מבזקים
חדשות טובות לגיימרים, AMD ו-Valve הודיעו היום על שיתוף פעולה טכני, משמעות הדבר היא שכל גיימר שהוא גם משתמש של STEAM יוכל להנות מעדכונים משמעותיים לדרייברים של כרטיס המסך שלו, במידה ויש לו כרטיס מסך מתוצרת ATI, הדבר חשוב במיוחד, מאחר ול-ATI יש נטייה להוציא מאסה גדולה של עדכונים שמשפרים את ביצועי הגרפיקה במשחקים מאוד ספציפיים. החיבור עם STEAM יחסוך את הצורך במעקב השותף אחר הדרייברים ויאפשר לשחק עם הדרייברים המעודכנים ביותר.
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק King's Bounty Dark Side הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 23 July 2014

ביקורת למשחק King's Bounty Dark Side

הקדמה
תמיד הכרנו אותם כיריבים הנבזים, אלו שבוקעים מבטן האדמה, שעולים ממנהרות, מחילות ופירים שמגיעים עד למרכז הישוב. אהבנו לשנוא אותם, נהנינו לחסל אותם ועם כל בן עוולה מהם שמת הרגשנו שהעולם הפך לטוב יותר. ככה זה שאנחנו בצד האור והם בצד האופל.
התפנית הגדולה ביחס ליצורי האופל מגיעה במשחק King's Bounty Dark Side, בו אנחנו מקבלים את ההזדמנות לשחק את הצד האפל: הדימונים (שדים), הערפדים והאורקים.

Image

על המשחק
המשחק King's Bounty Dark Side הוא המשחק השביעי בסדרת משחקי King's Bounty מאז שזכויות המשחק עברו ל-1C והוא נחשב להמשך ישיר למשחק King's Bounty: Warriors of the North ולהרחבה Ice & Fire. בקצרה נאמר שאולף בנו של המלך תורמוד דה פירס שחט את כל יצורי האופל, הרס את התוכנית הזדונית לפלישה של האל-מתים ומנע השתלטות על ארצות האור. כאן מסתיימת העלילה של המשחקים הקודמים. במשחק הנוכחי אנחנו מגלים שכמו שהיהודים ניצלו את המומנטום וחיסלו את האוייבים שלהם בפורים, כך גם צבא האור ניצל את ההתרופפות בצידם של כוחות האופל כדי לחסל לשעבד ולהאביד אותם מן העולם. כאן אתם נכנסים לתמונה בתפקיד של אחד משלושת הנסיכים הבאים: שדונית יפיפייה, ערפד מתוחכם, או אורק מסוקס וברוטלי, אלו שלוש דמויות שונות, אבל המטרה שלהם היא זהה: להטות שוב את המאזניים לצידו של האופל, או לפחות לתקן את האיזון שהופר.

Image

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק נותרה כמעט ללא שינוי, לאלו בעלי המשקפיים כחול אדום, אתם מוזמנים לנסות לחטוף כאב ראש מאפשרות ה-3D שנוספה. האפיון הכללי של הגרפיקה הוא שמדובר בגרפיקה בסך הכל בינונית ביותר, עם אפשרויות גרפיות במסך האפשרויות שנראות כאילו מדובר במשחק המתוחכם ביותר מבחינה גרפית. אז המון אפשרויות גרפיות יש, התוצאה הסופית כאמור - בינונית ביותר.

סאונד
על אף הניסיונות להכניס שיפורים בסאונד הדעות שלנו לגבי הסאונד חלוקות: ישנם אלמנטים שפשוט הרסו לחלוטין, ישנם אלמנטים אחרים ששיפרו וישנם אלמנטים שלא השתנו. דוגמה להרסו: כשהדמות של הגיבור חוצה נחל, נשמע רעש מחריד אוזניים כאילו טרול דופק לכם גרעפס עסיסי היישר אל תוך האוזנייה. דוגמה לשיפור: במהלך הקרבות הדימונים יכולים להטיל הילה שמחזקת את כל מי שנוגע בה, ההילה משמיעה קול של דופק שבאופן מפתיע משתלב במשחק כמו תוספת בוטנים במוקפץ. לא שינו: האימפים המעצבנים היו מעצבנים ונשארו מעצבנים, במהלך כל הקרבות הם משמיעים קול צחקוק מרגיז וזה נתן לי מוטיבציה לחסל אותם ראשונים (כששיחקתי בצד האור), כיום אני תקוע עם היחידה היעילה אך מעצבנת הזו בכל הקרבות.

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
המשחק King's Bounty: Dark Side הוא משחק אסטרטגיה בזמן אמת עם מערכת קרבות על פי תור, המתנהל בשני מישורים: אל גבי מפה בה מפוזרים היריבים, נותני הקווסטים ובעלי הברית, ובמישור השני יש את הקרבות שמתנהלים על פי תור. התנועה על גבי המפה היא תנועה חופשית, ללא הגבלת זמן ולא מתנהלת על פי תור. לעומתה הקרבות מתנהלים על פי תור והתור כמו שאר הפרמטרים בקרב נקבעים על פי כללי ה-DND. משמעות הדבר היא שלכל חייל יש את היוזמה, ההתקפה, ההגנה, החיים, נקודות התנועה והמורל שלו שעל פיהן נקבעת דרגת היחידה ונקודות המנהיגות הנדרשות מהגיבור כדי לשלוט בה.

Image

 

בניגוד להרחבה Ice & Fire, המשחק King's Bounty: Dark Side עומד בזכות עצמו, זה אומר שאתם יכולים לשחק במשחק King's Bounty: Dark Side בלי לשחק בWarriors of the North-, אומנם יהיה לכם טיפה יותר קשה להבין את הרקע לעלילה, אבל מובטח לכם שבמהלך King's Bounty: Dark Side ידאגו לטפטף לכם שוב ושוב את הרקע הנדרש כדי שתקבלו את התמונה הכללית שהובילה למפלה של יצורי האופל.

אחד השיפורים המשמעותיים של המשחק הוא קפיצה במספר היריבים: אם במשחק הקודם עמדה בפנינו האפשרות לשחק בתפקיד אולף הלוחם, אולף המנהיג הטקטי או אולף הקוסם. במשחק הנוכחי יש שלוש דמויות חדשות: שדונית בשם נאוליין, ערפד בשם דה מורטון ואורק בשם בגיר. כאשר הערפד הוא בתפקיד הקודם החכם, השדונית בתפקיד הטקטיקן והאורק משחק בתפקיד הלוחם הברוטאלי. בשלבים מוקדמים מאוד של המשחק אתם תגלו שזה לא כל כך משנה איזו דמות בחרתם; שלושת הדמויות יפגשו ומהר מאוד יכרתו ברית דמים. היחס של הסובבים כלפי הדמות שלכם ונקודת הפתיחה גם הם משתנים בהתאם לגזע שתבחרו: אל השדונית היפיפייה יתייחסו במרבית המקרים כאל אובייקט מיני, אל האורק יתייחסו ביראת כבוד ולערפד בזהירות וחשש רב.

Image

 

עוד שיפור משמעותי במשחק, נמצא בתחום המשחקיות: עקומת ההתקדמות הפיננסית של הדמות תוקנה. במילים אחרות, יהיה לכם הרבה יותר קשה להשיג כסף וכל דבר קטן (אפילו טלפורט) יעלה לכם הרבה כסף, בניגוד למשחקים קודמים בהם להשיג כסף זו הייתה בדיחה, במשחק הנוכחי כסף הוא גורם מגביל משמעותי שמשפיע על המשחקיות ומוביל אתכם לתכנן את התקציב שלכם לאורך המשחק. זה לכאורה נשמע יותר גרוע: המשחק הפך ליותר קשה, אז כן ליותר קשה אבל הרבה יותר מאתגר ומהנה.

אם ב-Warriors of the North היה לכם עורב שעזר לכם רק אם פניתם אליו, והיו גם הוואלקריות שהצטרפו אליכם למערכה, אז במשחק King's Bounty: Dark Side נכנסת רוח קטנה ושחורה בשם בלאקי. בניגוד לעורב הפאסיבי, בלאקי הוא יועץ אקטיבי, הוא המדריך שלכם והוא גם הכלי שבעזרתו תהפכו אסירים לשלדים\שדים ותעברו מיבשת ליבשת במהירות שיא עם יכולת הטלפורט, שכאמור תעלה לכם כסף, הרבה כסף בכל שימוש.  

Image

 

את הוואלקריות הלוחמות שליוו את אולף כנציגות צבא האור מחליף גם כן בלאקי, רק שהרוח הקטנה לובשת את הדמויות של השדונית, הערפד או האורק ומשתמשת ביכולות מיוחדות שמאפיינות כל דמות. למען האמת, בלאקי הרבה יותר מגניב מהוואלקריות והאפקטים מושקעים ומקוריים פי כמה ממה שראינו עד כה.

אלמנט חדש שנכנס למשחק הוא אלמנט הבנייה והשיקום: שלושת הגיבורים במשחק הם פליטים הבורחים מארצם רגע לפני שהיא נכבשת לחלוטין על ידי כוחות האור, המשימה המוטלת על הפליטים היא משימת גיוס תגבורת, אבל כחלק מתהליך השיקום הם מקימים בסיס חדש הנקרא "המחסה", בו שוכנת רוח האופל ואליו הם מביאים את בני הברית שמתגייסים במהלך המשחק. שטח המחסה הוא לא מוגבל רק לאיור הישן של הטירה: אתם תתחילו לבנות מבנים ואלמנטים מסביב למחסה, עם הזמן האזור שהיה כולו חושך ושממה הופך לבסיס גדול ופעיל ביותר.

Image

 

השיפור הגדול האחרון הוא דווקא בתחום המיפוי וההתמצאות של השחקן במרחב: למשחק נוספה האפשרות החשובה ביותר להתמקד אל תוך איזור, גם אם הוא תת-קרקעי, עד כמה שזה נשמע מטופש: אבל עד כה המפות לא היו ברמת פירוט שאפשרה לשחקנים להתמצא במרחב התת-קרקעי, והתמקדות אל תוך אלמנט במפה לא הייתה קיימת.

הפרדוקס הגדול של המשחק הוא שאתם משחקים דמות מרושעת, אז לכאורה אתם אמורים לבצע פעולות מרושעות, כמו לחטוף נשים, לרמות, לשקר וכן הלאה, אבל באינטראקציה שלכם עם הדמויות נותנות המשימות אתם תקבלו משימות "טובות" שעוזרות לזולת ובעיקר לדמות שביקשה את עזרתכם. אתם כמובן לא חייבים להשלים את כל המשימות, אבל אם תרצו לזכות בתגמול כלשהו תהיו חייבים לבצע את המשימות על הצד הטוב ביותר. וטוב זו מילת המפתח: יותר מפעם אחת תפסתי את הדמות שלי שבסך הכל ביצעה מעשים טובים ועזרה לתושבים שבמשחק, אז איך זה מסתדר עם דמות מרושעת? לא כל כך ברור.

Image

 

סיכום
המשחק King's Bounty: Dark Side הוא משחק שמציג את הצד האפל של המשוואה, שמנסה לרמוז לנו שגם בצד האפל ישנם שדונים קטנים ומרושעים שרק רוצים ללכת לבית הספר וללמוד איך להרוג את אנשי האור שהם יגדלו. שישנם ערפדים שמידי פעם רוצים לצאת לחגוג ולשתות איזו כוס דם מאיזו כוסית ושישנם אורקים שכל מה שהם רצו זה לרעות את עדר הצבועים שלהם בכפר בני האדם הקרוב. זה הכל, יצורים שוחרי שלום ושלווה שהאיזון והשקט הופר והם כבר לא יכולים להמשיך ולטפטף טרור כמו בעבר, אוי כמה חבל.

המשחק מציג עלילה עצמאית ומגוונת, משחקיות משופרת והמון מקוריות השיפורים שהוספו למשחק הם מקיפים כמעט את כל התחומים: אם זה בתחום הגרפיקה, התנועה בשטח ועד לניהול הקרבות ועקומת הלמידה\קושי של המשחק שהשתפרה פלאים.

 

האם המשחק שווה את הכסף
ללא ספק כן! על אף שמדובר במשחק לשחקן היחיד, המשחק King's Bounty: Dark Side מצליח להחזיק אתכם עשרות ואפילו מאות שעות מול המחשב, כמעט ללא הפסקה. נדיר שמשחק לשחקן היחיד מצליח לעשות את זה ולכן אנחנו חושבים שמומלץ לרכוש את המשחק ולתמוך בסדרת המשחקים הנפלאה של King's Bounty.

 

ציונים
גרפיקה: 7
סאונד: 7
עלילה: 10
משחקיות: 9
השליטה במשחק: 8
אינטיליגנציית יריב: 8

ציון סופי: 8.2


 

עידכון אחרון ( Thursday, 24 July 2014 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker