מבזקים
המשחק Golden Compass הוא משחק של SEGA שעתיד לצאת למדפים בתאריך ה-30.11.2007 לבנתיים אתם מוזמנים להתרשם מתמונות המסך שלו.
לצפייה בתמונות
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Call of duty Ghosts הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 21 November 2013

הקדמה

פעם בשנה זה קורה, פעם בשנה קוראים לי ולכל החברים למילואים ושם כולנו נפגשים. אחרי שנה שלמה שלא רואים אחד את השני, קודם כל מכבים את הניידים ואז סוגרים פינות, מתעדכנים מספרים מה חדש: לזה נולד ילד, והשני התחיל פרוייקט חדש ואז מגיעים הצחוקים, האוכל הטוב והבירות. פעם בשנה, כולנו נפגשים לשבוע של אקשן ויריות ואחרי שבוע אנחנו כולנו חוזרים כל אחד למקומו, מי לבית, מי לעבודה ומי ללימודים. שאנחנו חוזרים שואלים אותנו "איך היה?" ואנחנו מתאנחים בגעגועים ואומרים "קשה, קשה."   לו רק ידעו כולם ש"מילואים" הוא הקוד שלנו למפגש השנתי למשחק Call of duty בחבורה, סביר שלא היו מקבלים את ה"מילואים" בהבנה...

Image

על המשחק
המשחק Call of duty: Ghosts (COD-G) הוא משחק פעולה\יריות מגוף ראשון שמוגדר כמשחק רשת עם סיפור קצר לשחקן היחיד, למשחק יש שני מודים עיקריים: מוד הרשת ומוד הסיפור לשחקן היחיד (קמפיין). בהתאם למסורת  COD-G מציג סיפור קצר ואיכותי לשחקן היחידי והמשקל העיקרי של המשחק הוא במשחק הרשת. כפי שכבר הבנתם מההקדמה של הביקורת, למשחק COD-G יש מסורת ארוכת ימים כמשחק רשת, מהטובים יותר שיש ומידי שנה הוא נאבק במשחקים אחרים כגון בטלפילד על התואר משחק המולטיפלייר הטוב ביותר בתחום הפעולה.

Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק מקבלת אצלי את הציון הטוב ביותר. לא זה לא שראיתי משהו שהפיל אותי מהכיסא בגרפיקה עצמה, מדובר אחרי הכל בפלייסטישן 3 עם יכולות מאוד מוגבלות. מה שכן, זו הפעם הראשונה שאני רואה באפשרויות הגרפיות התחשבות גם באוכלוסיות חלשות יותר: עיוורי הצבעים. אחד החסרונות העיקריים של עיוורי הצבעים הוא בלזהות יריבים שלא זזים בטקסטורות מורכבות. COD-G הוסיפו אפשרות גרפית להתאים את הצבעים כך שגם עיוורי צבעים יוכלו לשחק בלי לסבול מהמגבלה שלהם יותר מידי. בטח תשאלו אותי למה זה חשוב? אז התשובה מתבקשת: מרבית עיוורי הצבעים בעולם הם גברים, מרבית שחקני Call of duty ghosts הם גם גברים. לכן סביר מאוד להניח שיוצרי המשחק עלו על נקודה מאוד רגישה וחשובה שעוזרת לחלק לא מבוטל מהגיימרים ועל זה מגיע להם כל הכבוד.

Image

סאונד
הסאונד של המשחק מעולה, מוזיקת הרקע פנטסטית והאפקטים מדויקים. אחד הפרמטרים שלי לקביעה עד כמה המוזיקה נסבלת ועד כמה האפקטים של הסאונד מציקים היא מידת ההתעסקות שלי כשחקן עם ממשק הסאונד, על מנת למצוא את האיזון הנכון בין קולות הדיבור לקולות הנפץ, או במקרים ממש גרועים - כדי להשתיק את המוזיקה המעצבנת. במשחק Call of Duty Ghosts ההתעסקות שלי עם הסאונד הייתה אפס, פשוט לשחק בלי לגעת. נפלא.

Image

המשחק והשליטה במשחק: Call Of Duty: Ghosts
נתחיל עם העלילה של המשחק לשחק היחיד: המשחק מתחיל בסביבה פסטורלית ואווירה שלווה בה אב מספר לשני בניו בנחת סיפורי אלף לילה ולילה על חיילים אגדיים בשם "גוסטס" (רוחות), שעמדו מעטים מול רבים ויכלו להם, ששמם הפך לאגדה ולמעורר חלחלה בלבבות האויבים. שנייה מאוחר יותר כולם מתקפלים הביתה והאדמה מתחילה לרעוד, אתם בתמימות חושבים שאולי מדובר ברעידת אדמה, אולי התפרצות הר געש, אבל לא - זו תחילתה של המתקפה הגדולה ביותר על ארצות הברית.
לרגע אחד אני אחזיר אתכם אחורה ואתן לכם רקע היסטורי מהעולם האמיתי: לפני כעשור שנים ארה"ב עשתה שתי טעויות פטאליות: היא חתמה על הסכם סחר עם סין וברזיל והייתה נדיבה כלפי רוסיה. שתי הטעויות האלו גרמו לכך שהמעצמה החזקה של פעם, הפכה למוכת אבטלה ובעלת חובות ענק. עכשיו נחזור למשחק: במשחק מדינות דרום אמריקה מתאחדות בסגנון האיחוד האירופאי ומחליטות לנצל את החולשה של ארצות הברית כדי לכבוש אותה.

 

Image

 

כיבוש זו לא המילה המדויקת, כי כובשים שולטים באוכלוסיית האזרחים וגובים מהם מיסים. השמדה זו מילה שמתארת הרבה יותר טוב את הכוונות של מדינות האיחוד, כי הטקטיקה שלהן היא להשמיד את הערים המרכזיות ולרסק את השאר ובחלקים מהמשחק אתם עדים להוצאה להורג של אזרחים תמימים על ידי כוחות האיחוד.

במשחק אתם תשחקו בתפקיד לוגאן: אחד משני האחים שלימים הוא ואחיו "האש" מתגייס לטובת המולדת והופכים יחדיו לצוות סיור רגלי המסתייע בכלב זאב בשם ריילי. מהר מאוד אתם מגלים שהגוסטס הם לא אגדה אורבאנית אלא אגדה מהלכת ובלי לעשות יותר מידי ספוייל נגיד שאתם מוצאים את דרככם להיות כחלק מצוות הגוסטס, שמשמש כחוד החנית והיחידה היחידה שמעיזה להוציא התקפות  טקטיות אל מחוץ לשטחי ארצות הברית המצומצמת והמבוצרת.

Image

שחקנים רבים רואים בעלילה לשחקן היחיד בונוס ויש כאלו שאפילו לא משחקים בקמפיין אלא ישר רצים לשחק ברשת מול שחקנים אחרים כדי לעלות דרגות ולצבור יתרון יחסי.
 אני חושב שזו טעות משלוש סיבות עיקריות: א. העלילה של הקמפיין קצרה, ומי שיעצור להנות מהקמפיין לא ממש יפסיד יותר מידי זמן. ב. העלילה של המשחק משמשת רקע למשחק המולטיפלייר ואתם תבינו הרבה יותר טוב מה זה "אודין" אם תשחקו בקמפיין ולאחר מכן במולטיפלייר. ג. על אף שכולנו שחקני COD מנוסים, המשחק לשחקן היחיד משמש מעין שימון להסרת החלודה לפני שעולים לרשת וכן זה המקום שבו היוצרים של המשחק מעדכנים אתכם במה חדש בטכנולוגיה ובלחצנים.

Image

כמו שהזכרנו, העלילה של הקמפיין היא קצרה מאוד, לי לקח בסביבות חמש עד שש שעות ברצף כדי לסיים את הקמפיין. על אף שהמשחק קצר, אתם תתנסו במגוון גדול של אמצעי לחימה וסביבות לחימה. אמצעי הלחימה שעומדים לרשותכם מגוונים מאוד החל משימוש באקדח הפשוט ועד להפעלה של טנק או מסוק קרב, הטאבלט שלכם גם הוא ישמש אתכם כדי לשלוט במל"טים, ברובה צלפים, וכן הלאה כשכל זאת נעשה כמובן בשלט רחוק.
במסגרת המשחק יצא לכם ללחום בשדות פתוחים, במבנים סגורים, בסביבה מיוערת, ללחום לוחמה תת-ימית ותאמינו או לא: הקרבות יגיעו עד החלל החיצון, שזה בערך כמו ללחום במים רק יותר מורכב: אין קרקעית ולכן נוסף מימד נוסף ממנו אתם מותקפים.

Image

כמובן שהעלילה של הרוחות לא יכולה להיות "הכל דבש," וצפויים לכם גם סיבוכים והפתעות אותן לא נגלה לכם. מה שכן נגיד הוא שעל אף שמדובר בסך הכל בעלילה קצרה יחסית, הצלחנו להנות מהמשחק לשחקן היחיד והרגשנו שקיבלנו ממנו המון ידע והדרכה. סביבת הלחימה בעלילה גם היא נתנה תחושה אמיתית ולוחצת של סביבת לחימה של מעצמה שנמצאת על הקצה.

ונעבור למשחק המולטיפלייר, לשמו התכנסנו כולנו למשך שבוע שלם...
נתחיל במחמאה ראשונה המולטיפלייר של המשחק מעולה. אם תחשבו על מרבית משחקי המולטיפלייר שמותאמים לקונסולת הפלייסטיישן או האקסבוקס, תגלו מהר מאוד שמרבית המשחקים מתאימים מקסימום לארבעה שחקנים, בעיקר בגלל שיטת ה-P2P (שאחד השחקנים מארח), או כפי שאנחנו מכנים אותה: שיטת ה-PingWin (שהשחקן המארח בד"כ נהנה מיתרון על פני האחרים בשל פינג נמוך). אז COD-G לא בנוי בשיטת הפינגווין ולכן אתם תוכלו למצוא עצמכם משחקים עם שמונה שחקנים על אותו השרת.
אם הזכרנו שרתים, אז בפורטל הראשי למולטיפלייר בתחתית המסך מצד שמאל יש דבר יפה: מפת העולם ובה סקירה של כל השחקנים בעולם ומיקומם בעולם. אני יכול להגיד שבממוצע בכל רגע נתון היו איתי עוד כ-200,000 שחקנים ושמרבית השחקנים מגיעים מארה"ב, מערב אירופה ויפן. אלו האיזורים העיקריים בהם אנשים משחקים כל שאר בני האדם בעולם עסוקים בלעבוד, ואחר כך תשאלו למה הסינים, הרוסים או דרום אמריקה עוקפים את ארצות הברית בהליכה..

Image

השיפור המשמעותי של COD-G במולטיפלייר לעומת משחקי העבר הוא שהמשחק לא נותן יתרון מטורף לשחקנים ותיקים על פני שחקנים חדשים. בואו ניזכר מה היה קורה פעם: שחקן חדש היה נכנס למשחק, מקבל נשק שבקושי פוגע וגם שפוגע עושה יותר רעש מנזק. כל היריבים האחרים היו מזהים אותו על המפה רצים אליו ומחסלים לו את הצורה בלשון עדינה. יתרה על כן, שחקנים ותיקים היו מצוידים ביכולות מטורפות שגרמו להם להיות חצאי-אל כאלה שקשה מאוד לעצור גם אם הם רצים אלייך בקו ישר ואתה יורה צרורות.

אז את הדבר הזה שיפרו, קודם כל אתם מתחילים עם נשק שיורה, פוגע וגם הורג. שנית איזנו טיפה את היכולות של השחקנים, כך שהן אומנם עדיין נותנות יתרון ויש יתרון לשחקנים ותיקים עם נשקים טובים יותר. אבל שחקן טוב שנכנס לשרת בדרגה 1 מול שחקנים אחרים בדרגה 50 יוכל להשיב מלחמה שערה ולהיות בין השחקנים המובילים.

Image

אם זה לא מספיק יש את המוד Hunted שבו כולם מתחילים שווים, עם אקדח בלבד ומחסנית אחת והנשקים מופיעים על פני המפה. שחקן שיגיע ראשון לתיבת הנשקים יוכל לקחת נשק טוב יותר עם מחסנית אחת, וכך יש לו יתרון זמני על פני שאר השחקנים. מה שאותו שחקן צריך לקחת בחשבון זה שכל השחקנים רצים לכיוון אותה תיבת הנשקים ולכן עליו להיות זהיר מאוד כשהוא מתקרב אליה. משחק זה מתאים לעד 12 שחקנים.

אז הנה התחלנו לדבר על המודים של המשחק, מלבד Hunted יש גם את:
הכחדה (Extinction), שהוא למעשה סוג של משחק הישרדות נוסח משחקי הזומבים שהיו, בו אתם נלחמים ביצורים מהחלל החיצון וכל הריגה שלכם נותנת כסף איתו אתם יכולים לרכוש עוד נשקים או תחמושת. משחק זה מתאים ל-3 עד 4 שחקנים.
Team Deathmatch: קבוצה נגד קבוצה, אלו שמשיגים יותר הריגות מנצחים.
Team Tactical: אותו עיקרון כמו ה-Deathmatch, רק שמספר השחקנים מצומצם ולכן סגנון המשחק משתנה והופך להרבה יותר טקטי.
Free-For-ALL: כולם נגד כולם, מתאים לזאבים בודדים וכאלו שיורים בכל מה שזז. עד 8 שחקנים.
Domination: משחק קבוצתי בו כל אחת מהקבוצות מנסה לשלוט כמה שיותר זמן בכל אחד משלושת הדגלים שבמפה, הקבוצה ששולטת יותר והורגת יותר מנצחת. עד 12 שחקנים.
Kill Confirmed: זה למעשה טוויק של ה-Deathmatch, במשחק הזה לא צריך רק להרוג את היריבים, אלא מה שנותן את הנקודות זה איסוף הדיסקיות שלהם. זה טוויסט מעניין למשחק בעיקר בגלל שהוא מונע שני מצבים מסריחים ביותר: א. ששחקן מתקמפר עם רובה צלפים וצובר רצפי הריגות מרחוק וכך הקבוצה שלו מנצחת. ב. שיש הרג המוני בנקודות התנגשות והמשחק נכנס לתוך סחרור ניקוד: הצורך באיסוף הדסקיות מונע את הסחרור הזה ומאפשר לבנות משחק מאתגר. עד 12 שחקנים.
Infected: מוד קלאסי נוסח זומבים: יש ניצולים ויש מודבקים ואתם צריכים לשרוד עד סוף המשחק כדי לנצח. עד 12 שחקנים.
Search and Destroy: אחד המודים האהובים עלי, קבוצה נגד קבוצה, רק שקבוצה אחת מתקיפה יעד והקבוצה השנייה מגנה עליו. מי שמת, לא חוזר עד שהאובייקט נהרס\אחרון התוקפים מושמד. עד 12 שחקנים.
Search and Rescue: אותו עיקרון כמו S&D, רק שהוסיפו את עניין הדסקיות ואתם יכולים להחזיר חברים שלכם שנפלו, או לקחת את הדסקית של היריבים ולמנוע מחברים שלהם להחזיר אותם. עד 12 שחקנים.
Blitz: עליכם לחדור לשטח היריב, שהייה שלכם בשטח שמוגדר כשטח מטרה נותנת לקבוצה שלכם נקודות. עד 12 שחקנים.
Cranked: שחקנים מתחילים עם יכולות מאוד מוגבלות וזמן חיים קצוב, כל הריגה נותנת יכולות נוספות ועוד שלושים שניות לחיות. עד 12 שחקנים.

Image

 

בנוסף לכל אלו, ככל הנראה לצורך אנשים מסוג שלנו שיוצאים ל"מילואים" הוסיפו גם את האפשרות לשחק בצוותים. עם הצוותים שלכם תוכלו לשחק גם כן בסגנון ההישרדות בו גלים מתגברים של יריבים זורמים אליכם, סגנון זה מתאים ל-4 שחקנים. תוכלו לשחק בסגנון משימת ההתקפה: בו אתם מקבלים יעד תקיפה בבסיס היריב אותו עליכם להשמיד, משחק זה מתאים לשישה שחקנים. וכמובן שאי אפשר בלי PvP, בו אתם לוקחים את הצוות שלכם ונלחמים בצוותים אחרים, או במילה אחרת: מלחמת קלאנים של 4x4.

כל המודים שהזכרנו כרגע, זמינים אומנם למשחק הרשת, אבל הם גם זמינים למשחק מקומי כנגד בוטים, או לחליפין אתם יכולים להרים רשת LAN מקומית ולשחק בה. כל זה לא הספיק לכם? רוצים יותר קשה? יש כמובן את גרסת ההארדקור, שבה יש "אש ידידותית", קליעים הורגים מהר יותר, ואם זה לא מספיק לכם שפגעתם בחברים, אז פגיעות באנשי הצוות שלכם יחזרו אליכם בחזרה... את ההארדקור תוכלו לשחק בסגנונות ה-Deathmatch, Kill confirmed, Search and rescue.

 

סיכום:
המשחק Call of Duty Ghosts הוא מולטיפלייר פעולה איכותי. למעשה, זהו משחק הפעולה הטוב ביותר ששיחקתי בו השנה ברשת והרבה הגבוהה שהוא מציג מאתגרת קשות את המתחרים שיטענו לכתר. המולטיפלייר של Call of Duty Ghosts מציג משחקיות מגוונת, שרק כדי להכיר וללמוד כל אחד מהסגנונות המשחק האפשריים יהיה עליכם לבלות כחודש שלם מול הקונסולה. מלבד המשחקיות המגוונת, יש גם התחשבות גבוהה בסביבה החברתית המגוונת של השחקנים ואתם תוכלו לבחור באם אתם מעוניינים לשחק לבד, לשחק עם חברים ב-LAN, להקים קלאן או לשחק להנאתכם עם שחקנים אחרים ברשת, כל האפשרויות פתוחות. המולטיפלייר עצמו שופר באופן משמעותי ממה שהכרנו ממשחקים קודמים, והוא הרבה יותר ידידותי לשחקנים מתחילים ואפילו גם לעיוורי צבעים. אחד היתרונות האדירים של המשחק הוא מספר השחקנים הגבוה והחיבוריות דרך שרתים ייעודיים, שהפכו את חווית הרשת לחלקה ונעימה, כמו שמשחק רשת צריך להיות, ולצערנו אנחנו לא רואים בכל המשחקים.
המשחק לשחקן היחיד הוא אומנם משחק קצר יחסית, אבל גם הוא מצליח בזמן הקצוב שלו להציג משחקיות מעולה, עלילה מרתקת וסביבת משחק מגוונת.

האם המשחק שווה את הכסף
אם יש לכם כסף שחסכתם לצורך משחק פעולה ברשת, Call Of Duty Ghosts הוא המשחק עליו אתם רוצים להוציא את הכסף בידיעה שזה גם המשחק שיתן לכם תמורה מלאה לכל שקל שתוציאו.

ציונים:
גרפיקה: 10
סאונד: 10
משחקיות: 10
משחק רשת: 10
עלילה: 9

ציון סופי: 9.8

 

עידכון אחרון ( Friday, 22 November 2013 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker