מבזקים
המבקר Falcon חזר לשורותנו וכמנחה קטנה הוא מביא איתו ביקורת חדשה למשחק Jericho מבית קלייב ברקר, שימו לב שהוספנו גם כמה תמונות ברזולוציה גבוהה ביותר על מנת שתוכלו להשתמש בהן כרקע לשולחן העבודה.

לקריאת הביקורת
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Call of Duty: Advanced Warfare הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 23 November 2014

ביקורת למשחק Call of Duty: Advanced Warfare

על המשחק
המשחק   הוא המשחק ה-11 בסדרת משחקי COD, זהו משחק יריות מגוף ראשון - FPS, שפותח על ידי Sledgehammer games לגרסאות המחשב הביתי, האקסבוקס1, הפלייסטישן4, את גרסאות הפלייסטישן3 ואקסבוקס360 פיתחו High Moon Studios. מבולבלים? אם כך זה לא הכל, כי את המולטיפלייר פיתחו Raver Software וכשנדבר על ההבדלים בין הסינגל למולטי, תבינו איך משחק אחד יכול להציג משחקיות שונה כל כך בין הסינגל למולטי. עוד פרט מעניין על המשחק: אם כל המשחקים הקודמים פותחו בזמן שיא של שנתיים, אז כדי לפתח את המשחק Call of Duty: Advanced Warfare נדרשו שלוש שנים תמימות, מה שיכול להעיד על השינויים המקיפים שנדרשו להכניס למשחק.

Image


גרפיקה
הגרפיקה של המשחק מעולה, הן כשמדברים על הגרפיקה של המשחק עצמו והן שמדברים על קטעי הגרפיקה מבוססי הוידאו שבקטעי המעבר. היו קטעים במשחק שכשהקפאתי אותם ושאלתי אנשים אם מדובר בתמונה אמיתית או גרפיקה, מחצית מהאנשים אמרו לי שככל הנראה מדובר בתמונה אמיתית. עד כדי כך הגרפיקה טובה. מעבר לכך, במשחק עצמו הגרפיקה מספיק טובה כדי שאתם תוכלו לזהות עצמים מרוחקים, גם מוסווים ואם התפיסה המרחבית וראיית האובייקטים שלכם מספיק טובה תוכלו לזהות יריב מקצה המפה. לפגוע בו זה כבר סיפור אחר..

עוד עניין שקיים כמעט רק במשחקי COD, זה פילטר לעיוורי צבעים, אז אנחנו לא בדיוק עיוורי צבעים, אבל מעריכים בכנות את ההתחשבות בקהילת עיוורי הצבעים. שאגב השכיחות שלה בבנים גבוהה פי כמה מאשר בבנות. מעבר לכך בגרסת הפלייסטישן4 תוכלו לשלוט רק ברמת הבהירות ובגבולות המסך.

Image

סאונד
הסאונד של המשחק איכותי ואותנטי, המוזיקה לרוב משתלבת היטב עם המשחקיות ואתם תוכלו להתמצא בסביבת המשחק שלכם בהתאם לסאונד בלבד. בקטעי המעבר היו שלבים בהם הרגשנו כאילו אנחנו יושבים בבית קולנוע והיו שלבים בהם הלכנו לאיבוד והיינו צריכים להפעיל את הכיתוביות כדי להבין מה הדמויות אומרות.
בנוסף מערכת הסאונד של המשחק עושה שימוש ברמקולים של השלט, לכן מומלץ לא לשחק את המשחק עם אוזניות אלא להשתמש במערכת עם סראונד.

Image

המשחק והשליטה במשחק
בואו נתחיל מהעלילה, כולנו או לפחות כמעט כולנו יודעים שבמשחקים כמו בטלפילד, COD ודומיהם, כשאנחנו קונים את המשחק הכוונה היא בראש ובראשונה להנות ממולטיפלייר איכותי ורק לאחר מכן לשחק גם בסינגל אם יש כזה. סדרת משחקי COD הצטיינה בכך שתמיד ניכרה השקעה גם בתחום של הסינגל, ובכך יוצרי המשחק קרצו לגיימרים שלא בהכרח אוהבים לשחק במולטי, אבל גם רמזו לשאר הגיימרים: "אנחנו לא מזלזלים בכם ונותנים לכם משחק מולטיפלייר ממכר וסינגל עם עלילה איכותית.

אז אם התחלנו לדבר על העלילה של המשחק, אני אוכל לציין כי במשחק Call of Duty: Advanced Warfare ההשקעה היא מעל ומעבר למה שראינו במשחקים אחרים. בואו נתחיל מכך שלצורך יצירת הסינגל ליהקו את שחקן הקולנוע הנודע בעל שני פרסי האוסקר - קווין ספייסי. מעבר לכך יצרו עלילה קלאסית ומדהימה כאחד, צפויה ומפתיעה בו זמנית, ככה זה כשאתם בעולם משחקי COD, הכל יכול לקרות לגיבור ולפעמים אם הוא שורד את המערכה אתם מופתעים..

Image

אז מה אפשר לספר על העלילה בלי לעשות ספויילר? רק שאתם משחקים בתפקיד חייל אמריקני צעיר בשם ג'ק מיטשל, השנה היא 2054 וצפון קוריאה פלשה לדרום קוריאה. כמובן שהאמריקאים שולחים את הנחתים המובחרים שלהם להדוף את ההתקפה הקוריאנית (זה הקטע הבדיוני בסיפור), ומצליחים לעשות זאת במחיר דמים גבוה לאין שיעור. מכאן והלאה העניינים רק הולכים ומסתבכים כי את מקומם של הקוריאנים כרעים התורנים מחליף ארגון טרור בשם KVA שמאיים כמובן להרוס את הסדר העולמי. ואיפה אתם בכל הסיפור? יורים בכל מה שזז ואם אפשר אז גם מוודאים הריגה.

השליטה במשחק כמעט ולא השתנתה מאז שיצא Ghosts, ולשחקן COD יהיה קל מאוד להיכנס חזרה אל המשחק. מה שכן השתנה, או אפילו מאוד השתנה זה הנשקים והעזרים הטקטיים. בואו נתחיל מכך שיש הבדל בעיקר בעזרים הטקטיים בין גרסת הסינגל לגרסת המולטי, אנחנו יכולים להבין שמקור השוני הוא בכך שכל גרסה פותחה על ידי מפתח שונה. איזו גרסה אנחנו מעדיפים? העזרים של גרסת הסינגל הם הרבה יותר "מפונקים" וקטלניים, כך שקל להתחבר אליהם, אבל למען האמת אני שמח שהחלישו את העזרים ואיפשרו לשחקנים לפתח משחק שמתבסס על דיוק ועוצמת ירי.

Image

אם יש דבר אחד בשליטה במשחק שאני יכול להתלונן עליו בעצימת עיניים זה מקשי הפעולה במשחק לשחקן היחיד: בכל משחק נורמאלי כשהשחקן מתבקש להתערב בתוך סצנה קיימת מופיעים לו מקשי פעולה עליהם צריך ללחוץ במגבלת הזמן. גם במשחק Call of Duty: Advanced Warfare, אבל עם בעיה קטנה אחת: המקשים קטנים מידי, לא בולטים וקשה מאוד להבין מה רוצים מכם בזמן אמת. אולי עשו זאת כדי לאתגר אתכם, אולי זה נעשה כדי לא לפגוע בריאליסטיות של הסצנה, אבל התוצאה בפועל היא שאתם מתקשים מאוד לזהות את המקשים עליהם צריך ללחוץ ולכן גם נכשלים וצריכים להתחיל את כל הסצנה ואולי גם את כל השלב מחדש.

פיצוי שהכניסו למשחק כדי לעזור לשחקנים לעבור שלבים קשים במיוחד: עלילה מזדחלת, משמעות הדבר שאם תמותו יותר מפעמיים ברציפות באותה נקודה, הדמות שלכם לא תחזור לעמדת הפתיחה אלא תתקדם עוד כמה צעדים לכיוון הנקודה בה עברתם לעולם שכולו טוב. זה מקצר את הזמן שנדרש מהגיימר לחזור על השלב ומונע תחושה של "נתקעתי" או דשדוש במקום.

Image

הנשקים והסביבה תומכת הלחימה נותנים לשחק תחושה של 2500 ולא שנת 2050: הנחתים נופלים מהשמיים מתוך מיני-חלליות. תוקפים אותם רובוטים מעופפים והם יורים בחזרה רימוני EMP, וגם לייזר מהרובים. אני בספק אם בעוד 30 שנה יהיו לחיילים רימוני EMP או רובי לייזר, אני גם לא חושב שרובוטים מעופפים יהיו איום כזה גדול. מה שכן יהיה שזה אולי רובי ה-M4 שיחליפו סופית את רובי ה-M16..

כיאה ללוחמים עתידניים, אתם מצויידים בחליפת לוחמה מיוחדת, זו לא בדיוק חליפה אלא יותר שלד תומך לחימה שמאפשר לכם בעיקר להתנייד מהר יותר ממקום למקום ולחצות במהירות מכשולים שהיו יכולים לעכב חיילים רגילים. השלד מאפשר לכם בהמשך המשחק וכן במולטיפלייר לרכוש גם יכולות מתקדמות יותר כמו בונוס לחיים, הסוואה וכן הלאה ויחסית לאיך שהוא נראה בפועל הוא יוצא סופר משוכלל.

Image

עזבו אתכם מכל הנשקים, הרובוטים, השריונות או הטריקים שנותנים לכם במשחק, אותי הכניס לשוק הרימון החכם: בפעם הראשונה שזרקתי במשחק Call of Duty: Advanced Warfare רימון, ציפיתי שכמו כל רימון נורמלי הוא יעוף בקשת, ינחת ליד הרגליים של היריבים ויתפוצץ. לא כך, ברגע שזרקתי רימון, זה פרש לו כנפיים והתחיל לעופף כמו יונה בשמיים. בשלב הזה הייתי בשוק וזרקתי עוד שני רימונים רק כדי להיות בטוח שאני לא הוזה. אז הרימונים החכמים אכן פורשים כנפיים, ואז הם בוחרים יריב, מתבייתים עליו ומתפוצצים... וכל זה הולך לקרות בשנת 2054...

קטע נחמד במשחק: כדי לשעשע אתכם יהיו המון סצנות פנימיות בתוך המשחק, כמו למשל מתאגרף שילחם עם לוחמים אחרים בזירה, או אימון טיפוס שמדגים את פיתוח יכולת ההיצמדות למשטחים אנכיים עוד לפני שאתם מקבלים אותה. לא יזיק לעצור להסתכל ולהנות.

קטע פחות נחמד במשחק: המשחק מצריך כ-50 ג'יגה על ההארדיסק של הפסלייסטיישן, זה אומר שמינית מההארדיסק, מה שהצריך ממני בפועל למחוק שלושה משחקים אחרים.

Image

מולטיפלייר
משחק המוליטפלייר על אף שהוא דומה בעיקרון למשחק לשחקן היחיד, מרגיש כמו משחק שונה לחלוטין. בואו נתחיל מכך שהמולטיפלייר כיפי ואיכותי. דבר ראשון, בזכות העובדה שכגיימר "מתחיל" בדרגה 1 נכנסתי לקבוצה שבה היו שחקנים בדרגה 44 ועדיין יצאתי ביחס הריגות של 1.3. בלי כל העזרים ובלי יכולות מיוחדות. מה זה אומר על המשחק? שרמת האיזון בו נשמרת וליכולת של השחקן יש השפעה מכרעת על תוצאת המשחק. אני לא אכחיש את העובדה שגם מזל ויריבים לא חכמים יכולים לתרום לעניין. המולטיפלייר הוא אחד הענפים המגוונים ביותר במשחק. לפני הכל יש לכם את האפשרות לשחק כנגד שחקנים אחרים באמצעות LAN\משחק מקומי, או להיכנס לתוכנית האימונים שמציגה משחקיות קלה יחסית ומאתגרת את השחקנים כנגד בוטים חלשים.

Image

למי שיבחר לעלות לשחק ברשת יהיו האפשרויות הבאות:
 Team Deathmatch: בה תילחמו קבוצה כנגד קבוצה והמשימה היחידה שיש היא לחסל כמה שיותר חיילי יריב. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 8-12 איש.
Domination: על כל קבוצה יהיה מוטל לשלוט בנקודות אסטרטגיות, הקבוצה הראשונה שמגיעה לרף הנקודות הנדרש מנצחת. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 8-12 איש.
Kill Confirmed: כאן לא מספיק להרוג את היריב, צריך גם להישאר בחיים כדי לאסוף את הדיסקית שלו וזה גם מה שיזכה אתכם בנקודות ויוביל את הקבוצה שלכם לקראת הניצחון המיוחל. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 8-12 איש.
Ground War: מפות גדולות יותר וקבוצות גדולות יותר משלושת סגנונות המשחק שהזכרנו לעיל. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 12-18 איש.
Uplink: משחק בסגנון תפוס את הדגל: יש איזה רכיב מזל"ט שצריך לקחת לעמדת התקשורת שלכם כדי לצבור נקודות, כמובן שהקבוצה היריבה לא תתן לכם לעשות זאת בקלות.. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 8-12 איש.
Momentum: הקבוצה שתופסת את כל הדגלים מנצחת, ואם זה לא מספיק אז הריגת יריבים מובילה ללכידה מהירה יותר של דגלים. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 8-12 איש.
Hardpoint: במשחק זה עליכם לתפוס עמדות כדי לקבל ניקוד, הקבוצה שמחזיקה הכי הרבה זמן ומגיעה לניקוד שנקבע תנצח. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 8-12.
Search and Destroy: קבוצה אחת מנסה להטמין מטען חבלה כדי להרוס את האובייקט והקבוצה השנייה מפריעה לה בכל דרך אפשרית ומנסה להגן על האובייקט. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 8-12 איש.
Search and Rescue: בדיוק כמו האפשרות הקודמת, רק שכאן יש גם משמעות לדיסקיות של החיילים: אספת דיסקית של חבר? היצלת אותו ואפשרת לו לעשות ספון, אספת דיסקית של יריב? מנעת ממנו לעשות ספון. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 8-12 איש.
Capture the Flag: תפוס את הדגל הקלאסי, גם לעצבן את היריב וגם לצבור נקודות בזמן שאתם תופסים לו את הדגל. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 8-12 איש.
Free For All: במילה אחת בלגאן, או בשלוש מילים: בלגאן אחד גדול, בסגנון משחק זה אתם יכולים ואף צריכים לירות בכל מה שזז, גם אם זה הצל שלכם. אפשרות זו מתאימה לקבוצות של 4-8 איש.
אם כל זה לא הספיק לכם יש גם את האפשרות לשחק בסגנון אטלס, אינפקטד, הארדקור, בשרתים מדורגים וכמובן גם לחזור למשחק קלאסי בלי חליפות טקטיות שמשנות את פני הקרב.

עדיין רעבים? יש לכם את מוד ההישרדות, שהוא שוב נראה כמו משחק חדש לחלוטין שהשתילו בתוך COD, המשחקיות דומה הכל נראה כמו בסינגל ובמולטי, אבל בכל זאת התחושה שאתם משחקים במשחק שונה לחלוטין. בסגנון ההישרדות יהיה עליכם לשרוד גלים מתחזקים והולכים של יריבים בוטים כשבין גל לגל תהיה לכם ההזדמנות להשתדרג ולהתחמש.

סיכום
המשחק COD11, או Call of Duty: Advanced Warfare, הוא אחד ממשחקי ה-FPS הטובים יותר שנתקלנו בהם השנה. מדובר במשחק מושקע שפותח על פני שלוש שנים, בניגוד לקודמיו שפותחו במחזוריות של משחק לשנתיים. המשחק מציג עלילה מרתקת במשחק לשחקן היחיד ומשחקיות רשת דינמית, מגוונת ואיכותית עבור משחק המולטיפלייר. אנו נהנינו לערוך את הביקורת למשחק Call of Duty: Advanced Warfare וללא ספק נחזור ונשחק בו גם אחרי הביקורת. קמפרים ראו הוזהרתם.

האם המשחק שווה את הכסף?
כן, ולו רק בזכות משחק הרשת המעולה והמגוון.

ציונים:
גרפיקה: 10
סאונד: 9
עלילה: 9
שליטה במשחק: 8
מולטיפלייר: 10

ציון סופי: 9.2


 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker