מבזקים

 יצאה ביקורת למשחק ביקורת-סימס נסיעה טובה: SIMS2 Bon Voyage העוסק כל כולו בעולם הנופש והבילוי, ובסימס כמו בסימס, שמכסים נושא זה מכל הכיוונים. את הביקורת כתב החבר עידן אקוס אז כולם מוזמנים גם לפרגן לו בפורומים

וכולם מוזמנים לקרוא אותה כאן
 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Total war: Attila הדפס דואל
הערכת משתמש: / 3
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Saturday, 21 February 2015

סדרת TOTAL WAR זאת סדרת משחקי אסטרטגיה שלוקחים זמן בתקופות שונות בהיסטוריה, צבאות ומלכים, במשחקים האלה המטרה העיקרית היא לכבוש כמה שיותר שטחים ולנצח את האויבים שלך על ידי שימוש נכון בסביבה שלך שתיתן לך יתרונות ולעומת האויב שלך, השתלטות על שטחים כוללת גם דיפלומטיה, בניית בריתות וכיבוש ערים והפיכתם לבובות שלך. גם יש לך את המשפחה והדמויות שהן הגנרלים שלך שאתה נקשר אליהם עם הזמן, אתה מחליט איזה יחידות אתה לוקח ומגייס, איזה בתים לבנות, כמה מיסים לקחת מהתושבים שלך, כל זה בשביל לגרום לך להרגיש המלך של אותה ממלכה, אתה מחליט הכל, אתה מרגיש כמו המלך האמיתי של אותה אימפריה.

התקופה היא סוף המאה ה-4, האימפריה החזקה בהיסטוריה מתחלקת ל 2 חלקים, חלק במערב וחלק במזרח, שניהם משתרעים על חלקים עצומים באירופה והמזרח התיכון, ובאותה תקופה עולה מנהיג ברברי חדש בשם Attila, האיום הגדול ביותר בהיסטוריה של העולם הישן, כאשר אתה בוחר את אחד משני הצבאות האלה אתה מקבל שטחים עצומים אבל יש בעיה אחת: כל מי שסביבך שונא אותך ורוצה רק להשמיד אותך, על איזה ערים אתה תלחם ואיזה ערים תרשה לעצמך לאבד? כאשר אתה בוחר את אחד מהשבטים הצפוניים או הברבריים המצב שלך הרבה יותר טוב כי אתה לא מוקף באויבים כמו קודם, אבל עדיין צריך להשמיד כוח צבאי עצום של הרומאים בשביל להצליח, ללא ספק זה בין המשחקים הקשים ביותר בסדרת TOTAL WAR .

אחרי Total war : Rome 2 שיצא בשנת 2013 אנחנו קופצים למאה ה 5 לספירה בתקופת הכיבוש ההוני ואטילה ההוני.

Image


 

Total war: Attila זה משחק שמשלב אסטרטגיה בתורות ואסטרטגיה בזמן אמת, השחקן משחק בתור המלך של ממלכה/אימפריה/שבט ושולט על הכל, בונה את הצבאות, בונה את כל המבנים, מחליט איפה לתקוף ומתי, ולאחר מכן כאשר 2 צבאות נפגשים בשדה הקרב מתחיל הקרבות בזמן אמת על שטחי קרב ב 3D. במקביל ללימוד של המשחק והקאמפיגן הראשי אפשרי גם לשחק בקרבות היסטוריים ובניית קרבות עצמית.

במשחק אפשר יהיה לבחור בין 10 סוגים שונים של צבאות, ומי שהזמין את המשחק מראש יוכל לבחור בין 13 סוגים. לכל צבא יש את הדת שלו, היתרונות והחסרונות, ויעמדו לצידך 4 סוגים שונים של נצחונות, תלוי כמה זמן רוצים לשחק.

על המפה אתה מנהל את האימפריה שלך, אתה מחליט מה לבנות, מה להרוס, מה לשפץ, איזו טכנולוגיה לחקור וכמו במשחק הקודם כל אזור מסוים מחולק ל 3 ערים, 2 ערים קטנות ואחת גדולה עם חומות, אפשרי לשדרג את החומות בערים הקטנות ולעשות את העיר עם יותר יחידות וקשה יותר לכיבוש, הכל בשביל לעשות את המשחק מעניין יותר וכפי יותר.

על אף האפשרות הצבאית במשחק אפשר להסתדר גם עם דיפלומטיה, יש הרבה הצעות של הסכמי שלום, נישואין, בריתות ועוד הרבה, במשחק גם יש 3 סוגים שונים של מרגלים, הם פחות או יותר אותם מרגלים שהכרנו ב- Total war: Rome 2, מרגל רגיל מחבל בצבאות ובערים, כמרים יכולים להמיר את הדת של העיר, ואלופים יכולים לאמן צבאות, כל המרגלים הורגים אחד את השני בסגנון אבן נייר ומספריים.

 Image

 

ככל שהגנרלים שלך חיים יותר זמן וכובשים ומנצחים קרבות הם עולים רמות, ככה אפשר לשדרג אותם בסגנון RPG , למשל לעשות שהיחידות הכי חזקות של גנרל אחד יהיו של פרשים או של אחר הולכי רגל עם חרבות, אפשרי גם לחתן את בנות העם שלך בשביל לשפר מצב דיפלומטי עם מדינה כלשהיא.

הקרבות של Total war: Attila הם על התנגשות של שני צבאות על המפה, בהתחלה צריך לסדר את הצבא, יחידות יהיו איפה בשביל האסטרטגיה, גם להשתמש בסביבה ליתרון וככה לנצח, קרבות המצור הם פחות או יותר אותם קרבות שהיו Total war: Rome 2, אותו עקרון של השגת סולמות, מגדלי מצור ובולי עץ בשביל לשבור את השערים, המטרה בקרבות האלה היא לפלוש לעיר ולהרוג את כל המגנים שלה או לכבוש את לב העיר.

הקרבות של הספינות במשחק גם הם חזרו באטילה, ומאחר והמשחק לוקח 400 שנים אחרי תקופת המשחק הקודם, הרוח לוקחת גם מקום בשליטה של הספינות ושליטה נכונה בהן יכולה לקבוע נצחון או הפסד, הספינות מחולקות ל 3 קטגוריות: ספינות עם לוחמים, ספינות עם קשתים וספינות עם כלי מצור כמו בליסטראות.

Image

המולטיפלייר של אטילה 2 לא ראה הרבה שינויים מהמשחק הקודם, יש בו את הקרבות של 4V4 המסורתיים של Total war ואת הקאמפיין ל 2 אנשים שיכולים לשחק או ביחד או אחד מול השני.

אחרי כ 30 שעות של משחק באטילה הוא מרגיש יותר כמו DLC Total war: Rome 2, המשחק מדהים, לא אשקר אבל לפי דעתי על כל צעד ש Total war: Rome 2 עשה קדימה Attila לוקח אחורה:
מבחינת ההצגה הגרפית ב- Total war: Rome 2 התמונה של הבתים שבנית בעיר היו סמל של בית בעוד שב- Attila זה תמונה של איך הבית נראה בפועל, זה הרבה יותר שונה ומבלבל וקשה להתרגל לזה, באותה צורה במשחק הקודם כאשר כבשת שטחים אחת הבעיות שהיו זה שהאזרחים שנאו אותך בגלל שהדת/אמונה/תרבות הייתה שונה, הדרך לטפל בזה הייתה לבנות בתים שלאט לאט משנים את התרבות באותו מקום, הבעיה Attila שזה לוקח יותר מידי זמן והצבאות שלי לא יכולים לזוז מהמקום שלהם במשך כמה שנים טובות בגלל זה, וזה מגיע למצב שזה כבר משעמם, גם לגבי המפלגות, קצת קשה להבין את הפוליטיקה ולקח לי כמה שעות טובות להבין את זה בעזרת Youtube: המשחק עצמו לא הסביר לי את זה בכלל כמו שצריך.

Image

עכשיו אחד הדברים שהרס את Total war: Rome 2 במשך השנה הראשונה של היציאה היה שהמשחק היה שבור, הבינה המלאכותית לא הייתה קיימת, חיילים היו פשוט רצים לכל עבר במקום לתקוף אותך וזה פשוט הרס את כל המשחק שחיכינו לו, ואני כל כך שמח להודיע שב- Attila זה לא קיים, הבינה המלאכותית פה יותר מוצלחת בהרבה והמשחק משודרג הרבה יותר ממה שהיה ב"רומא", הוא לא מושלם אבל הרבה יותר טוב ואפשר לשחק ולהנות, היו פעמים שכשפלשתי לעיר נמל הספינות לא הגיעו לחוף וחיכיתי 10 דקות בשביל שיגיעו אבל זה משהו שאפשר לתקן בכמה פאצים וניתן לתיקון.

לסיכום Total war: Attila מרגיש כמו שדרוג את Total war :Rome 2, המשחק שווה את הכסף ואפשר להנות ממנו מאוד אם אתם מעריצים של היסטוריה ואסטרטגיה, אם יש לכם מחשב חזק ואתם יכולים להיות בשיא הגרפיקה המשחק יראה מדהים.

הציון הסופי שלי Total War: Attila הוא : 8/10

 

המשחק Total war: Attila יצא לשוק ב 17/2/2015  על ידי יוצריו CREATIVE ASSEMBLY והמפיצים SEGA.

 

ביקורת מאת:  David Kurayev

 

עידכון אחרון ( Saturday, 21 February 2015 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker