מבזקים

היו אלו שלושה שבועות ארוכים ומיגעים במיוחד, שמצאנו את עצמנו בלי הרשת של סוני פלייסטיישן, חורשים כמעט כל משחק קיים. החל מ-Darksiders ועד ל-Lego Star wars, למעשה מי שהסתמך גם על הרשת NetFlix כספקית השידורים שלו (במקום הכבלים), סבל אפילו יותר וכך רבים וטובים מאיתנו חזרו לפלטפורמת ה-PC הישנה והטובה...

אז מה החדשות הטובות?

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת בטא למשחק Destiny הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 28 July 2014

ביקורת בטא למשחק Destiny PS3

על המשחק
המשחק דסטיני (גורלDestiny-), הוא משחק יריות אונליין, המתרחש בתקופה פוסט אפוקליפטית. או במילים אחרות, אחרי שהאנושות עברה אסון אדיר ורגע לפני שהיא נמצאת על סף השמדה. בעלילת הסיפור אתם משחקים בתפקיד גארדיאן או בעברית "שומר", דמות קשוחה ביותר שנוצרה על מנת לשמור ולהגן על האנושות בפני חייזרים מרושעים שרוצים להשמיד אותה. כשומרים מתלווה אליכם רובוט קטנטן בשם גוסט או בתרגום ישיר: רוח, והוא העוזר הישיר והמדריך הבלתי מעורער שלכם במשחק. המשחק מתרחש כולו אונליין, בשרתים מדורגים בלבד ועם אפשרות לשיתופי פעולה עם שחקנים אחרים.

Image

 

 

גרפיקה
מסיבות טכניות בלבד בחרנו לשחק את המשחק בקונסולת הפלייסטישן 3, בגרפיקה לא מצאנו ייחוד אך גם לא מצאנו פגמים. אפשר אולי בעיקר לשבח את המשחק על עומק הטקסטורה והטווח הגרפי הגדול שעומד לרשות השחקנים, בכך המשחק מאפשר לשחקנים להתייחס אל המפה הפתוחה במשחק כאל מפה אחת גדולה ולא כשלבים שנטענים בכל פעם מחדש.

Image

 

סאונד
הסאונד של המשחק טוב עם נגיעות של טורדני, באופן עקרוני יוצרי המשחק התכוונו להכניס אלמנט של מתח או פחד למשחק, קולות הרקע נשמעים דומים מאוד לקולות היריבים שלכם, ומרגע שתנחתו בשדה היריב אתם תרגישו בכל רגע נתון מאוימים, יש בכך משהו טיפה מגוחך, כי מרבית היריבים במשחק הם ליצנים שלא בדיוק הפחידו אותי גם כשם היו חיים ובאו מולי בחבורות, אז מהקולות שלהם לפחד?

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
המשחק מתחיל בפרולוג קצר, אתם רואים את האנושות מגיע לשיא של פריחה ואז היא מגלה יישות טובה בדמות ירח ענקית שמזניקה את האנושות מעבר לכל השיאים וכל מה שרק חשבו שהאנושות יכלה להגיע. אבל מסתבר שלאותה ישות יש יריבים מרים, זן אכזר של חייזרים צמאי דם שבמפגש עם האנושות מכסח לה את הצורה ומשבית את היכולות של הישות החביבה.

שנייה לפני שהישות סוגרת את הבאסטה היא יוצרת בכוחות אחרונים את הגוסטס; רובוטים קטנים ואינטליגנטים להפליא שתפקידם להדריך את השומרים של הגלקסיה במלחמתם כנגד החייזרים. אז זהו מסתבר שגם הגוסטס לא עשו עבודה מי יודע מה ומרבית האנושות מחוסלת כשהמשחק מתמקד בקרב על המעוז האחרון של האנושות כנגד החייזרים.

את המשחק אתם מתחילים כנופלים בשדה הקרב ובדרך כלשהי גוסט מקים אתכם לתחייה והופך לגוסט שלכם, מכאן והלאה יש הדרכה קצרה ואתם כבר בתוך העניינים. או לפחות כך נדמה לכם: המשחק לאורך חלקים נכבדים שלו בנוי כעלילה ליניארית, משמעות הדבר שגם אם נדמה לכם שאתם בוחרים מה לעשות, אתם פועלים לפי תסריט קבוע מראש ואם תנסו לסטות ממנו ימינה או שמאלה תגלו שישר זו הברירה היחידה העומדת לרשותכם.

 

 

Image


אני לא יודע כמה מכם מכירים, אבל בשלהי שנות התשעים ככה יצא לו משחק בשם דום (DOOM), הוא היה אחד ממשחקי ה-FPS המשפיעים יותר ומלבד טירת וולפנשטיין לא היו ממש משחקים שהתחרו בו. המשחק דסטיני נראה כאילו היוצרים שלו עשו מחווה למשחק דום, אני טוען את זה בגלל שבמשחק דסטיני אנחנו רואים פתאום המון אלמנטים משחקיים שפשוט נעלמו מן העולם ואפיינו את דום, הבולטים שבניהם היו צלילי הרקע המותחים גם כשאין באמת מפלצות בסביבה ולוחמה בסגנון אדי אדי.

לוחמה בסגנון אדי אדי, או בלעז A-D A-D, היא לוחמה שלא מתבססת על מחסה, הסתערות או יכולות מיוחדות. אלא בונה על כך שהקליעים של היריבים כל כך איטיים שמספיק לזוז הצידה

(ביימי המקלדת אלו היו הלחצנים  A או D) כדי להתחמק מפגיעה. שנים שלא ראיתי משחק שבו לוחמת אדי אדי מושרשת כל כך חזק והנה מופיע המשחק דסטיני ומציג יריבים קשוחים לכאורה שכל מה שצריך כדי להפוך אותם לסמרטוטים זה לירות ולזוז לצדדים, מכאן והלאה היריב הכי קשה במשחק הופך לבדיחה.

רגע, שלא תבינו אותי לא נכון, המשחק עצמו הוא לא בדיחה ובטח שלא הלוחמה, אם תנסו להתקמפר\להסתער\לתפוס מחסה כמו שלימדו אתכם בכל ספרי הגיימינג הקלאסיים אתם תגלו שהחיילים של היריב יכולים להיות ערמומיים ביותר, הם יתפסו מחסה, יתחמקו מהירי שלכם, יאגפו ויקראו לתגבורות שימצאו את הדרך לבוא אליכם מהכיוון הנגדי. אז איך מנצחים את המשחק? נכון, מתמחים בסגנון האדי אדי.

Image

 

כפי שאמרנו קודם המשחק דסטיני כולו מתארח בשרתים מדורגים. משמעות הדבר היא שאתם לא יכולים לעשות כלום בלי שתהיו מחוברים לשרתים של המשחק, יותר גרוע: אם תתחילו משימה ותשלימו 99% ממנה ואז יתנתק הקשר עם השרת לשנייה וחצי – תיזרקו לעמוד הראשי ויחשב לכם כאילו נטשתם את המשימה. עכשיו זה לא המשחק הראשון שאם אתם מתנתקים מהשרת אתם עפים, אז על מה אנחנו מתרעמים? על כך שאין מוד של שחקן יחיד שמאפשר לכם לשחק גם בזמנים שהחיבור לרשת גרוע.

עכשיו אנחנו שיחקנו במשחק בתקופת בטא והיו ימים טובים בהם לא חווינו אף ניתוק והיו ימים איומים בהם כל חמש שניות השרת התנתק והתחלנו את המשימה מחדש. קשה לשפוט משחק על דבר כזה בתקופת בטא, אבל להגיד שחבל שאין למשחק את האפשרות לשחק את הקמפיין אוף-ליין זו חלק מחובתנו העיתונאית.

כצפוי, כל שירותי האונליין עבור משתמשי ה-PS3 הם חינמיים וכן גם המשחק דסטיני, לעומת זאת שחקנים שירצו לשחק בפלייסטישן4 בשירות האונליין יאלצו לשלם תשלום חודשי לחשבון הפלוס של סוני.

הנשקים והציוד במשחק לא התבלטו במיוחד יותר ממשחקים אחרים ולא הצליחו לחדש לנו יותר מידי, לפחות לא בתקופת הבטא, אבל חשוב להגיד שהיה קל ופשוט לתפעל ולבחור את הנשקים והשריון, קל להבין איך לשדרג את הציוד ומה רוצים מכם בכל מקום וזה לא ברור מאליו.

 

Image

 

 

כמו שהזכרנו קודם אתם יכולים לייצר אינטראקציות עם שחקנים אחרים, אם למשל תהיו מעוניינים לדבר עם שחקן מסויים תוכלו להצביע עליו ספציפי, ואז בכל השרת יהיה רשום שאתם מצביעים עליו, וכנ"ל גם לגבי לרקוד לנופף או סתם לשבת ולהמתין. כל האפשרויות האלו חביבות ביותר. מה שכן, היה לנו מאוד מוזר לראות שהאפשרויות הסוציאליות נשארות פתוחות בשדה הקרב וכך אתם מאבדים ארבעה כפתורים שיכלו להיות מאוד שימושיים. וכך במקום שיהיה כפתור שעוזר לכם לקבוע את הנשק למשל, אז בשדה הקרב יש לכם כפתור שאם בטעות תלחצו עליו הדמות שלכם תתחיל לרקוד. נפלא.

Image

 

סיכום
המשחק דסטיני מסתמן כמשחק טוב, שמזכיר מאוד במשחקיות שלו משחקים כמו Halo, Tabula Rasa ואולי אפילו טיפה א Mass Effect ו-Dead Space. מה שמייחד את כל המשחקים האלו זה האנושות כנגד כל החייזרים אונליין, אנחנו הטובים הם הרעים ואם ירצה השרת ויהיה פינג טוב לכל חברי הקבוצה אז גם נוכל לקרוע להם את הצורה. לשחק בדסטיני היה לי כיף, אולי בגלל שמהר מאוד עליתי על סגנון המשחק הנדרש כדי להצליח לשרוד עשרות גלים של יריבים גם בלי בני ברית שישחקו לצידי, ואולי בגלל שזו נוסטלגיה עבורי לשחק שוב בסגנון האדי אדי. האינטראקציה עם השחקנים האחרים במשחק אמורה להיות פשוטה וקלה, אבל בתקופת הבטא המוגבלת לא הספקנו להתרשם כל כך מתחום זה.

כנהוג במשחקי בטא, אנחנו לא נותנים ציונים אלא רושם כללי שהמשחק הינו מהנה ביותר ועם פוטנציאל גבוה להיות משחק מוצלח ביותר. אילו היו מבקשים מאיתנו לנחש את הציון שיהיה למשחק בסטים אחרי חודשיים של הערכות משתמשים היינו אומדים אותו בכ-89.

תמונות מסך נוספות

Image

Image

Image

Image

 

 

 

 

עידכון אחרון ( Monday, 28 July 2014 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker