מבזקים

יוביסופט סגרה היום עסקה עם חברת Black Been, לפיה יוביסופט תפיץ את משחקי החברה במהלך השנים 2011-2012. חברת BB מתמחה במשחקים כמו מוטור-בייק וראלי, לפיכך יוביסופט רואים בעסקה זו הגדלה משמעותית בנתח השוק שאינו מיוצג כל כך טוב במשחקיה האחרים. הנהנים הגדולים מהעסקה יהיו האירופאים שיזכו להנות מהפריסה המוגברת של שלוחות יוביסופט באירופה.

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Dark Souls2 PS3 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Saturday, 12 April 2014

ביקורת למשחק Dark Souls II
ביקורת למשחק Dark Souls2 גרסת PS3

הקדמה
לפני שאנחנו מתחילים את הביקורת, קבלו כמה עובדות בסיסיות על המשחק Dark Souls II, או בתרגום חופשי: "נשמות אפלות 2":
המשחק  Dark Souls2 הוא משחק תפקידים מגוף שלישי, המשחק Dark Souls2 מיועד עבור קונסולות הפלייסטישן3, האקסבוקס 360 ועבור המחשב הביתי.
על אף ששם המשחק הוא Dark Souls2, לא מדובר בהמשך עלילה למשחק הקודם, אלא מה שמשותף היא סביבת המשחק והעלילה המרכזית שבאופן כללי דומה כשמשבין בין Dark Souls ל- Dark Souls2.
המשחק Dark Souls2 נודע במשחקיות חסרת הפשרות שלו והמציאות היא שכל טעות של הגיימר יכולה לעלות לו ביוקר.
אחת מדמויות המפתח שהשפיעו על פיתוח המשחק Dark Souls2, הוא Tomohiro Shibuya, שהנהיג קו שמרני, קשוח וכמעט חסר פשרות בעיקר בכל מה שנוגע למשחקיות והשליטה בקונטרולרים, הקו המנחה למפתחים היה: להשתדל לא לשנות את הנוסחא הייחודית של המשחק Dark Souls הראשון.

Image

על המשחק
במשחק Dark Souls2 אתם משחקים בתפקיד "המקולל": אדם שסוחב על עצמו קללה שלא מאפשרת לו למות כאחר האדם, אלא מייד לאחר שהוא מת - הוא חוזר ומופיע כזומבי (אל-מת) לכל דבר. את המשחק אתם מתחילים בלימבו: עולם בו תקועות נשמות במעגל אינסופי, אליו ככל הנראה גם הדמות שלכם נמשכה. הלימבו הוא גם הפורטל שלכם לממלכה בשם Drangleic, או "דרנגליק", פעם ממלכה מפוארת וכיום אתר תיירות מועדף על זומבים מקוללים. במסגרת המשחק אתם תפגשו מעט דמויות נוספות הסובלות גם הן מקללת ה-Dark Souls , תנדדו ברחבי ממלכת דרגנליק ותילחמו במגוון מפלצות המאכלסות את הממלכה, כל זאת בכדי לנסות להציל את נשמתכם מקללת ה - Dark Souls.

Image

גרפיקה
בואו נתחיל ככה, הגרפיקה של המשחק טובה, אבל לא טובה כמו שציפינו. אני לא יודע אם שמתם לב, אבל בחלק מהטריילרים למשחק, אותם גם אנחנו מארחים, הגרפיקה של המשחק Dark Souls2 נראית כאילו היא לקוחה מתוך PS4. עכשיו, הגרפיקה של המשחק Dark Souls2  היא אכן סבירה, אם מתחשבים ביכולות של קונסולת ה-PS3. אבל היא לא מהפכנית ולא פורצת גבולות, מסיבה פשוטה: קשה מאוד לפרוץ את גבולות יכולת החומרה שכבר מזמן נמתחו עד אינסוף עבור ה-PS3. כשמדברים על גרפיקה, צריך גם להבדיל בין שתי סביבות שהמשחק מציג: סביבת הלימבו בה אתם מתחילים את המשחק היא סביבה סגורה, גרועה מאוד להתחיל בה משחק, שהאיכות של הגרפיקה בה ירודה ביחס לשאר המשחק. מרגע שתגיעו אל סביבת המשחק הפתוחה של ממלכת דרנגנליק, אתם תחזו בנופים מרהיבים שלרגע יעצרו את נשימתכם, ולא ישפיעו כהוא זה על ה-FPS. אחד האפקטים הגרפיים המרשימים יותר שהמשחק מציג, הוא במערכת הטשטוש: בזמן שאנחנו זזים העצמים סביבנו נראים מטושטשים בשל התנועתיות, הרבה משחקים ניסו לחקות את הטישטוש וגרמו לגיימרים לכאבי ראש נוראיים. Dark Souls2 מצליח גם לספק חווית משחק אמיתית יותר בזכות הפעלת אפקט הטישטוש וגם עושה זאת בלי שהגיימרים ירגישו שהם סובלים.

Image

סאונד
הסאונד של המשחק איכותי, אך לא מצאנו אלמנט או פס קול שבלט במיוחד וגרם לנו להתאהב בסאונד. בסך הכל האפקטים איכותיים, מופעלת מערכת חכמה שמחשבת את המרחק שלכם מהדמות שמשמיעה את הקול והכי חשוב: המוזיקה לא מעצבנת ואין אפקטים בלתי נסבלים שגרמו לנו להשתיק את הסאונד.

Image

המשחק והשליטה במשחק
את המשחק Dark Souls2 אתם מתחילים בלימבו, העלילה מתחילה בקטע וידאו קצר ואניגמטי, אך מספיק אינפורמטיבי בכדי להסביר לכם שהדמות שלכם נמצאת בצרות רציניות. מייד עם תחילת המשחק אתם פוגשים בשלוש זקנות ועוזרת הבית שלהן, הזקנות מסתבר הן בעלות חוש הומור מפותח ביותר והן נהנות לצחוק מכל דבר ובעיקר מזומבים מקוללים שכמותכם. אתם מגלים שככל הנראה אתם לא היחידים שנמשכים אל הלימבו בחיפוש אחר תרופה לקללתם ועוד יותר מבינים שעד כה אף מקולל לא מצא מזור לקללתו.

בניגוד ללימבו הקלאסי שנחשב למקום שבו נשמות נתקעות לנצח במעגל אינסופי, הלימבו של המשחק Dark Souls2 משמש אתכם כשטח אימונים, "טוטוריאל" המאפשר לכם להכיר את מהלכי המשחק ולהתאמן על יריבים קלים יחסית רגע לפני שתגיעו לדרנגליק. בלימבו אתם גם תקבעו את שם ומקצוע הדמות שלכם, כשאחד החידושים המרעננים שמציע המשחק Dark Souls2 זו האפשרות להתאים באופן אישי את הדמות שלכם. כבר בשלב הקביעה של הדמות אתם נחשפים לשתי עובדות מרכזיות על המשחק Dark Souls2: א. המשחק קשה מאוד לתפעול, ולו רק בגלל שהוא אינו משתמש במערכת המקשים הקלאסית כמו כל משחק שפוי אחר. ב. לכל פעולה שתבחרו לעשות תהיה משמעות אדירה על המשך המשחק, לכן כדאי לכם לשים לב לכל פרט ואם למשל רומזים לכם שאביר מאופיין בשרידות גבוהה, זה גם אומר שלא כדאי לכם להשקיע את נקודות הניסיון שתקבלו להעלאת האינטליגנציה של הלוחם שלכם.

Image

כאן אנחנו נוגעים באחד מהמאפיינים הקלאסיים של המשחק Dark Souls2: משחקיות בלתי סלחנית לטעויות: במשחק Dark Souls2 על כל טעות משלמים, בעוד שחלק גדול מהמשחקים מצוידים בטכנולוגיית Idiot-proof, המונעת משחקנים להיפסל בגלל טעויות דביליות. והחלק השני מצויד בטכנולוגיית Semi idiot-proof, המאפשרת לשחקנים להיפסל רק אם הם עושים טעויות ממש דביליות. במה זה בא לידי ביטוי? בכל דבר: נפלתם מהצוק? -בום אתם מתים. הרבצתם בטעות לדמות שאמורה להיות בת ברית? -היא תרדוף אתכם עד קץ המשחק או עד שתהרגו אותה (ואז לא תוכלו להשתמש עוד בשירותיה). נכנסתם לתפריט המשחק במהלך הקרב? - בעיה שלכם, היריבים ימשיכו להילחם בכם.

Image

מה שעומד מאחורי המשחקיות הבלתי מתפשרת הוא הרצון ליצור סביבת משחק אמיתית ככל האפשר, ועל אף הרצון הטוב יש למשחקיות מהסוג הזה גם חסרונות, כך למשל אם מישהו מצלצל לכם בדלת במהלך קרב - לא תוכלו לעצור את המשחק לרגע ואז להמשיך לשחק, אלא תהיו חייבים לבחור אם להמשיך את הקרב ולהפסיד את האורח או לפתוח את הדלת ולהפסיד את הקרב. חוסר הפשרות על כל טעות במשחק מציבה את המשחק Dark Souls2 כמשחק לקהל יעד מאוד ספציפי של גיימרים בוגרים ושקולים. אני לא אומר סתם את המילה שקולים: המשחק Dark Souls2 ינסה לערער את שלוות נפשכם יותר מפעם אחת, הוא יציב מולכם דמויות שילגלגו עליכם רק בכדי שתנסו להרוג אותן. המשחק Dark Souls2 ידחוף אתכם לפינות שכמעט ברור שתיכשלו בהן בפעם הראשונה (ואולי גם השנייה) רק כדי שתחשבו פעמיים לפני שאתם רצים קדימה (או קופצים אחורה). רק כדי להדגיש עד כמה המשחק Dark Souls2 "מעודד מוות" של שחקנים: על המגדלור בכניסה לדרנגליק יש לוח מוות, עליו כתובים כמה פעמים אנשים מתו במשחק, בפעם הראשונה שבדקתי את הלוח היו מתועדות בו כמאה ארבעים וחמש מליון מיתות, יממה לאחר מכן המספר קפץ למאה וחמישים מליון, מספרים לא נתפסים בעליל.

Image

המשחקיות של Dark Souls2 היא לא רק בלתי סלחנית, אלא גם מורכבת ביותר. הדבר הראשון שיקפוץ לכם בעין זה מליון פרטים, עשרות ראשי תיבות ולך תבין מה המשמעות של כל מושג. למרבית המזל, כשאתם מגיעים למסך עם טבלאות והרבה מספרים, אתם מקבלים גם את האפשרות ללחוץ על המקש select ולקבל הסבר די מפורט על כל פרמטר, ושוב אנחנו מגיעים לאותה הנקודה שהמשחק Dark Souls2 מיועד לשחקנים בוגרים נפשית עם יכולת להשקיע זמן בללמוד את המשמעות של כל פרמטר.

Image

הזכרנו זאת קודם, אבל העובדה ש- Tomohiro Shibuya התעקש לא לשנות את הארגון של המקשים של המשחק Dark Souls2 מעידה על הרצון העז והצורך לשנות את המקשים ולא בכדי: סידור המקשים כפי שמציג המשחק Dark Souls2 הוא לא רק מאוד לא אינטואיטיבי, אלא על גבול הבלתי אפשרי ברגעים הראשונים של המשחק (או יותר נכון בעשר השעות הראשונות של המשחק). אם כדי להבין איך לקפוץ הדמות שלי הייתה צריכה למות פעמיים יש כאן משהו בעייתי. אז נכון אתם יכולים להגיד שפשוט צריך להתרגל למקשים, אבל אם במקום שיהיה מקש אחד שמיועד לקפיצה, אני צריך ללחוץ על עיגול + כיוון ואז לשחרר את העיגול ושוב ללחוץ וכל זאת כדי לקפוץ, אז משהו בעייתי במשחק. ההסבר היחיד שלי הוא הרצון של המפתחים לשמור על ייחודיות מצד אחד ולגרום לשחקנים להיפסל כמה שיותר מצד שני. אחרי הכל, ככל שהפעולה שאתם עושים יותר מורכבת, כך יש יותר סיכויים שתיפסלו ותשלמו ביוקר על הטעות שלכם.

Image

עוד אלמנט ייחודי של המשחק Dark Souls2 טמון במשחקיות הרשת שלו, בעוד שמשחקים אחרים מציגים משחק רשת שבו השחקנים יכולים להציק אחד לשני, לקשקש ברשת, או לחבור בקלות לקבוצות. במשחק Dark Souls2 השחקנים ברשת נמצאים בעולמות מקבילים. אתם יכולים לראות את הרוחות של השחקנים האחרים, אבל רק לשניות מועטות ובהעדפה ליד מדורות האש, וכתמי הדם שלהם. אם תגעו בכתמי הדם, אתם תוכלו לראות את השלוש שניות האחרונות בחייו של השחקן שמת (ואולי גם ללמוד מזה משהו). אבל מעבר לכך הקשר היחיד שלכם עם השחקנים הוא דרך המסדר שלכם ודרך סימנים על הרצפה. המסדר אליו אתם משתייכים מאפשר לכם לזמן\או להזדמן אל שחקנים אחרים ולסייע להם בקרבות. זוהי אפשרות נדירה יחסית שלא נתקלים בה הרבה. הסימנים על האדמה, הם רשמים והודעות קצרות שמשאירים השחקנים זה לזה, מרבית ההודעות נותנות טיפים יעילים ועוזרות לשחקנים האחרים לפתור חידות או לפתור סודות. שאר ההודעות במשחק Dark Souls2 הן בעיקר הודעות של התרשמות נוסח "וואו איזה נוף יפה".

Image

לא כל כך ברור לי למה מערכת הטקסטים כל כך מסורבלת, יתכן והסיבה היא הרצון של היוצרים למנוע מהשחקנים להכניס תוכן לא הולם, אבל קשה מאוד להכניס טקסטים ולבנות הודעה קריאה. המשחק Dark Souls2 נותן לכם תבניות של הודעות, כאלו שמאפשרות לכם לבנות משפטים מאוד ספציפיים ואם אתם טיפה מנסים לחרוג מהניסוח של התבניות, אתם מגלים שמדובר בתופעה בלתי אפשרית. למרות זאת המשחק מלא בהודעות, בכאלו שהשאירו טרולים ליד מדורות האש: הכניסה למדורה וקריאת ההודעה משתמשות באותו מקש וההודעות ליד מדורות האש יכולות לעלות לשחקן בחייו אם רודפים אחריו יריבים.

Image

מדורות האש הן למעשה הפורטלים, נקודות השמירה ועמדות הרענון שלכם במשחק. למעשה בכל פעם שתגיעו ב- Dark Souls2למדורת אש הכל במשחק יתאפס: היריבים שתהרגו יחזרו (עם כמה יריבים יוצאי דופן), מד החיים שלכם יתאפס וכל אפקט שהיה על הדמות שלכם או הנשקים יעלם, אלא אם כן אחד הנשקים נשבר והוא דורש תיקון אצל הנפח.

הסיבה שאתם וזומבים ארורים נוספים שכמותכם מגיעים לממלכה דרנגליק היא עושר הממלכה בנשמות. כדי להבין את המשפט המוזר הזה, צריך הקדמה קטנה: המלך של דרנגליק הפך אותה מסתם ממלכה, לממלכה מפוארת. הוא עשה זאת על ידי שימוש בטכניקה מיוחדת שאפשרה לו להפנות את אנרגיית הנשמות לצרכי בניית הממלכה והפיכתה לאמפריה. אנחנו לא נעשה ספוייל ולא נגלה למה הדברים השתבשו, אבל כשאתם מגיעים לדרנגליק במסגרת Dark Souls2, הממלכה עצמה חרבה על גבול הכאוטי ומשהו בתוככם אומר לכם שהישועה שלכם קשורה בזו של הממלכה. אז אתם כזומבים נמשכים לנשמות, יש בממלכה שתי סוגי נשמות: כאלו שמשמשות כמטבע עובר לסוחר, בדומה למשחק Darksiders. סוג נוסף של נשמות הן נשמות שמשמשות אתכם לביטול זמני של הקללה: מרגע שתמותו אתם תהפכו לזומבים מוחלטים, החיים שלכם יקוצצו והעיניים שלכם יהפכו לחלולות. שימוש בנשמות מאפשר לכם לשחזר את הצד האנושי שבכם ולהעלות את מד החיים.

Image

סיכום
המשחק Dark Souls2 הוא משחק תפקידים המתאים לשחקנים בוגרים ומקצועיים, המשחק מכתיב קו של מציאות ריאליסטית, בה על כל טעות משלמים מחיר כבד. בנוסף מערכת הסקילים של הדמויות גם היא מורכבת ומצריכה למידה וסבלנות. Dark Souls2 מציג משחקיות מקורית וייחודית, בעיקר כשמגיעים אל משחק הרשת ואז אתם תמיד משחקים בידיעה שיש סביבכם עוד שחקנים ובלי שתהיו מחוייבים להם וגם כמעט בלי שהם יוכלו להפריע לכם. האופן שבו המשחק בנוי מעודד את השחקנים לעזור זה לזה ומונע לחלוטין שימוש בשפה בוטה או בהטרדות אישיות. העלילה של המשחק, על אף שמתחילה כלא ברורה בשעות הראשונות למשחק, הופכת ליותר ויותר מרתקת, עד שלבסוף בלי לשים לב אתם תישאבו לתוכה. לסיום נגיד שהמשחק בנוי בסביבה שהיא פתוחה, אז אם יוצא לכם להגיע לחוף הים או למצפה גבוה, תעצרו לרגע ותיהנו מהנוף.

האם המשחק שווה את הכסף
המשחק Dark Souls2 הוא משחק שמכוון אל שחקנים מקצועיים מאוד ובוגרים. כשכתבתי בפעם הראשונה את הביקורת למשחק Darksouls2 קיבלתי בחזרה את המשחק עם הערה "לא שיחקת מספיק". בימינו כשמודדים משחקים בשעות משחק שהם מחזירים, מגלים שמרבית המשחקים עולים כשלושה שקלים לשעת משחק. אני יכול להגיד לכם שהמשחק Dark Souls2 נותן לכם הרבה יותר מזה ואפילו דורש את ההשקעה של הזמן והמחשבה. אז אם אתם גיימרים רציניים, כאלו שלא מפחדים מאתגרים ורוצים משחק שיעמת אתכם עם עובדות החיים כמו שהן - לכו על זה, Dark Souls2 הוא בין המשחקים היחידים שיוכלו לספק את הסחורה.

ציונים
גרפיקה: 8
סאונד: 8
שליטה במשחק: 7
עלילה: 9
משחק רשת: 9

 

עידכון אחרון ( Saturday, 12 April 2014 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker