאגים המוזרים שלו שעוד דורשים תיקון, הוא גדול, יפיפה ונבנה בצורה גאונית, אני מאוד אוהב את השיפור במערכת הקרבות שהפכה למהירה יותר, אני מאוהב באתגר של המשחק ולפעמים הייתי פשוט לוקח את האגרופים שלי ומעיף אותם למעלה כי כשהתגברתי על האתגרים האלה הרגשתי כמו אל. לפי דעתי זה המשחק הראשון שפשוט חייבים לקנות לפלייסטיישן 4, ואם שאלתם את עצמכם אם שווה לקנות פלייסטיישן 4? נראה לי שבזכות המשחק הזה התשובה היא כן, הוא מצדיק את הכסף שלכם ואת ההשקעה, המשחק מזכיר לי את הימים ששחקתי בפעם הראשונה בפלייסטיישן 1 את Castlevania: Symphony of the Night וזה משהו נדיר במיוחד.

ציון סופי שלי: 10/10 

 

ביקורת מאת David Kurayev

 

עידכון אחרון ( Sunday, 12 April 2015 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker