מבזקים

  נגמרו הימים שבהם אין לדמויות בקווסטים הישנים קול, ומהיום החליטו ב-Infamous- Adventure להעניק לנו קובץ שכולו בונוס לקווסט החביב: תוספת קול
להורדת העדכון

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Space Rangers HD: A War Apart הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Tuesday, 05 November 2013

הקדמה

בסביבות שנות ה-90 המאוחרות התחיל גל אדיר של משחקי חלל, איתו הגיעו משחקים טובים כמו ארמדה, ספייס קראפט ומשחקים טובים פחות. אחד המשחקים הפופולאריים יותר שיצאו בסביבות 2003 היה Space Rangers, אם הגעתם מברית המועצות סביר להניח ששמעתם על המשחק הזה, מאחר ובאזור מזרח אירופה מדובר היה באחד המשחקים הפופולאריים יותר מז'אנר משחקי החלל.  

על המשחק
המשחק
Space Rangers HD: A War Apart הוא למעשה חידוש של המשחק Space Rangers והתאמתו לסביבת ה-HD, או במילים אחרות: שיפור הגרפיקה של המשחק. בנוסף אחד הפקטורים החשובים יותר שאפשרו למשחק לצאת בגרסת ה-HD גם לאזורים דוברי אנגלית היה תרגום אינטנסיבי של הטקסטים (למעלה מ-400000 מילים!), והנגשת המשחק לכל שחקן שמחובר לאינטרנט דרך STEAM. מעבר לשיפורים הגרפיים ולתרגום האינטנסיבי, הקפידו יוצרי המשחק לשמור על סביבת העלילה של המשחק: הקשר לעלילות קודמות, שמירה על המשכיות בעלילה וביצורים שמאכלסים את העולם ובמבנה האסטרטגי של כל עם.

Image

גרפיקה
נכון שהמשחק נקרא
HD, אבל זו אינה מילת קסם וגם קוף שמציגים ב-HD יישאר קוף ולא יהפוך פתאום לנסיך. אז מבחינה גרפית נעשו שיפורים משמעותיים בעיקר בממשק של המשתמש כשתיכנסו לתחנות חלל או בקרבות הקרקע, אבל לא יצרו כאן משהו חדש, וגם השיפור הגרפי הוא לא כל כך מדהים. יותר גרוע: בחלק מהמקרים הטקסטים הפכו להיות לכמעט בלתי קריאים: זה לא אומר שאתם לא תצליחו לקרוא אם ממש תתאמצו, פשוט יצאו לכם העיניים. מסיבה לא ברורה, הגרפיקה של המשחק מוגדרת כברירת מחדל על טקסט קטן יחסי ויחד עם עוד כמה הגדרות מחדל לא חכמות אתם מקבלים פגיעה בגרפיקה, עצה שלנו: תיכנסו לאפשרויות הגרפיות ותשפרו את כל פרמטר שרק תוכלו, לפני שתתחילו לשחק.

Image

סאונד
הסאונד של המשחק על גבול המחורבן. לא שיפרו בו כלום, ואני חשבתי שבחבילה שקוראים לה-
HD אמור להיות כלול גם סאונד ולא רק וידאו. בכל אופן, המוזיקה של המשחק יוצאת מכל החורים כבר על החמש דקות הראשונות של המשחק. למרבה המזל אפשר להשתיק אותה, ושם כמעט ונגמר הסאונד: יש כמה אפקטים של טיסה, כמה אפקטים של לחימה, פה פיצוץ שם צליל מתכתי ואת הגברת שאומרת לכם שהיא בונה יחידה חדשה (בקרבות הקרקע). המינימום ההכרחי ואפילו פחות למשחק מחשב בשנת 2013. יתכן ועיקר התלונות שלנו מקורן בעובדה שלא ניתן לקרוא את הטקסטים שנותנים לכם ולכן הייתם מצפים מהיצורים שנותנים לכם הוראות להקריא אותן ולא רק להזיז את השפתיים, אבל מה לעשות: Space Rangers HD: A War Apart הגיעו למסקנה שיש להם יותר מידי טקסטים כדי להפוך אותם לקובץ וידאו, או במילים אחרות הם לא מצאו את הפראייר שיהיה מוכן להקריא את כל הטקסטים הארוכים והמייגעים שלהם ועכשיו הם מצפים מכם לקרוא אותם בעצמכם (ושתוציאו את העיניים על הדרך).

Image

המשחק והשליטה במשחק
בואו נתחיל מהשליטה במשחק: לא מדובר בשליטה הכי פשוטה שיש, זאת אומרת, שמדובר במשחק שמצריך מהשחקן לעבור הדרכה בסיסית לשליטה במקשים על מנת שיצליח לנווט כמו שצריך בחלל. אבל רגע, אמרנו הדרכה? ההדרכה כפי שהיא מוצגת במשחק היא חלקית לחלוטין ולא תמיד אפשר ממש להבין מה רוצים מכם, כך שיהיה עליכם לגלות בדרך הקשה איך להשתלט על המשחק.

אחת הציפיות שלנו ממשחק שעובר חידוש, זה שיהיו שיפורים של ממשק המשחק, כך שהוא יהיה יותר מובן וזמין לשחקנים. במשחק Space Rangers HD: A War Apart הקשו על השחקנים בכך שמלבד השיפורים הגרפיים והתרגום לא ניכר כל כך שהושקע מאמץ להפוך את המשחק לידידותי למשתמש וכך אתם מקבלים בשנת 2013 משחק עם ממשק של שנת 2003, מה החיסרון? שממשקים צריכים לעבור אבולוציה, שמקורה בפידבקים שמספקים השחקנים וכך המשחק עצמו משתפר. ב- Space Rangers HD: A War Apart אתם מקבלים את המשחק כמו שהוא נוצר, בלי שום שיפור משמעותי.

Image

במשחק אתם יכולים לבחור את הזן המין וסוג הייצור שבו תשחקו: אתם יכולים לבחור להיות פיראט מרושע או שומר גלקטי אהוב. להחלטה שלכם תהיה השפעה קריטית על איך שהמשחק יראה, מאחר והיחס של הסובבים שלכם ישתנה בהתאם לדמות שתבחרו: את הפיראט למשל לא ממש יאהבו וחצי מהחלליות שיפגשו אתכם ינסו לחסל אתכם (בהצלחה רבה). ההחלטה שלכם תשפיע גם על החללית שתקבלו בתחילת המשחק, על תזרים המזומנים ועל היכולת שלכם לקיים קשרים מסחריים דרך חשבון בנק מסודר.

Image

במשחק יש לכם באופן כללי שלוש דרכים עיקריות להשיג כסף: דרך מסחר, שוד או מילוי משימות. מסחר זו הדרך האיטית אך הבטוחה לעשות כסף: אתם יכולים לסחור בהפרשי שערים בין תחנת חלל אחת לאחרת, או ללקט חלקי אסטרואידים ולמכור אותם במחיר זעום יחסית, החיסרון של סוחרים הוא שאסור שיהיה עליכם נשק או ציוד מיוחד (כדי שהמסחר יהיה אפקטיבי והם יוכלו לסחוב יותר סחורה), זה אומר שלשודדי חלל יהיה קל יותר לתפוס ולשדוד אתכם.
שוד היא לכאורה הדרך המהירה לעשות כסף, אבל רק לכאורה, כי הרבה חלליות יהיו יותר חזקות מכם באופן משמעותי, בכל לחימה אתם תספגו נזקים וכשודדים אתם תהיו מאוסים בחלק ניכר מתחנות החלל וכוכבי הלכת בהם תבקרו, כך שגם לא תוכלו לקבל שירותים ואף תסתכנו במאסר ממושך ומייגע.
לעשות את המשימות זה נחמד, רק יש שתי בעיות קטנות: הראשונה היא שאתם צריכים לקרוא את הטקסט שנותנים לכם (וזה המון טקסט לקרוא) בכתב חרטומים שמוציא את העיניים, ואז לכו תסמכו על עצמכם שהבנתם מה רוצים מכם ושאתם מספיק חדים כדי ללכת בדיוק לסקטור הנכון כדי להשלים את המשימה. הבעיה השנייה טמונה בהעדר מנגנון
Idiot proof.

Image

 

מנגנון Idiot proof הוא למעשה מנגנון שנוצר במשחקים ומונע מכם לעשות שטויות שיהרסו לכם את המשחק באופן משמעותי, הרבה פעמים תוך כדי פגיעה במימד המציאות של המשחק. דוגמא למנגנון כזה שפוגעת בתחושת המציאות, הוא מחסום בלתי נראה שמונע מכם ליפול לתהום. דוגמא למנגנון נגד טעויות שלא פוגע בתחושת המציאות הוא "רובוט מדריך" שמקפיץ הודעה ומודיע לכם שאתם הולכים לעשות טעות פטאלית\מונע מכם באופן יזום לעשות טעות. ובכן במשחק pace Rangers HD: A War Apart אין מנגנון כזה. אתם יכולים בתחילת המשחק לעשות טעות שתגרור שעות על גבי שעות של סבל וייסורים שלכם כשחקנים ואתם תמצאו את עצמכם תקועים בחלל.

Image

בית הכלא: אם לא מספיק שאתם משלמים על טעויות שתעשו, אז המציאו גם את בית הכלא, נתקעתם בגלקסיה לא ידידותית? סביר להניח שתיכנסו לכלא לתקופה של כמה חודשים ושהמשימה שלכם תידפק. הבעיה במשחק שכאן היוצרים ירדו לרזולוציה גבוהה מידי ופשוט מעבירים איתכם יום אחרי יום את השהות בכלא: עכשיו תבחרו אם ללכת לחדר האוכל, עכשיו תבחרו אם ללכת לעבוד, עכשיו תבחרו אם כן לעבוד או סתם לעשות צרות וכן הלאה... מעייף ומייגע.

אחת מנקודות האור במשחק נמצאות בקרבות הקרקע, בסגנון רד-אלרט, וורקרפט ושאר משחקי האסטרטגיה. קשה להגיד על הקרבות והמפות שהם מרשימים ביותר, אבל הם ללא ספק מהנים ומובנים הרבה יותר משאר חלקי המשחק. את קרבות הקרקע תוכלו להתאים ליכולות שלכם כשחקנים על פי שלוש דרגות קושי, שקובעות בעיקר את מידת הסיוע שתקבלו במהלך המשחק. בקרבות הקרקע עשו גם תרגיל יפה: נותנים לכם רובוט בסיסי אחד, ואתם מרכיבים עליו מודולים שונים: שריון, נשק, רגליים, זחל וכן הלאה. לכל מודול יש את היתרונות והחסרונות שלו, וכך אתם יכולים לייצר לעצמכם צבא מגוון של רובוטים. אם יש חיסרון משמעותי בקרבות הקרקע, זה אפקט הגל: ככל שתכבשו יותר בסיסים כך תוכלו לייצר צבא רובוטים גדול יותר (תוספת של שלושה רובוטים לכל בסיס שתכבשו). זה אומר שהיריב יוכל גם לייצר פחות רובוטים ולכן כבר באמצע המשחק יש שלב שבו פחות או יותר הוכרע מי מבין היריבים יהיה המנצח (זה שכבש יותר בסיסים).

Image

למשחק יש גם מוד ארקייד, משהו שמזכיר את מכונות הפינבול הישנות, במוד הזה אתם מתעופפים בחופשיות בתוך מכונת פינבול ענקית, רק שבמקום כדורים יש עוד חלליות שמנסות לחסל אתכם ואתם מוזמנים לנסות לחסל אותן בחזרה. הרעיון נחמד, התוצאה הזויה על גבול המשעממת.

Image

סיכום
המשחק
Space Rangers HD: A War Apart הוא משחק מחודש וככזה הוא נושא מטען נוסטלגי גבוה והרבה חסרונות שלא שופרו. המשחק מתאים בעיקר לאנשים עם ראש גדול, כאלו שאוהבים לקרוא טקסטים, להבין מה שאומרים להם ולעקוב אחרי ההוראות. המשחק מצריך מכם המון זמן וסבלנות ובמקומות מסויימים גם חשיבה. במשחק יש אלמנטים של משחק תפקידים וסביר להניח שמי שנהנה ממשחק תפקידים איכותי מהדור הישן עם הקוביות המוזרות והשחקנים שמפנטזים (נוסח ADND), ייהנה גם מהמשחק הזה, וכל זאת במחיר הלא כל כך זול, אבל גם לא נורא של כ-25$. מה שמציל את המשחק הוא מוד קרבות הקרקע שבאמת יכול להתגאות בכמה נקודות מקוריות וכך שממשק הפעולה שלו נוח יחסית.

 

ציונים
גרפיקה: 7
סאונד: 6
משחקיות: 7
אינטיליגנציית יריבים: 8
דרגות קושי: 9

ציון סופי 7.4

עידכון אחרון ( Tuesday, 05 November 2013 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker