מבזקים

 EA ביחד עם DreamWorks חשפו את הסרט החדש בסדרת Need for Speed, בנוסף נחשפה המשחקיות המולטיפלייר של בטלפילד4, נחשף הפיתוח של Mirror’s Edge החדש, נחשפה גרסת האקסבוקס ONE וה-PS4 למשחק UFC, הוצגה המשחקיות של פיפא 2014 והציגו את המשחק introduced Plants vs. Zombies Garden Warfare שנועד עבור משתמשי ה-Xbox ONE באופן בלעדי.

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Call of Duty: Black Ops 2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 2
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Friday, 07 December 2012

Call of Duty: Black Ops 2 זהו המשחק התשיעי בסדרת COD ונכון לעכשיו הוא גם המשחק הנמכר ביותר ובין המוצלחים שידעה הסדרה.

כשהתחלתי לשחק במשחק הייתי קצת סקפטי, משום שתמיד המשחקים של Infinity Wards בסדרה (MW, MW2, MW3) היו מוצלחים יותר, אולם מהר מאוד מצאתי עצמי נלחם בקרבות מלאי אקשן במשחק אשר בהחלט עומד ברף שהציבו לו המשחקים הקודמים בסדרה.

המשחק עצמו הוא הראשון בסדרה אשר לוקח אותנו לזירת לחימה עתידנית (בעתיד הלא כל כך רחוק- שנת 2025). מפתחי המשחק הצליחו ליצור נשקים עתידניים חדשניים מעולים ושלבי משחק מושקעים, אם כי טיפה צבעוניים מידי. הויזואליות התעדכנה, המשחקיות השתפרה מאוד והשינויים שנעשו בהחלט משפרים את החוויה. חובבי הסדרה 'ירגישו בבית' אם כי המשחק משולל בשורה גיימרית מרחיקת לכת.

המשחק עצמו מחולק לשלושה מצבי משחק: מערכה לשחקן יחיד, משחק מרובה משתתפים (מולטיפלייר) וזומבים.

Image

 

 

 

גרפיקה וסאונד
הגרפיקה במשחק טובה, עם דגש על הפרטים הקטנים ומספר אובייקטים גבוה בכל מפה, לעומת זאת, סרטוני המעבר קצת מאכזבים וחבל. הסאונד מעולה ונותן הרגשה שהקרבות מתרחשים אצלכם בסלון.

מערכה לשחקן יחיד
עלילת המשחק מהווה המשך ל
Black Ops ומתרחשת בשתי תקופות זמן שונות:
הראשונה, העתיד הלא רחוק שנת 2025, מלחמה קרה חדשה בין ארה"ב לסין. דיוויד מייסון וחבריו ליחידת העילית רודפים אחרי ראול מננדז שמנסה להשתלט על הנשקים העתידניים של צבא ארה"ב ובעזרתם לתקוף את העולם.

דיוויד מייסון (2025) מבקר את וודס (Woods) שנלחם לצד אביו (אלכס מייסון, גיבור המשחק הקודם בסדרה) במטרה לקבל מידע על ראול מננדז. בסיפוריו וודס מחזיר אותנו לקרבות העבר הלא רחוק בשנים 1986-1989, תקופת המלחמה הקרה, המהווה את תקופת הזמן השנייה במשחק. אלכס מייסון וחבריו ליחידת העילית (בינהם וודס Woods), משתתפים בסדרת משימות. באמצעות משימות אלה מתבהר לנו הרקע להפיכתו של ראול מננדז לטרוריסט.

במהלך הקפיצה בין התקופות, תצאו למשימות שונות ברחבי העולם: אנגולה, ויאטנם, אפגניסטן, הודו, פקיסטן, תימן, מקסיקו וארה"ב. המשימות מהנות ורוויות אקשן. על אף שהמשחק מרגיש כמו קודמיו המפתחים דאגו שלא ישעמם לנו ותיבלו לנו את המסכים בשלל משימות: לחימה על גבי סוסים, מרדפים ברכב אמפיבי, טיפוס על צוק, שימוש בחליפות תעופה, מילוט בעזרת רכבים משוריינים, הטסת מטוס\לחימה בקרבות אויר, תקיפות יעדים מהאוויר, שימוש במזל"טים, עכביש ריגול ועוד...

Image

במהלך המשחק ישנם משימות Strike Force – מדובר במשימות טקטיות אותן מבצעת קבוצת לוחמים בעלי מגוון כלים וציוד לחימה מתקדמים (כיאה לשנת 2025) במסגרתן יש להגן או לכבוש יעדים. בכל רגע תוכלו להיכנס לדמותו של לוחם או רובוט לחימה וגם להזיז או לרכז את שאר הלוחמים באזור מסוים במטרה להלחם באויבים ולהשיג את היעד. במשימות Strike Force כישלון או מוות של השחקן לא יחזירו אתכם לצ'קפוינט האחרון אבל בהחלט ישפיעו על העלילה, שזה חידוש משמעותי מבחינת כל מה שהכרנו וראינו במשחקי FPS.

זה המקום לציין חידוש נוסף שהוסיפו מפתחי המשחק והוא - שאתם קובעים את העלילה! העלילה עצמה מושפעת מבחירות שונות שתבצעו במהלך המשחק ותלויה גם בהצלחתכם בחלק מהמשימות (Strike Force). אם מסתכלים על סדרת משחקי COD, או גם בטלפילד למיניהן, אז שמים לב שבמרבית המקרים יש עלילה לינארית על גבול המשעממת ואפורה, כשעיקר הפוקוס הוא במשחק הרשת. עלילה מתפצלת ומשתנה בהתאם לבחירות השחקן זה אכן חידוש מרענן ביותר.

Image

איכות סרטוני המעבר בין המשימות טובה אבל ראיתי כבר גרפיקה טובה יותר. סרטוני המעבר הרגישו לי לעיתים מרובים מדי וארוכים מדי. בנוסף, פעמים רבות במהלך המשחק, השליטה עוברת מכם לסרטונים המשלימים את הפעולה. אלה גרמו לי להרגיש כאילו אני צופה בסרט ולא כשותף פעיל בו.

המשחק עצמו ממוקד ומאוד מונחה, כמעט ואין אפשרות לסטות מהמשימה כי לרוב היא פשוט תיכשל. בחלק מהמסכים יש כמות בלתי מוגבלת של אויבים ואתם יכולים למצוא עצמכם עומדים מול אינסוף אויבים עד אשר תתקדמו לעבר סיום המשימה. במסכים אחרים ריצה לכיוון היעד תעלים את האויבים שלכם אלמנט המעיד על הבינה המלאכותית - אשר נותרה זהה למשחקים הקודמים. ניתן לייחס זאת הן לתפקוד הלוחמים שלצדכם, שלפעמים הצילו אותי ולפעמים עמדו בצד והסתכלו והן לתפקוד האויבים, שנראה לעיתים שהתמקדו בעיקר בי.

שחקן ממוצע ישלים את המשחק בכ 8 שעות בכל רמה (ישנם 4 רמות קושי), תוסיפו לזה עלילה משתנה וקיבלתם שעות של הנאה וכל זה כשהשיא עוד לפניכם.

Image

משחק מרובה משתתפים (מולטיפלייר)
המולטילפלייר הוא העיקר בסדרת ה-
COD. הוא שופר ועודכן אבל עדיין מרגיש כמו המשחקים הקודמים בסדרה. החיבור לשרת ומנגנון מציאת המשחקים מהיר, וזה משחרר נשימת רווחה כי יש לא מעט משחקים שדפקו לחלוטין את מערכת השרתים שלכם עם כל מיני שינויים שבשורה התחתונה לא מאפשרים לכם למצוא שרת טוב כמו בני אדם.

במולטיפלייר ישנם משחקונים שונים לשתי קבוצות (עד שישה משתתפים בקבוצה). המשחקונים זהים למשחקים הקודמים: Team deathmatch, Domination, Kill confirmed...

המפות מבוססות על המסכים העתידניים מהמערכה לשחקן יחיד, מושקעות ובנויות מצוין, לא גדולות מדי ולא קטנות מדי. הגרפיקה עדכנית אך במסכים מסוימים היא נראתה לי צבעונית מידי והזכירה במידה את unreal tournament. הנשקים העתידניים עם שדרוגי הכוונות, מוסיפים המון למשחק והופכים את המולטיפלייר ליותר ממכר ממה שהיה עד היום.

Image

השיפור העיקרי נעשה באופן השדרוג של הנשקים ב Class. בכל משחק תרוויחו נקודות לפי ביצועיכם. נקודות אלו משמשות לשדרוג הנשק אבל השדרוג כבר לא תחום לקטגוריות מוגדרות מראש (לדוגמה נשק עיקרי, נשק משני ושני רימונים מכל סוג) כמו ב COD הקודמים. כעת לכל Class יש עשרה אפיונים שניתן לבחור אותם כרצונכם כמעט מכל קטגוריה ואף לנייד בין הקטגוריות. כמובן שלכל שדרוג יש מחיר (בנקודות), השדרוגים היוקרתיים שווים יותר נקודות וכמובן שאי אפשר לבחור את אותו מאפיין כמה פעמים (אי אפשר לבחור שני נשקים עיקריים - לפחות בלי ג'וקר). ה Perks עדיין נבחרים מתוך שלוש קטגוריות.

חידוש נוסף הוא הג'וקרים (Wildcards), שכמובן נקנים בנקודות ומהווים אפיון אחד (מתוך העשרה), ומאפשרים לכופף קצת את החוקים (לדוגמה, לבחור שני נשקים עיקריים או רימונים נוספים).

אימרו שלום ל- Kill Streak כי מעכשיו זה הפך ל Score Strike. Treyarch החליטו שמי שהורג יותר לא בהכרח שווה יותר, ולכן כעת תקבלו ניקוד גם לפי עבודת צוות (תפיסת דגלים, אסיסטים) או יעילותכם בשדה הקרב. לכל Score Streak יש ניקוד וכשתגיעו לניקוד הזה ה Score Streak יהיה זמין עבורכם. כמובן שגם ה Score Streak עודכנו והותאמו לשדה הקרב העתידני, עם מזלט"ים, טילים, מכונות ירייה ושלל תוספות משודרגות.

תוספת חדשה – משחק ליגה League Play, במצב זה אתם משחקים חמישה משחקים ראשוניים ובהם נקבע דירוגכם. דירוג זה מאפשר להציב אתכם בקבוצת שחקנים עם כישורי קרב דומים לשלכם ולהתקדם איתם בדרגות.

גם כאן תוכלו לארגן משחק פרטי עם חברים, לשחק מול כולם ולהעלות סרטונים שצילמתם בקרבות שלכם ישירות ל Youtube. שדרוג משמעותי נוסף ברמת המשתמש הוא שניתן סופסוף להשתיק את כל המשתתפים שלא איתך בקבוצה בלחיצת כפתור.

Image

זומבים
החותמת הידועה של
Treyarch הם הזומבים. Treyarch השקיעו ופיתחו משחק נוסף לצד העלילה המסורתית של משחקי ה COD והוא נועד למי שהתעייף מהקרבות באויבים "אמיתיים". במצב משחק זה האויבים הם בעצם זומבים שבאים לאכול אתכם. כשהמאפיין העיקרי של סביבת המשחק הוא מסכים אפורים, קודרים, מלאי להבות ועמוסי זומבים.

 

ישנם שלושה מודים למשחק:
Survival - הישרדות מול גלים אינסופיים של זומבים שבאים להרוג אתכם (בדומה ל mw3)

Grief - שתי קבוצות של ארבעה שחקנים כל אחת. הקבוצות  מתחרות זו בזו והקבוצה האחרונה ששורדת מנצחת. הקבוצות נלחמות בגלי זומבים (ולא אחת בשנייה).

Transit – קבוצה של עד ארבעה שחקנים הנלחמת בזומבים. כאן יש אפשרות לעבור בין מסכים על ידי נסיעה באוטובוס.

לשחקנים שביניכם שאוהבים משחקי זומבים זהו ללא ספק בונוס מצוין ומספק שעות על גבי שעות של הנאה.

Image

סיכום
ללא ספק,
Call of Duty: Black Ops 2 הוא אחד המשחקים הטובים בסדרה, והצלחת ליהנות מכל רגע, למרות שלי אישית היו חסרות משימות Special ops ממשחקי MW ואני לא חובב משחקי זומבים. בהשוואה למשחקים הקודמים בסדרה היה חסר לי הפריצות לחדרים (Breach) בהילוך איטי, אך יחד עם זאת, הן המערכה המהנה והמלהיבה לשחקן יחיד והן המולטיפלייר המצוין והממכר - מכריעים את הכף.

האם המשחק שווה את הכסף?
לדעתי המשחק הנוכחי הוא המשחק הטוב ביותר בסדרת משחקי COD ושחקתי כמעט בכולם, אם אתם חובבי הסדרה או עדיין מתלבטים - עזבו הכל ורוצו לקנות, כדי שלא תהיו האחרונים שעולים לרשת בדרגת טוראי...

ציונים:
גרפיקה  8
סאונד 9
משחק לשחקן יחיד  8
מולטיפלייר  9
זומבים  8


ציון סופי  8.5

 

 

ביקורת מאת: לירן

 

תמונות – האתר הרשמי של המשחק

עידכון אחרון ( Wednesday, 27 February 2013 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker