מבזקים
המשחק Golden Compass הוא משחק של SEGA שעתיד לצאת למדפים בתאריך ה-30.11.2007 לבנתיים אתם מוזמנים להתרשם מתמונות המסך שלו.
לצפייה בתמונות
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת : King's Bounty: Warriors of the north הדפס דואל
הערכת משתמש: / 1
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Tuesday, 30 October 2012

הקדמה

נדיר למצוא מקרים בהם אנו עורכים ביקורת למשחק שכבר עבר אצלנו ביקורת פריוויו. הסיבה העיקרית לכך היא שכדי לעשות ביקורת למשחק בגרסה המסחרית שלו, צריך למעשה לחזור ולשחק במשחק מהתחלה. נדירים הם המשחקים שמצליחים ליצור בנו מספיק עניין כדי שנחזור על כל השלבים בדיוק באותו המסלול שעשינו בביקורת הפריוויו, וכמו שאתם מבינים King's Bounty: Warriors of the north הוא אחד המשחקים הנדירים עליהם אנו מדברים. 

בביקורת הנוכחית נסקור את השינויים העיקריים מביקורת הפריוויו ונשכלל את סך השינויים לציונים, בחישוב שאומר האם השינויים היו משמעותיים או לא. לנוחיותכם מצורפת לביקורת זו, ביקורת הפריוויו המקורית כפי שפורסמה אצלנו.

 

תיקוני באגים

באגים זו המחלה של גרסאות פריוויו, אמרתם גרסת פריוויו - אמרתם באגים, זו הסיבה העיקרית שגרסאות אלו משוחררות לעיתונאים ולא לקהל הרחב. מאחר ויש גם באגים שיכולים להשפיע על המשחקיות חשוב לנסות ולסנן את ההשפעה שלהם במהלך הפריוויו, ולא פחות חשוב לבדוק אם באגים אלו תוקנו. 

במשחק King's Bounty: Warriors of the north מצאנו את הבאגים הבאים:

קריסת המשחק ( נדיר): לדעתנו באג זה תוקן, מאחר ושיחקנו בערך את אותו משך זמן בו שיחקנו בפריוויו, המשחק היה יציב ולא נצפו קריסות.

אי סגירת היישום: כמעט בכל פעם שרצינו לצאת מהמשחר בגרסת הפריוויו, הוא לא הסכים להיסגר, וצריך היה לפתוח את מנהל היישומים ולסגור את המשחק ידנית. באג זה תוקן במלואו.

באג גרפי בתצוגת המסך: מידי פעם המסך הבהב, כאילו עוד רגע המשחק קורס, הגרפיקה ריצדה למאית השנייה ומייד הכל הסתדר. לצערנו בגרסה המסחרית נתקלנו בבאג זה יותר מפעם אחת ולפיכך הוא לא תוקן.

ראוי לציין שבגרסה המסחרית נמצאה אי תאימות בקבצי ההתקנה לאנטי-וירוס שמותקן אצלנו (אווסט). הדבר הוביל לכך שכדי להתקין את המשחק נאלצנו לאשר ידנית את הפעולה, וכדי שהמשחק יעבוד היה עלינו לאתחל את STEAM.

 

משחקיות

אחת התלונות שלנו היו על אינטליגנציית הבוטים, במהלך הקרבות לא ראינו שינוי ממשי, אולם בשלבי השוטטות החופשית גילינו שכעת גם יצורים בדרגת ״חלש״ בורחים מאיתנו, ולא רק יצורים בדרגת ״חלש מאוד״. שינוי זה נראה לנו הרבה יותר הגיוני לעומת מה שהיה עד כה.

עוד שיפור משמעותי הוא בהצגת היחידות: בגרסה המלאה מגוון היחידות שמוצג לכם גדול יותר ובשלבים מוקדמים יותר, כך למשל כבר בשלב השני תזכו לפגוש בדרקונים, חיה שהייתה בגדר תיאוריה בגרסת הפריוויו. בנוסף, יותר יחידות יהיו נגישות אליכם בשלבים מוקדמים יותר, כך שמגוון היחידות עולה ואיתו גם העניין שבמשחק.

תוספת חביבה ביותר שמעלה את העניין במשחק, היא האפשרות לפתוח יכולות קסומות של חפץ קסם מיוחד. איך פותחים אותן? כמובן שנלחמים עד זוב דם ולא עם יריבים חלשים, אלא עם גדודים של יריבים חזקים ומגוונים, בקרבות אלו אפילו תזכו לראות מבנים ויצורים שנמצאים רק במימד הקסום של חפצי הקסם, נחמד.

 

סאונד
אחד הדברים שהכי הפריעו לנו בגרסת הפריוויו היה הסאונד, הן של מוזיקת הרקע והן של האפקטים. ובכן לפי מה שנראה מוזיקת הרקע השתנתה לטובה. אומנם זו עדיין אינה מוזיקה שניתן להגדיר כשוברת קופות, אבל לפחות הפעם שילבו מוזיקה שהאוזן מסוגלת לסבול טיפה יותר. לגבי האפקטים: כאן אין שינוי משמעותי, התחושה שלנו היא שהנמיכו את העוצמה של כמה מהאפקטים הצורמים יותר, אבל זו רק תחושה.

 

עלילה
לא הורגשו שינויים בעלילה.

 

סיכום

המשחק King's Bounty: Warriors of the north הצליח לגרום לנו לשחק בו בפעם השנייה ברציפות, ואנחנו חייבים להגיד שנהנינו מכל רגע, העובדה שהקדשנו למשחק את מיטב זמננו ושיחקנו בו פעם שנייה, מקבלת משמעות נוספת בעיקר לאור הנסיבות גורמות לנו להיות עסוקים מעל הראש.

מדובר במשחק טוב, עם הרבה פוטנציאל שנהנינו לחזור ולשחק ואנו בטוחים שגם אתם תוכלו להפיק ממנו הנאה מרובה. זהו גם מקרה נדיר בו הציון של הפריוויו עולה בעקבות משחק בגרסה המסחרית.
במשחק המסחרי הצלחנו למצוא באגים, שנקווה שייעלמו עם העדכון הראשון של המשחק.

 

ציונים סופיים:
גרפיקה: 8.

סאונד: 6.

עלילה: 9.

משחקיות: 9.5

אינטיליגנציית יריבים: 8.

 

ציון סופי: 8.2

 

ביקורת הפריוויו כפי שפורסמה :

 

הקדמה

בדיחת קרש ישנה אותה אהבנו לספר התחילה בשאלה הפשוטה: ״איזה חיות צריך להכליא כדי לקבל כלב זאב״ התשובה המתבקשת היתה ״כלב וזאב״, בשלב הבא הגיעה שאלה לא הגיונית ביולוגית נוסח ״ואיך מקבלים דוב נמלים״ ומכאן זו ההרמה להנחתה וכל חבר תרם שאלה משלו נוסח: איך מקבלים סוס ערבי, פיל הודי פינגווין קיסרי, נמר טנזני וכן הלאה.

היום אני אשאל אתכם שאלה מנחה לביקורת: מה קורה שמחברים בין המשחקיות של הירוז (Heroes), דיאבלו, והקונספט של הויקינגים? 

התשובה כמובן תהייה: King's Bounty: Warriors of the north

על המשחק

המשחק King's Bounty: Warriors of the north הוא משחק אסטרטגיה המשלב בין המימד של אסטרטגיה בזמן אמת לאסטרטגיה בתורות, המשחק שפותח על ידי 1C ו-Katauri עוסק בסיפורי הגבורה של שבטי הצפון במלחמתם באל-מתים כשבבסיס העלילה עומד גיבור צעיר הטוען לכתר. כמובן שבשבטי הצפון הדרך הטובה ביותר לטעון לכתר היא ניצחון צבאי מוחץ והפיכתכם למושא שירי עם ואגדות. כמובן שהדרך למלוכה תהיה רצופה במכשולים ותהפוכות שינסו לאתגר אתכם ובד בבד יפסקו לכם שלל הזדמנויות לשפר את יחידות הצבא שלכם.

 

Image

 

גרפיקה

הגרפיקה של המשחק לא רחוקה מזו שמציגים לנו במשחק הירוז6. זה אומנם לא רף גבוהה במיוחד, אבל במשחקים אסטרטגיים מהסוג הזה, הגרפיקה תמיד יותר נמוכה מזו שנראה במשחקי FPS, בשל העומס החישובי הגדול שמופעל על המעבד הראשי. 

בגדול אפשר להגיד שנעשו לא מעט ניסיונות לשדרג את הגרפיקה של המשחק, כמו למשל להציג את המפה מכמה זוויות צילום שונות או לאפשר לשחקנים להשתמש במשקפי תלת-מימד. לעומת יתרונות אלו, יש למשחק כמה חסרונות גרפיים, שהעיקרי מבניהם הוא טקסט צפוף (דיאלוגים בין הדמויות ותיאורים של המתרחש), יכול להיות שילדי הארי-פוטר חובבי המבוכים והדרקונים יפיקו הנאה עצומה מהטקסט הדחוס, אולי הם גם יעמדו על הכיסא, ינופפו בשרביט ויקריאו בשני קולות את הדיאלוגים בין הדמויות. לי בכל אופן הטקסט הצפוף עשה בעיקר כאב ראש וגרם לי לאבד סבלנות.

האפשרויות הגרפיות העומדות בפני השחקנים הן:  רזולוציה של עד 1024X1280, שליטה בעומק הגרפי, שליטה בפילטר האניסטרופי עד לרמה של X16, הפעלה של אנטיאלייזינג, וכן שליטה בטקסטורות.

 

Image

 

סאונד

הסאונד של המשחק הוא בגדר ממוצע מינוס, המוזיקה של המשחק גובלת בצווחנית עד כדי נוראית. מה שפגע בציון הסאונד היו בעיקר חיקויים לא מוצלחים של אפקטים וקולות שלא תמיד נשמעו אוטנטים. יתרה על כך, במהלך הקרבות יש יחידות שלא מפסיקות לרגע לייצר רעשי רקע מטרידים, כשהמטריד מכל הוא חוסר האיזון בין עוצמת האפקטים בין הדמויות השונות, כך שהנמכת העוצמה של האפקטים מהתפריט הראשי לא תעזור כל כך.

המוזיקה של המשחק פשוט לא מתאימה למשחק ארוך. מדובר במוזיקה גם כן לא מאוזנת, צורמנית שחוזרת על עצמה באופן מורט עצבים. ניתן להקשיב למוזיקה בערך חצי שעה, לאחר מכן תזדקקו לתמיכה של תרופות פסיכוטיות. יש הבדל גדול בין המוזיקה של המשחק King's Bounty: Warriors of the north  לזו של הירוז, נכון שגם בהירוז המוזיקה חוזרת על עצמה, אבל שם מדובר במלודיה לירית עדינה על גבול הממכרת שגם מתחלפת מאיזור לאיזור.

 

Image

המשחק והשליטה במשחק

כמו שהזכרנו קודם, המשחק הנוכחי משלב את האסטרטגיה בזמן אמת לאסטרטגיה בתורות. המימד של הזמן אמת הוא במהלך השוטטות החופשית של הדמות: ראשית, הדמות יכולה לשוטט באופן חופשי במפה, בלי הגבלת מרחק, זמן או תור כמו שהורגלנו בהירוז. כך שעל אף שיש איזשהו אפקט של מחזורי יום-לילה במשחק, אתם יכולים לכסות חצי מפה בפחות מיום. שנית, במשחק  King's Bounty: Warriors of the north בניגוד למשחקים אחרים, המפלצות/יריבים לרוב לא ״עומדים בונקר״ אלא לרוב מפטרלים, וגם אם הם לא מפטרלים, הם לרוב ירדפו אחריכם אם תתקרבו אליהם מספיק. משמעות הדבר היא שתמיד כדאי להיות עירני כדי לא להיתקל במפלצת חזקה מידי וכן שאם תהיו מספיק זריזים תוכלו לגנוב למפלצות את האוצר עליו הן שומרות.

Image

 

דווקא האפשרות הזו, של ההתגנבות למפלצות ובזיזת השלל ללא מלחמה הופכת את המשחק ליותר קולח. בהירוז זכורות לי מפות שפשוט נתקעתי, כי המשאבים להם הייתי זקוק היו תקועים מאחורי צבא של דרקונים והידרות. כאן מספיק להתגנב והמשאבים ביד שלכם. 

 

אגב משאבים, המשאב העיקרי במשחק הנוכחי הוא כסף. כסף, נקודות מנהיגות וזמינות חיילים יהיו אלו שיקבעו את גודל הצבא שלכם. הגורם המגביל יהיה כמעט תמיד נקודות מנהיגות, שכן כסף יש בשפע ומתחילת המשחק כל היחידות שזמינות במפה יהיו מוצעות לכם למכירה.

Image

 

 

הבדל משמעותי בין  King's Bounty: Warriors of the north לשאר משחקי האסטרטגיה הוא שבמשחק הנוכחי אין את האלמנט של רבייה וגדילת הצבא. כמו כן, גם יחידות האוייב לא גדלות עם הזמן ולכן יחידת אוייב שתוגדר לכם בתחילת המשחק כ״קטלנית״ תהפוך במהרה לשוות כח ואף חלשה יותר.

 

בין החפצים שתאספו יהיו בעיקר ארטיפקטים וביצים. את הארטיפקטים יהיה עליכם למקם על הדמות, שכן הם לא מתמקמים אוטומטית. אבל ביצים זה כבר סיפור אחר: הביצים הן למעשה יחידות צבא בהקפאה, אם תיתקעו באמצע מסע בלי יחידות ולא יתחשק לכם לחזור לכפר, תוכלו פשוט לפתוח ביצה של נחש, עכביש או דמי-דרקון שיתווספו באופן מיידי ליחידות שלכם. עליה וקוץ בה, כשאתם פותחים ביצה אתם לא מוגבלים בגלל נקודות המנהיגות ואם היחידה תעבור את דירוג המנהיגות שלכם, היא פשוט תעשה מה שמתחשק לה בשדה הקרב, או במילים אחרות תנצנץ להנאתה. 

Image

 

עוד אלמנט שמקל על השחקן הוא בניית העיר: אלמנט זה לא קיים במשחק הנוכחי, אן לכם צורך לטייל בין תחנות כדי לאסוף משאבים וכל הדינאמיקה של משאב מגביל לא קיימת, זה אומנם הופך את המשחק ליותר זורם וקולח אבל גם מוריד מימד של אסטרטגיה וחשיבה.

 

הקווסטים (משימות) של המשחק כמו גם הדיאלוגים בין הדמויות נכתבו באופן שמזכיר מאוד את משחקי התפקידים השולחניים. על העדר הדיבוב או האנימציה הגרפית, מכסים היוצרים באמצעות כיתוב אפרפר שמתאר מה הדמות עושה במהלך השיחה, תאמינו או לא, עם קצת דימיון זה עובד. הקווסטים עצמם די פשוטים, לפעמים גם משעשעים ולרוב הם משתלמים, כך שלפני שמסיימים במפה את המשימה הראשית מומלץ לנסות לסיים גם את כל הקווסטים.

 

Image

אחד החסרונות הגדולים של המשחק הוא העדר מצפן, או סמן על המפה שירמוז לכם לאן עליכם ללכת. היו שלבים במשחק שהרגשתי כמו טירון בצבא שנשלח לחפש אבקת חשמל,  ורק במזל הצלחתי להגיע לפיתרון. עוד חיסרון טמון במה שנגדיר כתקלה תיכנונית: למשל אחת המשימות הייתה לדבר עם ,Tormund the Fierce, נו טוב, בואו נגיד שהם יכלו להגיד לכם שמדובר באביכם המלך, את זה אתם אמורים לזכור, אבל גם אם תיכנסו ותצאו מהארמון עשר פעמים זה לא יעזור לכם: תהיו חייבים להקליק על התמונה הסטאטית של המלך כדי להתקדם במשימה, בעוד שמעל דמויות אחרות מופעי סימן מיוחד כשאתם אמורים לדבר איתן. מטופש. 

 

השליטה במשחק אינטואיטיבית לכל מי ששיחק קודם באחד ממשחקי הירוז, שכן מרבית הלחצנים הם תעתיק מושלם של אלו שמשמשים לשליטה בהירוז. למרות זאת, לא היה מזיק אילו היה ניתן למשחק טוטוריאל שילמד את השליטה במשחק, או לפחות את כל מה שמבדיל בינו לבין משחקי אסטרטגיה אחרים. השליטה בקרבות גם היא בערבון מוגבל: ראשית קשה לחזות בדיוק את סדר הפעולה של כל אחת מהיחידות, בעיקר בגלל שאין רשימה שמסדרת את היחידות על פי היוזמה בשדה הקרב. בנוסף יש יחידות כמו הויקינג, שמרגע שהן יושפעו מקסם / אפקט, הן יתחילו להתחרפן, ושדה הקרב יהפוך לבית משוגעים אחד גדול. 

Image

 

 

במשחק הנוכחי אתם מוגבלים ללחימה עם חמש יחידות שונות, זה מעט ומשמעות הדבר היא שאם אתם משתמשים בשתי יחידות טווח ויחידת מוראל, נשארות לכם רק שתי יחידות לוחמות שאמורות להתמודד עם חמש יחידות של היריב. עם זאת היריבים במשחק הם מאוד מגוונים, ואפילו תינתן לכם ההזדמנות בעשרות ביתנים מיוחדים, לרכוש כל יחידה שתפגשו, בתנתאי שלא מדובר ביחידה המשתייכת לאל-מתים. 

 

הדמות שלכם במשחק עוברת אבולוציה על פי מספר האבני קסם (רוניות) שהיא תאסוף, יש שלוש דיסיפלינות שונות: עוצמה, כח מחשבה וקסם כשכל דיסיפלינה דורשת סוג אבן עיקרי משלה כדי לטפס בדרגות, את האבנים תקבלו עם העלייה בדרגות, כפרסים במשימות או במהלך השוטטות שלכם באי, שימו לב שבכל מקום שבו מופיעה קרן אור זורחת, יש תיבה סודית ועל ידי השימוש במקש D ( לחפור ) תוכלו לחשוף אותה.

 

Image

 

במהלך הקרבות תוכלו בכל סיבוב חדש להשתמש בקסמים מתוך מגילות/בקסמים שלמדתם ובנוסף גם להכות את היריבים בעזרת פטיש הקסם שאביכם העניק לכם. שימוש בקסמים עולה נקודות מאנה ושורף מגילות, לעומת זאת שימוש בגרזן שורף נקודות זעם, נקודות זעם תקבלו בכל מכה מוצלחת שהחיילים שלכם ינחיתו על היריב. 

 

ההמלצה שלנו היא להימנע משימוש בקסמים איכותיים ובזבוז של קסמים חסרי תועלת. הסיבה העיקרית להמנעות לשימוש בקסמים מועילים היא שהדרך שלכם ללמוד קסמים היא ממגילות, בזבוז של מגילה טובה יוביל לכך שהקסם יעלם יחד איתה. לעומת זאת, מומלץ לבזבז מגילות עם קסמים חסרי תועלת, מאחר ומספר המגילות שאתם יכולים לאכסן בספר הקסמים מוגבל, כך שאם הספר יהיה מלא, כשתהיה לכם ההזדמנות-לא תוכלו לרכוש קסם איכותי.

Image

 

המשחקיות, אולי בגלל שהיא כל כך קולחת, היא גם ממכרת ביותר ובקלות ניתן לשבת מול המשחק חמש-שש שעות ברציפות בלי לשים לב, יוצרי המשחק ניסו לתת כמה שיותר מימדים: אם זה הרכיבה על גבי הסוס, סיורי המערות הרגליים או ההפלגה בסירה, המאפיין העיקרי של כל האלמנטים הוא שבכל המקרים השטחים שתסרקו יהיו קטנים יחסית, אתם תוכלו לחצות בקלות את המפה, והמערות לא הופכות למבוך אינסופי.

 

Image

 

סיכום

המשחק King's Bounty: Warriors of the north  הוא משחק שלכאורה מתחרה במשחקי אסטרטגיה כגון הירוז. אולם במקום להתחרות, המשחק יצר לעצמו נישה חדשה של אסטרטגיה המשלבת זמן אמת עם קרבות המתנהלים בתורים, סגנון משחק זה אומנם אינו מאפשר מולטיפלייר, אך יוצר משחקיות קולחת ונעימה שמאפשרת לשחקן להתנהל בחופשיות במפה. הגרפיקה של המשחק סבירה הסאונד מזעזע אבל המשחקיות טובה וממכרת, כזו שתוכל להחזיק אתכם מול המחשב לאורך זמן, אם תשאלו אותנו, המשחק מצליח לספק אלטרנטיבה איכותית למשחק לשחקן היחיד של הירוז.

 

Image

 

האם המשחק שווה את הכסף

במקרה של Kings Bounty WoN מדובר במשחק איכותי שצריך כמה עדכונים ושיפורים, השיפור העיקרי שהמשחק צריך לעבור הוא בהנגשת המשימות לשחקנים (למשל על ידי הוספת מצפן או סימון במפה), כמובן שכמה שדרוגים קטנים בסאונד לא יזיקו.. אבל בואו נזכור שמדובר במשחק בגרסת הפריוויו שלו, שבינה למשחק הסופי דברים רבים יכולים להשתנות, ולפי  מה שנראה עד כה, המשחק בדרך הנכונה להצדיק את העלות שלו ב-STEAM שמסתכמת בכ-30 דולר לגרסה הרגילה של המשחק נכון ליום היציאה שלו.

 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker