מבזקים

כמו שהבטחנו לכם, התחלנו לחלק משחקים והפעם אנחנו נותנים את המשחק כלבי האשמורת

 

לפרטים נוספים
 

powered_by.png, 1 kB
The Walking Dead: Survival instinct ביקורת הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Sunday, 07 April 2013

על המשחק

המשחק The walking dead: survival instinct מבוסס על סדרת הטלוויזיה המצליחה - The walking dead שיצאה לראשונה בשנת 2010 ומתבססת גם היא על סדרת קומיקס שקדמה לה. אחד הדברים הפחות נעימים שניתן להגיד על המותג The walking dead , זה שבניגוד למקובל, הוא מכניס למשוואה גם תינוקות וילדים קטנים מתוך רצון להראות לצופים באופן מוחצן עד כמה האנושות יכולה להיות מכוערת.

במשחק אתם משחקים בתפקיד צייד שנמצא בהרים עם חבורת הציידים בזמן שמגיפת זומבים רק מתחילה ולפיכך אתם וחבריכם מנותקים מהסביבה ולא מודעים לגודל הקטסטרופה שפקדה את ארצם. בהתאם לעלילה המקורית, במשחק The walking dead: survival instinct אתם תגלו שהמסר העיקרי של היוצרים הוא:  שברגעי משבר יש בני אדם שהופכים לחיות אדם, גרועים ומסוכנים הרבה יותר מהזומבים.

 Image

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק אינה הגרפיקה האיכותית ביותר שתראו, עם זאת, ביחס למשחק הקודם יש שיפור אדיר בגרפיקה, בעיקר בהבעות הפנים ובסנכרון של הסאונד עם השפתיים של הדמויות. המנוע הגרפי של הסביבה מאכזב  בעיקר שרמת המפרט נמוכה, מה שאומר שאין גם מנוע פיסיקלי לחישוב נזק סביבתי. משמעות הדבר היא שאתם תוכלו להסתובב עם סכין ביד, ולא משנה כמה תדקרו איתו גלגלים של רכב, הצמיג ישאר שלם.

הזומבים עצמם דוחים על גבול המגוחכים, נתחיל מכך שזה לא אסטטי להילחם בהם, הם מכוערים, מגעילים ואחרי יום קרבות של זומבים הייתי מתקלח שעתיים. אבל זה מה יש במשחק של זומבים. העניין הנוסף הוא שבגלל הגרפיקה הלא מפותחת כל כך, הזומבים נראים יותר כמו בובות משומשות מאשר כמו גופות מהלכות וזה נותן רושם די חלש, הגרוע מכל זה האופן בו הזומבים מתים: הם נופלים אחורה כמו בול עץ, כאילו לא מדובר בגופה עם מפרקים.

 

Image

 

סאונד
הסאונד של המשחק מוצלח יחסית, וחסר ליוצרים שלא היה כך, אחרי הכל מדובר במשחק שחלק ניכר ממנו אתם תמצאו את עצמכם מגששים באפילה עם פנס. אז אם יצא לכם להלחם באור יום תשתקו ותגידו תודה, אבל בלילה תקשיבו טוב מאוד לגרירות הרגליים של הזומבים. כי אתם אולי לא רואים אותם אבל הם בהחלט מריחים אתכם ממרחק.

בהתאם לעלילה המקורית, גם במשחק נשמר אלמנט המשיכה לרעש: הזומבים לא ישימו לב אם תהרגו אותם עם נשק קר ושקט, אבל ינהרו אחוזי אמוק לעבריכם אם רק תעיזו לירות מהרובה. כך שלפני שאתם בוחרים להשתמש בנשק קטלני ורועש שכזה, תבדקו אם יש לכם מספיק תחמושת לכעשרה זומבים, על כל מקרה שלא יבוא.

 

Image

 

הסאונד של המשחק עובד קשה, זה אומר שאתם תגלו שברקע מתנגנת מוזיקה מותחת נוסח היצקוק או דרקולה, גם כשהסיטואציה לא באמת מותחת. אישית הייתי מעדיף שינסו ״להפחיד רק שצריך״ ולא ירגילו אותי למוזיקה, אחרי הכל זומבי שמדדה אלי בצהרי היום זה לא מפחיד, זה רק מטרד בו צריך לטפל. מצד שני, על פי השינוי בסאונד אתם תוכלו לדעת אם יש זומבי שהתביית עליכם, כי עד שאותו הזומבי לא יחוסל\תתרחקו ממנו מספיק, המוזיקה המותחת לא תירגע.

 

Image

 

המשחק והשליטה במשחק
עבור מי שלא מכיר את הסדרה או את הקומיקס, המשחק מתחיל באופן די עלוב עם עלילה בעייתית ביותר שמצליחה להתנגש בכמה נקודות קטנטנות עם הסדרה המקורית. הבעיה העיקרית היא שהזומבים פשוט נוחתים עליכם בלב היער בלי הסבר הגיוני כלשהו, ולפני שתספיקו לשאול את עצמכם מי ומה, תגלו שאתם והשותף שלכם כבר מתנהגים כמו שורדים שעברו לפחות עונה שלמה של לוחמה בזומבים.

אם אתם חושבים שאני טועה, אשמח שתסבירו לי איך זה יכול להיות שבמקום לכרוע לצד אביכם הגוסס, או לנסות להגיש לו עזרה (גם אם אין סיכוי להציל אותו), אתם בוחרים לכוון לו אקדח לראש כדי להוציא אותו להורג? וכל זה אחרי שלוש דקות של משחק..

 

Image

 

המשחק הצליח להרגיז אותי כבר ביום השני של הביקורת, משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא שאין מספיק נקודות שמירה ואם אתם בוחרים לצאת אתם מפסידים חלק ניכר מההתקדמות שלכם בעלילה. דיברתם עם מישהו? אפילו עם שני אנשים? כל זה לא ממש נחשב או נשמר וכבר בשעות הראשונות של המשחק הוא קרס (בפליסטיישן!!!), וארבעים דקות של משחק הלכו לפח.
הסיבה השנייה היא העובדה המרגיזה ביותר שהזומבים עושים ספון (חוזרים אחרי שהורגים אותם), בתדירות גבוהה על גבול הלא סביר, באופן אישי אין לי בעיה שיבואו כמה שיותר זומבים, בתנאי שהמשחק יתמוך בשחקן: אם הזומבים עושים ספון, אז שגם הנשקים והתרופות יעשו ספון. לא יכול להיות מצב שעם אפס תחמושת וכלום תרופות יצפו ממני ללכת הלוך ושוב את כל המפה ולחסל את כל הזומבים על הדרך. אני גם באמת שלא מתכוון לשבת ולתכנן איך לעבור את השלב בו אני נמצא, כך שכמה שפחות פעמים הזומבים יעשו ספון, זה לא התפקיד שלי כגיימר.

עוד כמה דברים קטנים שהפריעו לי במשחק: זה שאתם מתחילים את המשחק בשלב הראשוני ביותר של התפרצות המגיפה, בשלב הזה צריך להיות מחסור הרבה פחות חמור בתחמושת ודלק ממה שמתואר במשחק. או גם זה שממשק הכפתורים מוזר לחלוטין ולא מתאים (לדעתי) לממשק של משחק פעולה.

 

Image

 

הלוחמה בזומבים היא יחסית פשוטה: אם תשמרו על חשאיות ולא תמשכו יותר מידי תשומת לב, ברוב המקרים תוכלו לבודד את הזומבים ולחסל אותם בזה אחרי זה, כשההעדפה שלי היא להפתיע אותם מאחור ולחסל במכה אחת. הבעיה מתחילה כשהזומבים נמצאים בקבוצות, אז הם מצליחים להגניב מכות ואפילו מנסים לתפוס אתכם ולהוריד לכם ביס. כאן נכנסת הדילמה המרכזית של המשחק: שימוש בנשק חם יאפשר לכם לחסל קבוצה גדולה יחסית של זומבים, אבל גם ימשוך אליכם זומבים מהקצה השני של המפה. אז מה תעדיפו, לחסוך בתחמושת הנדירה או להסתכן ולנסות לחסל את הזומבים עם נשק חם?

 

Image

 

הזומבים עצמם מצוידים כנראה בתוכנת ניווט לוויינית. אחרת אין לי את היכולת להבין איך הם כל כך חכמים ויודעים להגיע אלי מהקצה השני של המפה, בריצה, אל הקומה השביעית של הבניין בו אני נמצא, ובדרך הם הורסים (פותחים) אך ורק את הדלתות שמובילות אלי.

 

 

בני האדם לעומת הזומבים נחלקים לשתי קבוצות: שורדים, שחלקם ירצו להצטרף אליכם או יתנו לכם קווסטים. ושודדים, שהם בני אדם נבזיים שמנצלים את האנרכיה והעדר החוק כדי לנסות ולשדוד כל עובר אורח תמים. האינטראקציות עם בני האדם, נחמדים או רשעים, הופכות את המשחק לטיפה יותר מעניין בעיקר בגלל שהן מורידות את מינון הזומבים מ"מופרז" "לסביר ביותר".

ניצולים שיצטרפו אליכם לקבוצה אתם תוכלו לשלוח לעזור לכם בחיפוש אחר דלק, מזון או תחמושת. עליכם רק לדאוג שאתם שולחים ניצולים במצב גופני טוב ושאתם מציידים את הניצולים במספיק כלי נשק.

 

Image

 

כלי הנשק שלרשותכם "מגוונים", זה אומר שאתם תוכלו למצוא חתיכת צינור ברזל ולהשתמש בה כנשק, ואותו הדבר יעבוד גם עם פטיש, אלה או סכין. כמובן שיש גם כלי נשק שיורים נוסח אקדח, רובה צייד או חץ וקשת. החשוב הוא, שברגע שאתם יורים, תכוונו טוב לראש - כי מספר היריות מוגבל מאוד והזומבים עמידים ביותר לנזק שלא מכוון לכיוון הראש. מה שיכול להגדיל לכם באופן משמעותי את הסיכויים לשרוד ולאגור תחמושת זה השימוש בחץ וקשת, מאחר וחלק ניכר מהחצים ניתנים למחזור. בהמשך המשחק כלי הנשק שברשותכם משתדרגים, ואתם תוכלו להוסיף משתיקי קול על האקדח והרובה, מה שהופך את המשחק להרבה יותר סימפטי.

 

Image

 

הניווט במשחק לא מתבצע באמצעות מפה, אלא באמצעות מצפן שהיעד שלו משתנה על פי הקווסט, אני באופן אישי הייתי שמח לו הייתה עומדת לרשותי גם מפה קטנטנה שבעזרתה אני אוכל לתכנן יותר את הקווסט על פי סדרי העדיפויות שלי, אבל מצפן המצביע על הכיוון יכול להיות מורה מספיק ביותר. בכל קטע שתיסעו תעמוד בפניכם האפשרות לבחור אם אתם מעוניינים לדלק על נסיעה בדרך לא ראשית, וזה אומר שאתם מפסידים הרבה דלק, אבל יכולים גם למצוא הרבה ציוד. או לחליפין לנסוע על הדרך המהירה וכך לחסוך דלק, אבל גם בלי למצוא יותר מידי פריטים על הדרך. כמובן שתמיד יש גם את האפשרות שבין הנסיעה העירונית לנסיעה הבין-עירונית.

 

Image

 

סיכום
המשחק The walking dead: survival הוא משחק FPS המבוסס על סדרת טלוויזיה מצליחה, המשחק עצמו מציג משחקיות קשה יחסית ודי בוסרית. בהתחשב באיכות של המשחק הקודם, ניתן להגיד כי המשחק הנוכחי מראה התקדמות, עם זאת לדעתנו יש לו עוד מקום רב להשתפר. The walking dead: survival instinct נכנס לקטגורית משחקי המעריצים: קהל היעד של המשחק הוא צופים שרופים של הסדרה, שיצליחו להפיק הרבה יותר כיף מאלמנטים שונים במשחק, כאלו ששחקן "רגיל" אפילו לא ישים לב אליהם. היתרון של המשחק הוא ביצירת נישה של המשלבת ז'אנר אימה עם קווסט עלילתי, שמתאים  לאנשים שאוהבים לברוח מהזומבים מאשר לעמוד ולהלחם בהם. על אף שמהמשחק הקודם ועד למשחק הנוכחי הוכנסו שיפורים רבים, ניתן לאמר שהעלילה פחות מרתקת ושיש ליוצרים של המשחק עוד הרבה מה ללמוד מהחברות הגדולות.

 

האם המשחק שווה את הכסף?
כאן השאלה שבכותרת יכולה להיות מטעה: יש משחקים אחרים טובים יותר בהרבה מ"המתים המהלכים", ראו ערך MassEffect3, DeadSpace3, או Crysis3, שמצטיינים בגרפיקה מעולה ומשחקיות זורמת. השאלה שבכותרת צריכה להיות: מיהו קהל היעד של המשחק? וקהל היעד של המשחק "המתים המהלכים: הישרדות" הוא ללא ספק מעריצים של הסדרה, חובבי זומבים ואנשים שמכורים למשחקי אימה. שלושת סוגי הגיימרים יהיו ללא ספק מאושרים עם המשחק ביד, לשאר הגיימרים יהיה קשה יותר להתחבר לקונספט.

 

ציונים
גרפיקה: 7
סאונד: 9
עלילה: 7
משחקיות: 6
מולטיפלייר: אין

 

ציון סופי: 7.3

 

 

 

עידכון אחרון ( Sunday, 07 April 2013 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker