מבזקים

חברים יקרים, הטריילר הרשמי של GTA5 כבר כאן, ורגע לפני שהמשחק יוצא, רוקסטאר גורמים לנו להזיל ריר על המסכים עם טריילר שנראה כמו סרט אקשן מוצלח ביותר.
הטריילר הרשמי מציג לנו שוב את הגרפיקה המדהימה (שימו לב גם לעומק שבו הטקסטורות נשארות ברמה איכותית), את המשחקיות המגוונת והרבה מאוד אקשן. לנו נשאר רק להתבונן ולחכות...ולחכות.. כשהשאלות העיקריות שעוברת לנו בראש בזמן ההמתנה הן: באיזו תחנת חלל הפעילו את המשחק כדי שיפעל כפי שרואים בסרטון, וכיצד המשחק החדש ירוץ על מערכת גיימינג ביתית?

לצפייה בטריילר: http://www.ngohq.com/news/23997-grand-theft-auto-v-launch-trailer.html

 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Sleeping Dogs Definitive Edition הדפס דואל
הערכת משתמש: / 4
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 29 October 2014

ביקורת למשחק Sleeping Dogs Definitive Edition

הקדמה
את המשחק Sleeping Dogs  אתם בטח כבר מכירים, סביר להניח שיצא לכם לשחק אותו ב-PC, אקסבוקס 360  או אולי ב-PS3. אם אתם מכירים את המשחק, תוכלו לקפוץ על מרבית הביקורת ולעבור לחלק של הגרפיקה שהוא החלק החשוב בביקורת שמוגדרת כ-Definitive Edition. אם כך, המשחק Sleeping Dogs Definitive Edition  הוא משחק שמציג בעיקר שדרוג גרפי והתאמה ליכולות הקונסולות החדשות. את הביקורת ערכנו על ה-PS4.

על המשחק
המשחק Sleeping Dogs הוא משחק פעולה מגוף שלישי, בסגנון GTA, בוא אתם משחקים בתפקיד שוטר סמוי שמגיע להונג-קונג בכדי לשים פח לראשי ארגון הפשע - הטריאדה וללכוד אותם. כיאה למשחק שמתחולל בסביבה האסיאתית, מרבית האקשן במשחק תהיה נוסח קונג-פו. הפעילויות העיקריות שהמשחק מציע לשחקן הן: ביצוע משימות עיקריות המקדמות את העלילה, ביצוע משימות צד שבד"כ משפרות גם הדרגה שלכם וכמובן גם רכיבה פראית וחופשית ביותר במישורי הונג-קונג.

Image

גרפיקה
גולת הכותרת של הביקורת הנוכחית היא הגרפיקה: כשהשאלה העולה היא האם יש שיפור בין הגרסאות הקודמות של המשחק לגרסה הנוכחית שמוגדרת כ-Definitive. בואו נתחיל מהסוף: גרסאות המשחק הישנות הציגו גרפיקה שלדעתנו הייתה בינונית פלוס, הגרפיקה של גרסת ה-Definitive למשחק מעצם היותה גרסה מותאמת לפלייסטישן4 מתעלה באופן משמעותי על זו שראינו בקונסולות הישנות. אם כך נשאלת השאלה, האם ישנם שיפורים מעבר להעלאת הרזולוציה מ-720p ל-1080p? ואם כן, כיצד תראה גרסת הדיפיניטיב בהשוואה למחשב הביתי שבניגוד לקונסולות הישנות לא סובל ממגבלות הרזולוציה.

Image

התשובה המיידית היא "כן", יש שיפורים נוספים מלבד העלאת הרזולוציה. כדי להסביר לכם עד כמה שיפרו את איכות התמונה בין גרסאות הקונסולות הישנות לקונסולת הפלייסטישן4, כל מה שתצטרכו לעשות יהיה לשים קומקום רותח מול המסך שלכם: לפני שתשימו את הקומקום זו התמונה שתראו בפלייסטישן4, אחרי שהמסך יתמלא אדים זו האיכות שתקבלו בקונסולות הישנות... אני ממש לא מגזים, בקונסולות הישנות האיכות הגרפית כל כך ירודה שבאמת נראה כאילו יש על המסך לכלוך שמנוני שמעכיר על התמונה.

שאלת השאלות היא מה קורה שמשווים בין הפלייסטישן4 ל-PC ולאקסבוקס1, ובכן כאן היינו צריכים לעשות טיול קטן בין חברים ולאחר מחקר ארוך ולבטים רבים הגענו למסקנות הבאות:
כל הפלטפורמות נותנות תמונה באיכות גבוהה מאוד. הפלייסטישן4 וה-PC נותנים תמונה עם עומק התמונה המקסימאלי, וההבדל המשמעותי ביותר הניתן לכימות מעבר ל-FPS הוא ההבדל בגוונים.

עומק התמונה של הפלייסטישן4 וה-PC היה המקסימאלי, משמעות הדבר שאם בקצה הרחוב כתוב משהו בסינית, אתם תוכלו לנסות לקרוא אותו ממרחק שישים מטר, בעוד שבאקסבוקס1 יהיה עליכם להתקדם לפחות עוד עשרה מטרים. האם זה נורא? לא ממש, זה כמו להסתובב עם חצי מספר במשקפיים: צריך להתקרב יותר מאדם ממוצע כדי לראות מה כתוב.

Image

הגוונים השתנו להפתעתנו באופן משמעותי בין הפלטפורמות השונות, כאשר הגוונים ב-PC נראו עתירים באפקטי HDR, אבל הגוונים שהציגה קונסולת הפלייסטישן4 נראו לנו הכי אמיתיים, הסיבה להבדלים בגוונים נובעת מהבדלים באפקטי התאורה\הצללה, בפילטרים שמוגדרים ובטקסטורות.

כאשר מודדים את ה-FPS המקסימלי, מגלים שבעוד שהמחשב הביתי יכול להגיע לערכים גבוהים מאוד, בקונסולות יש ככל הנראה מגבלה מובנית לרמת FPS נמוכה יחסית. במילים אחרות המשחק מוגדר ל-FPS מקסימאלי של 30. זה נכון ש-30FPS נשמע נמוך מאוד, אבל מסתבר שבעוד שהפלייסטישן4 מספק 30FPS קבוע, האקסבוקס1 לא מצליח להתמודד בכבוד גם עם משימה פשוטה זו ומראה מידי פעם צניחות FPS של 10-20%.

Image

עוד מילה על הגרפיקה: המנוע הוא מנוע Propriatry  עם העיבוד הפיסיקלי של Havok, לכאורה היינו מצפים שמרבית האובייקטים במשחק יהיו אובייקטים גרפיים, אבל מסתבר שחלק ניכר מהאובייקטים הם אובייקטי וידאו, או אלמנטי תמונה שמפחיתים את עומס העיבוד על הכרטיס מסך אבל גם לא מאפשרים אינטראקציה. כך למשל סחורה על דוכן שתוצג כתמונה תישאר שם גם אם במשחק יהיה פיצוץ אטומי, בעוד שסחורה בעלת מאפיינים גרפיים ופיסיקליים תגיב לכך שיופעל עליה (ראו תמונה).

Image

סאונד
אני לא יודע אם זה גאוני או דפוק לגמרי, אבל הסאונד של המשחק הצליח להוציא אותי מדעתי, ושאני אומר סאונד אני מתכוון בעיקר לקולות של השחקנים: השחקנים עוברים חופשי חופשי בין אנגלית לסינית, ובחזרה. המצב כל כך חמור שמשפט יכול להתחיל באנגלית, לעבור לסינית (בד"כ איזה קללה עסיסית) ושוב חוזר לאנגלית. מה להגיד, קשה לעקוב כך אחרי הטקסט, עזבו את העובדה שלכאורה יש כיתוביות באנגלית. השילוב בין אנגלית לסינית הצליח לבלבל אותי כהוגן. אז מצד אחד זה פשוט מרגיז, אבל מצד שני חייבים להודות באמת שזה יפה שהדמויות במשחק מדברות עם הבליל שפות הייחודי הזה, כך המשחק הופך להיות להרבה יותר אוטנטי.

Image

המשחק והשליטה במשחק
בואו נתחיל מאחד הדברים החשובים באמת: גרסת המשחק Sleeping dogs: definitive edition מכילה את כל התכנים אקסטרה ששוחררו אחרי שהמשחק יצא. זה כולל גם את שתי משימות הצד הגדולות שביחד מוסיפות עוד כחמש שעות משחק נקי.

עכשיו נעבור למשחק, כפי שהזכרנו קודם אתם משחקים בתפקיד ווי, בלש מוסווה שמגיע להונג-קונג במטרה לחדור לשורות ארגוני הפשע ולהפליל את כל ארגוני הפשע המקומיים המכונים הטריאדה. על הדרך ווי מתחפש לעבריין ומתנהג כמו עבריין, הוא מפר חוק אחרי חוק ובכל פעם הוא נדרש להפר חוק חמור יותר.

המשחק מציג עקומת למידה מעולה, מעבר לעובדה שהאפשרויות המתקדמות של יכולות השחקן נפתחות בשלב מאוחר מאוד יחסית, המשחק גם דואג ללמד את השחקן ולתרגל אותו במקשים. זה חשוב, כי יש משחקים שמראים לכם פעם פעמיים את המקשים ואז שאתם חוזרים לשחק אחרי חודש מילואים אתם לא זוכרים כלום. כאן במשחק Sleeping dogs: definitive edition אין את הבעיה הזו, כל עוד תבחרו שכך - אפשרות העזרה תקפוץ ותודיע לכם מה אתם אמורים לעשות.

Image

מערכת השליטה ברכבים ובעיקר באופנועים הפליאה אותי, כן זה לא קורה הרבה, אבל במשחק Sleeping dogs: definitive edition פשוט נהניתי לרכוב על אופנוע. כולנו יודעים שאופנוע זה כלי רכב קטלני חמקמק ובעייתי בו זמנית. כשאתם עולים על אופנוע במשחק GTA אתם לוקחים את הסיכון שתמותו בתאונה קטלנית ושלשוטרים יהיה קל להעיף אתכם מהכביש, כמובן שאתם גם לוקחים בחשבון שעם האופנוע אתם יכולים להכנס לכל מיני סמטאות וכך לחמוק מהשוטרים, אך מה שבטוח זה שאופנוע הוא כלי ברמת סיכון מוגברת ב-GTA. לעומת זאת במשחק Sleeping dogs: definitive edition השליטה על האופנוע ממש קלה, כל כך קלה ופשוטה שאתם יכולים לרכב חצי רחוב על גלגל אחדכשאתם עומדים על המושב עם שתי רגליים.

אם זה לא מספיק שאתם עברייני תנועה, בכל פעם שתבצעו פעולה חריגה על הכביש - יפתח לכם מסך שמודד לכם זמן, מרחק וכל מה שאפשר כדי לעודד אתכם ולהמשיך להתפרע על הכביש. האופנוע מסתבר הוא גם לא כלי כל כך קטלני במשחק Sleeping dogs: definitive edition, אתם תוכלו ליפול יותר מפעם ואפילו להתנגש מידי פעם ברכבים, אם מד הבריאות שלכם מלא - אין לכם מה לדאוג

Image

אם האופנוע זו נקודת האור של המשחק אז המצלמה זו נקודת החושך: יש נקודות במשחק שהמצלמה פשוט לא מסתדרת ולא משנה מה תעשו, בעיקר במרדפים משטרתיים ובמרוצי מכוניות. הסיבה לכך היא שהמשחק מתרחש בסביבה אורבנית צפופה ובנויה לעייפה, המצלמה של המשחק מאבדת את זווית התצוגה הנכונה ובמקום להפוך קיר לשקוף המצלמה מתחילה להשתגע. כמובן שאתם יכולים לאבד גם אורנטציה, אבל זה לא הדבר היחיד שתאבדו: במהלך הניסיונות שלכם להשתלט על המצלמה תאבדו שניות יקרות שיכולות לעלות לכם בהצלחה שלכם במשימה.

ככל שתתקדמו בעלילה כך תטפסו במעלה עולם הפשע, אך תוכלו גם לתרום למיגור הפשע על ידי ביצוע משימות צד משטרתיות. את המשימות תהיו חייבים לבצע משתי סיבות: הראשונה, כדי לזכות בנקודות שיטור שישמשו אתכם להעלאת דרגה. והשנייה, כי את מרבית נקודות השיטור שלכם תאבדו עד שתבינו שנזק שאתם עושים לסביבה = פחות נקודות שיטור. המזל הגדול הוא שלהיות עבריין ולטפס במעלה מדרגות עולם הפשע - את זה אני יודע. כיאה למשחק פעולה יש ב-Sleeping dogs גם כלי נשק וגם את האפשרות להאט את הזמן, אבל אל תשלו את עצמכם, עיקר האקשן במשחק טמון בקרבות.

Image

הקרבות הם קרבות רחוב, ובניגוד לקרבות פשוטים יחסית בהם לוחצים כל הזמן כמה שיותר על אותו הכפתור, במשחק הנוכחי יש מערכת קרב מתוחכמת שמעודדת את השחקן לגוון את סגנון הקרב שלו. כך למשל לא תוכלו לפגוע באדם בלי לשבור לו קודם את ההגנה. היריבים במשחק הם מרביתם לא מסוכנים באמת. הבעיה העיקרית היא שהם באים בכמויות אדירות וכך הם יכולים להשפיע על תוצאות הקרב. ככל שתתקדמו יותר ביכולות הלחימה שלכם ובמשחק הקרבות יהפכו יותר ויותר למיצג מדהים של אומנויות לחימה והם יראו לכם כאילו ג'קי צ'אן אחראי על הכוריאוגרפיה.

Image

סיכום
המשחק Sleeping Dogs: Definitive Edition הוא משחק פעולה מגוף שלישי בו אתם משחקים בתפקיד שוטר סמוי בארגון פשיעה הונג-קונגי. הגרסה הנוכחית של המשחק מציגה שיפור משמעותי בגרפיקה לעומת הגרסאות שראינו בקונסולות הישנות ומשתווה ברמתו לזו של המחשב הביתי. התחום היחידי הבולט שבו המשחק פשוט "תקוע" הוא קצב רענון התמונה שמוגדר דרך המשחק להיות מקסימום 30FPS ובכך נמוך בכעשר עד עשרים מהקצב הרצוי כדי שהעין האנושית לא תתעייף. המשחק מציג מערכת קרבות מרשימה ביותר שבה על השחקן להיות ערני ולהגיב למתרחש במשחק ולא רק לתכנן מהלכים ולבצע או ללחוץ כמה שיותר על אחד המקשים.
גרסת ה- Definitive Edition מכילה גם תכנים ששוחררו לאחר יציאת המשחק ובין השאר שתי משימות משמעותיות באורכן.

האם המשחק שווה את הכסף?
המשחק Sleeping Dogs הוא משחק שבאמת ידאג להעסיק אתכם בתפוקה של 110%, מדובר במשחק אינטנסיבי בו השחקן יכול להיסחף שעות על גבי שעות. וכמו יוסי הקטן מהשיר "יוסי ילד שלי מוצלח" תמצאו את עצמכם משוטטים במשימות שבכלל לא חלמתם שתעשו, ומה בסך הכל רציתם לעשות? ללכת לסחוט איזה בעל בסטה?

ציונים
גרפיקה: 8
סאונד:  7
משחקיות : 9
עלילה: 10

ציון סופי: 8.5



 

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker