מבזקים

למרות שזה לא הכי קשור למחשבים.. החבר F16 כתב סיקור נחמד על הגמר בפורום ספורט, תנו לו בכבוד תנו לו גם ב..
לקריאת הסיקור בפורום ספורט

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Call of Juarez: Gunslinger הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Tuesday, 28 May 2013

על המשחק
לסדרת משחקי Call of Juarez אנו שומרים פינה מיוחדת בלב, מדובר באחד המשחקים הראשונים שלקחו ברצינות את עולם המערבונים ועם זאת הצליחו להכניס גם הומור פסיכוטי לחלוטין, ראו ערך הדוד של בילי, הכומר ריי האקדוחן שקרא פסוקים מהתנ"ך תוך כדי קרב יריות.
אחד הכללי הבולטים ביותר במשחקי Call of Juarez הוא שאין כללים: הכל יכול להשתנות, הסביבה, העלילה ואפילו אם כבר קרה משהו - אין שום סיבה לעשות ריווינד לכל העלילה ולשנות מחדש את הסיפור. המשחק מציג את עולם המערבונים במיטבו, עם קרבות אקדוחנים, דינמיטים, מכונות ירייה עתיקות, שוטגנים, אינדיאנים, רכבות ואיך אפשר בלי קרבות של אחד על אחד.

Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק איכותית וייחודית, מדובר בגרפיקה שמשלבת קומיקס עם גרפיקת וידאו, מה שמקנה תחושה של סביבה אמיתית וציורית בו זמנית. המשחק מזהה באופן אוטומטי את מאפייני המערכת שלכם ומתאים באופן די טוב את הפרמטרים הגרפיים, כך שהמשחק ירוץ על כ-50 FPS באיכות הגרפיקה האופטימאלית.
עם זאת, באפשרותכם לקבוע גם אתם את המאפיינים הגרפיים של המשחק, האפשרויות הגרפיות אותן תוכלו לשנות הן: רזולוצית המסך עד לרמה של 1920x1080, ברמת הטקסטורות, הצללים, הגרפיקה של הצמחיה, במרחק הראות ובבהירות.

Image

סאונד
הסאונד של המשחק איכותי ביותר, אני באופן אישי התענגתי על כל רגע, שהחזיר אותי לסרטי המערבונים הקלאסיים והטובים של שנות ה-70. כשאני אומר סאונד מעולה אני מתכוון לכל רמה של סאונד, החל מקולות היריות שייחודיים למערבונים, צפצופי המפוחית ועד למוזיקה הערוכה היטב, זו שמכניסה אתכם לעיירה שכוחת אל בצהרי יום חמסין ומלבד שני אקדוחנים העומדים זה מול זה, הרחובות ריקים מכל נפש חיה.

אפשרויות הסאונד העומדות ברשותכן הן: שליטה בעוצמת המוזיקה, בעוצמה הכללית של הקולות, בעוצמת קולות הדמויות בתוך המשחק ובעוצמת הקול של הקריין. כמו כן, תוכלו לבחור באם אתם מעוניינים שיופיעו כתוביות.

Image

המשחק והשליטה במשחק
המשחק מתחיל בקטע קומיקס די ארוך וקלאסי: אדם יושב בבר, איש לכאורה אינו יודע מי הוא. לפתע שומע אחד הבחורים שמדובר בצייד גולגולות מפורסם, הוא מזמין אותו לכוס בירה והזר החביב מסב על שולחנם ומתחיל לספר להם את כל קורות חייו.

עד כאן הסיפור די סטנדרטי, מה שמיוחד במשחק Call of Juarez, הוא האופן בו הסיפור מסופר: ראשית, אתם תמיד מרגישים שיש דמות שמספרת את הסיפור, מידי פעם המספר יבקש כוס בירה, יזרוק הערה לאחד הבחורים שיושבים איתו סביב לשולחן או אפילו יקום וילך לשירותים. בזמן הזה, הסיפור יכנס להילוך איטי ואפילו יעצור ויחזור ברוורס, אחרי הכל כשמספרים סיפור הכל אפשרי.

Image

הסביבה של המשחק גם היא ייחודית בדרך שלה: מצד אחד הסביבה יכולה להשתנות תמיד, המספר אומר "פתאום ראיתי שני עצים" ובום - מבטן האדמה בוקעים להם שני עצים שמתאימים את הסביבה לסיפור. מצד שני, אתם חוזרים שוב ושוב לאותן עיירות, לאותם אתרים לאותן מפות. היתרון הוא שאתם לומדים להכיר את הסביבה ויש גם היגיון בכך שהדמות משחקת בסביבה בה היא חיה. זה מכניס אתכם לתוך המשחק וגורם לכם להרגיש שאתם באמת מכירים את הסביבה. בנוסף, זה די נחמד לראות איך הסביבה משתנה לה עם הזמן.

Image

מרבית המשחק מתנהלת בסגנון משחק FPS: אתם הולכים ויורים כמעט בכל מה שזז, כשהתמריץ שלכם הוא לצבור רצף ארוך ככל הניתן של הריגות, ואם אפשר אז גם לא הריגות סטנדריות. כך למשל על הריגה רגילה תקבלו רק 50 נקודות, הד-שוט זה כבר 100 נקודות ואיש שרץ שווה או מסתתר מאחורי מחסה יכול להקנות לכם גם 200 נקודות. כדי להשלים את תמונת המערב הפרוע, הכניסו למשחק גם אלמנט של קרבות אחד על אחד, בו אתם ניצבים מול היריב הראשי ועליכם לשלוף, לכוון ולפגוע לפני שהיריב מספיק לירות לעברכם. הרעיון של הקרבות נחמד, היישום נחמד הרבה פחות, בעיקר מאחר ובגלל שיוצרי המשחק ניסו לסבך טיפה את העלילה ולשם כך הם הכניסו כמה אלמנטים כגון: מהירות יד, התחמקות מקליעים, ושינוי הפוקוס בין שני יריבים. כל אלו יוצרים מישמש משחקי ובשורה התחתונה לא כל כך ברור איך עליכם לשחק ואתם תמצאו את עצמכם שואלים לא פעם מה בדיוק היוצרים של המשחק רצו מכם. אגב קרבות יריות, אם תהיו הראשונים להושיט את היד לאקדח ותהרגו את היריב, אולי תישארו בחיים אבל ההיסטוריה תזכור אתכם כפחדנים.

Image

אחד השיפורים שהכניסו למשחק, הוא במנוע ההרס הסביבתי, והאפשרות לירות כמעט בכל מה שזז, כולל בעלי חיים קטנים כגון תרנגולות ועיטים, כל עוד לא מדובר בחיה גדולה כמו סוס או פרה, אתם תוכלו להסב לה נזק ולקבל על כך נקודות. הנזק לסביבה הוא לפעמים גם הכרך כדי לגלות מחבואי נשק סודיים, כרטיסי דמויות סודיים ואפילו כדי להתקדם במשחק.

אז אמרנו שהגיבור מספר את העלילה ואתם משחקים על פי הסיפור של הגיבור, לרוב יהיה עליכם להקשיב לסיפור - כדי לדעת מה עליכם לעשות במטרה להתקדם במשחק, למשל אם הגיבור אומר "רצתי כמו מטורף ולא הסתכלתי אחורה" אז הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה לעמוד במקום ולנסות להתמודד עם נחיל הקאובויים שיזרום אליכם. לעיתים נדירות הגיבור גם יגיד משפטים נוסח "אני לא זוכר איך בדיוק הרגתי אותו, אולי זה היה עם דינמיט או ביריות" ואתם תבינו שכל האפשרויות פתוחות בפניכם.

Image

עקומת הלמידה של המשחק היא טובה יחסית, לפחות מנקודת מבט של גיימר ותיק שמרבית המקשים הסתדרו לו אוטומטית. למשחק אין טוטוריאל, אלא תוך כדי משחק עושים פאוזות בהן קופצת הנחייה - איך עליכם להתקדם במשחק ותוך כדי ללמוד מקש חדש.

דרגות הקושי של המשחק הן בגדר בדיחה: לאפשרות השחקן המתחיל עומדות שתי האפשרויות "רגיל" ו-"קשה". דרגת הקושי הרגילה היא קלה מידי, למען האמת זו פעם ראשונה בכל שנותי כגיימר שהמשחק עצמו מוציא לי הודעה שגמרתי את המפה בקלות רבה מידי ומומלץ לי מאוד להעלות את הרמה לרמה הגבוה יותר. אז מלבד החלק הראשון של המשחק, את כל שאר המשחק שיחקתי על הדרגה הקשה ביותר, ולא היה לי כל כך קשה להתקדם..

למשחק אין מולטיפלייר וחבל, לעומת זאת מלבד הסיפור הראשי, יש למשחק עוד שני מודים: ארקייד ודואל (דו-קרב).
בארקייד זורקים אתכם חזרה לתוך מפות שכבר שיחקתם במשחק, רק שעכשיו עליכם לרוץ אותן בלי למות ולחסל בדרך כמה שיותר יריבים בקומבו גדול ככל האפשר (בלי שיעברו יותר מ-4 שניות בין יריב ליריב). בסוף הארקייד תקבלו ציון ודרגה שימקמו אתכם בדרגת האקדוחנים העולמית.
בדואל (קרב יריות), אתם תקבלו חמש כרטיסי חיים ותצטרכו עם אותם הכרטיסים לחסל כמה שיותר יריבים בקרב פנים מול פנים, אני אישית מצאתי את המוד הנוכחי כפחות אטרקטיבי למשחק.

Image

סוף הסיפור?
היופי בעלילה של המשחק טמון בעובדה שלאורך כל המשחק אתם לא יודעים למה אתם יכולים להאמין: האם הזר שמספר את הסיפור הוא אכן  צייד גולגלות מפורסם או סתם נווד שמנצל את המסובים הסקרנים כדי שיקנו לו עוד כוס בירה? מה הקשר בין המספר לאנשים המסובים בשולחן? האם הם באמת חבורה תמימה של מעריצים או שמא מדובר באחרוני הפושעים שטומנים לכם מארב? ובכלל הסיפור עצמו משתנה כל כך הרבה פעמים מול עיניכם, שאתם ממש לא יודעים לאיזה חלק ממנו אתם יכולים להאמין ולאיזה חלקים אתם לא. המתח הנפלא הזה משפר את העלילה ומכריח אתכם ממש לשבת מול המשחק ולשחק בו מתחילתו ועד לסופו כמעט בלי הפסקות.

הנשקים במשחק אומנם לא מגוונים במיוחד, בהתאם למה שהיה בימי המערב הפרוע, אבל לפחות לא מנסים למכור לכם שחץ וקשת זה נשק עדיף על משגר טילים.. הנשקים אוטנטיים ביותר, היה לי תענוג לראות את הפיתוחים על הרובים, כמו שרק בתקופת המערב הפרוע ידעו לקשט נשקים. לירות באקדחי הטופי עם יכולת הבלימה והרתע האופייני ולזרוק להנאתי צרורות דינאמיט.

Image

יוצרי המשחק הבינו שלא מספיק לזרוק עליכם כמויות אדירות של יריבים, וכדי לטבל את המשחקיות הוסיפו לכם גם את היכולת להתחמק מכדורים קטלניים על ידי שימוש בהילוך איטי בשילוב עם המקשים A או D. בנוסף, אתם תוכלו להוציא להורג יריבים, או להיכנס למוד הריגה מהירה בו יהיה עליכם להגיב למקשים A, S, D, W, על פי סדר הופעתם על המסך ובהתאם גם לחסל את היריבים, כששגיאה באחד המקשים או תגובה איטית תוביל לשבירת הרצף וחזרה ללוחמה בסגנון רגיל.

גם היריבים שהוכנסו למשחק עוברים שדרוג, כך למשל יופיעו לוחמים שמחזיקים דלתות של מסעדה כמגן בפני היריות, או בהמשך לוחמים ממוגנים בשריון שיחייבו אתכם לדייק בפגיעה לאיזור העיניים בלבד (הדשוט לא מספיק).

למשחק יש עץ סקילים שמתחלק בין יכולות של אקדוחן, רובאי או שוטגן. כמובן שאתם תוכלו להתקדם בכל עץ שעולה על רוחכם, אבל לפני שתפזרו את הסקילים שלכם בין כל העצים השונים, תשימו לב לעובדה שככל שמתקדמים בעץ הסקילים כך תקבלו יכולות איכותיות יותר והמחיר נשאר קבוע. כך שמשתלם יותר להתמקד בשני עצים מאשר להתפזר, מה גם שתמיד תוכלו לקחת איתכם אחד מבין השניים: רובה או שוטגן, ובהתאם להעדפה שלכם רצוי לבנות את עץ הסקילים.

הבוסים של המשחק לא קשים במיוחד, אבל בהחלט מגוונים. לכל בוס יש את הסגנון הייחודי שלו: אם זה בוס שזורק דינאמיטים, בוס שמחכה לכם בפינה לקרב אחד על אחד או בוס שמנסה לקצור אתכם עם מכונת ירייה. את כולם די קל להוריד, רק צריך להבין מהר את הפרנציפ ובגדול להיזהר לא להיפגע יותר מידי ואם כבר נפגעתם - תפסו מחסה.

Image

 

לסיכום
המשחק Call of Juarez: Gunslinger הוא ללא ספק אחד ממשחקי המערבונים הטובים יותר בהם נתקלנו בתקופה האחרונה, המשחק מציג גרפיקה וסאונד איכותיים, משחקיות משופרת ועלילה טובה בהחלט. אם יש למשחק נקודות תורפה, הן: העדר משחק רשת, משחקיות לא בשלה בקרבות אחד על אחד וזמן משחק קצר יחסית.

האם המשחק שווה את הכסף
מצד אחד Call of Juarez: Gunslinger הוא משחק קצר יחסית, מצד שני כל מי שירכוש אותו דרך Steam יגלה שהמשחק ממש לא יקר, כך שבשורה התחתונה ניתן להגיד שהמשחק די מחזיר את עלותו ושווה את ההשקעה הכספית. אנשים שינסו להריץ את המשחק עם קראק, יגלו שבשל לולאת התקשורת שהקראק יוצר המשחק יואט לפחות מ-30 FPS, מה שפוגע באופן משמעותי בהנאה שמתקבלת מהמשחק.  

 

ציונים:
גרפיקה: 9
סאונד: 10
עלילה: 10
משחקיות: 9
אינטליגנציית יריבים: 9

ציון סופי: 9.4

חסרונות בולטים:
-אין מולטיפלייר.
-משחק קצר יחסית.

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker