מבזקים

הנה כמה תמונות מסך איכותיות מהמשחק LOTRBM - שר הטבעות הקרב על הארץ התיכונה והפעם בגרסת הלקט. 
לצפייה בתמונות
 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Deadspace3 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Wednesday, 27 February 2013

הקדמה

שברירי, הקיום שלנו על פני העולם הזה הוא שברירי. זה נכון שבני האדם נחשבים לאחד מהיצורים השורדים והמסתגלים ביותר עם כיסוי נרחב על פני כדור הארץ, אבל להסתגלות יש מחיר, מחיר של תחזוקה שוטפת. אז נכון שאם יהיה משבר אנרגיה ולא יהיו יותר חשמל ודלק אז זה לא יהיה סוף העולם מבחינת האנושות, אבל מאות מיליוני אנשים ימותו: ממחלות, מרעב ובעיקר ממלחמות. במשחק Dead space3 הממשלות משתמשות ב״מרקר״ כמקור לאנרגיה בעקבות משבר עולמי - על אף שידעו מה יכולות להיות ההשלכות של השימוש בו (הפיכת אנשים לזומבים), אבל אם תחשבו על זה, בפני הפוליטיקאים לא עמדו הרבה ברירות, ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה והשימוש במרקר היה בבחינת דחייה של הקץ, שהוא הפיתרון המועדף על הפוליטיקאים...

 

Image

 

על המשחק
כדי להבין את העלילה של המשחק הנוכחי, חייבים לדעת כמה עובדות בסיסיות: הסיפור כולו התחיל במציאתו של ״מרקר שחור״ שהוא למעשה ארטיפקט חייזרי שהוטמן לפני זמן רב. בני האדם גילו כי יש ביכולתו של הארטיפקט לייצר כמות בלתי נדלית של אנרגיה, ובהמשך הם גם מגלים שהארטיפקט מייצר תופעת לוואי שולית: הוא מחייה מתים והופך אותם לזומבים (נקרומורפים).

בשלב הזה נכנסים לתמונה שני שחקנים חדשים: השחקנית הראשונה היא הממשלה, שמייצרת בהנדסה הפוכה מרקרים אדומים ומפזרת אותם על פני כל כוכב אפשרי במסווה של תחנות מחקר מדעיות. לעומתם יש שחקן פנאטי ומסוכן לא פחות בשם האוניטולוגיסטים, שהם דת חדשה שהרעיון שלה לקדם את המוות שזורעים המרקרים, ולמה? כי החיבור ההזוי שלהם למוות זו לכאורה השלמות הנצחית והשגה של החיים של אחרי המוות בעולם הזה, מהעובדה שלחלק מהיצורים יוצא סט ידיים נוסף מהישבן הם מתעלמים..

המונח Dead space מתייחס לתחום הקרוב למרקרים, שבו בעקבות פליטה חזקה של סיגנלים, הזומבים כמעט ואינם פעילים וזומבי שנכנס לתחום זה משתתק. הדבר מזכיר את העובדה שקרוב לאנטנות סלולריות אין קליטה.

Image

 

במשחק הנוכחי האוניטולוגים פועלים במלוא כוחם על מנת שקץ הימים יגיע ואתם בתפקיד אייזק קלארק האגדי, עושים הכל כדי להפסיק את הטירוף. במהלך המשחק יצא לכם להתנסות בכלי נשק חדשים וכלי נשק מאולתרים אותם תיבנו בבנצ׳ים. אתם תילחמו כמובן כנגד נקרומורפים משלל סוגים, בחיילים מכוחות האוניטולוגים, בבוסים ענקיים, ותגלו שהסביבה, או יותר נכון שינויי הסביבה הקיצוניים יכולים להיות מסוכנים לא פחות מהגרועים שבזומבים.

 

Image

גרפיקה 
על הגרפיקה של המשחק ניתן להגיד שהיא לוקחת את היכולות של הפלייסטיישן3 לקצה, עם זאת הקצה של הפלייסטישן3 הפך ממזמן לסטנדרט במרבית המשחקים, כך שאם יהיו לנו דברים מיוחדים להגיד על הגרפיקה, זה יהיה רק במסגרת ביקורת לגרסת הפלייסטיישן4.

הגרפיקה עצמה מצליחה להכניס את השחקנים לעולם האימים של אייזק קלארק הלכוד במרבית הזמן במבוכים ובכוכים חשוכים. כמו במשחקים הקודמים, גם במשחק הנוכחי יש הקפדה שלא יהיו על המסך סימונים "לא טבעיים" ולכן מספר הקליעים שנותרו לכם מוקרנים כהולגרמה על הנשק, מד הבריאות שלכם נמצא כחלק אינטגרלי מחוט השדרה של החליפה, וטקסטלוגים נפתחים גם הם כהולגרמות, מה שאומר שאתם חשופים למתקפות בזמן קריאת הטקסט, או במילים אחרות - שהמשחק לא עוצר אלא אם כן תעשו ממש Pause.

 

Image

 

סאונד
הסאונד של המשחק איכותי ומשלים את חווית המשחק, המוזיקה של המשחק לעומת זאת רועשת כמעה וברור לחלוטין שהמטרה העיקרית של היוצרים היא להעיק על השחקנים ולהגביר את תחושת המתח. אם תנמיכו מעט את המוזיקה של המשחק, תגלו סאונד איכותי ביותר, שמאפשר לכם לנווט בסביבה, לאתר את היריבים ולקבל תחושה לגבי הסביבה בה אתם שוהים. למשל, צעידה על משטחי ברזל מייצרת בנוסף לנקישה הקלאסית גם הדהוד של הרעש במבנה, או למשל ביציאה לחלל החיצון הקולות הופכים למעומעמים, כולל המוזיקה הרעשנית. המשחק תומך בצ׳אט קולי בין שחקני הקו-אופ.

 

Image

 

המשחק והשליטה במשחק

המשחק מתחיל עם סרטון הקדמה קצר שמתאר את משבר האנרגיה העולמי והשימוש הנרחב שנעשה במרקר כמקור אנרגייה אינסופי. קודם לתחילת העלילה של המשחק הנוכחי, יש קטע קצר שמתאר אירוע היסטורי 200 שנה לפני העלילה המקורית, בו אנו מגלים שכל הטירוף של יצירת הזומבים יכל להמנע, אילו רק היו פועלים נכון. מייד לאחר קטע ההקדמה אתם מתחילים את המשחק בדמותו של מהנדס החלל אייזק קלארק המוכר לנו משני המשחקים הקודמים בסדרת DeadSpace, אייזק מוצא את עצמו כיעד מרכזי במתקפת האוניטולוגים על הכוכב בו הוא שוהה ובעל כורחו נגרר להרפתקה מחודשת בחלל.

 

Image

 

השליטה במשחק היא לא קלה לשחקני FPS רגילים, משחקי איימה מבוססים על העיקרון שהמפלצות מצמצמות מהר מרחקים ותוקפות לרוב מטווח אפס. זה אומר שאתם כשחקנים צריכים לדעת להתמודד עם סגירת המרחק, כשהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להוריד למפלצות את הרגליים. לגיימר ממוצע לירות לכיוון הרגליים זו לא משימה פשוטה, מאחר וב-99% מהמשחקים מלמדים אותנו שהכי משתלם לירות לכיוון הראש, והנה מציגים לנו פה משחק שבו הראש של הזומבים הוא האיבר הכי פחות חשוב.

 

Image

 

נשקים
הנשקים במשחק מחולקים לשתי קטגוריות: נשקים קלאסיים של יחידות חי״ר ונשקים מאולתרים שהם שדרוגים של כלי העבודה המקוריים של אייזק. שני סוגי הנשקים טובים ויכולים לעשות את העבודה, אם רק תשדרגו אותם בחכמה. איך משדרגים נשקים? לשם כך יש שולחן עבודה (בנץ׳) שבו תוכלו לשדרג את הנשקים. החליפות האישיות תופסות נפח גדול במשחקיות, כי בניגוד לחליפה הסטאטית מקריסיס, כאן כמו הנשקים גם החליפה ניתנת לשדרוג ולהחלפה ולכל חליפה יש את המאפיינים הייחודיים שלה (חליפת שלג למשל תקנה גם הגנה בפני קור). מעל לחליפות יש מבנה כללי בשם ריג (מעטה) שבו השדרוגים נשמרים, כך שגם אם תשדרגו את היכולות שלכם בחליפה אחת, הן יועתקו לשאר החליפות.

 

Image

  

כדי לשדרג את הציוד שלכם תוכלו להשתמש במודולים ורכיבים קיימים שתאספו, מלבד שדרוג נשקים קיימים, אתם תוכלו לייצר נשקים חדשים על פי תרשימים שתמצאו. בנוסף תוכלו לייצר לעצמכם שדרוגים על ידי שימוש במשאבים, את המשאבים אתם תאספו באופן אקטיבי במהלך המשחק, ובנוסף תוכלו לקבל משאבים מרובוט האיסוף שלכם. רובוט האיסוף הוא גרסה חינמית של רובוט מסדרת רובוטי "המסחטה", שהם למעשה רובוטים שיוצרי המשחק המציאו כדי לסחוט עוד כמה שקלים מהשחקנים ולא תאמינו, רובוט "פשוט" יכול לעלות לכם בסביבות 60 שקלים.

 

Image

 

דילמת היריב האינסופי, היא דילמה שקיימת כמעט בכל משחק FPS, מצד אחד היוצרים רוצים שתהיו גיבורים ותתיצבו בגבורה כנגד כל היריבים שבעולם, ומצד שני מצפים מכם שבסיטואציות מסויימות תברחו כל עוד נפשכם בכם. הבעייה המרכזית של היוצרים היא איך לרמוז לשחקן שעכשיו עליו להניח את הנשק לתפוס ריצת אמוק ולברוח כל עוד נפשו בו... במשחקים כמו COD אתם צריכים להבין את הרמז לבד, למשל כשנחיל אינסופי של יריבים תוקף אתכם, מה שיכול לתסכל את הגיימר שמתקשה לזהות באיזו סיטואציה עליו לברוח ובאיזו סיטואציה עליו לעמוד ולהילחם. במשחק Dead space 3, מצאו לכך פיתרון אלגנטי: מראש מציגים לכם זומבי רגנרטיבי ומודיעים שעם כלי הנשק שיש ברשותכם אין לכם סיכוי להרוג אותו, כך שכל מה שנותר לכם לעשות זה לברוח.

 

Image

 

מבוכים וחידונים: המשחק Dead Space3  מציג מידי כמה שלבים איזו חידת היגיון, לרוב פשוטה יחסית, אבל כל חידת היגיון באשר היא, משנה את הדינאמיקה של המשחק ומאלצת את השחקן לעצור כדי לחשוב אך לפתור את החידה, כמובן שאם תיקחו איתכם שחקן קו-אופ, מרבית הסיכויים שהוא יפתור לכם את החידה בכוחות עצמו, מאחר שחלק ניכר משחקני הקו-אופ שמצטרפים לשחקנים אחרים הם שחקנים שסיימו את המשחק ורוצים לתרום את חלקם למלחמה בנקרומורפים, ישנם מקרים בהם אופי החידות והדרך להגיע לפיתרון משתנים כשנוסף עוד שחקן. 

 

Image

 

מולטיפלייר
המשחק באופן די מאכזב לא תומך במולטיפלייר מרובה משתתפים, עם זאת הכותרת של  המשחק יכולה להיות ״אם אתם מפחדים אל תשחקו לבד״, אחד המאפיינים היחודיים של
Dead space3 הוא תמיכה מוחלטת במשחק קו-אופ, כך שבכל שלב במשחק תוכלו לצרף אליכם שחקן אקראי מהרשת, או לחליפין, חבר שתזמינו. למשחק הקו-אופ, יש את היתרון הגדול שהמשחק רץ מהר יותר ושחקן אחד יכול לשמור על הגב של השני. בהרבה מובנים אתם יכולים לגלות שהנישה של משחק הקו-אופ הרבה יותר מהנה ממשחק המולטיפלייר, בעיקר אם תיפלו על שחקנים איכותיים שבאו לעזור ולא על שחקנים מעצבנים שבאו להשתעשע על חשבונכם. ככל שתתקדמו במשחק כך תגלו שגם אתם יכולים לקחת חסות על שחקנים אחרים ולעזור להם להשלים משימות ויש בזה כיף לא נורמאלי לעזור לשחקן אחר לעבור שלב כדמות שנמצאת בתוך המשחק.

 

Image

 

ברגע שמתחבר אליכם שחקן מולטיפלייר, המשחק מתאים את עצמו  לנוכחות של עוד שחקן. זה אומר שאם יש משימות שאתם הייתם מסוגלים לעשות לבד, כמו למשל לפתוח קופסה ואז לסובב כפתור, בסביבת הקו-אופ, הקופסאות יסגרו את עצמן, אלא אם כן שחקן אחד ידאג להחזיק את הקופסה פתוחה והשני יסובב את הכפתור. כדי למנוע תחרות בין שחקני הקו-אופ החפצים שאם מוצאים, כולל משאבים מופרדים באופן כמעט מוחלט: השחקן קו-אופ שאיתי יכול להרים חפץ, אבל בעוד במסך שלו הוא נעלם, במסך שלי עדיין תהיה לי האפשרות להרים בדיוק את אותו החפץ. השיתוף היחיד של החפצים הוא רק במקרים בהם אחד משחקני הקו-אופ מחליט להיות לארג' ונותן לשחקן השני כל חפץ שמתחשק לו.

 

כדי לשמור על השחקנים קרובים, יש מד שמראה את הכיוון והמרחק של שחקן הקו-אופ שלכם, זה כמובן לא מספיק, ולכן ב-Dead Space3 דאגו ששחקני הקו-אופ לא יוכלו לפתוח דלתות, לעלות במעליות, לטוס בחלליות ולבצע כל פעולה שיכולה להוביל לנתק, בלי ששני השחקנים יהיו ביחד.

 

Image

 

 

סיכום
המשחק
Dead space3 הוא משחק המשתייך לקטגוריית משחקי האיימה מגוף שלישי, וככזה הוא גם מספק את הסחורה ומבטיח לשחקנים רגעי אימה רבים ומגוונים. על אף שמדובר במשחק שלישי בסדרה, היוצרים הצליחו לשמור על המתח העלילתי ולהמנע מתחושה של עלילה לעוסה. סביבת המשחק משתנה בתדירות ומספקת לשחקן חווית משחק מגוונת. משחק הקו-אופ של Dead space3 מעולה בעיקר בזכות העובדה שהוא בנוי בצורה בשלה ובוגרת שמעידה על שיפורים רבים שהוכנסו למערכת בעקבות צבירה של הרבה ניסיון מצד המפתחים. לאחר סיום המשחק בפעם הראשונה נפתחות בפניכם אפשרויות משחק חדשות, שמאריכות באופן משמעותי את חיי המשחק. 

 

האם המשחק שווה את הכסף?
המשחק
Dead space3 אינו מספק את חווית המולטיפלייר הקלאסי, תחת זאת הוא מצליח ליצור לעצמו נישה איכותית של משחק אימה המשלב קו-אופ כחלק מהעלילה. המשחק יספק לשחקנים האוהבים את משחקי האימה שעות רבות של חווית משחק איכותית ובהחלט יכול להצדיק את עלות המשחק. ואיך יודעים אם משחק אימה הוא איכותי? אם סיימתם את המשחק על אף כל רגעי האימה, זה אומר שהעלילה של המשחק הייתה מספיק מסקרנת כדי להשאיר אתכם במשחק, אבל אם גם אחרי שסיימתם את העלילה הראשית, חזרתם לעזור לשחקנים אחרים, זה אומר שמדובר במשחק איכותי ביותר.. 

 

 

ציונים:

גרפיקה: 9

סאונד: 10

עלילה: 9

משחקיות: 9

קו-אופ: 10

 

ציון סופי: 9.4

 

 

 

 

 

עידכון אחרון ( Wednesday, 27 February 2013 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker