מבזקים

GAT4, Rise Of The Argonauts, BioShock, Mysteryville 2, Prince of Persia אלו רק חלק קטן מרשימת השמות הגדולים שהציפו אותנו בחודש האחרון, רוצים לדעת מה רשימת המשחקים המלאה?

בבקשה - ריכזנו את כל המשחקים ברשימה אחת על פי תאריך יציאה, שם וחברה.

לרשימת המשחקים המלאה

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Destiny הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Saturday, 27 September 2014

ביקורת למשחק Destiny

על המשחק

הביקורת הנוכחית היא השלמה לביקורת הבטא למשחק דסטיני (Destiny), בעוד שגרסת הבטא נערכה על פלטפורמת הפלייסטישן 3, בביקורת הנוכחית אנו מביאים לכם את גרסת הפלייסטיישן 4, ובכך נכסה גם את ההבדלים הגרפיים בין שתי גרסאות המשחק. בביקורת הנוכחית אנו נמקד בעיקר בהבדלים ובשיפורים שהוכנסו במשחק מגרסת הבטא שלו, מי שבכל זאת מעוניין לשמוע עוד כמה מיליות רקע מוזמן לקרוא את ביקורת הבטא בלינק לביקורת הבטא למשחק דסטיני (Destiny).

Image

גרפיקה

מרבית האלמנטים הגרפיים שראינו בביקורת הבטא על גבי קונסולת הפלייסטיישן 3 נשמרו, דבר זה מאפשר לנו להשוות בין הרמה הגרפית של שתי הגרסאות. כצפוי, הרמה הגרפית של גרסת הפלייסטיישן 4 מכפילה את זו של ה-PS3, אומנם כשבודקים את עומק הטקסטורות ואת זמני הטעינה של המפה מגלים שאין הבדל בין שתי גרסאות המשחק. אבל גרסת ה-PS4 מציגה Full HD איכותי בעוד שקונסולת ה-PS3 מגרדת את ה-720p. הכנסנו כאן תמונה מביקורת הבטא כדי שההבדלים יהיו מובנים. מעבר לרזולוציה, ניכר כי קונסולת ה-PS4 מתמודדת טוב יותר בהרבה עם אפקטים מיוחדים כמו HDR או אנטיאלייזינג.

בשתי גרסאות המשחק הביצועים של המשחק מותאמים באופן מושלם ליכולות הקונסולה ולכן המשחק רץ בצורה חלקה, בלי לאגים גרפיים ובלי צניחות FPS מיותרות. ברור כמובן שבגרסת ה-PS4 היה יותר קל לזהות אובייקטים סטטיים שאיכשהו נבלעים או לא בולטים במיוחד בגרסת ה-PS3.

הבאנו דוגמא אחת שממחישה את ההבדלים בגרפיקה בין הקונסלות במשחק, את ההבדלים רואים שנכנסים לתמונה הגדולה בלינק:

גרסת ה-PS3

Image

גרסת ה-PS4

Image

 

סאונד
תחום הסאונד שופר מגרסת הבטא וניתן פחות משקל לאפקטים וקולות הסביבה מאשר למוזיקה המלווה את המשחק, כמו גם לקולות שמשמיעים היריבים. בחלק מהמקרים שהדמות שלכם\של הגוסט דיברה אז לא בדיוק היה ברור מי הוא זה שמדבר (למרות שתיאורטית אתם לא אמורים להוציא הגה כל המשחק), אבל בכל אופן, יותר מפעם אחת הצלחנו להתבלבל ולשאול את עצמנו מי באמת מדבר.
אם דיברנו כבר על המוזיקה, תעצרו רגע ותקשיבו למוזיקה של המשחק, במיוחד ברגעים שאמורים להיות מותחים או מלאי אקשן, ופתאום תגלו שאתם מאזינים למוזיקה איכותית בדר"כ בסגנון אלקטרוני עם קריצה לפופ. המוזיקה של האקשן תימשך כל עוד יש יריבים בסביבה ואתם תהנו ממנה כל כך שתתבאסו להרוג את היריב האחרון בסביבה.

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
נתחיל מהדבר החשוב ביותר עבור המשחק: רמת הקושי, מאז גרסת הבטא רמת הקושי עברה שדרוג משמעותי. התלונה שלי וככל הנראה של עוד הרבה גיימרים הייתה שהמשחק לא מציב אתגר למשחק. זה אומר שיכולתי לעמוד מול יריבים שממש מתאמצים להרוג אותי, ובגלל שדודה שלי בדיוק התקשרה לשאול איך בדיוק שמים את הדיסק במחשב: עם הפנים למעלה או עם הפנים למטה, שזו נשמעת שאלה מאוד טפשית, אבל  שחושבים על זה מבינים שיש היגיון בלשים את הדיסק הפוך, בעיקר אם את דודה בת שמונים שיודעת שבפטיפון מה שמתנגן זה הצד שנמצא כלפי מעלה. והופ פתאום אתם נזכרים שהמשחק עדיין עובד, אתם חוזרים ומגלים שהדמות שלכם נשרטה קלות אבל מהר מאוד היא התחדשה ואתם יכולים להמשיך לשחק.

 

במשחק המלא של דסטיני זה לא כך. המשחק מציג עקומת למידה מעולה ויריבים בדרגות קושי שמתאימות לשחקן, אתם אומנם תוכלו לנסות ולסטות מקו העלילה שלכם ושם בטוח שתמצאו יריבים חלשים יותר או יריבים חזקים יותר בהרבה (ואפילו חלק מהם יהיו חסינים לחלוטין להתקפות שלכם). אבל כל מי שיעקוב אחרי העלילה במשחק יגלה שדרגת הקושי מותאמת באופן מושלם, כך שהיא שאירה את המשחק מאתגר אך לא בלתי אפשרי.

 

עוד שני אלמנטים ששינו במשחק והפכו אותו למעט קשה יותר זה הנשקים והבונוסים שתמצאו: בגרסת הבטא על תחילת המשחק קיבלתם נשקים מאוד חזקים, כאלו שהורידו יריב בירייה ואם זה לא מספיק, תיבות אוצר ובונוס היו פזורות בכל פינה. מכל אלו אתם יכולים לשכוח: הנשקים הוחלשו באופן משמעותי, כך שיהיה עליכם לשחק כמה שעות טובות לפחות עד שתקבלו נשק איכותי. בנוסף תיבות הבונוס נעלמו מהמסך ותאמינו לי בדקתי: היו מקומות שסימנתי לעצמי ככאלה שמכילים תיבות בונוס והם היו ריקים ושוממים. זה לא אומר שאין תיבות בונוס: דווקא יש, אבל תצטרכו להתאמץ יותר כדי למצוא אותן.

אבל שלא תחשבו לרגע שהמשחק הפך את הדמות שלכם לאומללה, לא. אתם בונים דמות חזקה מאוד, עם יכולות מטורפות שבהרבה מקרים הן שילוב של כל היכולות של היריבים שלכם גם יחד. הגארדיאן הוא הלוחם האולטימטיבי ולא סתם, כי ככל שתתקדמו תקבלו שדרוגים שידחפו את הדמות שלכם עוד צעד לכיוון הלוחם המושלם.

Image

 

אינטיליגנציית יריבים
תאמינו או לא, אני חושב שאפילו האינטיליגנציה של היריבים שופרה. יש למשל יריבים שמסתערים עליכם בכמויות, זו צורת ההתקפה שלהם וכך הם מתנהגים כמו זומבים חסרי שכל שמסתערים בלי פחד. ואכן גם אם כל אחד מהיריבים יכול לגרום לנזק קטן יחסית, הסתערות המונית יכולה להיות דבר די מסוכן ובגרסת הבטא גיליתי שאם אני זורק רימון, אז כולם רצים קדימה והרימונים בדסטיני מתפוצצים יותר מפעם אחת, כך שכל המאסה שרצה אלי וגם זו שאחריה נמחקות. אז גם במשחק המלא זרקתי רימון. והיצורים שאמורים להיות טיפשים כמו זומבים נעמדו וחיכו, הם חיכו עד שהרימון סיים את כל הפיצוצים שלו ואז שוב חזרו והסתערו. זו דוגמא אחת לשיפור באינטיליגנציית היריבים שגם כך הייתה גבוהה מאוד מראש.

Image

 

נשקים
בקטגוריית הנשקים (ככל הנראה בגלל שלא הגענו לשם בבטא) נוספו גם נשקים כבדים כמו משגר טילים או מקלע כבד והם משמשים ככלי נשק חליפי שלישי. ובנוסף גילינו שיש שלבים במשחק שאתם פשוט מקבלים נשקים שכיף לתפעל אותם אבל לא תקבלו אותם ליותר משלב אחד כדי לא להרוס את המשחקיות. כך למשל יש שלב שבו תקבלו חרב, כן אנחנו מדברים על העתיד הרחוק והנשק האולטימטיבי זו חרב ולא סתם חרב, אלא חרב שמחריבה את היריבים שלכם גם אם היא לא בדיוק פוגעת בהם אלא סתם ככה ברצפה ליד וזה מספיק כדי לרסק לכם ולכל מי שבסביבה את הצורה. כמובן שאתם תתרוצצו עם החרב כמו מטורפים ותיקטלו עשרות יריבים באבחות חדות, אבל בסוף השלב החרב מתפוררת לרסיסים ולכם נשארת רק חתיכה קטנה למזכרת.

מה שלא יצא לנו כל כך לעשות בשלב הבטא זה להשקיע יותר מידי בנשקים ולשדרג אותם. אתם תמיד תוכלו להחליף את הנשק שלכם, אבל אם אתם מוצאים נשק טוב באמת יכול להיות מאוד שתרצו לשדרג ולשפר אותו כך שתוכלו לסחוב איתו עוד כמה דרגות.

Image

 

מכירה של ציוד
טוב, אז ברור לכולם שאם אני מוצא ציוד טוב יותר אני צריך לעשות משהו עם הציוד הישן, וכאן דסטיני מחדש לנו: הציוד הישן שלכם לא שווה כלום, אבל כדי שלא תשברו את הראש יותר מידי או תהיו לנו עצובים בחרנו לאפשר לכם לפרק את הציוד הישן לרסיסים ולקבל גלימרים (כסף עתידני). זה נכון שאתם כמעט ולא תקבלו תמורה לפירוק ושכמעט וכל הפירוקים יניבו את אותה התוצאה, אבל יש בזה משהו מנחם בידיעה שאתם לא צריכים לחשוב שאולי יכולתם לעשות משהו טוב יותר עם אותו ציוד וגם כך המשחק מספיק מורכב.

 

לאן ללכת?
אחד הדברים הטובים יותר במשחק דסטיני ושלא הבחנו בו בשלב הבטא, זה שאתם אף פעם לא נשארים עם ספק שמא שכחתם משהו. יש לכם  איזה דף קוד שצריך לפענח? מעל המקודד יופיע סימן קריאה ירוק. סיימתם אתגר? אותו הסימן יופיע מעל מחלק האתגרים וכן הלאה. הסימון המאוד ברור הזה ימנע מכם לבזבז זמן מיותר בעיר מצד אחד ומצד שני יאפשר לכם להסתובב עם הציוד הכי משודרג שיש בלי שתיכנסו ותצאו מהעיר עשר פעמים כי בכל פעם שכחתם משהו אחר.

Image

 

חיבוריות לשרתים ומשחק המולטיפלייר
המשחק מתנהל כולו בכפוף לקשר עם השרתים של באנג'י ולפיכך קישור לשרתים וחיבור רשת כולל חשבון פלייסטיישן פלוס הכרחי בכדי לשחק במשחק. זה לא חדש, מה שהשתפר מאז גרסת הבטא זה מספר הניתוקים\משחק שחווינו: בזמן המשחק בגרסת הבטא אפשר היה להגדיר את המשחקיות כסיוט בחלק ניכר מהזמן, ולו רק בגלל שבכל פעם שהקישור לשרתי באנג'י נעלם - המשחק עשה ריסט וזרק אתכם מהמפה. זה נכון: בלי חיבור לאינטרנט ולשרתי באנג'י אין מפה, אין יריבים ואין התקדמות.

 

מה שהשתפר מאז גרסת הבטא זה שמספר הניתוקים הפך לניתוק\שניים ביום, זה אומנם עדיין מעצבן מעט, אבל לא יותר מידי, כי מסתבר שהדבר הבא ששיפרו זה הזיכרון של המשחק ואם אתם עפים מהשרת או סתם כך מתנתקים בלי להודיע קודם, המשחק זוכר לכם את הנקודה האחרונה שבה הייתם ומציב אתכם בנקודת השמירה האוטומטית הכי קרובה לאיפה שהייתם. אנחנו בכוונה לא משתמשים בביטוי Auto Save, כי במשחק דסטיני אין באמת שמירות או את האפשרות לטעון את המשחק וכל ההתקדמות שלכם היא לינארית (בלי אפשרויות לפצל את מימד הזמן) והיא נשמרת על השרתים של באנג'י. אגב ניתוקים, יש לבאנג'י דרך מקורית יחסית לקרוא לניתוקים בשמות: במקום מספר הם נותנים שם קוד כך שאנשים יוכלו לזכור כשהם מחפשים ברשת. שם הקוד האופייני שלי היה בבון.

אחד השיפורים המדהימים יותר מאז משחק הבטא הוא ברמת האינטראקציה עם דמויות אחרות במשחק, יכול להיות שאנחנו לא כל כך הצלחנו למצוא פרטנרים בגרסת הבטא כי לא היו הרבה בטא טסטרים מהאיזור שלנו, אבל הרושם היה שמרגע שנכנסתם למפה אתם בעולם פרטי יחסית, כמו בגילד וורז שבזמנו יצר עולם משותף לכל השחקנים בתוך מרכזי הערים והפריד בין השחקנים מרגע שיצאו לא כקבוצה אל השטח הפתוח (אזורים עויינים).

Image

במשחק דסטיני אין דבר כזה עולם רק שלכם מסתבר, יש מצבה של שחקנים שנמצאת אתכם על אותו שרת מקומי, ואיתם אתם צריכים לחלוק לא רק את העיר הראשית, אלא גם את שטחי המלחמה. מה זה אומר? שאתם יכולים להיות תקועים בקרב כנגד עדר של יריבים שמרתק אתכם מאחורי איזה סלע ופתאום משום מקום יקפצו לעזרתכם שני שחקנים (גארדיאנים כמותכם), שבמקרה עברו במפה והחליטו לבוא לעזרתכם. זו דוגמה טובה יחסית שדי מאפיינת את המשחקיות, אבל יש גם דוגמאות פחות חיוביות של שחקנים שמשום מקום יגיעו ויגנבו לכם את אופנוע התקיפה, או של שחקנים עם כוונות טובות באמת שיהיו עשרים דרגות מעליכם ויגיעו לעזרתכם בדיוק כשאתם נלחמים בבוס. עכשיו אתם יכולים לשאול מה הבעיה שיעזרו לכם? אז לדעתי ברגע שעוזרים לכם יותר מידי במשחק אז יכולים להוציא את הפואנטה מהלחימה ומזל שמקרים כאלו שתיארתי לא מאפיינים את המשחקיות.

 

המקום שבו באמת תהיו חייבים את העזרה של השחקנים האחרים בסביבה, והם גם יגיעו לעזרתכם כמו דבורים שנמשכות לדבש, זה במאורעות (Events). המשחק דסטיני הוא לכאורה משחק מתוכנן שהכל ידוע בו מראש, אבל המשחק מכיל עשרות מאורעות אפשריים בהם אתם יכולים להשתתף בשביל הבונוס המטורף שהם נותנים, ואתם אכן תשתתפו, גם בשביל הבונוס וגם בגלל שמסיבה לא ברורה אתם וכל השחקנים האחרים רצים אם המאורע שבדיוק מופיע כאילו מחלקים יהלומים בחינם, בפועל המאורעות יכולים להיות מלכודות מוות מאתגרות, בהן הטירוף של הלחימה יכול לחצות גבולות בקלות, הם יאלצו אתכם לשנות את סגנון הלחימה שלכם, לנוע במהירות ממקום למקום ולהתמודד עם נחילים אדירים של יריבים. כמו שאמרנו מזל שכל מי שנמצא איתכם במפה רואה את המאורע ושכל השחקנים גם נמשכים למאורעות, כך שכמעט תמיד יהיה מי שישים יד וידאג שלא תמותו לבד...

בדסטיני היריבים עושים ריספון מהיר מאוד, אבל מה שמשפיע על החזרה של היריבים שלכם זה לא הזמן מרגע שחיסלתם אותם, אלא האם נשארתם באותו תא שטח שהוגדר כתא השטח שלהם. בשנייה שבה תצאו מתא השטח - היריבים יופיעו בו שוב והשחקן שיבוא אחריכם לא ימצא אדמה חרוכה, זה אומר גם שאם אתם לא רוצים שיהרסו לכם את המשחק אז מספיק לתפוס מרחק מהשחקנים החזקים כדי שכל מה שהם עושים במפה יהיה חסר משמעות עבורכם.

Image

סיכום

המשחק דסטיני (Destiny) כפי שהוא נראה היום הוא אחד ממשחקי הרשת המקוריים יותר שמאפשרים לשחקנים להתנסות בסביבת משחק ומשחקיות נדירות. השיפורים והשדרוגים שהוכנסו במשחק דסטיני מאז גרסת הבטא שלו הצליחו לסגור עבורנו הרבה פינות שנראו לנו כמוזרות או שראוי שישפרו אותן ועצם העובדה ששיפרו אומרת שהייתה דרישה זהה ממספר גדול של גיימרים.

את המשחק שיחקנו בפלייסטיישן4, מעבר לעובדה שהגרפיקה באופן משמעותי טובה יותר מאשר בפלייסטיישן3, לא היו הבדלים ברמת התאימות של המשחק לקונסולה ובשתי הקונסולות המשחק רץ חלק. ההבדל המשמעותי ביותר הנוסף הוא ששחקנים שעולים עם PS4 לשחק בדסטיני חייבים חיבור לחשבון פלייסטישן פלוס שמאפשר להם גישה למולטיפלייר. אל תשאלו אותי מדוע זה אפשרי שב-PS3 שחקנים יעלו לרשת בחינם בעוד שב-PS4 ניתן יהיה לעלות לרשת רק עם חשבון הפלוס. בשורה התחתונה מי שרוצה לשחק דסטיני עם פלייסטישיין 4 חייב חשבון פלוס.

דסטיני הוא אחד המשחקים שכן מצדיקים את התשלום לחשבון הפלוס, כי עד כה ראינו משחקים עם שרתי P2P לא סימפטיים בגלל שכל השחקנים היו מתארחים אצל אחד השחקנים כשרת משחק, ואז פתאום המשחק היה מתנתק בגלל שאמא של פרדריק אמרה לו לכבות את המכשיר, לשטוף ידיים ולבוא לאכול ארוחת ערב, ובגלל שפרדריק רק בן 11 הוא לא אומר לא לאמא וממהר לכבות את המכשיר ולנתק את כל השחקנים האחרים, כי עדיף שהם יכעסו מאשר שאבא היינץ יכנס לתמונה עם החגורה...

אני חושב שהפואנטה מובנת, דסטיני הוא אחד המשחקים היחידים שאנחנו מכירים שמתנהל כולו על השרתים של החברה שיצרה את המשחק ועבור שירות כזה אנחנו מוכנים לשלם כמה עשרות שקלים בחודש ושלא נסבול מנדידות מארח כמו שהורגלנו בשרתי P2P.

 

ציונים
גרפיקה: 10
סאונד: 10
משחקיות: 9
חיבוריות לרשת: 8
אינטליגנציית יריבים: 10

ציון סופי 9.4

 

עידכון אחרון ( Saturday, 27 September 2014 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker