מבזקים

שלום לכולם, עידן אקוס שיחק במשחק יאקוזה 2 לפלטפורמת ה-PS2 ומסתבר שהיה לו הרבה מה להגיד על המשחק.
אוהבים את המאפייה היפאנית? סקרנים לדעת מה עידן חושב על המשחק ומה מצפה לכם? אם כן,

כנסו לקרוא את הביקורת יאקוזה 2

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק COH2: TWFA הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Monday, 30 June 2014

ביקורת למשחק Company of Heroes2: The Western Front Armies

הקדמה
הביקורת הנוכחית הינה ביקורת Preview על גרסת עיתונאי למשחק Company of Heroes2 The Western Front Armies.
אם אפשר להגיד משהו טוב אחד על מלחמת העולם השנייה, זה שבניגוד לראשונה יצאה ממנה כמות מכובדת של משחקים. אם תתנו לנו לספור כמה משחקים יצאו כתוצאה ממלחמת העולם השנייה והמלחמה הקרה שבאה בעקבותיה, אנחנו נוכל למלא כמה דפים. עכשיו שלא תבינו לא נכון היו לא מעט מלחמות אחרי מלחמת העולם השנייה: מלחמת פנמה, מלחמת ויאטנם, מלחמת המפרץ, מלחמת ששת הימים ועוד רבות, אבל אף אחת מהמלחמות לא זכתה לכיסוי של משחקי מחשב כמו מלחמת העולם השנייה, ואם יש כבר מלחמה שמתקרבת ברקורד שלה לשיא של מלחמת העולם השנייה, זוהי כמובן מלחמת העולם השלישית.

Image

על המשחק
המשחק Company of Heroes2 הוא משחק מלחמה אסטרטגי בו משוחזרים קרבות מתקופת מלחמת העולם השנייה, בגרסה הנוכחית משוחזרים הקרבות בחזית המערבית בין רוסיה\ארה"ב לגרמניה (זה נכון שבעיקרון הרוסים נמצאים במזרח, אבל מסתבר שהם לקחו חלק גם בחזית המערבית). המשחק מאפשר לשחקן לשלוט ביחידות שלו כמפקד עליון, המפעיל מספר גדול של יחידות בו זמנית, ובמקביל מאפשר לשחקן גם להפעיל כל יחידה באופן עצמאי על פי היכולות והתכונות המיוחדות שלה. מעבר להיותו משחק אסטרטגיה, המשחק משמש גם כמורה להיסטוריה, שכן כל הקרבות שבו הם שחזורים של קרבות אמיתיים ולפיכך לפני כל קרב ניתן לשחקנים גם רקע היסטורי על הקרב.

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק סבירה פלוס. אומנם בקטעי הוידאו המשחק מציג גרפיקה מעולה, אך אנו מדברים על הגרפיקה של המשחק עצמו, אם כי ביחס למשחקי אסטרטגיה מדובר בגרפיקה טובה.
אחד הדברים שהפריעו לנו בגרפיקה היה הזום המופרז שניתן היה להגיע אליו, לעומת חוסר היכולת שלכם להתרחק מהחיילים כדי לקבל תמונת מצב כוללת של שדה הקרב. עכשיו לעשות זום על יש של חייל זה סבבה, אבל אם הייתי רוצה לראות מה השעה, הייתי מסתכל בשעון שלי...

סאונד
הסאונד של המשחק סביר, המוזיקה עוקבת אחרי המשחקיות והאפקטים של הסאונד מדויקים ומתוזמנים נכון.

Image

המשחק והשליטה במשחק
בואו נתחיל מכך שהגרסה שניתנה לנו לביקורת הייתה מוגבלת ביכולותיה: ללא קמפיין או מולטיפלייר. הדבר היחידי שיכולנו להתרשם ממנו היה המשחק המותאם אישית, בו השחקנים יכולים לשחק כנגד המחשב.

השליטה במשחק היא אינה אופטימאלית עבור משחק אסטרטגיה: כפי שהזכרנו בסעיף הגרפיקה, הזום של המשחק לא מתרחק מספיק מחיילים, דבר זה מקשה על השליטה במספר גדול של כוחות ומצריך שימוש מוגבר במיני-מאפ. חיסרון נוסף שהמשחק מציג הוא בשליטה ביחידות: באופן עקרוני ידוע כי מוטב לערבב יחידות שונות על מנת שיוכלו להתגבר על יריבים מגוונים, במשחק הנוכחי ערבוב יחידות מוביל לכך שאתם מאבדים את היכולת להפעיל את הכוחות המיוחדים של כל יחידה. אם תבחרו לא לערבב יחידות לעומת זאת, תמצאו את עצמכם מתעסקים בהפעלה אישית של יחידות בקרב.

Image

עכשיו, אנחנו כבר מכירים מצבים של "רמבו בשדה הקרב": חייל אחד שאיתו אפשר לשחק ולנצח את כל המשחק בזמן ששאר היחידות הן די פאסיביות. ובכן, זה לא בדיוק המצב במשחק Company of Heroes2: זה נכון ששליטה אישית בחיילים תשפר את סיכויי ההישרדות שלהם בשדה הקרב ותאפשר להם לגרום לפגיעות קריטיות ביריב. אבל, כאן נכנסת האינטליגנציה המלאכותית של המחשב, שפשוט ייצר את היחידה שהכי טובה כנגד היחידה שלכם וימחק אותה משדה הקרב.

אם באינטליגנציה מלאכותית עסקינן: בקרבות כנגד המחשב שדה הקרב הוא כמרקחה: חיילים הולכים וחוזרים לכל הכיוונים, מסתבר שהמחשב שולט על כל יחידה ויחידה, כך שברגע שיחידה מסוימת נפגעת, הוא מסיג אותה לקבל ריפוי\תיקון בעורף. עכשיו אנחנו כבני אדם גם יכולים לבצע פעולות דומות, אבל לא קרובות אפילו ביעילות לזו של המחשב. ואתם ברגע זה יכולים לדמיין איך נראה שדה הקרב במשחק אם משחקים 6X6 כש-11 מהשחקנים הם בוטים של המחשב: המסך הופך להיות לים של מערבולות חיילים שתוקפים, נפצעים, חוזרים, נרפאים ושוב תוקפים, אי שפיות במיטבה.

Image

נקודת האור במשחק הן היחידות המגוונות: ראשית היחידות הן אוטנטיות לחלוטין, נראות כאילו כרגע יצאו משקית הניילון של מלחמת העולם השנייה. שנית, היחידות שלכם לא רק נראות טוב, אלא גם מקשיבות לכם ועושות כל מה שתבקשו מהן. השליטה ביחידות קלה וברורה, החיילים יודעים גם לצעוד וגם לתקוף בו-זמנית (זה לא ברור מאליו) ותמיד מוצאים את הדרך לנקודת היעד שתורו להם לצעוד אליה (גם זה ממש לא ברור מאליו). אם תתמחו ביחידה מסויימת, תגלו שאתם יכולים לעשות לאויב טרור מושלם עם מעט מעוד חיילים והרבה תשומת לב, רק קחו בחשבון שהמחשב לא טמבל ומהר מאוד הוא יציב מול היחידה שלכם את היריב האופטימאלי נגדה.

המטרה שלכם במשחק היא לכבוש נקודות שליטה, שנותנות לכם כח אדם, תחמושת או דלק וכמובן גם להשמיד את הבסיס של היריב. עכשיו עם החלק הראשון הסתדרתי ממש טוב: לכבוש נקודות שליטה אני יודע מעולה והנה אחרי שעתיים של משחק כבשתי את כל נקודות השליטה. מה השלב הבא? להרוס ליריב את הבסיס כמובן! אז ריכזתי את כל הכוחות שלי מול הבסיסים של היריב ואחרי קרבות עקובים מדם ומאות אלפי ביטים שהתרסקו על המסך, הצלחתי להרוס את שלושת הבסיסים של היריב.

כאן גיליתי את הבעיה הרצינית במשחק שיכול מאוד להיות שמדובר בגליץ': אי אפשר להרוס את הבסיס של היריב. זה לא משנה כמה כח אש תפעילו כנגד היריב, הוא תמיד יוכל להמשיך ולהזמין חיילים מהגיהינום (שזה מקום אי שם במפה שהיחידות שלכם מנועות מלהיכנס או לירות אליו). והבניין הראשי שלו - לעולם לא ייהרס. אז אמרתי לעצמי "דביל", אתה לא יודע איך הורסים את הבסיס - תחפש ברשת, ומסתבר שאני לא היחיד שנתקל בבעיה הזו. אז איך פותרים את החידה?
פשוט מאוד: שמתי מולי שישה שחקני AI ברמה הגבוהה ביותר, ושיחקתי באופן שבו יהיה הכי קל להרוס לי את הבסיס, מתוך מחשבה שאולי המחשב - זה ששולט במשחק, אולי הוא ידע איך מסיימים את המשחק כדי שהכותרת "ניצחון" או "הפסד" תתנוסס בגאון על חצי המסך. לצערי, גם אחרי חצי שעה שבה המחשב הסתובב חסר אונים סביב בנייני הבסיס שלי, גם אז לא הפסדתי. לא יודע מה תגידו, לי זה נראה גליץ' רציני.

תראו, בואו נגיד את האמת: יכול להיות מאוד שיש כאן משהו שאני מפספס, אחרת קשה מאוד להסביר מדוע ולמה אתם כשחקנים יכולים לזמן יחידות כדי לשקם את הבסיס שנהרס. אבל, אם אני כגיימר מנוסה לא עולה על הפיתרון אחרי חצי שעה של משחק וחיפושים, אז או שיש כאן גליץ' או שהמשחק מאוד לא ברור.

חיסרון נוסף של המשחק הוא שאי אפשר להריץ בו זמן. זה נכון שבמשחקי אסטרטגיה בזמן אמת רצוי שהזמן יהיה זמן אמת, כדי שהשחקנים יוכלו להגיב לאיומים חדשים במהירות הגבוהה ביותר. אבל יש שלבים במשחק שפשוט צריך את הכפתור ">>" שיאפשר לכם להריץ את הזמן טיפה יותר מהר כדי שתוכלו לסיים בנייה של יחידה או בניין. עם זאת, ישנה במשחק דרך להאיץ יחידות: הרוסים למשל יכולים לשים קצין שמפקח על הבנייה, דבר שמאיץ באופן משמעותי ביותר את קצב הייצור של אותה יחידת ייצור וכל יחידה שמיוצרת בבניין המפוקח תגיע הרבה יותר מהר.

לכאורה המשחק Company of Heroes2 הוא משחק אסטרטגיה פשוט, אבל כשבוחנים מקרוב את הנתונים מבינים שמדובר במשחק אסטרטגיה מסובך למדי: אתם יכולים לשחק את הסובייטים, האמריקנים, הגרמנים או את האוברקומנדו הגרמני. לכל צבא יש את היחידות והמבנים הייחודיים לו, זה לא חדש. אבל לכל צבא יש גם את המפקדים המיוחדים. מה זה מפקדים? מפקדים כשמם כן הם - גנראלים שיתנו לכם בונוסים ויכולות אסטרטגיות מכריעות, כמו זימון הפצצות, זימון צנחנים, העלאת יכולת הדיוק הכללית של החיילים בשדה הקרב וכן הלאה. בתחילת כל משחק יעמוד לרשותכם ארסנל של מפקדים ואתם תצטרכו לבחור איזה מפקד יעמוד לצידכם במהלך המשחק. אם זה לא מספיק מורכב, אז תשאלו את עצמכם איך מייצרים חייל נושא טילים? בכל משחק רגיל מספיק להזמין "חייל טילים". במשחק Company of Heroes2 אתם תצטרכו לחקור את מדעי הטילים, ולאחר מכן לייצר חייל פשוט ואותו לשלוח לנשקיה ותמורת סכום סמלי החייל יקבל טילים.
בנוסף לציוד שהחיילים יכולים לאסוף, יש לכל חייל ויחידה יכולות מיוחדות כמו הטמנת מוקשים, בניית גדל תיל, התחפרות וכן הלאה. חלק מהיכולות נעולות ליחידה ומצריכות קידום (צבירת מספיק נקודות ניסיון) על מנת שהיכולת המיוחדת של אותה יחידה תיפתח.

Image

 

סיכום
המשחק Company of Heroes2 הוא משחק אסטרטגיה בזמן אמת, המדמה קרבות ממלחמת העולם השנייה. המשחק מצריך מהשחקן תכנון אסטרטגי ויכולת שליטה גבוהה ביחידות בשדה הקרב. במשחק אתם תוכלו להתנסות באחת מארבעת הכוחות השונים: הסובייטים, האמריקנים, הגרמנים או האוברקומנדו, השונות הגבוהה בין היחידות מהצבאות השונים והירידה לפרטים הקטנים בשליטה על כל יחידה ויחידה מעלים באופן משמעותי את המורכבות של המשחק ומונעים מצבים בהם שחקנים מרכזים כמות מופרזת של כוחות ושוטפים בנחשול חסר מעצורים את בסיסי היריב.

האם המשחק שווה את הכסף
לצערנו לא יצא לנו להתנסות בכל המודים למשחק, אך הרושם העיקרי הוא שמדובר במשחק שבקלות יוכל לשרוף לכם שעות על גבי שעות בלי שתשימו לב. השאלה היא האם תמצאו את הדרך לסיים את השלב..

ציונים
על פי הנוהג, בגרסת פריוויו לא ניתנים ציונים, אם כי התחושה היא שבמידה והינו מבקרים את המשחק המלא, הוא היה מקבל ציון סופי בסביבות 76.

 

 

 

 

 

עידכון אחרון ( Monday, 30 June 2014 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker