מבזקים

השנים הם שנות השישים, תקופת מלחמת העולם הקרה, פריחת המדע ותחילת התפכחות האנושות כנגד משטרים תאבי כח. מדען בשם ראיין אנדרו היה מדען דגול, מנהיג בחסד ואחד מהאנשים שאמרו לא עוד לניצול האדם הקטן ויצאו כנגד משטרים המדכאים את העם בחסות סיסמאות אציליות כגון:"הכל שייך לאל" (כנסיה), "הכל שייך לעם" (קומניסטים) וכן הלאה...
לקריאת הביקורת

Image

 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Men of War: Assault squad 2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Friday, 23 May 2014

הקדמה

דה-ז'ה-וו, יש משחקים שעושים לך את זה. התחושה שונה מאשר זו שאתם משחקים פעם נוספת במשחק שכבר סיימתם ואתם עדיין זוכרים איך מסודרת המפה ומאיפה יבואו אליכם יריבים, אני מדבר על תחושה של "הייתי כבר בסרט הזה אבל אני לא יודע מה ההמשך". ובכן, המשחק Men of War: Assault squad 2 גרם לי בדיוק לתחושה הזו ובחצי השעה הראשונה עוד ניסיתי להבין מה קורה סביבי, אחרי חצי שעה של משחק עלה לי בראש שם של המשחקים הבאים: Men of War  Condemned Heroes "Face of War" וכן המשחק Men of war Assault squad, כולם יצאו בהוצאת 1C  ואת הביקורות שלהם התחלנו בפעם הראשונה עוד בשנת 2006. מבט מהיר על כלל המשחקים מראה שמדובר באותה הגברת בשינוי האדרת והשאלה שתמיד עומדת במקרים הללו היא: "מה נשתנה"?

 

Image

 

הסיפור
המשחק Men of War: Assault squad 2 הוא משחק אסטרטגיה בזמן אמת המתעתד לשחזר את הקרבות שהיו ביו הגרמנים והאמרקנים במלחמת העולם השנייה. קטל אדיר מימדים היה אחד המאפיינים העיקריים של מלחמה זו, מלבד היותה מלחמה כוללת (מכאן השם מלחמת עולם). מהמשחק הנוכחי קשה להבין בדיוק את העלילה, בעיקר מאחר ואין יותר מידי הקדמות או סרטונים שמדברים על הרקע ההיסטורי, אבל ברור לכם שאתם משחקים את הצד של האמריקנים במלחמה האפית שלו כנגד הגרמנים בהשראת ובשליחות הדוד סם שתמיד נמצא מאחוריכם, או במילים אחרות: תחליטו ממה אתם רוצים למות, מהכדור של היריב או מזה של המפקד שלכם. מלבד האמריקנים, אתם תוכלו  לשחק את הצד של הרוסים כמו גם את היפאנים והגרמנים.

 

 

 

Image

דרישות מערכת
דרישות מינימאליות
מערכת הפעלה: ווינדוס XP
מעבד: אינטל פנטיום 4 2.0GHz או Athlon 3000.
זיכרון ראם: 2 ג'יגה ראם
כרטיס מסך: תומך DirectX10/11
כרטיס קול: כל כרטיס תקין
הארד דיסק: 7.5 ג'יגה


דרישות מומלצות
מעבד: אינטל כפול ליבה 2.33GHz או Athlon X2 4400+.
זיכרון ראם: 4 ג'יגה ראם
כרטיס מסך: עם לפחות 1024MB זיכרון, תומך DirectX10/11

נחוץ גם חיבור רשת לצורך משחק המולטיפלייר.

אם הייתי כותב את דרישות המערכת הללו לפני שבע שנים, זה היה נחשב לדרישות מכובדות. כיום מדובר בבדיחה, לא כל כך טובה, שמלמדת בעיקר על כך שלא נעשו שינויים מרחיקי לכת במנוע הגרפי של המשחק. המעניין הוא שחלק מהדרישות מערכת דווקא ירדו..

 

Image

 

גרפיקה

בתחום הגרפיקה הוכנסה היכולת של טסלציה, המתאפשרת בזכות המנוע DirectX11, כמו כן המשחק עבר לסטנדרט של HD, מה שאומר שעל אף שדרישות המערכת לא השתנו, היכולות של המשחק עלו באופן משמעותי. באופן כללי, אנחנו אומרים על סדרת המשחקים שמדובר במשחקים שעוד מלכתחילה נוצרו עם הקפדה על הפרטים הקטנים שעקפה ועדיין עוקפת הרבה משחקי אסטרטגיה בזמן אמת.


המשחק עצמו מובנה עם מערכת שמזהה את הכרטיס הגרפי שלכם ובהתאם מציעה את האיכות הגרפית בה מומלץ לשחק. עם זאת, ניתן במשחק לבחור מוד של קצב רענון, עומק צבע וקצב רענון, כמו גם לשלוט באפשרויות מתקדמות יותר כמו אנטיאלייזינג עד לרמה של X8, Vertical Sync, בחירת פילטר אניסטרופי עד לרמה של X16, הפעלת HDR ושליטה במדדים רבים הקובעים את איכות הטקסטורה. הממשק הגרפי של המשחק הוא ממשק מאוד מתקדם, שמתאים גם לגיימרים שהם פרו לחלוטין ומכירים כל פרמטר.

Image

לגרפיקה של המשחק יש חיסרון ביותר: הראשון הוא שהמשחק לא מאפשר לכם לעשות מספיק זום החוצה וכל מנהיג טוב יודע שכדי לנהל קרב כמו שצריך צריך להיות מסוגל לשנות את רמת הזום של המפה, בהתאם לסיטואציה. דבר זה לצערנו לא שופר לאורך כל סדרת המשחקים.  אם מדברים על חסרונות שלא תוקנו צריך לאזן את המשוואה ולדבר על כאלו שתוקנו: בעבר למשחק היה  הסמן בצבע ירקרק מחריד ובלתי נראה בו זמנית: בחלק לא מבוטל מהזמן ששיחקתי הייתי עסוק בלחפש את הסמן שלי, בעיקר כשנלחמתי בסביבה עם צמחיה ירוקה. הסמן פשוט נבלע ואיבדתי את היכולת לשלוט בחיילים. במשחק Assault Squad2 הבינו ככל הנראה את הבעייתיות של הסמן הבלתי נראה והחזירו את הסמן בצבע סטנדרטי ונראה ביותר.

 

Image

סאונד

כמו בגרפיקה כך גם בסאונד: מצד אחד המוזיקה הרועשת יתר על המידה - על גבול המזעזעת ובלתי נסבלת, נשארה גבוהה יתר על המידה, אם כי היא פחות זוועתית ובלתי נסבלת. למזלי ניתן להנמיך את המוזיקה מהשליטה של האודיו. מצד שני בעבר הקריין היה גרוע עם מבטא לא ברור לחלוטין, כזה שהזכיר לי את המורה הרוסייה שניסתה ללמד אותנו אנגלית בבית הספר (עם שגיאות כתיב). אז הקריין הוחלף באחד שנשמע דובר אנגלית וזהו שיפור משמעותי.  
מבחינת האפקטים הקשורים למשחק וקולות הלחימה המשחק מציג סאונד איכותי, או במילים אחרות: לפחות את זה לא קלקלו.  במשחק ניתן לשלוט בעוצמה של כל אחת מהאופציות הבאות: אפקטים, דיבור, סביבה, מוזיקה בממשק ומוזיקה במשחק. זו נקודה טובה כי מייד דאגתי להשתיק את המוזיקה במהלך המשחק ומחוצה לו בתפריט הראשי. 

 

 

המשחק והשליטה במשחק
המשחק הוא משחק אסטרטגיה בסגנון Army Man. בו אתם משחקים מפקד-על שיכול לפקוד על חייל אחד או על כוח שלם של חיילים ולתת לכל חייל \לקבוצה\קבוצות הוראות לחימה בעזרת העכבר והמקלדת. בניגול למשחק Face of  War בו יש שלב אימון מטריד שהוא גם נחוץ ביותר.ב Men of War: Assault squad 2 זורקים אתכם ישירות לשדה הקרב, בלי הקדמה מיותרת, לי זה לא מזיז כל כך, אחרי הכל אני בוגר האקדמיה למשחקי מחשב. אבל אני מניח ששחקן שרק מתחיל לשחק במשחקי אסטרטגיה בזמן אמת יאבד את הידיים והרגליים במשחק הנוכחי. העצה שלי היא: סבלנות, ועוד הרבה סבלנות. קחו את המשימה הראשונה באיזי, כדי ללמוד איך לתפעל את היחידות שלכם ואל תרוצו הלאה במשחק, זה ישתלם לכם. בנוסף, כדאי מאוד לנסות ולקרוא את הטיפים שהמשחק נותן לכם בזמן שהוא טוען מפות, בסך הכל אלו טיפים טובים שיכולים לעזור לכם המון.  

Image

במשחק הנוכחי תוכלו ללכת להלחם בקרבות אמיתיים כנגד המחשב, ברמת קושי עולה. או לחליפין לשחק ברשת כנגד אנשים משרתים אחרים או ברשת מקומית. בעבר המשחקים של סדרת Men of war, נשלטה על ידי Gamespy, שעשה עוול רציני למשחק הרשת. אז שיפור משמעותי במשחק הוא שכיום אין יותר את מערכת השרתים המזופתת של Gamespy, מה שכן  יש זה אירוח שרתים בשיטת P2P, שהיא שיטה גרועה לטעמנו, בעיקר במשחקי אסטרטגיה שיכולים להפוך לכבדים ביותר בשלבים מתקדמים.

בסך הכל ניסיון הרשת לא היה איכותי: ראשית היו מעט מאוד שחקנים שהתאימו לנו, גם כשבחרנו משחק אליו אנו יכולים להצטרף - נתקלנו בקשיים רבים בחיבור הרשת וכשהרמנו שרת משל עצמנו ישבנו לחכות חצי שעה כדי שמישהו יתחבר אלינו. במקרים כאלו נשאר לנו לקוות שככל שהמשחק יצבור יותר תאוצה, כך יהיו יותר שחקני רשת זמינים.

Image

 

באופן לא כל כך מפתיע גם במשחק הנוכחי נשמר המוטיב של החיילים השלומיאלים שיודעים להוציא לכם את המיץ ולרוץ אל אש האויב בלי שתבקשו מהם. וכן גם במשחק הנוכחי אתם יכולים לשלוט ביחידה שלכם ולנתב אותה שעות בשדה הקרב רק כדי שמשום מקום יגיח איזה תותח קמפר שיחסל אותה במטח בודד. חיי אדם במשחק הנוכחי זה לא הערך העליון וקשה להבין את הדינאמיקה שלו גם אחרי שתסיימו אותו. אם תבקשו ממני להפשיט את עניין המשחקיות הייתי מסכם זאת ככה: אתם צריכים להיזהר לא להיכנס לטווח אש של שום יחידה, מומלץ להפתיע את היריבים מאחור, לברוח - זה בדר"כ טריק שלא עובד ויגרום לחיילים שלכם להיות מחייל שמת מות גיבורים לחייל שנורה בגב. ואחרון חביב: שליטה ביחידה הנכונה במיקום הנכון יכולה לעשות את ההבדל בין הפסד לניצחון.

מה זה "היחידה הנכונה והמיקום הנכון"? אני מדבר על יחידות קטלניות כגון צלפים, אנשי טילים, תותחים, מרגמות וטנקים. כל השאר הם בשר תותחים. לכל סיטואציה יש את היחידה שלה, למשל, אתם תוכלו להסתובב עם טנק ולנסות לשלוף את היריבים מהשוחות, אבל עם אחוזי הצלחה מאוד נמוכים. לעומת זאת, תותח נכון שמצויד בפגזים כנגד בני אדם יעשה את העבודה בעשירית מהזמן, לא השכלתם להשתלט על התותח בזמן? סביר להניח שלא תוכלו להתמודד עם מתקפת הנגד של הגרמנים ותספגו תבוסה קשה.

 

השליטה במקשים במהלך המשחק לא הייתה קשה במיוחד, כמו שאמרתי קודם יש מפת מקשים שאני שם בביקורת כשירות לקהל השחקנים שירכשו\רכשו את המשחק, אני באופן אישי חושב שיש איזה שהוא פגם בשליטה במשחק, בעיקר בגלל הקושי לשחק עם רמות זום כל כך מצומצמות.

 

אם היה איזשהו שיפור במשחק במשך השנים, אז ראשית אני מניח שמדובר באינטיליגנציה של הבוטים, במשחק הקודם הבוטים היו פשוט מרגיזים, ידעו לעשות כמעט כל דבר - שיעצבן אתכם ולפעמים היה נדמה שהם עושים לכם דווקא. במשחק הנוכחי החיילים שלכם הרבה יותר ממושמעים, הם מצייתים כראוי להוראות ויודעים להתחלק בהתאם למשימות שתתנו להם. למשל, כאשר יש כח בן שמונה חיילים ואתם מצווים עליו לתפוס מרגמה, אז רק שני חיילים פורשים לאסוף את המרגמה וכל השאר נשארים בעמדות. החלופה בעבר הייתה ששני חיילים יתפסו את המרגמה ושישה נוספים ירוצו אחריהם כמו אידיוטים.

Image

 

 

שיפור נוסף משמעותי שנערך במשחק הוא בתחום הגרפיקה: מה לעשות, העולם התקדם ואיתו גם הגרפיקה, המשחק Men of war: Assault Squad2 היא גרפיקה ברמת HD, המנוע הגרפי של המשחק עשה כמה צעדים קדימה וכיום החיילים נראים אמיתיים יותר גם מקרוב וגם מרחוק, והסביבה נראית אמיתית יותר למרחקים.  

 

כמו שאמרתי קודם, הדרך להצליח ב- Men of War: Assault squad 2 היא לפעול עם היחידה הנכונה, זה מצריך מכם לבצע את הפעולות הבאות: לסקור את המפה, לזהות את היחידות עליהן אתם יכולים להשתלט ושיתנו לכם עדיפות טקטית ברורה, לזהות את פרצות האבטחה בהגנת היריב שיובילו אתכם לאותן יחידות וכמובן - ליישם את כל מה שהשגתם. הדבר שיכול להפריע לכם הכי הרבה ביישום המשימה הן יחידות נסתרות שמתחבאות בסבך, בין בניינים ויכולות לנטרל לכם את הכוחות לפני שתשימו לב. לפיכך טיפ נוסף שלי הוא להסתכל פעם נוספת לכל הכיוונים לפני שאתם לוקחים צעד אחד קדימה, ואף פעם לא לנוע ולפתוח ציר עם כל הכח, תמיד תשאירו לפחות חצי מהכיתה מאחור לחיפוי.

אחד הדברים שמבדילים באופן משמעותי בין המשחק הנוכחי לבין משחקי אסטרטגיה כמו StarCraft או C&C זה מלאי הציוד האישי של כל חייל. כאן לכל חייל יש שם, כושר, יכולות קרב, ציוד ומלאי תחמושת שיכול להסתיים. אז מה עושים? בדיוק כמו במשחק הקודם, גם כאן אתם מוזמנים לבזוז את גופות היריבים שלכם ולהשתלט להם על ציוד מכאני ועמדות לחימה. זה גם יעיל וגם כיף, אחרי הכל לחסל את היריב עם הנשק שכרגע גנבת לו זו אחת ההשפלות הקלאסיות במשחקי מחשב. אל תנסו את זה בבית. 

 

 

סיכום

המשחק Men of War: Assault squad 2 הוא למעשה גרסת חידוש לסדרת משחקי Men of War, שהיא בעצמה חידוש למשחק Face of War, קשה מאוד למצוא הבדל בין המשחקים. המשחק הצליח לפצות על חסרונות רציניים שהיו לקודמיו, אם כי המוזיקה המזעזעת עדיין נשארה בעינה, ואולי גם חסר איזה מבוא שיכין את השחקן למשחק האמיתי. עם זאת במשחק הצלחנו לראות כמה שיפורים בתחום הגרפיקה, באינטליגנציית הבוטים וביחסי הכוחות שהופכים אותו להרבה יותר אמיתי.

בניגוד למשחקי אסטרטגיה בזמן אמת, במשחק Men of War: Assault squad 2  אתם יכולים להקדיש את כל האנרגיות שלכם לתכנון אסטרטגי נטו בלי לדאוג לעיר שאתם בונים או לתקציב שלכם, המשחק מצד אחד מצליח לתת לכל חייל את השם והמאפיינים הייחודיים שלו, ומצד שני לדמות קרבות המוניים בהם חיי אדם הם כמעט חסרי משמעות לחלוטין.

למשחק יש גרסת רשת, המשחקיות של משחק הרשת מעניינת ומרעננת כאחד ומזכירה באיזשהו מקום את עקרון הSpon- שמאזן את משחקי ה-FPS.

האם המשחק שווה את הכסף
למשחק Men of War: Assault squad 2 יש איזשהו חוסר מזל מסורתי שמשותף לו ולקודמיו. תמיד מיד עם קבלת המשחק אני מקבל משחק מעניין יותר, לרוב מתחום ה-FPS או ה-RPG שמסיחים את דעתי מהמשחק Men of War: Assault squad 2 וגורמים לי לרצות לסיים את העלילה והביקורת כמה שיותר מהר. אני מניח שאם ימדדו את מספר השעות שביליתי מול המחשב (למעשה זה בדיוק מה שסטים עושה) יגלו שדווקא המשחקים האסטרטגיים כמו Men of War: Assault squad 2 מחזיקים אותי מולם יותר שעות, השאלה היא איפה ההנאה תהיה גבוהה יותר, והתחושה שלי האי שהתשובה תמונה בשורש F.P.S...

 

ציונים
גרפיקה: 9
סאונד: 6
משחקיות: 8
שליטה במשחק: 8
משחק רשת: 6
אינטליגנציית בוטים: 9

ציון סופי 7.7

 

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker