מבזקים

בואו להיות הראשונים שינסו את הדמו של המשחק  FIFA 2008, שאך זה יצא. אז למה לחכות?
- קדימה להסבר הקצר על המשחק ולהוריד!!!

להורדת המשחק 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Assassin's Creed Unity הדפס דואל
הערכת משתמש: / 4
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 19 November 2014

ביקורת למשחק Assassin's Creed Unity

הקדמה
אם אני לא טועה, שיחקתי בכל סדרת משחקי אססינז קריד, ואם תשאלו אותי אז ראשית מדובר בסדרה מעולה של משחקים ושנית אחד הדברים הטובים ביותר שיוביסופט יכלו לעשות היה להרוג את דזמונד אי שם בסוף סדרת משחקים שהתחילה לחזור על עצמה ולהמאיס את המותג אססינז קריד על השחקנים. אז דזמונד מת ומאז המשחק רק הולך ומשתפר, מתחדש וממציא את עצמו בכל פעם מחדש. באופן מפתיע, או אולי לא כל כך מפתיע יש גם גל של קנטרנות סביב המשחק. האם אססינז קריד Unity הוא באמת משחק גרוע או שמא הביקורות השליליות מקורן בקיבוע וציפייה שהמשחק הבא בסדרה יהיה בדיוק כמו קודמו? זה בדיוק מה שאנחנו הולכים לבדוק בביקורת הנוכחית.

Image


על המשחק
המשחק Assassin's Creed Unity הוא משחק תפקידים מגוף שלישי המשלב לוחמת שטח, ריצה חופשית והתגנבות. במשחק אתם משחקים בתפקיד האססין (רוצח) ולכאורה העלילה לא השתנתה מאז המשחק הראשון בסדרה, אלא שאתם מגלים מהר מאוד שכמו הטמפלרים הלא הם אבסטרגו הצליחו לרקום משימה זדונית ביותר, אפילו יותר זדונית מהקודמות לה, ואם בעבר המשחק התמקד רק בכם כדמות ראשית, אז במשחק Assassin's Creed Unity אתם משחקים עוד בורג חשוב במערכה.

Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק מדהימה, אין מה לאמור. זה נכון שכדי להפעיל את המשחק חלק משחקני ה-PC יצטרכו לקנות מחשב חדש, כי דרישות המערכת פשוט גבוהות. קונסולת ה-PS4 מריצה את המשחק Assassin's Creed Unity על רזולוציה של 1600x900, ולרוב מראה רמת FPS אחידה ויציבה בסביבות ה-30FPS.

Image

דרישות המערכת הגבוהות והרזולוציה שלא ראינו כמותה עדיין עבור משחקי קונסולות, מעידים על האמירה הגרפית של מפתחי המשחק Assassin's Creed Unity: ראשית הם אומרים בואו נמשיך ונצעד קדימה לשיאים גרפיים שלא הכרנו. ושנית הם מאתגרים את הקונסולות בכך שהם בצעדים קלילים עוברים את קצה גבול היכולת שלהן.

Image

סאונד
בתחום הסאונד, למרבה ההפתעה היו דווקא נפילות במשחק, בעיקר כאשר שיחקתי במשחק הרשת, משהו בסינכרון הסאונד עם מה שקורה בפועל במשחק התמסמס. אני מקווה שמדובר בבאג שיחלוף עם העדכון הבא ולא בתופעה קבועה.

הקולות במשחק, דהיינו קולות הרקע, האפקטים והדיבוב היו די מושלמים ונתנו תחושה אמיתית של סביבת משחק חיה. לעומת זאת, בעוד שלרוב המוזיקה של המשחק הייתה עניינית ותאמה את הדינמיקה של המשחק, היו קטעים שבהם ממש לא הצלחתי להבין מדוע ואיך מנסים לחבר בין המוזיקה למתרחש במשחק, זה מוזר לי כי כדי להרוס סאונד משחק של משחק צריך באמת כישרון מיוחד.

Image

המשחק והשליטה במשחק
העלילה של המשחק כמעט ולא עוסקת בכם השחקן הספציפי זה שנמצא מאחורי המחשב וחושב שהוא משחק במשחק הכי טוב שיכול להיות לו: הזכרונות הטמונים בצופן הגנטי שלו. כדי להבין את העלילה של המשחק צריך להסתכל מנקודת מבט המאפשרת הבנה נרחבת יותר: בעבר לפני שגילו את הדנ"א, הייתה תיאוריה שמדובר בסליל משולש, למעשה זה אפילו מבנה קיים שהיה המבנה הראשוני של הדנ"א שבאמת גילו. אז מה קרה מאז שהחליטו פתאום שהדנ"א של כל בני האדם הוא דנ"א של גדיל כפול? (כמו זה שאנחנו מכירים מהתמונות המפורסמות של שני גדילים שמסתובבים אחד סביב השני).

Image

כאן יוביסופט באים עם רעיון מקורי וגאוני שמלמד אותנו שבין היוצרים יש גם מדענים ואנשים שמבינים עניין: הרעיון הוא שאת הגדיל הראשון שזיהו, הלא הוא הגדיל המשולש, זיהו בשיירי גופה של אותם חייזרים קדמונים שביקרו פה בכדור הארץ ולהם היה גדיל כפול.

המטרה של אבסטרגו לפי המשחק היא לאסוף מכל העולם כמה שיותר מידע, כדי למצוא עוד חלקי גופות או שרידים של אותם חייזרים קדמונים ולרצף מחדש את כל הגנום של אותם חייזרים. בטח תשאלו מה זה ייתן להם? אז לפי המשחק אססינז קריד, הדנ"א מכיל בתוכו לא רק מידע גנטי פרופר, אלא גם מידע היסטורי, טכנולוגי ותרבותי. כך שמספיק שהם ירצפו וימצאו דרך להריץ את הגנום החייזרי כדי לשים את היד שלהם על כל הטכנולוגיה שצברו החייזרים במשך עשרות אלפי שנים ובין השאר גם על פריטים רבי עוצמה שבאדיבותכם הרבה כאססין התפספסו להם במשחקים הקודמים.

Image

עכשיו מגיע הקונספט המדהים, יוביסופט מציגים את עצמם ואת הקונסולות ככלי בידי כוחות הרשע\טמפלרים בכדי לשאוב מידע מהאססינים. או במילים אחרות, יוביסופט צוחקים על עצמם ומציגים את כל סדרת המשחקים של אססינז קריד כמזימה של אבסטרגו לשאוב מידע מהשחקנים.

זו למעשה אבולוציה יפה של משחק, כי אם במשחק הראשון בסדרה הייתם סתם עוד איזה אססין שחטפו בכדי להוציא ממנו מידע, ואולי היו לפניך כמה אססינים בודדים אותם חקרו עד תום תרתי משמע במעבדות אבסטרגו, אז במשחק Assassin's Creed Unity משתתפים במזימה של אבסטרגו כמה מאות אלפי אם לא מליוני נסיינים בו זמנית, כשכל אחד אולי חשוב במאמץ הכללי לאיתור שרידי החייזרים, אבל אף אחד לא חשוב לכאורה כמו שהתרגלנו לדזמונד.

Image

כשיצא המשחק הראשון בסדרת אססינז קריד, הוצאנו ביקורת די חיובית, אבל גם הכנסנו רשימה של "דרישות לשיפור" כפי שאנחנו היינו רואים את המשחק כדי שיהיה משחק מושלם. משחק רשת וקו-אופ היו בין הדרישות העיקריות. להגיד את האמת, גם במשחקים הבאים כשהופיע משחק הרשת הייתה תחושה כל שהיא של פספוס, שהמשחק לא מנצל את הפוטנציאל הגבוה הגלום בו.

ובכן, כפועל יוצא מהעובדה "שהמון משתמשים שמשתתפים במחקר של אבסטרגו", יש עוד אססינים כמותכם שמסתובבים ברשת, את האבות הקדמונים של חלק מהם בטוח הכרתם באיזה זיכרון שנחקק על כרומוזום כלשהו ולכן אתם יכולים ואפילו ממש מוזמנים להשתתף במשימות קו-אופ, בהם גיימרים אמיתיים מכל העולים יכולים לעזור זה לזה בשחזור משימה שבעבר הרחוק עשתה קבוצה של אססינים.

Image

תשמעו, משימות הקו-אופ של אססינז זה עולם אחר. אני כה נהניתי ממשימות הקו-אופ כך שברגע שראיתי משימת קו-אופ זמינה זרקתי הצידה את כל ההתקדמות שלי בסינגל לטובת הקו-אופ. מה שהופך את המשחק להרבה יותר ארוך ומעניין זו העובדה שהפכו את האססינז להרבה יותר חלשים ממה שהם היו בעבר. כיום לא מספיק לחסום בזמן או ללחוץ בלי הפסקה על ההתקפה: לכל יריב, כמו גם לכם יש דרגה ויריב חזק באופן משמעותי יקרע לכם את הצורה בקרב פנים אל פנים. זה מתקן את העוול שהמשחקים הקודמים יצרו למושג "אססין" שעל פי הגדרה זה לוחם שתוקף מהצללים בהפתעה ונעלם, אלא אם כן זו מתקפת התאבדות. אז לא עוד סתם קרבות מול עשרות חיילי אויב ולצאת בלי שריטה. המשחק קשה יותר ואת הקו-אופ האחרון אני והשותף האקראי שמצאתי ברשת ניסינו שמונה פעמים לפחות עד שהצלחנו להשלים את המשימה.

Image

הדמות שלכם יכולה להשתדרג בדומה לדמות RPG שעולה דרגות, את השידרוגים הייתי מחלק לשניים: שדרוגים חברתיים שמשמשים למשחק הרשת, ושידרוגים שמשפרים את היכולות של הדמות שלכם גם במשחק הסינגל. עצם העובדה שאתם באמת צריכים לעבוד קשה ולהשלים משימות כדי לקבל נקודות אססין שבאמצעותן אתם מקבלים שידרוגים הופכת את המשחק Assassin's Creed Unity למאתגר יותר. אם בעבר כל מה שהייתם צריכים לעשות כדי לשבת על ספסל היה לקבל הדרכה קצרה וללכת לשבת על הספסל, אז כיום אתם צריכים לקנות את היכולת לשבת על ספסל ולהתערבב באוכלוסיה.

Image

 הנחמה העיקרית של אלו שלא אוהבים את מערכת הסקילים, היא שלרוב אתם תוכלו לבחור איזה סקיל אתם מעוניינים לפתוח ראשון. זה שפתחתם סקיל, גם לא עושה אתכם אלופי העולם באותו הסקיל. קחו למשל את היכולת לפתוח מנעולים ותיבות נעולות, גם אם תקנו את הסקיל, אתם תגלו מהר מאוד שפתיחה של מנעול, בעיקר מנעול ברמה גבוהה, יכולה להיות בעיה רצינית שמצריכה מכם לרכוש ולהשקיע הרבה כלי פריצה (בכך ניסיון כושל כלי הפריצה נשבר). רק כדי לסבר את האוזן, המשחק מאפשר לשחקנים לפתח את הדמות עד לדרגה 31.

Image

 כלי נשק אתם תוכלו גם כן לרכוש כחלק מהשדרוגים ואפילו לבחור אם לנסות לשדרג את הנשק שאתם נושאים או אולי לפרוץ את המחיר של כלי נשק שהמחיר שלו מעבר להישג ידכם. השדרוג המשמעותי של המשחק Assassin's Creed Unity הוא שלא צריך באמת ללכת למוכר כדי להשלים ציוד, לפחות לא את כלי הנשק ואת החליפות\שריון. הגישה לשירותים נלווים למשחק שכאלו הפכה להרבה יותר קלה ומאפשרת לשחקן להתמקד במשחקיות.

יש עוד המון שידרוגים ושינויים שהכניסו למשחק, אבל מבחינתי הדבר הבא הכי נחוץ הייתה האפשרות לרדת בכבוד מהסולם שאתם נמצאים עליו בלי להתאבד; במשחקים הקודמים 90% מהפעמים שמתתי היו בגלל שהאססין שלי החליט פתאום שהוא סופרמן, רק בלי היכולת לעוף או לשרוד את הנפילה. גלימה ולבוש מגוחך דווקא כן היו לו. המשחק Assassin's Creed Unity סוף כל סוף הכניסו את האפשרות לרדת מהר ובאופן בטוח מקומות גבוהים. זה מדהים עד כמה האפשרות הזו הייתה הכרחית, ובכל זאת עברו מספיק משחקים בהם סיבת המוות העיקרית של הדמות שלי הייתה נפילה שלא בכוונה תחילה..

Image

 

סיכום
המשחק Assassin's Creed Unity הוא משחק תפקידים בסגנון מתנקשים, המשחק מציג גרפיקה מעולה, למעשה הכי טובה שראינו בסדרת המשחקים. הסאונד של המשחק טוב אך מצריך שיפור והעלילה של המשחק פשוט מרתקת וגאונית אם מצליחים להבין במה מדובר.

כשבאנו לבקר את המשחק זכרנו את ההערות שנתנו למשחקים בגרסאות קודמות, אני יכול להגיד לכם בביטחון מלא כי מרבית הדברים שהפריעו לנו פשוט תוקנו. המשחק עבר אבולוציה מדהימה, הן מבחינת עלילה והן מבחינת משחקיות ואם הייתי משווה את הגרסה הנוכחית של המשחק Assassin's Creed Unity לזו שפינטזתי עליה הייתם מגיעים למסקנה שמדובר פחות או יותר באותו המשחק, רק שבגרסת הפנטזיה שלי האססינז הם חלק מהנינג'ות ביפן.

לעניין הפלייסטישן4 לעומת המחשב הביתי: אני ראיתי את המשחק רץ על מספר מערכות מחשב הנבדלות בנתונים הגרפיים שלהם,  בכל מכשירי ה-PC מלבד אחד הרמה הגרפית הייתה שווה לזו שנצפתה ב-PS4, המחשב היחיד שכן עקף בהליכה את התוצאה שהתקבלה בפלייסטישן היה מחשב שעל לפחות K12 שקל.. המלצה שלנו, להיצמד לפלייסטישן4 שכן משחקים שמפותחים עבורה מותאמים באופן מלא לקונסולה

האם המשחק שווה את הכסף:
ללא ספק כן, זהו משחק מעולה ואיכותי שיעסיק אתכם המון מול הקונסולה.

ציונים:
גרפיקה: 10
סאונד: 7
עלילה: 9
משחקיות: 9
משחק רשת: 9
ציון סופי:8.9

עידכון אחרון ( Sunday, 23 November 2014 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker