מבזקים

יצאה ביקורת למשחק  צבי הנינג'ה הצעירים, את הביקורת למשחק שעבר הסבה מקונסולת ה-PS2 ל-PC כתב Falcon וכולכם מוזמנים
לקרוא אותה כאן

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Alien Isolation הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Tuesday, 14 October 2014

ביקורת למשחק Alien Isolation
הקדמה
אין כמו לשחק משחק אימה בחדר חשוך, עם מערכת סראונד והשלט של הפלייסטישן4, ברגע שקיבלתי את המשחק Alien Isolation: Nostromo edition  התקשרתי לבוס והודעתי לו שאני אהיה חולה למשך השבוע הקרוב (כנראה שפעת), על החברה טיפה יותר קשה לעבוד אז אמרתי לה שאצלנו כולם יוצאים לחופשת חג. כך חשבתי שארגנתי לי חופשה רומנטית עם אמנדה ריפלי ועוד איזה חייזר.

מה להגיד, הכל הלך חלק: ביום הראשון קמתי מאוחר יחסית, החברה כבר לא הייתה בסביבה, הכנתי קפה הדלקתי סיגריה והתחלתי להחשיך את הבית עד שרק הנורה הירוקה של המזגן נראתה בחדר.

בשלב הבא הדלקתי את הפלייסטיישן, והכנסתי את הדיסק לקונסולה (מזל שלשלט יש תאורה משל עצמו). הנה המשחק מוכן, הפתיח שלו מסתבר לא מפחיד בכלל, "לא נורא" חשבתי, זה בטח ישתפר בהמשך. ואז לפתע פתאום האיר עלי אור מסנוור, לא זה לא הגיע ממסך, אלא מהדלת שם עמדה החברה עם חיוך מאוזן לאוזן ואמרה, "למה חשוך פה טושטוש, בוא אני אעשה לך טיפה אור" החלטתי שגם אני לוקחת יחד איתך חופש והבאתי מצרכים מהמכולת, ארוחת בוקר רומנטית כבר מוכנה!
עכשיו, "איך אתה רוצה את הביצים שלך?" שאלה.
-ואני בזעף מהול בתסכול מלמלתי "משקשקות מפחד",

Image

על המשחק
המשחק Alien Isolation: Nostromo edition  הוא משחק נוסף מסדרת המשחקים שאנחנו מכנים "הנוסע השמיני". המשחק פותח על ידי The Creative Assembly ומופץ על ידי SEGA. המשחק מתחיל בתשדורת שנשלחת מספינת החלל נוסטורומו, הלא היא ספינת החלל האגדית שבה הכל התחיל עם אלן ריפלי והנוסע השמיני (כן, במקור היו שבעה נוסעים והחייזר שנספח אליהם הפך לנוסע השמיני). מיד לאחר מכן אתם מתעוררים בדמותה של אמנדה ריפלי, הבת של אלן ריפלי, השנה היא 2137 ואמנדה שנמצאת במסע חיפוש נואש אחרי אמא שלה מוזמנת לקחת חלק כחלק ממשלחת חיפוש לתחנת חלל שקלטה שדר מהספינה נוסטורומו.
המשחק Alien Isolation: Nostromo edition  הוא משחק התגנבות ומתח טהור, היריבים והכלים שעומדים מולכם בשילוב עם האופי העדין יחסית של ריפלי הבת (אם משווים לאמא ריפלי), הופכים קרבות פנים אל פנים לדבר כמעט לא כדאי במרבית המקרים. במילים אחרות, במשחק הזה אתם משחקים את הטרף ולא את הטורף.

 

Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק טובה אבל לא מעולה, כיאה למשחק אימה גווני הצללים, העלטה וריצודי אורות הם האלמנטים השולטים. זו גם נקודת החוזק של המשחק: יצירת סביבת משחק מלחיצה והרבה משחק של אור וצל, לעומת זאת הטקסטורות של הדמויות והסביבה לא מרשימות ובגלל שכבר ראינו משחקים עם גרפיקה מרשימה יותר בהרבה על הפלייסטישן4 אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להגיד שניתן היה להעלות את הרמה של הטקסטורות בלי לפגוע באיך שהמשחק רץ. עדיין, כדי להיות הוגנים עם סדרת המשחקים אנחנו נגיד ש- Alien Isolation: Nostromo edition היא הגרסה עם הגרפיקה הטובה ביותר שראינו בסדרת המשחקים, ככל הנראה בשל המעבר לקונסולה החדשה.

האלמנטים הגרפיים והסביבה שמוצגת לנו היא במרבית המקרים אוטנטית, אבל כאן יש תחושה שהיוצרים נקרעו בין האוטנטיות של יצירת סביבה חדשה שתתאים לתאריך 2137, לבין הסביבה שיצרו אי שם בשנות ה-80 והפכה לאיזשהו סטנדרט עבור סדרת המשחקים. קחו למשל את השעון של אמנדה ריפלי: כזה שעון היה לי שהייתי בן 8 בשנות השמונים ולמעשה לכולם היה שעון כזה, אז למה שלדמות של ריפלי לא יהיה? אז זהו שמאז שנות השמונים ועד היום עברו איזה שלושים שנה...

Image

סאונד
בתחום הסאונד שמנו לב שמרבית משחקי הפלייסטישן4 התחילו לעשות שימוש ברמקולים של הקונטרולר, שמדובר במשחק פעולה זה תורם לאווירת המלחמה הכללית, שמדובר בקווסט אז זה נותן עוד מימד של סאונד לקולות קרובים מאוד, אבל שמדובר במשחק מתח זה הופך את המשחק למלחיץ בטירוף. תחשבו לרגע, במשחק אתם אמורים להתגנב ולהיות כמה שיותר שקטים, ואז אתם מרימים את המכשיר הדפוק הזה שנקרא "גלאי תנועה" שבתכל"ס רק מפריע וחושף אתכם בפני היריבים, אבל בגלל שהגלאי עובד בכל מצב הוא משמיע ביפים קטנים. רוצים לדעת מאיפה? נכון מאוד, בדיוק בין הידיים שלכם מהשלט שבאותה הזדמנות גם רוטט ואתם נלחצים שעוד שנייה יתפסו אתכם.

הסאונד של המשחק מלחיץ, כמה מלחיץ? מאוד מלחיץ, אפילו מלחיץ יותר ממה שבאמת צריך. בחצי השעה הראשונה של המשחק אין באמת משהו שמסכן אתכם, והסאונד עדיין מנסה להלחיץ, לזה קוראים בניית מתח ועד שתגיעו לחייזר תזדקקו לפחות לחצי בקבוקון של רסקיו.

סחטיין על הסאונד: הנה הפתיעו אותנו והמציאו משהו חדש; המצלמה של הפלייסטישן4 יכולה לעקוב אחרי הסאונד אצלכם בחדר, ואם אתם עושים יותר מידי רעש - החייזר\היריבים יזהו את המיקום שלכם, בגלל רעש שעשיתם לא במשחק אלא במציאות!! זה רעיון גאוני מצד אחד שמכריח את השחקן ההארדקורי לשחק בסביבה שקטה (ומלחיצה יותר) ולא בסביבה שהוא יכול להיות מוסח מכל רעש. אני לצערי הייתי חייב לסגור את האופציה הזו, כי זו באסה רצינית שחייזר טורף אותך בגלל שהחברה צועקת מהשירותים "מאמי נגמר הנייר טואלט תוכל להביא חדש?".

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
בואו נתחיל מהחידוש הגדול ביותר: גלאי תזוזת ראש. על אף שהנטייה הראשונית שלי הייתה לשחק את המשחק בחדר חשוך לחלוטין, כבר בשלבים ראשונים למשחק גיליתי שיש הגדרה של "גלאי ראש". למה צריך גלאי ראש? כי פעם שהיינו משחקים על המחשב והיו יורים עלינו, או שהיינו רוצים להציץ מעבר לפינה היינו באופן אינטואיטיבי זזים גם עם כל הגוף וכמובן גם עם הראש, זה היה גורר תגובות נלעגות מצד החברים. היום לתנועות ראש יש יתרון: אתם סגורים בתוך ארונית ורוצים להציץ מעבר לפינה? אין בעיה, תזיזו את הראש והדמות שלכם במשחק תגיב בהתאם. ולכל אלו שצחקו עלי בימים עברו אני אומר נה! זה לא שהתנועות שלי היו מוגזמות, פשוט לא היה עדיין הציוד שיתאים לגאונות הגיימינג שלי.

המשחק מוגדר כמשחק השרדות, מתח והתגנבות. לא FPS ובטח שלא האק-אנד סלאש. זה אומר שלאורך מרבית המשחק הדמות שלכם תצטרך להתגנב כדי לא להשמיע רעשים ואני לא מקנא באמנדה ריפלי איזה כאב גב יהיה לה בסוף המשחק. מה שכן, הצלחתי לזהות התאמה מעולה של המשחק לעוד אלמנט בשלט הפלייסטישן: בעוד שבמחשב לחיצה=לחיצה. שלט הפלייסטישן מאפשר לכם לשלוט במהירות התנועה שלכם על ידי עוצמת ההזזה של  הג'ויסטיק. ככל שתדחפו את הג'ויסטיק יותר בעדינות כך התנועה שלכם במשחק תהיה איטית יותר ואתם תעשו פחות רעש. אבל יש לזה מחיר של זמן שתבזבזו על התגנבות.

Image

השעה הראשונה של המשחק היא לא מסוכנת לחלוטין עבור ריפלי, אלא משמשת יותר כהדרכה ללימוד המקשים והשליטה במשחק, המתח נבנה לאט יחסית במשחק ובהתחלה מציגים לכם איומים סביבתיים, איומים מצד בני אדם אחרים ורק לבסוף כשמגיע הנוסע השמיני מגדירים אתכם כניצודים ורושמים לכם  משהו בסגנון "הצייד התחיל" גם כאן הייתם מצפים שיהיה בלגאן מידי, אבל מסתבר שהמתח ממשיך להיבנות לאט יחסית ואל תדאגו, אקשן ובלגאן לא יהיו חסרים...

כדי להבין מי נגד מי במשחק נעשה טיפה סדר, ההיגיון היה אומר שאם יש חייזר שטורף אנשים בחללית אז זה כולם נגד החייזר. אבל זה לא כך. כי בשל משחקי כוחות בין צוות החללית לצוות האבטחה בני האדם התפלגו והתחילו להרוג אחד את השני, כך שעקרונית כל בן אדם יכול להיות מסוכן עבורכם. אבל לא כולם, ההמלצה שלנו היא להקשיב לשיחות של האנשים כדי להחליט אם לתקוף אותם או לנסות לחבור אליהם.

מעבר לכך יש את החייזר, הוא אויב טבעי שרוצה לטרוף את כולם, זה התפקיד שלו ואנחנו לא מופתעים שזה קורה אלא פחות או יותר לא מבינים למה הוא כל הזמן נדבר רק לריפלי.

Image

אם זה לא מספיק, בחללית יש דרונים, שהם רובוטים קשוחים ביותר שמשום מה מוגדרים להיות אדיבים אליכם כל עוד לא עברתם את הקו האדום שלהם. נכנסתם לתחום שלהם? הדרונים ירסקו לכם את הצורה וכדור יחיד בראש זה לא מה שיעצור אותם..

הדברים שמלחיצים יותר מכל במשחק Alien Isolation: Nostromo edition הם המכשולים, כי במשחק רגיל שאתם גיבורים גדולים עם תת-מקלע ומשגר אטומי - מכשול זה עניין של עיכוב זמני ואולי כאב ראש קטן. אבל במשחק Alien Isolation: Nostromo edition כל עיכוב וכל מכשול יכול לעלות לכם בחיים. לפתור חידת היגיון שיש לכם את מגבלת הזמן שהמחשב מקצה זה דבר אחד, אבל לפתור חידת היגיון שברגע נשמעים צעדים של חייזר - זה כבר מלחיץ פי כמה.

זה נכון שהנטייה הטבעית שלי היא לרדוף אחרי היריבים ולחסל אותם, לא משנה כמעט כמה הם, העיקר שאין להם ספון אינסופי. אבל היוצרים של המשחק לא רק שממש לא רוצים מכם להיות ציידים, הם אפילו לא שיערו שמישהו ינסה להתנהג כמו צייד. קחו למשל את המפגש הראשון שלכם עם חבורה עוינת; היוצרים חשבו שאני אתחמק מסביב, אקח את האקדח ורק אז אלחם בכל ארבעת בני החבורה. תחת זאת אני רדפתי אחריהם והורדתי אותם אחד אחד עם מפתח הצינורות. התוצאה של ההתנהגות שלי הובילה לשני גליצ'ים קטנים במשחק: אחד - שעל אף שמהיריבים נפלו כלי נשק לא יכולתי לאסוף אותם, עד שהגעתי לעמדה בה אני אמור לקבל נשק. ב. בשלב שכל היריבים היו אמורים להסתער עלי ולעשות לי אמבוש עצבני הם לא עשו זאת, כי הם כבר היו מתים.

Image

האתגרים הלוגיים (פאזל) שהמשחק מציב בפניכם הם אולי לא קשים במיוחד מבחינה אינטלקטואלית, אבל ללא ספק מגוונים ואתם עלולים להיות מופתעים לגלות כמה דרכים המשחק המציא רק כדי לבצע פעולה פשוטה כמו לפתוח דלת.

המשחק Alien Isolation: Nostromo edition מעמיד בפני השחקן מגוון גדול מאוד של אביזרים שיוכלו לשמש אותו על מנת לשרוד בסביבת המשחק, כדי שלא יהיו בלבולים השחקן מקבל את האביזרים במשורה, ולכן יהיה לכם מספיק זמן כדי ללמוד ולהתאמן על השימוש באביזרים החדשים. חלק ניכר מהאביזרים אתם מרכיבים בעצמכם, על-פי תרשימים שאתם מוצאים, אני הבנתי את הרעיון הכללי של לייצר פצצת עשן מסנסור, דבק וחתיכות מתכת, אבל לא הייתי ממליץ לכם לנסות את זה בבית. לא כי זה מסוכן, כי זה פשוט לא יעבוד..

היריבים האנושיים\רובוטים במשחק Alien Isolation: Nostromo edition מצליחים להפגין רמת אינטליגנציה סבירה, הם יחפשו אתכם אם תשמיעו רעש או אם תדליקו או ובני האדם יהיו די חששנים בעוד הרובוטים יהיו רגועים עד כדי כך שלא תאמינו שהם באמת תוקפים אתכם. לעומת היריבים האנושיים ודמויי האדם, הנוסע השמיני יהיה חד כתער, כל תנועה קטנה תאפשר לו לחשוף אתכם ואוי ואבוי לכם אם תשמיעו רעש כשהוא בסביבה. עד כאן ההסבר למה רמת האינטיליגנציה הכללית גבוהה, לעומת זאת אתם תגלו שחלק גדול מההתנהגות של הבוטים מוכתבת מראש, מה שמוריד מהתחושה שאתם נלחמים למול יריב חכם.

Image

המשחק Alien Isolation: Nostromo edition מגיע עם בונוס בצורת קוד Crew expendable, הכנסת הקוד לחנות של פלייסטיישן תפתח לכם את ארבעת הדמויות מהעלילה המקורית בחללית נוסטרומו, בינהן גם ריפלי האגדית. בנוסף השחקנים יוכלו לשחק בהרחבה שבה מסופרת מחדש עלילת הנוסע השמיני המקורית. בניגוד למשחק הבסיסי של Alien Isolation ההרחבה מאוד אינטנסיבית ורווית אקשן; המפגש עם החייזר קורה כבר על הדקות הראשונות של המשחק, ובניגוד לאמנדה ריפלי, אמא ריפלי מצוידת בלהביור מההתחלה, מה שמעלה את סיכויי ההשרדות שלה במפגש עם החייזר. מעבר לכך סביבת המשחק וסגנון המשחק נשארים זהים לחלוטין לאלו שראינו במשחק הבסיסי.

מוד הישרדות: למי שסיים את המשחק Alien Isolation: Nostromo edition מחכה אתגר נוסף בצורת מוד הישרדות, במסגרתו יהיה עליכם לסיים כמה אתגרים כמה שיותר מהר, רק שהחייזר הוא סופר- אקטיבי, הוא משוטט, מחפש ומנסה לאתר אתכם בקדחתנות. תוסיפו לזה את האיומים הסטנדרטיים שהכרנו במשחק ותקבלו משחקיות מלחיצה ומאתגרת ביותר. מסיבה שלא ברורה לנו לחלוטין, ככל הנראה בשל הדירוג שלכם ברשת, כדי לשחק במוד הנוכחי צריך חיבור לאינטרנט. 

Image

פלייסטישן4 או PC?
המשחק Alien Isolation: Nostromo edition הוא משחק שרץ טוב על שתי הפלטפורמות; גם על המחשב הביתי וגם על מכשיר הפלייסטישן4, אולם אפשר להגיד שכדי להשתמש בכל היכולות המיוחדות של המשחק חייבים לשחק אותו בקונסולת הפלייסטישן4. במהלך הביקורת מנינו שלושה יתרונות לקונסולה: גלאי תנועות ראש, גלאי רעשים ורגישות הג'ויסטיק לתנועות מינימאליות. אלו יתרונות קטנים שמצעידים את המשחקיות צעד נוסף קדימה ומשאירים את ה-PC מאחור. המשחק זמין גם עבור שאר הקונסולות (Xbox360, Xbox One, PS3), אבל באף אחת מהן לא יתקבלו ביצועים גרפיים ברמה של ה-PS4.

 

סיכום
האם המשחק שווה את הכסף
המשחק Alien Isolation: Nostromo edition הוא אחד ממשחקי האימה וההתגנבות הטהורים יותר שראינו, אם הלב שלכם בנוי לזה והעצבים שלכם חזקים מספיק, אתם תהנו מאוד מהמשחק והוא יצדיק כל שקל. אם סגנון המשחק האהוב עליכם הוא לרוץ ולהרוג, סביר להניח שלא תתחברו ל- Alien Isolation: Nostromo edition.

ציונים:
גרפיקה: 7
סאונד: 9
משחקיות: 10
אינטליגנציית בוטים: 8
עלילה: 9
בונוס לציון: חבילת הרחבה מלאת אקשן כלולה בחינם.

ציון סופי: 8.8

 

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker