מבזקים

יצאה ביקורת חדשה על המשחק PREY. חובה לקרא!! 
לקריאת הביקורת

 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק- Oddworld: New 'N' Tasty הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 15 March 2015

ביקורת למשחק- Oddworld: New 'N' Tasty

 הקדמה
לפני שאני מספר לכם על המשחק בהרחבה, אני רוצה לספר לכם על החוויה שלי בקצרה. אלא אם כן אתם MLG ואתם יכולים לגמור את דארק סולס בלי להשתמש בידיים, המשחק הזה לא בשבילכם. טוב, אולי אני טיפה מגזים אבל רמת הקושי ואי הוודאות של המשחק הזה פשוט משגעת אותי! זה לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת שאני אתקע באותו איזור במשחק בלי לדעת מה אני אמור לעשות למשך זמן נוראי של כשעה. שעה נלקחה מהחיים האומללים שלי בזמן שיכולתי לשחק משחקים קשים ויותר מהנים כמו הוטליין מיאמי לדוגמה. המשחק הזה הוא סיוט מתמשך עבור מי שיבחר לסיים אותו, ובהמשך הביקורת אני אספר לכם למה.

 Image

על המשחק
המשחק הוא רימייק (גרסה מחודשת) של המשחק Oddworld: Abe's Oddysee שיצא בשנת 1997 לפלייסטיישן המקורי ולאחר מכן למחשב. המשחק קיבל ביקורות מאוד חיוביות ולפי דעתי, כאדם שדי מתנגד לרימייקים הרבים שיוצאים לאחרונה, ראיתי את הרימייק הזה כרימייק שמגיע לו להתקיים. המשחק הוא משחק פלטפורמה בגוף שלישי, בו אתם יכולים לנוע על הרגליים או על יצורים בשם "אלום" שמגבירים את המהירות. במשחק יש רק מצב משחק אחד אבל אתם יכולים לעשות מצב קו-אופ בסגנון סופר מריו המקורי.


 

 Image

 

גרפיקה
Oddworld New 'N' Tasty  נראה ממש טוב. הגרפיקה נראית כמו של משחק AAA  כמעט בכל צורה. המודלים מפורטים, האזורים יפהפיים ועוזרים משמעותית ליצירת האטמוספרה האפלה של המשחק. התאורה במשחק מצוינת, הכל נראה חלק וזה נראה כאילו כל חלק במשחק נבנה בעבודת יד קפדנית במיוחד. עכשיו, כמובן שחייבים לדבר על ההבדלים הגרפיים בין המשחק המקורי לחידושו. המשחק המחודש נראה פי כמה וכמה יותר טוב, ללא שום ספק. המשחק המקורי נראה, לפי דעתי, כמו חתיכות נייר בצורות שונות שמודבקות כדי ליצור אשליה של משחק, בזמן שבחידוש הכל נראה צבעוני, יפה ובאמת תלת מימדי. המעברים בין השלבים חלקים ויש חלק אחד שהוא ממש טוב, במשחק המקורי, המסך לא היה זז יחד עם השחקן, בגלל מגבלות גרפיות ככל הנראה, וזה היה גורם לבזבוז זמן אצל השחקן ולמסך טעינה כל עשר שניות. בגרסה המחודשת לעומת זאת, השחקן יכול לעבור שלב אחרי שלב בלי לעבור מסך טעינה אחד וגם אם תהיה טעינה בזמן המעבר, זה יהיה למשך זמן פעוט ואז תוכלו להמשיך במשחק כאילו כלום לא קרה. בנוסף לכך, המשחק רץ במהירות חלקה במיוחד של כשישים פריימים לשנייה (FPS), וזה רק משפר את החוויה של המשחק, ללא שמץ של ספק. לסיכום של הגרפיקה, היא נראית ממש ממש טוב וניתן לראות שהחבר'ה שפיתחו את המשחק עשו עבודה טובה ובאמת בנו את המשחק בצורה הכי טובה שיכלו ועוד עם המנוע הגרפי Unity, שאני אישית לא מכיר אותו כמנוע איכותי במיוחד.

 

 

 Image

תמונה מן המשחק המקורי לצורך השוואה גרפית

 

סאונד:

בגרסה המחודשת של המשחק נעשה שינוי קל בקול של אייב, הפרוטגוניסט שלנו. הקול שלו נשמע טיפה יותר גבוה משום מה, אבל ככה הוא נשמע יותר נמרץ ושמח, זאת רק דעתי.

 

 Image

 הפסקול של המשחק לא כל כך קיים, אולי חוץ מכמה מנגינות לא זכורות במיוחד שאתם שומעים כאשר אתם נלחמים נגד אויבים, אתם לא תשמעו הרבה שירים, אולי בגלל הריכוז של המשחק במערכת ההתגנבות וכנראה שהם ניסו לעשות פה שיפור לאטמוספרה, למרות שלפי דעתי, השלב הראשון ששילב בתוכו שיר, למרות שזה היה לופ של עשר שניות שחזר על עצמו כל הזמן, הוסיף הרבה יותר לאטמוספרה מאשר כל השלבים השקטים. חוץ מהפסקול שכמעט לא קיים, ישנו גם הסאונד של האויבים ושל אייב עצמו. המדבב של אייב עשה עבודה מצויינת, הדמות מדובבת טוב ולא רק אייב, אלא כל הדמויות במשחק מדובבות בצורה טובה, יחסית למשחק שלא כולל בתוכו הרבה דיבוב. עיצוב הסאונד, שאומר סאונד כמו יריות, צעדים, וקולות אחרים כמו פלוצים, נשמעים סביר מינוס. למה? אולי בגלל שהם לא כל כך מרכזיים במשחק, אך עדיין, אני הרגשתי זלזול בחלקים אלו. לסיכום, הפסקול במשחק הוא לא משהו שתזכרו גם אחרי יום שלא תשחקו בו, והאפקטים השונים לדברים במשחק לא נשמעים כל כך טוב.

 

 

 Image

המשחק והשליטה במשחק
אני פשוט חייב להתחיל עם השליטה במשחק. השליטה במשחק היא נוראית בכל צורה שהיא, כל לחיצה קטנה על מקשי התנועה גורמת לאייב לזוז כמו מטורף למרות שלא בהכרח רצית שהוא יזוז, אתה צריך ללחוץ על כפתור הקפיצה שנייה לפני שאתה רוצה לקפוץ (תוך כדי תנועה) אם אתה רוצה שאייב יקפוץ בצורה הנכונה, וגם זה לא כל כך בטוח... כשאתה רוצה לכוון את הנשק שלך, בין אם זה רימון יד, אבן או כל דבר אחר, הכוונת מאוד מסורבלת ולוקח הרבה זמן לכוון. בנוסף לכך, אייב פשוט מרגיש מאוד מסורבל לשליטה, הוא מרגיש כאילו אתם משחקים במשחק Lester the Unlikely לסופר נינטנדו, בו הדמות נשלטת בצורה גרועה גם כן. אך עם כל התלונות שלי, אני דווקא חושב שכן הייתה מטרה לשליטה המסורבלת. אייב הוא גיבור, אך הוא לא כל כך מרוצה מכך שבחרו דווקא אותו להיות גיבור, הוא פשוט רוצה לברוח מהמפעל לפני שיהפכו אותו לחטיף טעים. אבל עדיין, זאת לא סיבה להפוך את השליטה לכל כך נוראית, השנים התקדמו ואם הם שינוי את הגרפיקה בצורה כה דרסטית, הם יכלו לשנות גם את השליטה לנוחה הרבה יותר.

לגבי הסיפור של המשחק, די פשוט; לא משהו מיוחד שאני יכול להתלונן עליו למרות שיש לו ערך מוסף חשוב מאוד על החברה בעולם. הסיפור מגולל את עלילותיו של אייב, עובד השנה ומקרצף רצפות במפעל ראפצ'ור פארמס, המכין מוצרי בשר וידוע בעיקר בגלל "הממתקים הטעימים" שלו העשויים מיצורים שונים. את המפעל מנהל יצור רשע במיוחד, מולוק הגלוקון, שמעביד את בני מינו של אייב, המודוקונים. כאשר מולוק מגלה שמלאי היצורים השונים שממנו נהגו להכין את הממתקים נכחד, הוא מחליט ביחד עם עוזריו להשתמש במודוקונים על מנת להכין מהם מוצר בשר חדש הנקרא "מודוקון פופס". אייב, שבדיוק קרצף את הרצפה ליד החדר, שומע את המתרחש ובורח במהרה מהמפעל. לאחר שהוא מצליח בקושי להתחמק מהמפעל, הוא רואה שעל הירח יש מכתש שמעוצב בדיוק בצורה של היד של המודוקונים. אז אייב מבין שהם העם הנבחר ולאחר שהוא טיפה מסתבך, מודוקון בשם ביג פייס, מטיל עליו את המשימה הגדולה שהיא להציל את המודוקונים מהעבדות ולשחרר אותם לחופשי.

 Image

 

בלי לעשות ספויילרים, אני יכול לסכם שהסיפור מאוד מהנה, עם כתיבה מצחיקה והחלק שאני אישית הכי אהבתי הוא המסר החברתי שהמשחק מעביר, שבו הוא אומר שברוב הפעמים, בעלי הכוח הגדול תמיד ינצלו את המעמד הנמוך כל עוד הם מרוויחים מזה כסף. לגבי המשחקיות של המשחק, מדובר במשחק פלטפורמה מגוף שלישי, שזה משהו שראינו הרבה בתקופה האחרונה, כמו Shovel Knight, Angry Video Game Nerd Adventures, Rayman Legends  ועוד רבים אחרים.

אך לאודוורלד, כמו לכל המשחקים שציינתי, יש את "הקטע" שלו, משהו שייחודי למשחק הזה, באודוורלד מדובר על קסמים מוחיים. במשחק אייב יכול לבצע קסמים שונים ומניפולציות שונות על מנת לפתור פאזל מסויים. אפשר לפוצץ פצצות אם קיבלתם את הכוח לכך, אפשר לנגן מנגינות על מנת לפתוח דלת, אפשר לפתוח פורטלים לעולמות שונים והחלק הכי טוב, אפשר להשתלט על האויבים בעזרת שליטה מוחית. דרך שליטה מוחית זו, אתם יכולים להשתלט על המוח של אויבכם ולהרוג איתו את חבריו או לגרום לו להרוג את עצמו (להתאבד).

 לפי דעתי, היכולת הייחודית הזו, היא הדבר הכי כיף שיש במשחק ללא צל של ספק. עכשיו, מניפולציות מוחיות זה לא הדבר היחיד שיש לאודוורלד להציע, אודוורלד גם מציע מכאניקה, שמשום מה המשחק מאוד מתגאה בה ומציג אותה אפילו במסך הראשי: מכאניקה בשם "גיימספיק". גיימספיק בתכל'ס זה רק כמה כפתורים שעוזרים לך לתקשר עם המודוקונים האחרים, בין אם אתה רוצה לקבל את תשומת הלב שלהם, לבקש מהם לעקוב אחריך, לשיר להם שיר או להפליץ להם בפרצוף, המכאניקה הזאת עוזרת על מנת להציל את כל המודוקונים. כאשר אתה גורם למודוקונים ללכת אחריך, אתם באיזשהו שלב תיפגשו בפורטל, אותו תצטרכו לפתוח עם הכוחות המוחיים ואז המודוקונים יכנסו לתוך הפורטל, מה שיזכה אותך בעוד צעד על מנת להציל את חבריך.

לסיום, אודוורלד הוא משחק התגנבות בכל רמ"ח איבריו. אייב לא יכול להרוג את אויביו בעצמו ותמיד תצטרכו פיתרון לכל פאזל, ולמרבה המזל, לאחר שתגמרו פאזל תגידו "א-הא! ככה זה אמור לעבוד!" ולא תגידו "סוף סוף המשחק המזורגג עובד!" או בקצרה: משחקיות מאוד מהנה ומשחק התגנבות די סבבה.

         

 

 Image

מולטיפלייר
חה! ציפיתם לקבל מולטיפלייר? אז הנה לכם מוד המולטי פלייר הכי עצל שראיתי מזה שנים! למשחק הזה יש "קו-אופ" (תדמיינו אותי עושה מרכאות עם הידיים ומדבר בקול ציני), למה אמרתי את זה בציניות והדגשתי את המרכאות? כי הקו-אופ הוא לא קו-אופ! הם פשוט נותנים לך ולחבר להחליף שלטים אחרי שמישהו מת. גאוני נכון? NOT. לסיכום, יש לי רק משהו אחד להגיד למפתחים: אם אתם לא יודעים או רוצים לעשות מולטיפלייר אז אל תעשו! זה לא יפגע באף אחד, במיוחד שהמשחק לא נועד להיות מולטיפלייר, אבל אם אתם כן עושים, לפחות תעשו את זה נכון! אפילו אני יכול לעשות מצב משחק מרובה שחקנים למשחק הזה! למשל - תעשו תחרות מי ייקח יותר מודוקונים לבסיס שלו עד שהזמן נגמר. אם אתם לא יודעים, פשוט אל תנסו.

 

 Image

לסיכום:

Oddworld New 'N' Tasty  הוא הרימייק הכי מושקע שראיתי, אך גם אחד מהרימייקים הכי עצלים שראיתי בו זמנית... הגרפיקה נראית מושלמת ויוצרת אטמוספירה מדהימה והמשחקיות מצוינת. אך עדיין, הם לא שיפרו, בבערך עשרים שנה שהיו להם, את השליטה הנוראית ואת הפסקול הלוקה מאוד בחסר. אני אישית מרגיש החמצה.

ציונים:

גרפיקה: 9.5

סאונד: 5.8

עלילה: 8

משחקיות: 8.4

מולטיפלייר: עזבו, לא משנה

השקעה ברימייק: 7

 

ציון סופי: 7.7

 

ביקורת מאת: מתן עוז. 

עידכון אחרון ( Sunday, 15 March 2015 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker