מבזקים
לכל מי שלא שם לב ... יצאה ביקורת למשחק Vivisector : Beast Within, וזה לא שאנחנו מתלהבים, פשוט פתחנו בנוהל חדש לכיסוי כולל של משחק מכל הכיוונים - בתקווה שיהיה לנו כח להמשיך עם הנוהל הזה. אז הנה הלינק לביקורת:
לקריאת הביקורת
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק "גנב" Thief PS4 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Saturday, 22 March 2014

הקדמה
בעולם משחקי המחשב והקונסולות, למילה מוסר יש גבולות משלה. לא תהיה לכם שום בעיה להרוג עשרות ואולי מאות אנשים, רק כדי לנקום ברוצח. כל דבר ערך שתמצאו - אתם תגנבו, גם אם אתם תשוטטו בשכונת עוני ושוד מזוין היא תמיד דרך אידיאלית להרוויח הרבה כסף ומהר, גם אם אתם איכשהו מייצגים את החוק. הכל אפשרי במשחקי מחשב, לכן כשקיבלתי את המשחק "גנב" (Thief) שאלתי את עצמי מה כבר אני אוכל לעשות עם דמות הגנב, שלא עשיתי עם דמויות וירטואליות במשחקי מחשב אחרים. 

Image

על המשחק
המשחק Thief (גנב) הוא משחק התגנבות מגוף ראשון, בו אתם משחקים בתפקיד גנב מיומן בשם גארט (Garret), המשחק נותן הצצה נדירה לעולמו של הגנב הלונדוני בעיצומה של מהפכת התעשייה. המשחק מתנהל כמשחק התגנבות רגיל, בו אתם לומדים להיכנס לדמות הגנב, ומהר מאוד מתפתח ממשחק התגנבות למשחק פעולה ולאחר מכן אף עוטה רבדים של משחק מתח ואימה. כמו תמיד, גם במשחק Thief, אתם תפקידכם הוא להציל את העולם, ואם לא את העולם אז לפחות את העיר שלכם, אבל הי - להציל עיר בשבילנו זה דבר שבשגרה, לא?

Image

גרפיקה
הגרפיקה של הפלייסטישן4 הצליחה להפתיע אותי לטובה, ראשית הקונסולה משדרת ב-HD מלא ולא הדמיות או חצי HD כפי שהכרנו מהקונסולה הקודמת. שנית, אם אני משווה את התוצאה הסופית שהתקבלה בקונסולה, לגרפיקה שראיתי במחשב ביתי, אני יכול להגיד בוודאות שהפלייסטישן 4 לא נופל ואולי אפילו עולה על המחשב הביתי בגרפיקה של המשחק Thief. 
השיפור הגרפי ניכר אומנם בכל הטקסטורה וברמת המפרט של המשחק, אבל בלטו בעיקר שלושה אלמנטים בהם ניכרה השקעה רבה ביותר בתחום הגרפי: הראשון הוא משחקי האור והצל, כולל מנועי ההצללה, שעושים עבודה נפלאה ונותנים למשחק תחושה של סביבה אמיתי וקודרת. השני הוא דיוק הבעות הפנים של הדמויות, כשבכלל ניכר שבתהליך בניית הפנים של הדמויות הייתה השקעה משמעותית. ולסיום: הידיים של הדמות, שמלוות אתכם לאורך כל המשחק, הן פשוט מושקעות ברמה אחת מעל כל הגרפיקה שתראו במשחק.
מרבית הזמן המשחק רץ חלק, למרות שבלא מעט קטעים עמוסים בפרטים גרפיים - המשחק קרטע קלות וירד לכיוון ה-20-30 FPS. לרוב תופעה זו קרתה בקטעים לא חשובים ולכן אנו מסיקים ויתכן והקרטוע בגרפיקה נגרם כתוצאה מטעינה של המפה.

Image

סאונד
הסאונד של המשחק אפלולי וקודר, התחושה הקודרת מתקבלת בעיקר ממוזיקת הרקע הכבדה ומאפקטים שמזכירים מקומות אפלים, כגון חריקת דלתות, נקישות מתכתיות עמומים וטפטופי מים.  הסאונד הוא גם אבן הנגף של המשחק; הרבה פעמים המוזיקה מפספסת את הסצנה, כשהיא משתנה למוזיקת אקשן בלי קשר למה שבאמת קורה במשחק. והכי גרוע: יש סצנות שלמות בהם הטקסט והסאונד לא מסונכרנים, כך שמתקבלת תחושה של צפייה בסרט פרוץ שאת הכתוביות שלו סנכרן ילד בן 10. הסצנה בה התופעה היא הבולטת ביותר נמצאת בסוף האפיזודה הראשונה, בה שני אנשים גוררים את העגלה בה אתם שוכבים, והקשר בין סנכרון הכתוביות למה שנאמר במציאות הוא מקרי ביותר (הכתוביות מופיעות שלוש שניות לפני שהטקסט מוקרא).

Image

המשחק והשליטה במשחק
העלילה של המשחק מתחילה ביום שגרתי בחייו של גנב מקצועי בשם גארט, הכל הולך חלק ואתם חומקים לכם כמו חתולים מבעל לחלון של הדירה שכרגע פרצתם אליה, כשלפתע מופיעה בחורה בשם ארין (Erin), שמתנהגת כמו ילדה מרדנית ותחרותית. עוד ברגע הראשון שבו ארין מגיעה, ברור לכם שלהתנהגות הפזיזה שלה יהיו השלכות חמורות שישבשו את המשך המשחק וכצפוי השיבוש מגיע מהר מאוד: אתם נשלחים על ידי הבוס שלכם בחור בשם באסו (Basso), לגנוב אבן חן מהברון נורט'קרסט (Northcrest). כידוע במשחקי מחשב, אבני חן אוצרות בחובן יכולות קסומות וכשאתם מגיעים לאחוזה של הברון, אתם מגלים שכללי המשחק השתנו כי הברון וחבורתו הם פריקים שעושים קסמים עם האבן, גארט מסתבר מספיק חכם בכדי לקחת את הרגליים שלו ולברוח, אבל ארין מתעקשת להישאר ולהשלים את המשימה, כאן העניינים מסתבכים ובפעם הבאה שאתם מתעוררים אתם מגלים שעברה שנה שלימה מאז אותו אירוע, ויותר גרוע: מגיפה נוראית מכה בעיר ואם זה לא מספיק אז גם השומרים הפכו לכאלה שמתייחסים אל בני אדם כמו אל שקיות זבל. מה קרה? למה קרה? ומה עלה בגורלה של ארין? אלו שאלות פתוחות שילוו אתכם לאורך כל המשחק.


Image

 

המשחק Thief  הוא בבסיסו משחק התגנבות מגוף ראשון. משמעות הדבר שבדומה למה שהיכרנו ממשחקים כמו ספלינטר-סל, או היטמן, גם כאן הדמות שלכם מתמחה בהתגנבות ובניטרולים מהירים ויעילה הרבה פחות בקרבות פנים אל פנים. בניגוד לספלינטר -סל או היטמן, במשחק Thief גארט הוא לא רוצח, אלא גנב שנאמן לקוד של הגנבים וחלק מהקוד האתי שלו הוא שלא הורגים סתם כך אנשים, אלא עדיף להתחמק ורק אם אין ברירה אז מנטרלים את היריב. למען האמת אהבתי את הגישה, הדמות של גארט נותנת לכם ממש להרגיש שהיא מכבדת את המקצוע שלה ואת הקוד האתי.

הקשת היא החבר הטוב ביותר שלכם במשחק, וכגנבים, אתם תעשו בה שימושים מקוריים בכדי להתחמק מהיריבים, כך למשל שכדי להסיח את דעתם של השומרים, תוכלו עם חצים שטוחים לדחוף כדים על מנת שיפלו וישמיעו רעש בנקודה רחוקה מכם. עוד שימוש מעניין הוא "חצי מים" שמשמשים אתכם לכיבוי לפידים ויצירת סביבה חשוכה ומגוננת. היכולת של היריבים לקלוט אתכם תלויה ברמת הקושי שתבחרו בתחילת המשחק: ככל שהרמה תהיה נמוכה יותר, כך אתם תוכלו להתקרב יותר ויותר לשומר בחסות החשיכה. הסחה היא לא השימוש היחיד שתוכלו לעשות בקשת, והיא תוכל לשמש אתכם גם לצורך תנועתיות (שיגור חבלים לטיפוס) וגם לצורכי תקיפה עם חצי אש וחצים נפיצים.

Image

הפוקוס של המשחק הוא סביב מקצועות הגנב, אחרי הכל השם של המשחק הוא Thief וככזה הגנב שלנו מציג יכולות גניבה והתפרצות מרשימים. במסגרת המשחק אתם תחשפו לטכניקות גניבה ופריצה, שבאופן מאוד עקרוני נאמנות למקור ומחקות את שיטות הפעולה של הגנבים (ילדים, לא לנסות את זה בבית של השכן). המשחק בנוי כך שמעבר למשימות הבסיסיות שנותנים לכם, הכח החזק ביותר שיניע אתכם ללכת ולגנוב, או לכייס שומר בלי שהוא אפילו יראה אתכם - הוא כח האתגר החמדנות שמשתלט עליכם. אז כן, יכולתי לרוץ בעלילה ולעקוף את שני השומרים, אבל העדפתי לרדת מהגג, לכייס את שניהם ולרוקן את החצר בה הם עומדים מתוכן. למה? כי אני חמדן! ולמה לכייס שומר ורק אחר כך לנטרל אותו? כי זה אתגר! (בזמן כתיבת שורות אלו, חברים מסביב מוסיפים "כי אתה דביל", לא נתווכח). כשמדובר בפריצות, העצה הטובה ביותר שאפשר לתת לכם על מנת שתוכלו להתקדם במשחק בקלות, היא: בהזדמנות הראשונה שתוכלו (אצל הבחור שנשען על הקיר כשיוצאים מהמסתור של באסו), תקנו מברג: זהו כלי חשוב מאין כמוהו על מנת לפתוח מעברים סודיים וקיצורי דרך שעושים לכם את החיים להרבה יותר קלים. מהר מאוד האוצרות שתמצאו במעברים הסודיים יחזירו לכם את העלות של המברג.

Image

אחד הדברים היפים במשחק, הוא שאין סגנון משחק מוגדר לחלוטין: אתם נעים בין משחק שהוא מבוסס התגנבות נטו, למשחק שנשען על יותר אלמנטים מעולם האקשן ובלי קשר, פתאום אתם מגלים שאתם נמצאים בסרט רע עם מה שנראה כמו מומיות\זומבים\חייזרים והמשחק כולו מתמלא באלמנטים מעולם המתח והאימה, כולל הבזקים בשחור לבן והפחדות עם דמויות שמופיעות פתאום בדיוק במקום שלא ציפיתם לראות אותם. שניה אחרי, אתם שוב גארט הגנב החמקן ודווקא העדר קו אחיד לסגנון המשחק משאיר אתכם מרותקים.

Image

בסוף כל מפה, אתם תקבלו ציון שיקבע את התפתחות הדמות שלכם. הציון יקבע על פי סגנון המשחק המועדף עליכם, כששלושת הסגנונות האפשריים הם: רוח (Ghost), אחד שמנצל הזדמנויות (Opportunist), או טורף (Predator), האלמנט שקובע הכי הרבה את הערך שתקבלו בכל אחד מהמדדים הוא האינטראקציה שלכם עם השומרים: האם חמקתם מהם? האם כייסתם אותם? אולי בכלל נטרלתם או אפילו רצחתם אותם? זהו המדד העיקרי, המדד השני הוא כמות הפריטים שהצלחתם לגנוב, שמתנהגת בערך כמו כיסוי השטחים שלא נחוצים להתקדמות במשחק על ידי הדמות שלכם.

Image

סיכום
המשחק Thief מציג לנו הצצה נדירה לעולמו של הגנב המקצועי, ותוך כדי כך משלב גם משחקיות רווית אקשן וסביבת משחק מאתגרת. הדמות של גארט היא דמות ערכית (במובן של כבוד מקצועי), בוגרת וחזקה שיודעת מה היא רוצה מעצמה, דבר המוסיף כבוד לאופן בו מוצגים הגנבים. המשחקיות מאתגרת מקורית ומרתקת. המשחק Thief הוא בין המשחקים הראשונים שמגיעים לקונסולת הפלייסטישן 4 וכשמדברים על גרפיקה - אני יכול להגיד לכם שנדהמתי לראות את התוצאה האיכותית שהתקבלה ומאששת את הידיעות על הגרפיקה האיכותית שהקונסולה PS4 מצליחה לייצר. 

האם המשחק שווה את הכסף
Thief הוא משחק מאתגר חדשני ומרתק. אם אתם אוהבים משחקי התגנבות, פאזלים ולא מעט אקשן מהול במתח ומסתורין - Thief הוא המשחק עבורכם.

ציונים
גרפיקה: 9
סאונד: 7
משחקיות: 9 
עלילה:  10

ציון סופי: 8.8

עידכון אחרון ( Saturday, 22 March 2014 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker