מבזקים

הנה כמה תמונות מסך מהמשחק Bleach Shattered Blade. המשחק Bleach SB נועד לקונסולת ה-Wii של נינטנדו והוא בנוי בסגנון של קרבות האחד על אחד כמו שלמדנו לאהוב במשחקים כמו Mortal Combat, Taken ודומיהם.
לצפייה בתמונות המסך
 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Company of Heroes2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 07 July 2013


 

 הקדמה
מזל טוב, לבת שלי נפלה השן ובהתאם למסורת המשפחתית הילדונת שמה את השן מתחת לכרית וחיכתה לפיית השיניים שתבוא. באותו היום התחלתי את הביקורת למשחק Company of Heroes2 מבית SEGA, הייתי שקוע בלחימה ולא שמתי לב כיצד הזמן חולף והשעה 3 בבוקר הגיעה במהרה. לפתע, מבעד לאוזניות שמעתי רעשים מוזרים: זה נשמע כמו רשרושים של חתול שמחפש אוכל בשקיות אשפה ונמשך כאילו הפעילו ליידי מגרסת ביסלי.

בלי לחשוב פעמיים, הרמתי את הנעל ורצתי לכיוון המטבח, שם לתדהמתי גיליתי אישה שמנמנה יושבת על כיסא וטוחנת להנאתה פריכיות עם קוטג'. "מי את?" שאלתי, מיד אחרי שהתאוששתי מהשוק הראשוני. "אני פיית השיניים" ענתה לי האישה.

הסתכלתי עליה, היא נראתה כמו הכל רק לא פיית השיניים ואלמלא זוג הכנפיים הקטנטנות שבצבצו מאחורי כתפיה העבותות הייתי מנחש שזו הקופאית מהסופר שבאה להתנקם בי על שלקחתי אקסטרה שקיות ניילון. "פייה, פייה"  אמרתי לה "אבל מה את עושה במטבח שלי" את  לא אמורה לקחת את השן ולהתחפף?" פיית השיניים התעצבנה, אבל זה לא מנע ממנה לדחוף חצי פריכית לפה ולענות לי בו זמנית, תוך כדי שחתיכות אורז מנופחות עפות לעברי:  "אתה חוצפן, יש אנשים שמכינים לי בופה לפני שאני באה, לאליהו הנביא שמים כוס יין, סאנטה קלאוס מקבל עוגות ואני מה?"
"את" עניתי לה, "את קודם כל תעברי דרך הארובה כמו סאנטה יא דבה" אמרתי לה, אחר כך תדברי איתי על כיבוד, מה את לא חושבת ששמתי לב שדחפת לכיס את כל הממתקים?"
"זה עניין חינוכי" ענתה לי הפייה, שהילדים לא יאכלו ממתקים, לפיות לא נוצרים חורים בשיניים".
"בטח" השבתי לה, "לא נוצרים חורים בשיניים אבל בטוח נוצרים משמניים".

פיית השיניים התעצבנה, לקחה אבקת פיות וזרקה לי בעיניים, "איי יא מניאקית" אמרתי לה, איזה מן אבקת פיות זו? זה הנצנצים הזולים שקונים בחנויות יצירה, יא קמצנית!" פיית השיניים לא ענתה, היא ניצלה את העובדה שהייתי מנוטרל כדי לחטוף בקבוק בירה וברחה מהחלון. "חכי, מה אני אגיד לילדה?" צעקתי. "תגיד לה שיש לה אבא קמצן" ענתה הפייה, תקעה גרעפס של בירה ונעלמה בין הבניינים.

בבוקר, הילדה קמה ורצה אל אמא בבכי: "אמא, זו הפעם השלישית שפיית השיניים שמה לי משחק מחשב של בנים". אשתי הסתכלה עלי במבט זעוף ושאלה בכעס: "שוב הסתכסכת עם פיית השיניים? בסוף הן לא ירצו לבוא אלינו יותר!
לך תסביר...

 

Image

 

על המשחק

המשחק Company of Heroes2  הוא משחק אסטרטגיה, שפותח על ידי Relic Entertainment ומופץ על ידי SEGA, המשחק מהרבה בחינות הוא משחק המשך לקודמו: Company of Heroes, אבל בעוד המשחק הקודם מתמקד בקרבות האדירים של בנות הברית בגבולות הפלישה המערביים. המשחק הנוכחי קורץ יותר לכיוון הרוסי של המלחמה, אותו גבול שהרבה שנים הזניחו בעולם הסרטים והמשחקים ועכשיו שרוסיה חזרה לאיתנה נזכרו שצריך לספר לנו שגם שם הייתה לחימה עקובה מדם. במשחק יצא לכם לשחזר את הקרבות המפורסמים ביותר במלחמת העולם השנייה, מזווית המבט של הצבא הרוסי, העלילה בנויה על כך שאתם נחקרים על פעולותיכם כמפקדים בזמן המלחמה ולמעשה משחזרים את הקרבות דרך הזיכרונות.

 

Image

 

המשחק והשליטה במשחק

אחד הדברים המהותיים ביותר ששינו במשחק, זו האינטליגנציה של היריבים. הטענה העיקרית של הגיימרים כנגד המשחק הקודם הייתה שיש קרבות שהם בלתי אפשריים, לא בגלל חוסר כישרון של הגיימר הממוצע, אלא בגלל שהמחשב פשוט מרמה: משתמש ביכולת שלו כמחשב לשלוח אלפי פקודות בשנייה ומנהל את הקרב על פי סימולציות שמאפשרות לו לנחש מהלכים עתידיים ולהביס את היריב. במשחק הנוכחי, האינטיליגנציה של היריבים הבוטים הרבה יותר "אנושית". אתם תשימו לב שהיריבים שלכם גם מנסים לשנות טקטיקה ולא פועלים על פי תבנית קבועה, מה שמעלה את האתגר והעניין במשחק בו זמנית.

 

Image

 

דרישות מערכת מינימאליות
מערכת הפעלה: ווינדוס ויסטה
מעבד: כפול ליבה בתדירות 2Ghz.
זיכרון: 2 ג'יגה ראם.
מקום בהארד דיסק: 30 ג'יגה בייט!
כרטיס גרפי: כל כרטיס עם 512 מגה זיכרון ותמיכה לדירקטX10 דהיינו GeForce8800 GT  או Radeon HD2900XT.
משחק הרשת מחייב חיבור אינטרנט סביר ובעיקר יציב.

 

דרישות מערכת מומלצות:

מערכת הפעלה: ווינדוס 7 ומעלה.
מעבד: אינטל i5 עם ארבע ליבות בתדירות 3Ghz ומעל.
זיכרון: 4 ג'יגה ראם.
מקום בהארד דיסק: 30 ג'יגה בייט!
כרטיס מסך: כל כרטיס עם 1024 מגה זיכרון תומך דירקטX11 כגון GeForce GTX470 או Radeon HD5850.
למשחק הרשת ניתן לצרף גם מיקרופון.

 

בגדול דרישות הרשת לא בשמיים, אבל הן גם לא נמוכות, ניסינו להריץ את המשחק על כמה מערכות הפעלה, ומערכת ההפעלה הגרועה ביותר שהצלחנו למצוא הייתה טובה במעט מהדרישות המומלצות. אפשר להגיד שהמשחק רץ חלק מרבית הזמן, אולי מלבד התקפות ששילבו כוחות גדולים, בהן נצפה עומס משמעותי על המעבד. הדבר היחיד שהפריע לנו בדרישות המערכת היה הנפח האדיר שמשחק תפס וזה עוד לפני שהורדנו עדכונים או ביצענו שמירות. ככל הנראה זה המחיר שצריך לשלם על גרפיקה איכותית.

 

Image

 

גרפיקה

מבחינה גרפית עשו במשחק עבודה נפלאה, שלג וקור הם אלמנטים חשובים במשחק וגם מבחינה גרפית שמו את הדגש על סביבה חורפית במיוחד, כאן הגרפיקה של המשחק מתגייסת לתרום לתחושה האמיתית שהמשחק נותן ולפיכך בסופות שלגים הראות תרד ועקבות של חיילים שלפני רגע ציירו שבילים בשלג - ייעלמו. המשחק בנוי עבור דירקטX11, אבל לאלו בעלי כרטיסי המסך הישנים יש גם תמיכה בדיירקטX9, מניסיון להמיר בין שתי הגרפיקות עולה שהמאמץ למחשב נשאר אותו מאמץ, אולם המנוע דירקטX11 משפר באופן משמעותי את הגרפיקה ונותן תחושה אמיתית בהרבה, סביר להניח שמבחינתנו המשחק הנוכחי יכול להתמודד על קטגוריית משחק ה-RTS עם הגרפיקה הטובה ביותר.

 

ההבדל הגדול בין משחקי RTS למשחקי FPS, הוא שבמשחקי FPS אפילו אם הם במולטיפלייר, אתם תמיד תמצאו איזה דקה שתיים לעצור, לשים הכל בצד ולהסתכל על הנוף, על הלחימה, על הצמחייה וכן הלאה. כאן במשחקי האסטרטגיה בזמן אמת, אתם תהיו עסוקים מידי בלחימה ושישאלו אתכם על הגרפיקה, יהיה לכם קשה להגיד הרבה, כי באמת מלא תשומת הלב שלכם הייתה ממוקדת במקום אחר. הפעם הראשונה שבה באמת התפעלתי משדה הקרב ומהיופי הויזואלי הייתה כששחקן אחד שיחק ליידי ואני הייתי צריך רק לשבת ולהסתכל, שווה לנסות.

 

Image

 

סאונד

הסאונד של המשחק איכותי ביותר, למען האמת הקולות של המשחק נשמעים כאילו מישהו באמת הסתובב בשדה הקרב והקליט את הירי. אז נניח שזה נכון לגבי כמה פיצוצים ונשק קל, אבל איך בדיוק מקליטים תותח יורה? אני שיצא לי לשמוע לא מעט תותחים יורים וטילים מעופפים יכול להגיד לכם שלי הסאונד נשמע ממש אוטנטי ולא משנה איך הצליחו להגיע לזה, צריך להגיד כל הכבוד ליוצרים על התוצאה הסופית. באופן די תמוה, אני יכול להגיד לכם שגם במשחק הנוכחי הסאונד יכול לשמש אתכם להתמצאות בסביבה: עד כה במשחקי FPS לסאונד היה משקל גדול, כדי לדעת היכן נמצא היריב וזה ברור; אתם נעים במרחב וגם היריב שלכם נע במרחב, כך שאם הוא נע מאחורי מסתור אתם יכולים להיות מודעים אליו. כל זה לא עבד כל כך במשחקי RTS, בגלל שהיוצרים לא העניקו חשיבות רבה לנושא. ב-COH2, אני הופתעתי לגלות שאני יכול להתמצא במרחב באמצעות הסאונד: לדעת אילו יחידות מתקרבות לכיוון שלי גם אם מסתיר אותן בניין או אפילו ערפל המלחמה, פשוט צריך להיות קשובים לקולות היריב כל השאר בא לבד.

 

Image

 

הכירו את גנרל חורף:
מאפיין בולט של המשחק, זו ההתייחסות לסביבה: ידוע שבמלחמות בחזית המזרחית, גנרל חורף  הפיל מליוני חיילים, אבל שמסתכלים על משחקי המחשב ומשחקי האסטרטגיה בפרט, אולי מלבד שדות הטייבריום ב-C&C, לא זכור לי עוד משחק אסטרטגיה שבו לסביבה יש השפעה משמעותית כל כך על החיילים. במשחק COH2 יהיה עליכם לשמור על החיילים, לא רק מיריבים, אלא גם מתנאי הסביבה וחיילים שישכחו בחוץ בתנאי שלג קשים, יהפכו לשלגונים. הסביבה משפיעה גם על יכולת התנועה של החיילים ועל האפשרות של היריבים לאתר אותם, כמובן שאתם תעדיפו כמפקדים לשמר את החיילים במבנים סגורים, אבל כדי להתקדם איתם מנקודה לנקודה, יהיה עליכם לקחת את הסיכון שתחשפו. לישראלים קל לזלזל בתנאי הסביבה, אחרי הכל כמה ימי שלג כבר יש לנו? אז אני יכול להבטיח לכם שב-Company of Heroes2 תנאי הסביבה יכולים לעכב צבא שלם ולהרוס לכם מהלכים, אחד האפקטים המדהימים יותר הוא שבירת הקרח תחת הכוחות שמעליו: אתם תוכלו להעביר צבא שלם מעל לנהר או גוף מים קפוא, אבל אם יתחילו שם קרבות - יש מצב שהקרח יפגע והחיילים  שלכם יגרדו את תחתית הנהר.

 

באופן כללי הרושם הוא שכמפקדים יש לכם הרבה יותר אחריות על החיילים שלכם במשחק הנוכחי מאשר במשחק הקודם. למעשה מפקד שיזניח את היחידות שלו יוכל מהר מאוד למצוא את השלדים שלהם במצב ריקבון מתקדם. טיפ מאיתנו: לא מספקי לראות מה החיילים שלכם עושים ומה הם הולכים לעשות, אלא חשוב בכל עת לשים לב למה שהיריבים שלכם עושים, אם תפקחו על מרבית תנועות היריב לא תמצאו את עצמכם חשופים ומופתעים.

 

Image

 

 

הבדל מהותי בין COH2 לבין משחקים אחרים, הוא טווח הראייה של היחידות שלכם: במשחק הנוכחי, החיילים שלכם ממש צריכים לראות את היריב כדי להיות מודעים אליו, זה אומר שאם יש חייל  שמסתתר מאחורי בניין, החיילים שלכם לא יראו אותו גם אם הוא במרחק מטר מהם ותיאורטית בכל משחק אחר הם ממזמן היו מרוקנים עליו את כל המחסניות. טווח הראיה מחדד את חשיבות תנאי השטח והסביבה ללוחמה ומאפשר לכם וליריבים להציב מארבים בבניינים שלכאורה נראים תמימים. אז מצד אחד, אתם יכולים לפעול בטקטיקה של אסד ולהרוס כל בניין אפשרי, בלי קשר אם יש שם חיילים או לא. ומצד שני, אם תעשו זאת, תמצאו את עצמכם חסרי הגנה ובניינים מהם תוכלו להוציא מארבים. אז מה עושים? כאן היכולת שלכם כמפקדים להפעיל שיקולים נכונים בשטח מקבלת חשיבות גבוהה ביותר.


היחידות עצמן מסוגלות להתפתח ולעלות בדרגות, יחידה שתעלה בדרגות תהיה יותר מדויקת, יהיו לה יותר חיים ותהיה חסינה יותר בפני נזק. עניין הדרגות גורם לכם לטפח יחידות וברגע שהן יקבלו דרגות הן יהפכו ליחידות מועדפות עליהן אתם שומרים יותר; מסיבות סנטימנטליות וכלכליות כאחד. הדרך הטובה ביותר לשמור על היחידות שלכם בחיים היא לרכז אש, להימנע מכניסה לשטחים מתים ולהתאים את הלוחמה ליחידות שאתם מתמודדים מולן, או במילים אחרות: לדעת לקחת צעד אחורה שצריך ולא להיכנס לעימותים שגדולים על היחידות שלכם.

 

עקומת הלימוד של המשחק קשה, זה אומר שאם אתם לא מכירים אז הז'אנר, יהיה לכם קשה להיכנס למשחק. אני לא אומר שלא מנסים ללמד אתכם לשחק, כי יש איזשהו שלב של הדרכה, ו"ממשיכים להחזיק לכם את היד" למשך כמה משימות. אבל זה לא מספיק. כי אחרי כמה שעות של המשחק הרמה פתאום קופצת ובין ההדרכה הפשוטה שאתם מקבלים לשטף האדיר של הכוחות שפתאום זורם לכיוון שלכם יש פער עצום, כך שגם שחקנים שמכירים את הז'אנר יהיו צריכים לעשות חושבים ולשבור לא מעט את הראש.

 

Image


המלצה שלנו, היא לכו קודם על משימות האימון, אלו שילמדו אתכם לעשות דברים בסיסים ומיוחדים כאחד. ככל שתתאמנו מול המחשב ותכירו את החיילים שלכם, תהיו מוכנים יותר לקראת הקרבות אונליין, למעשה עצה שלנו היא לנסות לקחת כל טיפת אימון שהמחשב נותן לכם, לפני שאתם ניגשים לשחק כנגד שחקנים אחרים. המשחק אונליין התחיל אצלנו על רגל שמאל, בהתחלה לא הצלחנו ליצור קשר יציב עם השרת - הבעיה הזו נעלמה מאליה. לאחר מכן לא מצאנו עם מי לשחק וזה כבר משהו שמשתנה לאורך היום. אבל לבסוף, אחרי חבלי לידה קשים ורבים הצלחנו לעלות לרשת ובסופו של דבר גילינו שהמשחקים אונליין די מהנה, שוב בתנאי שהיריב שמולך הוא יריב ראוי.

 

כמעט כמו בכל משחק אסטרטגיה, השיקול העיקרי שתצטרכו להפעיל הוא כיצד לבנות את הצבא שלכם: אתם תוכלו להחליט שאתם בונים צבא בצורה מאוזנת מבחינה הגנתית והתקפית, או להיפך: צבא שהוא בעיקר התקפי או בעיקר הגנתי. לכל טקטיקה יש את היתרון והחיסרון שלה. שחקנים מהירי מחשבה והקלקה יהיו עם עדיפות ליצור צבא התקפי, לנוע מהר ולהוביל ניצחון מוחץ הרבה ליפני שהיריב יחשוב על לבנות לעצמו הגנה הולמת. הטקטיקה הזו טובה בשני תנאים: שאתם משחקים כנגד שחקן שהוא לא הגנתי או שאתם לא משחקים כנגד המחשב במשימה מוכנה מראש. הסיבה לכך היא שכנגד שחקן הגנתי אתם תאבדו את מרבית החיילים שלכם בתקיפה הראשונה ותיוותרו חשופים להתקפה שכנגד. לעומת זאת, כשאתם ניגשים למשימה בנויה מראש במשחק נגד המחשב, הכוחות פחות או יותר לא משתנים: הם כבר מוצבים בעמדות שלהם ורק מחכים שתבואו (חוץ מאלו שזורמים לכיוון שלכם), לכן חשוב שתהיה לכם גם יכולת הגנה מעשית.

 

Image

 

בסופו של דבר, זה לא משנה איזה סוג של שחקנים אתם: מאוזנים, התקפיים או הגנתיים. כדי לשמור על היחידות שלכם בחיים ולהוביל הגנה\התקפה מוצלחת, שהיא חלק חשוב במערכה, יהיה עליכם להיות מאוד מרוכזים, לשים לב שחיילים לא הולכים פתאום לאיבוד ושכל הכוחות מתקדמים ליעד בקצב הרצוי. אפשר להגיד שתזמון נכון זו מילת המפתח וכמו שמפצחים אגוז קוקוס, ככה יהיה עליכם לדעת להציב את היחידות שלכם בסדר הנכון, כדי שכל יחידה תפגוש את היריבה נגדה היא מתמחה ולא להיפך. המורכבות המדהימה של המשחק, בשילוב תנאי הסביבה המאתגרים הופכים כל ניצחון למתוק יותר וכל הצלחה להרבה יותר גדולה.

 

Image



לסיכום
המשחק Company of Heroes2 הוא משחק מעולה, הוא משתייך לקטגוריית משחקי האסטרטגיה בזמן אמת ומצליח להעלות את הרף עבור כל המתחרים בתחום ובעיקר StarCraft2 שממשיך להוציא כותרים והרחבות בקצב מסחרר. המשחק COH2, מצליח לעורר עניין בחזית מלחמה שנראית מלכתחילה קפואה קודרת ולא מעניינת, כל זאת באמצעות דגש רב על המשחקיות, על מורכבות הניהול של היחידות והתייחסות לתנאי הסביבה. באופן מפתיע המשחק מצליח לשמור על האיזון שבין משחק מורכב למשחק מסורבל ומסובך: על אף שיהיה עליכם להיות מאוד מרוכזים, ההפעלה של המשחק פשוטה מאוד ואפילו טריוויאלית. הסאונד והגרפיקה של המשחק זוכים אצלנו לשבחים מיוחדים ויחד עם משחק רשת חביב הם מציבים את COH2 במקום מכובד בראש טבלת משחקי ה-RTS.

 

האם המשחק שווה את הכסף?
המשחק אכן שווה את ההשקעה, ויש סיכוי גדול שעל כל שקל שתשקיעו בו תשחקו לפחות שעה של משחק...

 

ציונים
גרפיקה: 9
סאונד: 10
משחקיות: 9  
משחק רשת: 8  
אינטיליגנציית בוטים: 9

ציון סופי: 9.0

 

עידכון אחרון ( Sunday, 07 July 2013 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker