מבזקים

 יצאה ביקורת חדשה לחבילת הזהב ולחבילת ההרחבה של Heroes 5, הפעם הביקורת מתייחסת גם אל חבילת ההרחבה Tribes of The East וגם לחבילת הזהב בכללותה, אז שימו לב שאתם קוראים את הסיכום שהפעם יש סיכום כפול ושתי המלצות קנייה שונות לכל אחת מהאפשרויות.  

לצפייה בביקורת
 

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת PREY הדפס דואל
הערכת משתמש: / 0
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 13 July 2006
מבוא                  
יום שישי, האדמין מזמין את 
Falcon  ואת Hacker לכוס קפה וסיגריה, השעה הייתה בערך שתיים והעייפות ניכרה בבירור בעיניים של Hacker שנשאר ער כל הלילה, ובעיניו של Falcon שרק התעורר. האדמין לקח נשיפה עמוקה מהסיגריה ובחן במבטו את שני הגיימרים המנומנמים, שני אנשים ושני הפכים במציאות ובתחום המשחקים: האחד שחקן CS והשני שחקן אסטרטגיה ו-ET. הוא נשף עננת עשן סמיכה ואמר: " שלחו לי את PREY, ארבעה ימים לפני ההכרזה הרשמית של המשחק". שני הגיימרים המנומנמים התעוררו לחיים בין רגע, עיניהם פקוחות לרווחה ומליון ואחת שאלות עמדו לפרוץ בכל רגע מפיותיהם. "יש לי רק עותק אחד" הקדים האדמין תרופה למכה, "ואתם הולכים לעשות את הביקורת ביחד, תחליטו איפה, לשניכם יש כמעט אותו מפרט במחשב כך שזה לא משנה". מבטי הבלבול התערבבו בחיוכי שמחה מאוזן לאוזן, שני הגיימרים היו כל כך מאושרים עד שהם בקושי שמעו את המשך המילים: "יש לכם חמישה ימים לגמור את המשחק ולהעביר לי את הביקורת והציונים". בימים הבאים ישבו שני הגיימרים על המשחק במשך שעות על גבי שעות,  ולאחר 12 שעות משחק נשמעה דפיקה בדלת. שוב האדמין: "אתם צריכים לקחת הפסקה,  הבאתי לכם את Neo שיחליף אתכם, שבו בצד, תסתכלו ותנוחו".

 Image
  נראו פעם אחרונה ביחד, כל היודע דבר על מקום המצאם מתבקש להודיע בתחנת המשטרה הקרובה

את המשחק PREY בנתה החברה 3D Realms, ולמען האמת אנחנו חיכינו למשחק הזה המון זמן, משהו כמו 10 שנים. המשחק נבנה על בסיס המנוע הגרפי של DOOM3, ונכנס לז'אנר משחקי ה-FPS, בהם השחקן הולך במבוך יורה, ושובר את הראש בדרך לפתיחת הדלת הבאה. אז בואו לא נכביר במילים ונקרא ביקורת של שלושה אנשים.                                

 Image
  למי שישאל איך נראה פורטל: בבקשה 

הסיפור                     
טומי, הוא לוחם אינדיאני משבט הצ'רוקי, שאיבד את הקשר למסורת האינדיאנית ולמנהגים ומבקש לעזוב את האדמה עליה הוא חיי עם ג'ין אהובתו, טומי הוא צדיק נסתר ככל הנראה שכן תפילותיו נענות מהר מאוד ותוך כמה דקות מתחילת המשחק מגיעה חללית של חייזרים שחוטפת את כל המסבאה בה הוא נמצא על כל יושביה, כולל ג'ין וסבא של טומי היישר למרומים.  בד"כ בני אדם נחטפים לצרכי ניסויים מדעיים או כמקור מזון עשיר. אבל במשחק הזה החייזרים חוטפים גם בשביל להכין מהאנשים קופסאות שימורים וגם בשביל לעשות בהם ניסויים. עבור טומי זהו יותר משיעור לחיים, הבריחה מהספינה הענקית הופכת יותר ויותר למסע שורשים, בהם בהדרכת הרוח של הסבא, טומי מתוודע לשורשיו האינדיאנים ולכוחות המיוחדים שהם מקנים לו. בתחילה רק כדי להציל את עצמו ואת ג'ין, אך בהמשך טומי מבין כי בשביל בו הוא צועד לא ניתן לצעוד לבד ושגורל אחיו האינדיאנים נמצא בידיו. לאט לאט טומי מבין שהדרך היחידה להציל אחיו האינדיאנים, היא לוותר על הרצונות הפרטיים שלו ולקבל על עצמו את ההליכה בנתיב הלוחם הצ'רוקי, רק כך הוא יוכל להתגבר על כל המכשולים.

Image 
  קרב יריות במהופך, קל יותר לתת בראש ליריב

            
 בדרך טומי צריך להתמודד עם סביבה חדשה לחלוטין: ספינה חייזרית משוכללת מלאה במגוון גדול של יצורים ורובוטים: ביניהם כלבים –חייזריים, צלפים, מעופפים, רובוטים, ומגוון עצום של אויבים ענקיים. שמילת המפתח היא קרב יריות מכל הכיוונים. מתחילת המשחק הנשקים לא סטנדרטיים: זה מתחיל ברובה צלפים עם כוונת שמתלבשת על הרשתית, ממשיך עם עקרבים חייזריים שמתפוצצים (אל תירו בעקרבים תאספו אותם הם כמו רימונים). וממשיך עוד יותר עם נשקים הזויים לחלוטין כמו מטול עקרבונים-נפיצים.             

דרישות המערכת                 
המשחק הורץ על מחשב Intel Pentium 2.8Mhz, 1GB זיכרון וכרטיס מסך 9600pro של ATI. על הגדרות גרפיות ממוצעות  שסיפקו  לחלוטין את הסחורה המשחק רץ חלק, לא היו לאגים ולא היו ארטיפקטים מוזרים (פגמים בגרפיקה על המסך). דרישות המערכת המקוריות הן מעבד Pentium4 2Ghz, זיכרון 512Mb וכרטיס מסך עם לפחות 64Mb זיכרון. למרות שהמשחק רץ די חלק במערכת שלנו, הדרישה המינימאלית של כרטיס המסך נראית טיפה מופרכת, כל השאר סבירות לחלוטין

Image
ליד המדורה עם סבא, באדמת האבות.

גרפיקה                 
כמו שהוזכר קודם המשחק מבוסס על המנוע הגרפי של DOOM3, אבל רק מבוסס כי מאז DOOM3 המנוע עבר הרבה מאוד שינויים ושדרוגים, אז קחו את DOOM3 ותחשבו לרגע על הגרפיקה שלו, עכשיו תחשבו שהיא טיפה יותר איכותית אבל רצה הרבה יותר טוב על המחשב שלכם וקיבלתם את PREY. האפשרויות הגרפיות כמו שאר האפשרויות ממוקמות בפאנל ניהול נוח לשימוש, אחד מהפאנלים הנוחים יותר שקיימים. מהפאנל ניתן לשלוט בעשרים אופציות גרפיות שונות כגון: בטקסטורה, רזולוציה שמגיעה עד ל-1600X1200, איכות הגרפית של העצמים, בהירות המסך, תיקון גמא, פילטרים ועוד.

 Image

אוי טומי טומי, לך תדע אם בצד השני יש גבר או אישה.      

מבחינה גרפית ניתן להגיד על המשחק רק דברים טובים, הסביבה נראית די אמיתית, יחסית לכמה שיכולה להראות חללית. סביבת המשחק מעוצבת בצורה מדהימה ונותנת תחושת משחק אמיתית, הגרפיקאים עשו גם עבודה טובה בבניית היצורים שככל שהם בדיוניים לחלוטין, הם עדיין נראים אמיתיים. במילים אחרות, בקטע הגרפי הצוות של 3D ידע בדיוק מה הוא עושה.  

Image

טיסה 998 תתעכב עקב חיזרים חמי מזג באוויר.

סאונד
למי שיש כרטיס קול במחשב, ניתנת האפשרות לעבוד עם מנוע OpenAL, לקבלת סאונד איכותי וכמובן שגם אפשרות לפתוח ערוצים עם תמיכה מלאה בסאונד סראונד. הסאונד במשחק אמיתי מאוד, ויש שילוב נכון של קולות במשחק כגון דלתות חייזריות שנפתחות או צלילי לייזר של צלפים (זה טיפה מוזר שקרן לייזר משמיעה קול) עם המתחולל במשחק. מאחר ויש גם תמיכה בסראונד, ניתן בקלות להיעזר בשמיעה בעת לחימה על מנת לזהות את מיקומו של היריב.

 Image
לא בסדר שדחפו ילדה למשחק.. ועוד בקטע מ-פ-ח-י-ד.

            
בבדיקה ראשונית של התחום המוזיקלי המשחק נחל פחות הצלחות, רוב הזמן המוזיקה לא "עשתה לנו את זה", לא נלחצנו ולא הרגשנו שהמוזיקה במשחק תורמת ממש להיכנס לאווירת המשחק,  להוציא את הטראנס האינדיאני הטקסי שנשמע בכל עת בה נשמתו של טומי יוצאת מגופו לטיול. אבל בבדיקה שנייה, בה כל שחקן שיחק בחושך מוחלט, בנפרד ועם אוזניות הגענו למסקנה חד משמעית: בכדי להפיק את המרב מהמשחק, חובה לחבוש אוזניות איכותיות ומומלץ לשחק בשעות לילה מאוחרות. ולפיכך אנו לוקחים את ההערה השלילית על התחום המוזיקלי ואומרים: שימו אוזניות ותיהנו מסאונד מלחיץ משתלב ואיכותי.

Image  

מדי פעם יוצא להלחם ברע גדול, תרתי משמע.

המשחק והשליטה במשחק
זה לא משנה אם אתה שחקן CS או שחקן אסטרטגיה, הצצה של כמה דקות למשחק יגרמו לך לצעוק בהתפעלות, ולא סתם כי זהו אחד המשחקים החדשניים יותר, עם מליון ואחד רעיונות חדשים. אז בואו נתחיל מזה שטומי יכול לצאת מגופו לטיול רוחני, הדבר הזה פותח מימד חדש בו הרוח יכול לעבור דרך מכשולים (וול-האקרית), ולפתוח לטומי דלתות, לאסוף תחמושת, לפגוע באוייבים, להשיג מידע או להפעיל מנגנונים רחוקים. חשבתם שזה כל מה שהרוח יכולה לעשות נכון? אז לא, טומי והרוח יכולים לשחק כשני שחקנים נפרדים לחלוטין, כל אחד בזמנו, ולכן יש במשחק משימות שלכאורה מתאימות לשני שחקנים.                 

המימד הבא של המשחק שהולך להוציא מכם כמה קריאות התפעלות הוא ריבוי הכיוונים האפשרי של המסך: מאחר ואתם בחללית, הכיוונים נקבעים בעזרת מכשור חייזרי מתוחכם, שהפעלתו מובילה להיפוך מוחלט של הכיוונים בחללית. על כוח המשיכה משפיעים גם שדות הליכה מיוחדים עליהם ניתן ללכת לכל הכיוונים, לכן אל תתפלאו אם תיקלעו לקרב יריות בו אתם או החייזרים הפוכים.             
עוד מכשיר בין מימדי מגניב הוא הפורטלים (שערים המקשרים בין שני מקומות שונים), שיכולים להיות חד סיטריים (אלה הכי מגניבים) או דו סיטריים. בניגוד למשחקים אחרים הפורטלים כאן הרבה יותר "אמיתיים" הם כמו חלונות שמראים כל הזמן מה הולך מהצד השני של הפורטל ואפילו אפשר לחסל חייזרים בלי לעבור בפורטל. התחכום של הפורטלים משמש בכמה נקודות במשחק לבניית מבוכים שיכולים להיות די מתסכלים.   

Image 
מפתח אוניברסלי לדלתות- יד של חיזר.

        
עם עד כה כל החידושים נשמעו לכם לא כל כך חדשים, תקשיבו לדבר הבא: במשחק הזה אתם לא נפסלים, נכון שנגמרים לכם החיים אתם מתים. אבל במקום לחכות שהמחשב יחזיר אתכם לנקודת השמירה האחרונה, שיכולה להיות ממש רחוקה, ב-
PREY אתם נזרקים למימד הנשמות, שם יש לכם זמן קצוב לירות בכמה שיותר בזים. כדי לחדש את כוח הנשמה והבריאות של טומי, מייד ברגע שמסתיים הזמן שנקצב, רוחו של טומי נשאבת חזרה לאותה נקודה בה הוא מת (או סמוך לה) ואפשר אפילו להמשיך את הקרב. רמז שלנו הוא שבעולם הנשמות ניתן לנסות ולהתנגד למשיכה לעולם החיים כדי להרוויח עוד כמה יריות.     

Image  

 לטוס בבימבה 990 סמ"ק-מוקדש לכל המיכלליסטים      

טומי לא משחק לבד, בתחילה מלווים אותו הסבא שמת בשלבים מוקדמים מאוד ומשמש כמדריך רוחני במישור הנשמות העתיקות של האינדיאנים, והבז (Falcon) של טומי שמשמש לו כמדריך רוחני. (כמו ש-Falcon שימש מדריך רוחני ל-Hacker). בנוסף לכך הבז רומז לטומי על איזה מכשיר ללחוץ, מתריע שיש יצורים קרובים ואפילו מעסיק אותם. בהמשך טומי מגלה שהוא לא לבד ולוחמים אינדיאנים משבטים רבים משתתפים איתו במערכה אחת גדולה כנגד החייזרים.               

הבוטים במשחק רוב הזמן לא עשו את החיים לקשים במיוחד, בעיקר לא ל-Hacker שרץ "בלי לראות באף". אבל עליכם לקחת בחשבון שאתם מתחילים לשחק ברמת משחק נמוכה ושהרמה הגבוהה יותר נפתחת רק לאחר שהמשחק מסתיים. מה שכן עשה אתה החיים הקשים במשחק היו ה"חידות" שנמצאו כמעט כל שני מטר, למזלנו Falcon הפגין יכולת מדהימה ופתר את החידות הכי מסובכות בקלות שעוררה חשד שהוא שיחק פעם אחת במשחק. אם תיקחו בחשבון שהעבודה המשולבת בין השניים הניבה התקדמות אופטימאלית במשחק, תגיעו למסקנה שלשחקן ממוצע המשחק יוכל להיות די מאתגר בכמה שלבים ולפעמים גם מייאש במקומות בהם צריך לגלות איך לעבור מכשול או למצוא את היציאה.

Image  

  אני במקום טומי לוקח אותה והולך, סלמאת ג'ין.          

השליטה במשחק מתבצעת באמצעות אותם המקשים הנפוצים במשחקי FPS כמו DOOM3 או Half Life. למי שמתקשה לזכור את כל הלחצנים, מופיעים חלונות רמזים על השליטה במקשים ובעכבר. חייבים לציין שלמרות שמהצד המשחק יכול להראות מסובך לחלוטין – בעיקר בגלל ההליכה על הקירות. PREY הוא משחק שממש קל לשלוט בו ולהתקדם בו עם הדמות, גם במקרים בהם עליכם להטיס מיני חללית.                    
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

 Image
לקוח קבוע  בבורגר, מחפש מנה נוספת של  בשר.

קהל היעד של המשחק

PREY שייך לז'אנר חובבי ה-FPS, אבל הוא משחק שמצריך המון חשיבה. אם אתם אוהבים לירות, תצאו ללא ספק מרוצים אבל קחו בחשבון שלפעמים תתקעו בחדר אחד למשך זמן ארוך מאוד בחיפושים אחרי המעבר או המנגנון שצריך להפעיל כדי להתקדם הלאה. רמת האלימות במשחק גבוהה מאוד: מראים בה אנשים שהופכים לקופסאות שימורים ולא בוחלים להראות רוחות רפאים של ילדות קטנות שנקטפו בעודן באוטובוס ההסעה. אם תרצו להסתכל על זה ככה אז בגדול החייזרים במשחק עוסקים בקציר מאסיבי של בני אדם והרבה אנושיות לא תמצאו בעניין הזה.

מה שכן תמצאו במשחק ולא בטוח שתמצאו במשחקים אחרים זה הרבה אתגר, מגוון גדול של מכשולים ופיתוח יכולת החשיבה המרחבית. שיכלול של כל הנתונים דלעיל מוביל אותנו למסקנה שהמשחק מתאים לבני נוער החל מגיל 16 ולא לאלה עם הקיבה הרגישה.

Image  

ספויילר: תכירו זו ג'ין, ורק נדמה לכם שכאן הצלתם אותה

סיכום
PREY הוא ללא ספק אחד המשחקים החדשניים יותר שנראו בתקופה האחרונה, בפיתוח המשחק הושקעו המון מחשבה, המון יצירתיות והמון מגע אישי. זה תמיד משמח את הלב לראות שיש אנשים שעובדים מהלב ונותנים את הנשמה בפיתוח המשחק ולא מוצאים עוד משחק כי זו העבודה.  חווית המשחק  אדירה, המשחק מרתק, מאתגר ולא נמרח. "לא נמרח" נאמר עם הסתייגות קלה כי מי שקונה את המשחק צריך לקחת בחשבון שיכולים להיות קטעים בהם הוא יאלץ לאמץ את התאים האפורים ולא רק לירות לכל הכיוונים. את המשחק קיבלנו לפני ההכרזה הרשמית ולכן את משחק הרשת פתחנו ברשת מקומית, וזו הייתה חגיגה אמיתי נוסח Unreal.  

Image  

מטול, מי שיסתכל טוב יוכל לראות את העקרבונים מסתובבים בפנים.           

אז בואו נראה מה היה לנו: משחק עם המון נשמה, תרתי משמע. מנוע גרפי משופר שעובד מצוין, גרפיקה איכותית, עלילה קולחת, הרבה אתגר וחשיבה מקורית, הרבה קרבות עם יריבים הפוכים, סאונד איכותי ואינדיאני עקשן במסע שורשים מאולץ. עם כל אלו אפשר בקלות להגיד ש-PREY הוא משחק ה-FPS המומלץ שלנו. עם הסתייגות קטנה של Falcon שעדיין ממתין שיצא המשחק ET Quake wars של SplashDemage. עד אז כולנו באותה דעה: במשחקי ,FPS PREY הוא משחק השנה.         

ציון:                    
גרפיקה: 10                      
סאונד: 9                
עלילה: 9                
אתגר: 9                  
חדשנות: 10                 
ציון סופי:
9.5                    

הביקורת נעשתה ע"י: Falcon, Hacker & Neo              
נכתבה ע"י
Falcon              
ונערכה ע"י נובי.

עידכון אחרון ( Thursday, 14 September 2006 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker