מבזקים
AMD הודיעה היום על השקת המעבד פנום 2 X6 ועל הציפסט AMD 890FX, זהו למעשה מהלך הסיום להוצאת כרטיסי המסך מסדרת HD5000 שאמור לשנות את עולם הגיימינג ולהצעיד אותו דור שלם קדימה בתחום הגרפיקה והתצוגה מרובת המסכים. השילוב בין המעבד החדש לבין כרטיסי המסך עתידים לתת ביצועים ברמה שלא היכרנו עד כה, בנוסף בזמן מנוחה, יחידת העיבוד של הכרטיס מסך תוכל לעבוד בתיאום מושלם עם המעבד ולשמש כמעבד נוסף, לא גרפי בהכרח.
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת לגרסת התנסות Final Fantasy XV הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 05 April 2015

ביקורת לגרסת התנסות Final Fantasy XV

סדרת Final Fantazy  היא בין הסדרות הותיקות ביותר בעולם הגיימינג, הסדרה קיימת כבר מתקופת ה SNES (Super Nintendo Entertainment System) בשנות ה 90 ועוד חיה וקיימת עד היום בדור השמיני של הקונסולות.

בשנים האחרונות יצאו הרבה משחקי Final Fantasy (FF), אבל רובם נחשבו לכישלון ולמשחקים לא מוצלחים במיוחד ואפשר היה לומר שהסדרה התחילה לאבד את הדבר המיוחד הזה שאהבנו כל כך בשנות ה 90 ובתחילת שנות ה-2000.
לאחר שחרשתי שעות על גבי שעות על הדמו של המשחק ה-15 בסדרה, אני אנסה לענות על השאלות: מה המשחק הזה עושה שונה מקודמיו והאם הוא מציל את הסדרה או מוסיף צעד נוסף לכיוון הקבורה הסופית שלו?

Image

 

 

הסיפור בדמו של המשחק Final Fantasy XV הוא ישיר מאוד אבל גם מהנה ומעניין: הדמויות שלכם במשחק הן בטיול או יותר נכון מנסות לברוח מהעיר הגדולה, לצערם הם מסתבכים והרכב שלהם מתקלקל, אך אל דאגה רצה הגורל והמכונית שלהם נהרסה ליד מוסך מקומי. אומנם אין להם מספיק כסף בשביל לתקן את המכונית, אך באורח פלא יש פרס בשווי 25 אלף דולר למי שיצוד שור מפלצתי שמאיים על הערים באזור. מאחר שאתם ממש צריכים את המכונית שלכם מתוקנת והמוסכניק צריך את הכסף שלכם, המוצא היחיד הוא שתלכו ותצודו את השור הענק הזה.

אם לדבר על הגרפיקה, העולם של המשחק שאתם צד בו את השור הוא פשוט יפיפה, לטובת המשחק נאמר שההתמצאות במשימות והמימוש שלהן הפכו לממש פשוטות,  למעשה התחום הזה הפך להיות לכל כך פשוט שזה כבר מצחיק, במפה אתם יכולים למצוא את היעדים שבהם אתם צריכים לבקר ובינהם גם את המשימה הבאה. אתם יכולים ללכת למחנה שלכם ושם כל חברי הקבוצה שלכם ואתם נחים ומחזירים את נקודות החיים שלכם,  אם אתם נחים בעיר אתם יכולים גם להחזיר לעצמכם את הציוד שהשתמשתם בו.

אני באופן אישי ממש אהבתי את העולם ששחקתי בו, היו בו מלא דברים שאפשר לגלות בו, יש זימון סודי שאפשר לזמן אפילו יש ציסוקובוס ענקיים (סוג של ציפור ענקית), שבהמשך המשחק אפשר גם לרכב עליהם וזה לדעתי נראה מדהים, העיצוב של המשחק עושה עבודה נפלאה של להפוך את העולם של FF לחי אפילו בדור החדש של הקונסולות, אחרי ששחקתי מלא שעות במשחק הזה אני חייב לומר שאני ממש מתרגש לקראת היציאה של המשחק המלא.

Image

בואו נתמקד בחלק העיקרי של המשחק: מערכת הקרבות של המשחק, בהתחלה כשהראו את מערכת הקרבות של המשחק ב E3 זה נראה היה דומה מאוד ל  Kindom hearts ועכשיו אחרי ששחקתי אפשר לומר שהמערכת הקרבות היא ייחודית ולא בנוייה על העתקה מ-Kingdom hearts. שיפור מעניין ראשון הוא שלהחזיק את הריבוע בשלט יגרום לביצוע ההתקפה הרגילה שלכם ללא הגבלה, בלי הצורך ללחוץ כל הזמן על הכפתור, כך שהדמות שלכם תוקפת את כל מי שממולכם או לידכם. לחיצה על X תגרום לכם לשגר את עצמכם למקום שתבחרו, אם אתם נמצאים במרחק מסוים מהאויב ומכוונים עליו, אתם יכולים לשגר את עצמכם ליריב. אתם גם יכולים לשגר את עצמכם למקומות רחוקים יותר ובדרך זו מתאפשר לכם להתחמק ממכות של אויבים או פשוט לחסוך זמן.
לחיצה על המשולש תבצע התקפה מיוחדת, ההתקפה המיוחדת תלויה בנשק ששמתם בסלוט המיוחד (SPEICAL SLOT), זאת מאחר והדמות שאותה אתם משחקים נושאת כמה נשקים בו זמנית ולכל נשק יש מטרה משלו:

נשק אחד משמש בתור התקפת פתיחה/ ההתקפה הראשונה, הנשק השני ישמש בשביל ההתקפות האחרות כמו הלחיצה על הריבוע והנשק השלישי משמש להתקפה המיוחדת.

Image

 

להפתעתי, כל היכולות המיוחדות בדמו של המשחק Final Fantasy XV משמשות לדברים שונים: סוג אחד של התקפות עושות הרבה נזק בזמן שאחרות שואבות נקודות חיים מהאויב ומעבירות אותן אליכם, מה שאהבתי במגוון היכולות הללו, הוא שלכל יכולת יש שימוש וזמן ספציפי לשימוש ולא נוצר מצב אבסורדי שבו יכולת אחת היא חזקה יותר מכל היכולות האחרות ואז השחקנים מעדיפים להשתמש רק ביכולת החזקה ביותר.

אחד הטיפים החשובים שאני יכול לתת לכם במשחק הוא שהתחמקות, שימוש ביכולות מיוחדות וגם השיגור ממקום למקום משתמשים באותו מד כח קסם, אז צריך לשים עין על המד כדי שלא יגמר ברגעים קריטיים.

כשלוחצים הרבה זמן על L1 אפשר להתחמק או לעצור התקפות ואם אתם ממש טובים אתם יכולים בתזמון הנכון ללחוץ הרבה פעמים על הריבוע ולתת התקפה בחזרה שעושה יותר נזק מהתקפה רגילה. אם תשגרו את עצמכם או תתחמקו מהתקפות הרבה פעמים בסופו של דבר יגמר לכם המד קסם ותכנסו למצב של "states mode" שבו במשך זמן קצר אתם לא תוכלו לתקוף בחזרה, מה שהופך אתכם ללא שימושיים בקרב אבל אתם תוכלו עדיין להתחמק ולזוז.

כל הפעולות במשחק קורות בזמן אמת והדבר היחיד שעוצר את הקרבות הוא שמפסיקים אותו לרגע בשביל לקחת שיקוי או להחליף נשק.

Image

 

כאשר נקודות החיים שלכם יורדות ל 0 אתם לא נופלים כחללים שדודים, אלא נמצאים במצב שבו אתם מחכים שאחד מחברי הקבוצה שלך יחיו אתכם: אתם ממשיכים ללכת אבל מאבדים את היכולת לתקוף והולכים בקצב איטי של צב, כאילו אתם ממש עייפים וגמורים (למעשה זה בדיוק המצב שלכם). כל מכה שאתם תקבלו בזמן שתהיו במצב הזה תוריד לכם מקסימום נקודות חיים וגם תפגע בכמות נקודות החיים המקסימלית שלכם, המצב הקטטוני הזה במשחק הופך את המשחקיות למאתגרת מאוד, זה מתמרץ אתכם להחיות את חברי  הקבוצה שלכם, והופך את כל האקט של ההחייאה להרבה יותר חשוב כשחקני קבוצה, בעיקר כשמדברים על מקומות צרים כמו במערה, שבהם יכסחו לשחקנים קטטוניים את הצורה ויחסלו להם את השחקן. במצב ובו כל גם נקודות החיים וגם המקסימום יורדים ל-0 השחקן שלכם ימות לתמיד או במילים אחרות - GAME OVER, אבל במשחק קבוצתי, אם זה קורה לאחד מחברי הקבוצה שלך אז אם הם ימותו, הם גם יחזרו בסוף הקרב.

Image

 

מאז יציאת הדמו בדקתי אתרי פורומים שונים וראיתי הרבה מעריצים כותבים שזאת מערכת הקרבות הכי נוראית בסדרת FF אי פעם, אומרים שהמשחק Final Fantasy XV לוקח את האלמנטים הכי נוראים מ-FFXIII ומערבב אותם עם משחקי FF קודמים, אני אישית חושב שמדובר על שינוי משמעותי, נחמד ומהנה ואני מכבד את היוצרים שהם ככה משנים את הפורמולה כל כך ולקחו כזה סיכון עם תחום כמו משחקיות.

הבעיה העיקרית שלי עם המשחק זה שהאויבים פשוט באים בכמויות ענקיות כשאתם נמצא בקרב, למשל: פעם אחת הלכתי ביער בשביל להרוג מפלצות רגילות בשביל להבין את המשחק, ופתאום באה חללית עם רובוטים חיזריים, אהבתי את המראה שלהם ומבחינה משחקית גם ממש אהבתי את התוספת שלהם לקרב, אבל איכשהו בלי ששמתי לב הקרב התארך ולקח כל כך הרבה זמן עד שמשום מקום באו עוד חלליות עם חייזרים. בסוף הקרב  לא שרק לא הספקתי לסיים עם היחידה הראשונה אלה גם הייתי צריך לעשות הכל בשביל לברוח לפני שאמות. לי זה נראה כאילו לאויבים יש מגנט שברגע שאתם בקרב עם מפלצת אחת, כל המפלצות ממרחק 100 מטר באות בשביך להרוג אותך.

Image

 

לסיכום
המשחק FFXV הוא משחק בסגנון משחק תפקידים, הרושם שלי הוא שהמשחק FFXV עושה את הצעדים הנכונים בכדי להוציא את סדרת משחקי FF מהבוץ שהיא נכנסה אליו בשנים האחרונות. אני באופן אישי נהניתי מאוד מהעולם הוירטואלי של המשחק, יש פה ושם בעיות במשחק וכמה דברים שעצבנו אותי אבל הם לא עד כדי כך משמעותיים ולא פגעו בחווית המשחק. לפיכך, לתשובה לשאלה ששאלתי בתחילת הביקורת האם הוא שווה לקנייה, התשובה היא תלוי, אם אתם אוהבים משחקי RPG עולם פתוח או מעריצים של סדרת FF אתם פשוט תתאהבו במשחק הזה, אבל אם בחיים לא שחקתם בסדרה לא נראה לי שדווקא המשחק הזה יכניס אתכם חזק לסדרה או יגרום לכם להתאהב בה. אני מאמין שאם היוצרים ימשיכו ככה במשחקים הבאים שלהם הסדרה תחזור להיות האגדה שכולם היו מאוהבים בה בשנות ה 90.

 

ציון סופי שלי למשחק: 8


 ביקורת מאת David Kurayev

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker