מבזקים
עלינו על טריילר למשחק Gungs of London: קבלו טריילר של משחק שמנסה להיות מתוחכם ומגניב כאחד.
לצפייה בטריילר
 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Darksiders2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 3
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Friday, 07 September 2012

הקדמה

ישיבת הממשלה האחרונה הייתה סוערת במיוחד, דנו בה בנושאי תקציב וביטחון, כשכרגיל כל שר ניסה להגן על תקציב משרדו. שר הביטחון טען שלנוכח האיומים מבחוץ לא ניתן לקצץ בתקציב משרדו, שר הרווחה אמר שקיצוץ משמעותו הידרדרות חברתית ומוסרית, וכך כל שר ושר ניסה בצעקות ונפנופי ידיים להגן על תקציב משרדו.

תנו לי לתקן: כמעט כל שר, רק שר הטכנולוגיה הלא ברורה (טל"ב) ישב בשקט, כאילו הוא מנסה להתגמד בישיבה ולהימנע מחיכוכים מיותרים עם שאר השרים. לפתע פנה ראש הממשלה אל שר הטל"ב ושאל אותו: ומה איתך? אני רואה ששלושים אחוז מתקציב המדינה הולך למשרדך, האם אתה יכול להגיד לי איזה פרוייקטים יפגעו אם נבצע קיצוץ רוחבי של חמש אחוזים?
"ובכן" אמר שר הטל"ב, יש לנו פרוייקטים רבים, אבל הפרוייקט הראשון שיפגע יהיה פרוייקט ה"זיז קפיץ חריר". חברי הממשלה השתתקו, לאף אחד לא היה מושג מה עושה אותו זיז קפיץ חריר והם לא העזו לשאול, מחשש שגם ההסבר ישמע להם לא ברור כמו שם ההמצאה. אחרי כמה רגעי שתיקה מביכה, התעשת ראש הממשלה ושאל: "ומה עושה אותו זיז קפיץ חריר?
"או", אמר שר הטל"ב בשמחה ורץ אל הלוח לשרטט הסבר, כמו שאתם מבינים, מדובר במנגנון מורכב ביותר במשקל מאות טונות של פלדה ואבן. זהו שיא הטכנולוגיה של משרד הטל"ב, שמאפשרת לאדם בודד, למשוך בידית של מנגנון חריר, המנגנון החריר מפעיל מאות גלגלי שיניים ענקיים, שמזיזים עשרות משקולות אבן ענקיות והן לוחצות על הקפיץ, שמקפיץ מתוך הקיר בגובה מטר ותשעים - זיז אבן קטן בגודל מרצפה.
שוב השתררה שתיקה של מבוכה באולם הישיבות, ורק ראש הממשלה חתך את האוויר בשאלה הנוקבת: ומה עושה אותו זיז?!?
"או", צהל שוב שר הטל"ב, אנחנו לא בטוחים, אבל אנחנו סוברים שמישהו, אי פעם ישתמש בזיז בכדי לטפס על הקיר במקום לעלות במדרגות.

Image

העלילה
נזכיר רגע את העלילה של 1DS : האנושות הלכה קפוט כי האפוקליפסה יצאה לדרך מוקדם מדי וכדור הארץ הוצף במלאכים ושדים שהתעסקו בהרג הדדי ובקציר בני אדם. האשמה על כל הבלאגן הזה הוטלה על אחד מפרשי יום הדין – "מלחמה" (באנגלית war: הנוצרים האלו היו חייבים  לדחוף לפרשים שמות המבוססים על שמות פועל) כמובן שמלחמה ניסה לטהר את שמו ולכן הוחזר לכדור הארץ לאחר השמדת האנושות. מה שרמזו לנו במשחק הראשון זה שהפרשים באים ברביעייה, ובמשחק הנוכחי, הגדול מבין הפרשים, פרש בשם "מוות",  החליט להציל את אחיו על ידי השבת האנושות לחיים, בתקווה שזה מה שיבטל את העונש, אבל דברים קצת מתחרבשים לו ובמקום לתקתק את העבודה ולסגור את הפינה, הוא נזרק לפינה נידחת של היקום, גורם להיווצרות ה"רקבון" ובאופן כללי צריך לעבוד הרבה יותר על מנת לקבל את אותה התוצאה.

לצורך העניין, העלילה של DS2 מתרחשת במקביל לעלילה של DS1 ולכן אתם תוכלו לפגוש דמויות שונות שהיו גם בDS1. במהלך המשחק אתם תבקרו בעולם ה"יוצרים" (אלו שבונים עולמות), עולם המתים, עולם מלאכים ועולם שדים (וגם קצת בכדור הארץ) ותגלו שכולם נגועים בצורה זאת או אחרת ב"רקבון" שפושה ומשתלט על הכל.

Image

 

משחקיות
כאן מגיע עניין מוזר לחלוטין – אם DS1 היה משחק Hack and Slash שבו רק רצתם ממקום למקום וכיסחתם יריבים/ פתרתם חידות, DS2 הוא משחק RPG בסגנון הדומה מאוד לדיאבלו, רק עם יותר שליטה על תנועת הדמות שלכם. ל"מוות" יש נקודות חיים, נקודות נסיון, תכונות, עץ יכולות, אפשר להחליף לו ציודים ונשקים ובאופן כללי יש הרבה יותר התעסקות עם הדמות ועם איסופים למיניהם מאשר בDS1. אם כבר מדברים על איסוף חפצים – בDS2 יש כסף במקום נשמות וניתן למכור לסוחרים חפצים שהאויבים שלכם מפילים. גם כמות משימות האיסוף גדלה פלאים וכמעט כל סוחר שתפגשו יבקש מכם למצוא לו אבנים/ ארטיפקטים/ חברים. אתם גם תפגשו מאמנים שילמדו את "מוות" מהלכים כי בניגוד לDS1, שם "מלחמה" התחיל במלוא כוחו ויכולותיו ואיבד את הכל לאחר הפתיח, "מוות" מתחיל כשהוא לא באמת יודע כלום ובקושי יש עליו ציוד – שזה קצת מוזר כי "מוות" אמור להיות החזק מבין כל הפרשים. במקום זה אתם מתחילים עם דמות, שנראה שהפסידה את כל הציוד שהיה עליה במשחק פוקר...

Image

 

על מנת להפוך את המשחק ליותר דינאמי, ואולי כתוצאה מהבזיון שהיה בקרב האחרון של המשחק הראשון (פרטים נוספים אהיה מוכן לספק בפורום משחקים), "מוות" לא יכול להגן אלא רק להתחמק, והוא גם לא מתחמק לנצח אלא רק שלוש פעמים בכל סט התחמקויות כך שהקרבות חייבים להיות יותר דינאמיים ולהכיל יותר תנועה ופחות התקמפרות. הדבר הזה נחמד מצד אחד, בגלל שאני נגד התקמפרות אבל די מעיק מצד שני בגלל שלא תמיד אפשר להתחמק מאויבים וכאשר יש המון אויבים זועמים שרודפים אחריך, שלוש התחמקויות לא בהכרח מספיקות.

אמרנו ש"מוות" יותר דינאמי מ"מלחמה", הדבר הזה נכון גם לגבי תנועה במבוכים ושוטטות חופשית – "מוות" נע יותר כמו אזיו מאססין קריד מאשר כמו "מלחמה" מהמשחק הראשון. באופן כללי, המשחק נראה כמו שילוב של כל מיני משחקים אחרים, הלחימה מזכירה קצת את God of War (ולמרבה הבושה, גם המצלמה המרגיזה), התנועה את אססין קריד, או הנסיך הפרסי, הבניה של הדמות את דיאבלו והסיפור מזכיר את הסיפור שאינו נגמר (אחחח.. נוסטלגיה).

Image

 

כמעט כל דמות שתפגשו תיתן לכם קווסטים צדדים, מלבד מהעלילה הראשית ואלו יכולים להיות יעילים מאוד כדי להעלות את הדמות דרגות ולעזור במציאת חפצי קסם מיוחדים.

הזכרנו את עץ היכולות של "מוות": במשחק יש בעצם שני עצי יכולות – האחד של "מעלה באוב" (קוסם) והשני של "קוצר" (לוחם). העץ של הקוסם מאפשר לכם לזמן זומבים זריזים לעזרתכם, לזמן להקות של עורבים שיתקפו עבורכם או להקיף אתכם במגן קסם, עץ הלוחם כולל מהלכי התקפה שונים או קסם חיזוק שיעלה לכם את הנזק ואת הסיכוי לפגיעות קריטיות.

ל"מוות" יש גם שתי תכונות – כח וקסם, כאשר הכח משפיע על הנזק הפיזי ש"מוות" גורם וקסם משפיע על הנזק שהקסמים שלכם יעשו. לכל אחת מההתקפות (פיזי/ קסם) יש סיכוי משלה לגרימת פגיעה קריטית (בגלל שגם הקסמים של "מוות" הם בעצם מכות או זימון מישהו שיכה עבורכם). התבלבלתם? אל תדאגו, אתם לא לבד - המשחק לא מסביר את השימוש של כל תכונה ואת החשיבות שלה. אף אחד לא מסביר לכם את המשמעות של "הגנה" או "חסינות" (הראשון נגד מכות, השני נגד קסמים – קיבלתם את זה בחינם) והדרך שבה אני גיליתי את זה היא פגישה עם אויב שגרם טונות נזק קסם והרג אותי במכה עד שהחלפתי ציוד.

 

כל פעם שתעברו עולם תגלו שמכסחים לכם את הצורה בגלל שהציוד שלכם לא מתאים לעולם החדש ומכיוון שאין עניין של נשמות כאן, הדרך הכמעט יחידה להתרפאות היא על ידי שתיית שיקויים. האבסורד הוא, שאתם יכולים לשאת רק מספר מוגבל של שיקויים עליכם: יש לכם מקום לכמאה גרזנים, חרבות-מגל, חתיכות שריון וחפצים נלווים אבל אין מקום להחזיק יותר מחמישה שיקויים מכל סוג. הדרך השנייה להחזיר חיים היא על ידי חפצי קסם ששואבים חיים במכות קריטיות/ הריגות או שמחדשים את החיים של הדמות בקצב איטי.

Image

 

חיסרון שקיים במשחק הוא הגבלה על השמירות – לכל משחק שתתחילו תוכלו לשמור רק על משבצת אחת ויחידה וכך לא תוכלו לנסות דברים ולחזור עליהם במידה והתוצאות לא יהיו לשביעות רצונכם.

מבחינת שוטטות במסך ומעבר ממקום למקום, ל"מוות" יש אפשרות למסע מהיר ממקום למקום כאשר יציאה ממבוך על ידי מסע מהיר משאירה נקודה על המפה שאליה תוכלו לחזור במסע מהיר מכל מקום אחר, בדיוק כמו בדיאבלו.

באופן כללי, המשחק קשה יותר מאשר המשחק הראשון (את שניהם שיחקתי ברמה הקשה, רק שבמשחק השני הרמה הקשה היא באמת קשה!).

Image

 

גרפיקה
הגרפיקה של המשחק מרשימה מאוד, הסביבות מרהיבות ומושקעות, כמות התנועה שהסביבה מכילה בגלל רוחות, זרימה של נוזלים ומשחקי אור וצל גורמת לסביבה לרתק את העין ולפעמים תפסתי את עצמי יושב ומתפעל מהנוף במקום להמשיך במשימות. "מוות" מושקע יותר מאשר "מלחמה" וצורת הכח שלו הרבה יותר מושקעת מאשר זאת של "מלחמה" (בזמן ש"מלחמה" היה הופך לשד אדום ואמורפי, "מוות" הופך למלאך "מוות" מושקע ומרשים והוא גם משתמש בצורה הזאת לרוב מהלכי החיסול שלו). בסך הכל, יש לי בעיקר דברים טובים לומר על הגרפיקה במשחק. הדבר היחיד שהצליח להוציא אותי מדעתי היה זוויות המצלמה הבלתי אפשריות, שלפעמים גרמו לי לסחרחורת, ללא ספק, יש ליוצרים של המשחק נקודה חלשה בגרפיקה שהם חייבים לשפר.

Image

 

סאונד
הסאונד במשחק הוא שילוב מעניין של כמה ז'אנרים – מצד אחד יש נעימת טיולים חביבה שמלווה אתכם בשוטטות במפות, יש נעימה שונה לסיורים במבוכים ויש מנגינת קרב קצבית שתתנגן כל פעם שתפגשו  יריב חדש. הסאונד של המשחק יגלה לכם אם מתקרבים אליכם אויבים (הם פשוט חבורה רעשנית) וייתן לכם תחושה טובה של קרב אמיתי. בסך הכל, הסאונד טוב ללא ואין לי כנגדו תלונות.

Image

 

משחק רשת
בניגוד לחרושת השמועות שהפיצו בשנתיים האחרונות, לדרקסיידרס2 אין משחק רשת או קו אופ. במסיבת עיתונאים שנערכה מתישהו אמרו יוצרי המשחק שהמחסום שמנע מהם לבנות צוותים של פרשים היא הגרפיקה המטורפת של המשחק והעובדה שכיום רוב המשחק הוא גרפיקה של הדמות הראשית. פשוט אין להם מקום לדחוף עוד שתי דמויות כאלו לתוך הדיסק.

Image

 

סיכום
Darksiders2 לקחו את Darksiders צעד אחד קדימה, הם הרחיבו את הרקע על "הפרשים" המסתוריים, הכניסו אלמנט רגשי לעלילה, של אח שיוצא להציל את אחיו הקטן. ונתנו למשחק מאפיינים של משחק תפקידים קלאסי, כמו איסוף חפצים, עץ דרגות ומשימות צד.
הסוד, כמו שאומרים במשחק, טמון באיזון, וב- Darksiders2הצליחו להכניס את כל השינויים הללו בלי לפגוע באיזון העדין שהפך את המשחק הראשון בסדרה למשחק טוב. המשחק מתאפיין בגרפיקה מרהיבה ואיכותית, בעלילה קולחת ובהמון שעות משחק מרתקות.

Image


האם המשחק שווה את הכסף
כן, ללא כל ספק. עד עכשיו שיחקתי מעל שלושים שעות במשחק הזה ואני לא רואה את הסוף. משימות האיסוף הארוכות והקווסטים הצדדיים גורמים למשחק להיות ארוך בהרבה מהמשחק הראשון וגורמים לו להזכיר קצת משחקים בסגנון GTA  או Saints Row. החיסרון של משחק הרשת עוד לא מורגש, בגלל שהמשחק עצמו מלא ועמוס בפרטים. בכל אחד מהעולמות אתם תוכלו להגיע לטורניר קרבות שירכז את המפלצות מכל הרמה (כולל בוסים!) שבסופו תקבלו מתנות שוות ביותר הטורניר הזה לבדו יכול להחזיק אתכם במשחק של חצי שעה עד שעה של לחימה רצופה.

אם נשווה את המשחק למשחקים מהז'אנר של Hack and Slash ללא ספק יש לנו כאן משחק שנותן תמורה טובה יותר מאשר רוב המשחקים בז'אנר (God of War, Dante’s Inferno, Darksiders), אפילו בהשוואה למשחקי Prototype יש לנו כאן מוצר איכותי שנותן זמן משחק רב. בסך הכל, תענוג של משחק. מומלץ בחום

 

עלילה: 8

משחקיות: 9

קושי: 10

גרפיקה: 9

סאונד: 8

ציון סופי: 9.0

 

עידכון אחרון ( Friday, 07 September 2012 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker