מבזקים
יצא שלב א' בביקורת של חבילות ההרחבה למשחק Heroes5, זהו שלב ראשון מאחר ובחבילת הזהב למשחק הירוז יש את המשחק המקורי, דיסק של תוספות ושתי חבילות הרחבה.בחרנו לפרק את חבילת הזהב לשתי ביקורות שבסופן נקבל תמונת מצב מקצועית יותר לגביה.
לקריאת הביקורת
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Assassins Creed Rogue הדפס דואל
הערכת משתמש: / 3
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 28 December 2014

ביקורת למשחק Assassins Creed Rogue

הקדמה
בואו נשים את הקלפים על השולחן: אני הייתי נגד המשחק, כל מי שמתעניין באססינז קריד ראה את הטריילר של המשחק, איך אססינז הופכים מרוצחים אכזריים לנרדפים, איך אתם משחקים את הבוגד שמשתמש בידע פנימי כדי לחסל את אחיו הבוגדים.

על אף שכולנו יודעים שבאמות המידה של העולם האמיתי האססינים הם בפועל האנשים הרעים, אלה שעושים פיגועי דקירה ומשליטים אנרכיה, אנחנו "בעדם", למה? א. כי ככה לימדו אותנו שצריך להיות בעדם. ב. כי התרגלנו אליהם ולהחליף צד יראה לנו כבגידה. אז מה יותר גרוע: להיות בצד של הרוצחים או בצד של הבוגדים?

אבל רגע, כל מי ששיחק באססינז קריד3 אם אני לא טועה, שיחק בדמותו של הייטם קנווי, אביו של קונור האינדיאני. שהיה גם כן טמפלר שהתנהג כמו אססין ולפיכך היה האססיין הבוגד הרשמי הראשון. תקנו אותי אם אני טועה.

Image


על המשחק
המשחק אססינז קריד רוג הוא משחק תפקידים מגוף שלישי, המשחק מתרחש בעיקר באיזור האיים הקריביים, צפון אמריקה כמו גם באירופה, התקופה היא ימי היווסדה של ארצות הברית ואתם משחקים בתפקיד רוצח משורת האססינז בשם שיי קורמק. בניגוד לשאר משחקי האססינז קריד, כאן שילוב מאורע טראומטי עם .האישיות המרדנית של שיי מובילה את העלילה לכיוונים שקשה אפילו היה לדמיין אותם, או במילים אחרות: השחקנים חווים מעבר מאססין לטמפלר. המשחק מציע לשחקן המון לוחמה ימית, ניווטים, ציד של אנשים ובעלי חיים ומגוון כלי נשק מרביתם מציאותיים לחלוטין שמתאימים לרוח התקופה.

Image

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק הצליחה להפתיע אותי לטובה: למעשה הציפיות שלי היו מראש מאוד נמוכות בגלל שהמשחק הגיע בעותק PS3, אבל מסתבר שגם בגרסת הפלייסטישן3 ניתן לקבל איכות גרפית סבירה לחלוטין, אם כי לא מעולה. בלטו באיכות הגרפית שלהם קטעי המעבר שהיו באיכות HD מלא, בעוד המשחק עצמו שודר באיכות של 720p. האם העין מתעייפת יותר ממשחק עם חצי HD לעומת Full HD? אולי אך לא באופן מיוחד, בעיקר בגלל שהמשחק עצמו לא מצריך התמקדות של העין באובייקטים קטנים במיוחד.

 Image

סאונד
הסאונד של המשחק כמעט ואינו שונה מגרסאות המשחק שקדמו לו, במהלך המשחק נתקלנו בכמה בעיות סנכרון בין ההסאונד לתמונה, וזה טיפה מצחיק, כי סינכרון היא מילת המפתח של סדרת משחקי אססינז קריד.

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
הימים הם ימי פוסט דזמונד, אבסטרגו הלא היא המקבילה של יוביסופט בעולם הוירטואלי מגייסת צאצאי אססינז "לעבוד" באנימוס. כי להעביד כמה עשרות אלפי עובדים בו זמנית זה הרבה יותר יעיל מאשר לענות למוות אחד אחד. מה גם שככה העובדים לא מתלוננים (ביקורת סמויה על כך שכולנו הפכנו לעבדים של מקום העבודה שלנו..), באופן סטנדרטי אתם אמורים הייתם לעבור על רצף סטנדרטי של זכרונות של איזה אב קדמון - רוצח בדימוס. אבל אז קורה משהו, כל השרתים משתבשים ואתם מבינים שאבסטרגו הם לא היחידים ברשת.

אתם מתחילים לחקור לעומק את קורות חייו של אססין בשם "שיי קורמק". בתחילת המשחק הסיפור של שיי נראה לכם סטנדרטי לחלוטין: רוצח צעיר שמתחיל את דרכו כבחור עם טמפרמנט גבוה והמון כישרון, רק שבמקום סתם להרוג את המנטור המושחט או להפוך לראש הארגון, שיי למעשה הופך לאססין שעובר צד והופך לטמפלר. ולא סתם טמפלר אלא טמפלר שמתמחה בצייד של אססינז אחרים. כמובן שיוצרי המשחק נותנים לשיי את הצידוק המוסרי שלו, ואם לאמר את האמת, גם אחרי ששיי הפך לטמפלר עדיין נהנתי מהמשחק. 
נחמד לציין שכרונולוגית המשחק אססינז קריד רוג קודם ליוניטי, ולכן לשחקנים שרוצים להנות מעלילה רציפה יחסית אנחנו נמליץ לשחק קודם ברוג ורק לאחר מכן ביוניטי.

Image

 

השליטה במשחק אססינז קריד רוג מבוססת חזק מאוד על זו שראינו במשחקים קודמים. היתרון הגדול הוא ששחקנים ותיקים של אססינז קריד יקפצו אל תוך המשחק בלי לשים לב שהם החליפו דיסק בקונסולה, עד כדי כך השליטה לא השתנתה. החיסרון הגדול הוא שהמשחק למעשה לא באמת מחדש לנו יותר מידי ונותן תחושה של "הייתי כאן", או משחק המשך משוכפל. יצא לי לשחק גם באססינז קריד יונטי (Assassins Creed Unity), ושם דווקא הרגשתי שהשקיעו הרבה מחשבה באיך ניתן לשנות ולשפר את המשחקיות והשליטה במשחק. כאן התחושה היא יותר של משחק המשכי.

אם מדובר במשחק המשכי, אז סביר להניח שלא יהיו באגים נכון? אז זהו שלא! המשחק אססינז קריד רוג מגיע אל המדפים כשהוא רווי באגים כפי שלא ראינו עוד משחק אססינז קריד אחר מאז האססינז קריד הראשון. ההמלצה שלנו לכל מי שרכש את המשחק לעדכן את המשחק כמה שיותר מהר לפני שסוני ישרדו את המתקפה הגרעינית של צפון קוריאה ואז לא יהיו שרתי להוריד מהם את העדכון.. העדכונים מבטלים חלק ניכר מהבאגים שראינו ומשפרים גם את הסאונד, לדעתנו עדיין יש עוד עבודה למפתחים.

Image

 

עכשיו מי ששאל איך ולמה המשחק יצא נכון להיום רק לפלטפורמות האקסבוקס 360 ולפלייסטישן3 ועתיד בהמשך השנה להיות זמין ל-PC אבל חסר תאריך למיטב ידיעתנו עבור האקסבוקס1 וה-PS4. הסיבה לכך נעוצה בפיתוח: העובדה שהמשחק הינו משחק עם מוטיבים של המשך, מאפשרת למפתחים להלביש את המשחק החדש על פלטפורמות ישנות. כדי להתאים את המשחק לקונסולות החדשות צריך ממש לבנות עבורן את הפלטפורמה מחדש וזה כבר סיפור טיפה יותר מורכב..

המשחקיות מושפעת מהיכולות של הדמות אותה אתם משחקים ושיי קורמק כפי שאתם מקבלים אותו בתחילת המשחק הוא דמות שלא צריך לבנות, לפחות לא ברמה שראינו במשחקי האססינז הראשונים עם אזיו. זה הופך את המשחקיות אומנם לקלה יותר, אבל זה גם אומר שיש לכם אתגר אחד פחות במשחק ושאתם פחות מתעסקים בבניה של הדמות, יש שחקנים שדווקא את החלק הזה מאוד אוהבים.

 

חירחור מלחמות
אני לא כל כך זוכר את האופציה הזו ממשחקים קודמים, אז סביר להניח שמדובר באפשרות חדשה: היריבים שלכם גם הם מחולקים לקבוצות, חיילים כתומים וחיילים אדומים למשל. אם אתם יורים חץ "זעם" על אחד היריבים הוא מתחיל לתקוף את כל מי שסמוך אליו ונושא נשק. עד כאן אין חדש, מה שחדש עבורי הוא שאם אחד החיילים תוקף יריב מקבוצה זרה, כל הקבוצות מתחילות להילחם זו בזו ובזכות חץ קטן אתם יכולים להיות עדים למלחמת עולם.

Image

 

חלקיקי האנימוס זו למעשה הדרך המקורית של יוצרי המשחק להוביל אתכם בנתיב המומלץ שלהם: למשל אם הם חושבים שכדאי שתדלגו מעל שורת עצים מסויימת, החלקיק יחכה לכם אי שם בין הענפים ובדרך כלל חלקיקי האנימוס יחכו במקומות בהם אתם תוכלו לבצע "קפיצת אמונה". כמובן שאם תאספו את כל חלקיקי האנימוס, תתגלה בפניכם פיסת מידע נוספת מאחורי הקלעים של עולם האססינז. וכאן יש לי מה להגיד על כל קטעי התוכן: באססינז קריד הראשון, השני ואפילו השלישי רדפתי אחרי קטעי התוכן  די באובססיביות, כדי לגלות מי נגד מי ומה הסיפור של האססינז. באססינז קריד רוג, גם כשאני חושף קטע וידאו, סאונד או מכתב שאמורים לשפוך אור על המאורעות, אני פחות מתרגש ומשקיע בקריאה. עם זאת, אני יודע שיש מעריצים של המשחק שקוראים בשקיקה כל פרט חדש שמלעיטים אותם ובוודאי נהנים משפע התכנים שהמשחק מציע.

לכל חובבי בעלי החיים אין לי בשורות טובות עבורכם, כי גם במשחק אססינז קריד רוג הרג בעלי חיים נמשך, במערכת ציד שמזכירה את יתר על המידה את FarCry4, ומה עושים עם העורות של בעלי החיים? נכון, יושבים לתפור מהם אביזרים חדשים לשדרוג הדמות. מישהו כאן קיבל תחושה של דה-ז'ה-וו?

Image

 

 

אם יש מילה ממש טובה על המשחק אססינז קריד רוג, זה בתחום כיבוש הבסיסים של היריב: כיבוש הבסיסים נהיה מעניין יותר, אולי בזכות העובדה שאתם כבר לא אמורים לתפוס איזה טמפלר נקניק שבורח ברגע שהוא מתחיל לחשוד שמשהו קורה, אלא בעיקר בזכות העובדה שהמפקד של הבסיס הוא אססין עם יכולות של אססין שמנסה גם הוא להתנקש בכם ולהפתיע אתכם. כיבוש בסיס סטנדרטי יחייב אתכם להשתמש פי חמש ביכולות האססין (Eagle view) ממה שנזקקתם בעבר.

עוד חידוש מרענן במשחק הם הסטלקרים שמזכירים זומבים: היריבים שלכם מתנהגים בדיוק כמו השחקנים במולטיפלייר, כאילו המשחק למד את ההתנהגות של השחקנים לאורך השנים ועכשיו הוא מיישם אותה בפועל בדמות הסטלקרים: אלו יריבים שעוקבים אחריכם מהמסתור ומנסים להפתיע אתכם כשאתם הכי לא מוכנים. למזלכם אתם ניחנים ביכולות של אססין ולכן כשהסטלקרים נמצאים בסביבה אתם שומעים לחשושים כמו של זומבים, ובעזרת המד קרבה שלכם שנפתח בעת הפעלת ה- Eagle view אתם יכולים לאתר את הסטלקרים בקלות. ההתנהגות והלחשושים של הסטלקרים די מזכירים את הזומבים מ- Left4 Dead ואנחנו שואלים את עצמנו האם היוצרים של המשחק מנסים ליצור קונספט חדש או שסתם השתעשעו במשחק הנוכחי.

המשחק אססינז קריד רוג מתהדר גם במהלכים חדשים, ושאני אומר מהלכים חדשים אני מתכוון גם למהלכים חדשים ששיי עושה, אבל גם למהלכים נגדיים חדשים שהשומרים עושים כנגדכם ואתם שואלים את עצמכם איך איך למען השם זה לא היה עד כה? למשל כשאני הייתי תלוי על בניין, השומר שעל הגג היה מסתכל עלי חסר אונים, או מנסה לירות בי. באססינז קריד רוג השומר פשוט דורך לי על היד ומפיל את שיי בחזרה אחורה. איך לא חשבו על זה קודם...

Image

 

חידוש מרענן תרתי משמע זו תוספת הצבעים במפה: עד כה התרגלנו למפות יחסית ממועטות צבעים, במשחק אססינז קריד רוג המפות דרכן אתם מנווטים מלאות צבעים וכל איזור תחום בצבעים חזקים וברורים, כך שיש פחות ספיקות לגבי מיקום של כל אובייקט במפה.

כחלק מהפעולות ההיסטוריות שבגינן הדמות שלכם כל כך חשובה, יש גם בנייה של צי ימי, שממלא את המשימות ששיי מטיל עליהן. הדבר דומה למשימות שראינו בעבר עם אזיו שהיה שולח סוכנים לרחבי העולם למשימות שליטה והשגת פריטים. ההבדל הגדול הוא שכאן יש אילוסטרציה די מגוכחת לקרבות הימיים שמתנהלים, זו אומנם דרך חביבה להשיג משאבים ואביזרים אבל לא תורם לדעתי למשחק או למשחקיות.

מולטיפלייר
הפתעה: אין מולטיפלייר!

 

סיכום
המשחק אססינז קריד רוג הוא משחק פעולה מגוף שלישי בו אתם משחקים בתפקיד אססין שערק לשורות הטמפלרים. המשחק מבחינתנו הוא מעין נקודת מעבר בין ישן וחדש. בין האקסבוקס 360 לאקסבוקס1. בין משחקי אססינז קריד הישנים ליוניטי. מעבר לגרפיקה ולקונסולות הישנות להן המשחק מיועד בשלב זה. המשחקיות שלו מייצגת אולי את השיא אליו ניתן להגיע עם מערכת הקרבות "הישנה". כרונולוגית אססינז קריד רוג קודם לאססינז קריד יוניטי ומומלץ להתנסות בו לפני שמשחקים ביוניטי. עכשיו לשאלת השאלות: האם בדיעבד הייתי משחק במשחק? לכאורה לא רציתי לשחק בתפקיד האססין הבוגד, אבל איכשהו מצאתי את עצמי לא רק שמזדהה עם הדמות, אלא נהנה לחלוטין מהתחלופה בתפקידים, הלוחמה באססינז מצריכה גם סווטיץ מנטאלי כזה שמשנה לכם את כל דפוסי החשיבה ומרענן את שורות היריבים, לכן בדיעבד אני שמח שיצא לי לשחק באססינז קריד רוג. למשחק אין מולטיפלייר, אבל מהניסיון הלא כל כך מוצלח שלי עם המולטיפלייר הישן של אססינז קריד, עדיפה ההשקעה בתכנים של המשחק מאשר במולטיפלייר וגרסת הקו-אופ שאנחנו רואים במשחק יוניטי היא אולי הפתרון האידיאלי למשחק הרשת עבור שחקני AC.

האם המשחק שווה את הכסף?
כן! אני נהנתי מאוד מהמשחק, מהעלילה, מהמשחקיות ומעומס הפרטים.  

 

ציונים
גרפיקה: 8
סאונד: 7
משחקיות: 9
עלילה: 10
חידושים והמצאות: 9

ציון סופי: 8.6

 

עידכון אחרון ( Sunday, 28 December 2014 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker