מבזקים

לפני כמה רגעים קיבלנו ידיעה שעומד לצאת משחק חדש בשם  Prizefighter מבית Don King המשחק עתיד לצאת ב-13 ליוני 2008 עבור הקונסולות Xbox 360 NDS,WII,

לסרטון שמסביר על המשחק

 

powered_by.png, 1 kB
ביקורת למשחק Prototype 2 הדפס דואל
הערכת משתמש: / 6
הגרוע ביותרהטוב ביותר 
נכתב על ידי Administrator   
Thursday, 17 May 2012

הקדמה
בואו נעשה תרגיל קטן בחשיבה: ניקח חמישה מקצועות ונחלק אותם לפי הציון הנדרש בפסיכומטרי ודרישות הסף השונות:
תיכנות מחשבים- מעל 750,
רפואה - מעל 700,
ביולוג - מעל 600,
שוטר - רצוי עם תעודת בגרות,
פוליטיקאי - אין דרישות סף.
עכשיו הייתי רוצה שתסתכלו טוב על הרשימה ותגידו לי מה נראה מדאיג בה, ואל תתבלבלו, זה שדרישת המינימום משוטר היא כה נמוכה - זה ממש לא החלק המדאיג.
מה שטיפה מדאיג ברשימה זה שהאנשים שאמורים להתעסק עם נשק ביולוגי ולעשות ניסויים בבני אדם הם לא בהכרח האנשים החכמים ביותר שניתן היה לגייס. זה יכול להסביר למה הבריטים נאלצים כבר למעלה מ-50 שנה למנוע מבני אדם גישה לאי שנערכו בו ניסויים באנטרקס. ולמה בסברדלובסק שברוסיה מתו בשנת 1979 לפחות 64 איש מאנטרקס גם כן.  

אבל הביולוגים רק "טיפה" מדאיגים, מה שבאמת מדאיג בטבלה זו העובדה שלפוליטיקאים, האנשים שאמורים להנהיג אותנו, לקבוע את סדר היום ולחרוץ גורלות - דווקא להם אין דרישות סף, ועכשיו קחו פוליטיקאי רפה שכל, ומדען ממוצע עם להיטות טבעית לבצע ניסויים בבני אדם (בבעלי חיים זה הרבה יותר מסובך מאז שקמו ארגוני החיות), ותקבלו את העלילה של Prototype 2.

Image

על המשחק
המשחק פרוטוטייפ הראשון שיצא במקביל לגהינום של דנטה ולאל המלחמה3, הצטרף בשמחה לשורת המשחקים של "הכה ככל יכולתך" בהם הגיבור הוא סופר-חזק ומרבית היריבים סופר חלשים, מה שמכנה לשחקן תחושת שיכרון חושים (עד שהוא פוגש את הבוס), אתם שיחקתם בתפקיד אלכס מרסר: מדען (ביולוג) שבעקבות תאונה קטלנית הופך מחוקר וירוס קטלני, לנשא העיקרי של אותו הוירוס ולנשק קטלני בפני עצמו. כשהמשחק הראשון הסתיים גילינו הרבה מאוד פרטים על העלילה ועל מי שעמד מאחורי המזימה, ובד בבד נותרנו עם המון שאלות פתוחות ובעיקר השאלה: מה הלאה?

Image

פרוטוטייפ 2 בא באופן כרונולוגי אחרי סיום העלילה של המשחק הראשון, במשחק אתם משחקים בתפקיד סמל ג'יימס הלר, חייל ואיש משפחה עם אישה וילדה - לפחות בתחילת המשחק. כבר במבוא למשחק, הוירוס הקטלני מתפרץ והלר מאבד את האישה והילדה ונותר עם זעם אדיר ורצון לנקמה. אתרעה מזלו של הלר ואלכס מרסר נקלע לדרכו באחד הסיורים, כל אנשי הצוות מתים אבל הלר הקשוח לא מוותר, הוא רודף אחרי מרסר ומנסה לנקום את מות יקירותיו. מרסר שלא מתרגש מבן התמותה, מעניק לו מתנה ומטרה: ה"מתנה": להיות נשא של הגרסה המשודרגת של הוירוס, בדיוק כמותו. והמטרה: להשמיד את יחידות הצבא של ה-Blackwatch ובכך נקום את מותן של יקירותיו.

Image

בניגוד לשאר חייליו של מרסר, הלר מתגלה כטיפוס בעייתי, הוא חוקר ורודף אחרי האמת, מה שמציב את המדענים, את חיילי ה-Blackwatch את מרסר ואת כל מי שעומד בדרכו כמטרה פוטנציאלית לחיסול. בדרך לנקמה המושלמת אתם תפגשו שלל יריבים ובוסים, הן מצד בני האדם והן מצד המוטנטים. ככל שתתקדמו יותר במשחק כך יפתחו לכם יותר נשקים ויותר יכולות, מה שיגרום לכם להיות יותר ויותר דומים לאלכס מרסר...

הביקורת למשחק נערכה על גרסת הפלייסטישן3.

Image

גרפיקה
החלק אולי המאכזב ביותר במשחק זו הגרפיקה: עברו לא מעט שנים (3 אבל מי סופר), מאז יצא פרוטוטייפ הראשון וקשה להצביע על שינויים לטובה ואולי להיפך: יש תחושה כאילו חלק מהאובייקטים הפכו להיות לפחות ברורים. שלא תבינו אותנו לא נכון: הגרפיקה עצמה היא ברמה גבוהה יחסית, המצלמה של המשחק מצליחה להתמודד עם מצבים מורכבים רבים, המנוע הגרפי רץ חלק והסביבה הגרפית מושקעת עד לפרט הקטן. אז על מה אנחנו באמת מתלוננים? על כך שאת כל האלמנטים הללו ראינו כבר במשחק הראשון ואחרי כל כך הרבה זמן היינו מצפים לשיפור. הדבר היחיד שאיכשהו מחפה על הגרפיקה הממוצעת של המשחק זו הגרפיקה האיכותית שמוצגת בקטעי המעבר, שבה המוטיב המרכזי הוא צבעי שחור, לבן ואדום, כיאה לנקודת הראות של אדם שנמצא באבל ומחפש נקמת דם.

Image

מוזיקה וסאונד
המוזיקה של המשחק היא מבין המוצלחות, הקצביות ומדויקות יותר בהן נתקלתי, אני באופן אישי נהנתי מהמוזיקה לא רק בגלל שהיא תאמה את רמת האקשן של המשחק, אלא גם בגלל שהמוזיקה בפרוטוטייפ2 היא מגוונת ומשתנה, בניגוד למשחקים אחרים בהם יש את אותם ביטים שחוזרים על עצמם שוב ושוב.

Image

הסאונד של המשחק גם הוא איכותי, ומעל לכך הוא גם מאוד אינפורמטיבי ומספק לכם מגוון גדול של מידע שהיו צריכים לדחוס בעוד שניים-שלושה מיני מפות במסך. אפקטי הסאונד במשחק משתלבים יפה עם הסביבה והמבנה שלה, כך למשל פיצוץ ישמע שונה אם הוא חל במקום פתוח לעומת סגור. בטיפוס לבניינים מכוסי זכוכית תוכלו לשמוע את השמשות מתנפצות לרגליכם ובפסגות גבוהות תשמעו את הרוח נושבת בפראות, כיאה לרוחות בגורדי שחקים. כל אלו ועוד מעניקים לשחקן תחושה של סביבת משחק אמיתית.

Image

המשחק והשליטה במשחק
תנו לי להתחיל עם שני טיפים חשובים למשחק: הראשון - אל תבזבזו את נקודות האבולוציה שלכם על רגנרציה, יש דברים חשובים יותר כמו חיים או תנועה, שהשנייה חשובה ביותר להשלמה מוצלחת של משימות איסוף תיבות. השני - תאספו את כל ה-Collectable האפשריים. איך עושים זאת? פשוט מאוד: בתפריט המשחק יש מפת פרטי האיסוף, בה מופיעים כל הפריטים שאספתם, ולא מופיעים אלו שעדיין לא אספתם. לכאורה המפה חסרת תועלת עבורכם, אבל אם תשימו לב טוב תראו שמופיעים עליה עיגולים, כמו סונאר קטנטן. שימו את הציין על מרכז העיגול ורוצו לשם, כי רוב הסיכויים שתמצאו שם אחד מפריטי האיסוף.

Image

אז כמו שאמרנו קודם במשחק הנוכחי אתם משחקים בתפקיד "הלר": חייל שאיבד את משפחתו בגלל הוירוס הקטלני ושודרג על ידי אלכס מרסר להיות נשא של הוירוס המקורי. מה עושה הוירוס הזה? לפי מיטב הבנתי הוא מחזק באופן משמעותי את הדמות, מאפשר לבצע קפיצות אבולוציה ומאפשר לנשא לצרוך יצורים אורגניים אחרים כדי לגנוב להם את הדמות, ה-DNA או סתם כדי להתרפא.

Image

הלר כמו איש צבא אמיתי הוא איש של "פאק יו", או במילים אחרות, לא מעניין אותו כלום מלבד הנקמה הפרטית שלו, באחת השיחות של הלר עם אחד היריבים הוא אומר את משפט המפתח עבור הדמות שלו: "מי אמר שאני גיבור, אני עושה את זה כי אני נהנה לכסח לכם את הצורה", (נאמר בתגובה לשאלה "איזה מן גיבור אתה אם כל כך הרבה אנשים ימותו על הדרך?"), דמות האנטי-גיבור משתלבת היטב עם העלילה שבה לא ברור ממש מי הרעים ומי הטובים, מי לטובתכם ומי נגדכם ולא פעם נדמה לכם שבמשחק הזה אין טובים: יש רק רעים.

Image

את המשחק אתם מתחילים ב"איזור הצהוב", זהו אחד משלושת איים מבודדים של NYZ, שנמצא בהסגר, אבל בדרגת ביניים. וזה אומר שמרבית אוכלוסיית העיר מורכבת מבני אדם, חיילי המשמר השחור ומדענים. מה עושים שם מדענים? ניסויים בבני אדם כמובן! כל האי משמש כמעבדה חייה, בה בודקים איך משפיע הוירוס על בני האדם, איך מתנהגים פיתוחי הנשק האחרונים (מפלצות)בסביבה מיושבת וכן הלאה. לתושבי האי אין הרבה ברירה או יכולת להתנגד: עם ההשתלטות הצבאית המשמר השחור פוצץ את דרכי הגישה לאי ואסר על תנועת כלי שיט ותעופה באיזור. אזרחים שניסו למרות או אפילו למחות נורו במקום.

Image

המשמר השחור מתייחס אל בני האדם באיים כאל מבחנות מהלכות, מבחינתו שישדדו, ירצחו או יגנבו אחד לשני, זה לא עניינו של המשמר השחור, העיקר שלא יהיה מרי אזרחי. כיאה לכח צבאי שכזה, מרכיבים את המשמר השחור בעיקר חיילים פסיכים, צמאי דם וחסרי עכבות, מאלו שאם לא נותנים להם להתגייס לצבא - הם הולכים וטובחים בכל חבריהם לספסל הלימודים בקולג'.

Image

אחת היכולות של הלר, היא לקרוא את הזיכרונות של הדמויות אותן הוא צורך (אוכל בעזרת הוירוס), לכם כשחקנים מראים בפלאשים די מטושטשים את כל הזכרונות שקשורים למשחק. המזל הוא שהיוצרים היו מספיק חכמים כדי לדעת שלא כל שחקן יבין מה רוצים ממנו בדיאלוגים ומה רומזים לו בפלאשים ולכן אחרי כל קטע מעבר, בזמן טעינת המשך המשחק, מופיעות כתוביות באורך של שורה עד שתיים שמסבירות למי שלא הבין - מה היה המסר העיקרי של אותו קטע וידאו.

Image

אז בניגוד לפרוטוטייפ1 שבו קודם נותנים לכם לטעום מכל היכולות של אלכס מרסר ואז מתחילים את המשחק, כאן אתם מתחילים מהתחתית, כבן אדם פשוט שחמוש בסכין והרבה עקשנות. ותאמינו לי, כדי לרדוף אחרי אלכס מרסר עם סתם סכין - צריך הרבה עקשנות. עם התקדמות המשחק, הכוחות שלכם יגדלו בשלושה מישורים: א. בתחום הפשוט של בניית הדמות שכוללת בחירת סקילים מיוחדים או שיפור הדמות עם נקודות אבולוציה. ב. כלי הנשק שלכם ישתדרגו: בכל לקרב מוצלח בו תצרכו את היריב תוכלו לקבל גם את היכולת להשתמש בכלי הנשק שלו, במידה ואין לכם אותו עדיין. ג. בתחום הבריתות: איך אומרים, בריתות באות - בריתות הולכות, הכל לפי הצרכים, זה נכון אבל בגדול יש עם ההתקדמות במשחק מגמה של הרחבת מעגל בני הברית.

Image

אחת הדרכים לזכות בשדרוגים לסקילים, זו להשלים משימות: הן בנויות בשלבים, החל מאיסוף מידע, ציד, הטמעות באוכלוסיה או סתם לחסל מטרה, לגנוב ציוד או לאסוף תיבות מגגות בזמן מוגבל - כחלק מאתגר ה-Time attack. דרך נוספת לקבל בונוסים היא מציאת כל ה-Collectables, כשאני אומר את כל פרטי האספנות, אני מתכוון לכל הפריטים הנמצאים ברובע ספציפי. כך שבעיר אחת יש לכם הזדמנות להשיג יותר מבונוס מיוחד אחד לכח, וזאת בהתאם למספר הרבעים בעיר. 

Image

אחד הצדדים החזקים של המשחק זו המשחקיות שבו: המשחק הוא לרוב בסגנון "שוטטות חופשית" שמזכיר מאוד את GTA, אתם תוכלו לבחור אם ברצונכם להיכנס למשימות בונוס, לחפש אחרי פריטי אספנות, להציק לחיילים\מפלצות שבאזור או להמשיך בעלילת המשחק. על אף ששיחקתי בדרגת קושי "רגילה", המשחק המשיך לרמוז לי על אילו מקשים עלי להקיש ומתי, להגיד לכם את האמת: זה עשה לי את החיים הרבה יותר קלים וגרם לי להשתלב מהר יותר במשחק, מתוך הבנה טובה יותר מה עושים כל המקשים ובאיזו סיטואציה עלי להקיש X, משולש, ריבוע או עיגול.

Image

היריבים במשחק מגוונים ומתחלקים בגדול לשתי קטגוריות: בני האדם הבריאים והמפלצות שנוצרו בעקבות ההדבקה בוירוס. בני האדם יתקפו אתכם בכל נשק אפשרי, זה אומר אנשי טילים, טנקים, מסוקים ואפילו נשקים שתוכננו במיוחד כנגדכם כגון הסופר-חיילים או גלאי הוירוסים. גם אצל המפלצות היריבים מגוונים, והם מתחלקים למפלצות חייתיות צמאות דם ולבני אדם ששודרגו ישירות על ידי אלכס מרסר והפכו גם הם לבעלי כוחות מיוחדים. כל יריב שתהרגו יתן לכם נקודות ניסיון, אבל כל יריב שמופיע עליו סימן הגדיל הכפול של הדנ"א (נראה כמו סליל), יתן לכם גם שידרוג רציני לדמות, זאת בתנאי שבמקום להרוג את היריב בדרך הפשוטה - תצרכו אותה. בנוגע לטנקים ולמסוקים: מהם לא תוכלו להפיק דנ"א, אבל תוכלו בהחלט לבצע בהם תרגיל סיום, לחטוף, או לפרוק מעליהם את הנשקים לשימושכם המיידי.

Image

היופי במשחק הוא שכמעט ואין נקודה במפה אליה לא תוכלו להגיע, אתם מסוגלים לטפס על כל משטח, לרחף באוויר ולזנק לגבהים אדירים. מלבד התחושה המשוחררת והחופשית, יש לכם את האפשרות להשתמש ביכולת Mass שגורמת לנזק היקפי ונותנת לכם תחושת כח ושחרור (מה גם שהאפקט בהילוך איטי נראה מרשים למדי). כח נוסף שנותן לכם תחושת עליונות הוא "סונאר ויראלי" שמאתר עבורכם את היריב ומכניס אתכם למוד של ציידים, השימוש בסונאר חביב, אבל היה יותר נחמד אם היריבים היו מנסים לחמוק ומקשים עליכם את החיים.

היריבים שלכם באופן כללי הם בעלי אינטליגנציה ממוצעת פלוס מינוס. למה פלוס? כי במהלך הקרבות הם יקיפו אתכם, ירדפו, וינסו להקשות עליכם את החיים. למה מינוס? כי לפעמים היריבים נתקעים, או יותר גרוע: שנייה אחרי שתחסלו יריב ותהפכו להיות לאנונימיים - החברים שלו יחזרו לשגרה כאילו החבר לא היה קיים מעולם, לי זה נראה מוזר, אבל במציאות של NYZ אולי זה חלק מהחיים.

 

סיכום
המשחק פרוטוטייפ 2 הוא המשך מוצלח למשחק פרוטוטייפ הראשון, ראשית בגלל שהיוצרים היו מספיק חכמים כדי לא להמשיך עם הסיפור המקורי של אלכס מרסר ובכך נמנעו מעלילה דביקה ולעוסה. שנית אנו רואים במשחק שיפור משמעותי במשחקיות: אין עוד סתם משימות מתזזות ומרגיזות ועל כל משימה שתבצעו תקבלו גמול משמעותי. הגרפיקה של המשחק מעט מאכזבת, אך ככל שמשחקים בו יותר מבינים שזהו פרט שולי ביחס לחוויה הכללית. המשחק אמור לכלול גם Events ברשת, שאינם כלולים בגרסת הביקורת.

האם המשחק שווה את הכסף
המשחק פרוטוטייפ2 נותן לכם ליהנות מחווית משחק מלאה לשחקן היחיד. זה נכון שלמשחק אין מולטיפלייר, אבל אנו מעריכים שניתן לשחק בו כשלושים שעות משחק בלי להשתעמם ולפיכך לקבל תמורה די הוגנת לכסף שלכם.

ציונים
גרפיקה: 7
סאונד: 10
משחקיות: 9
דרגות קושי: 9
אינטליגנציית יריבים: 9

ציון סופי: 8.8

 

עידכון אחרון ( Thursday, 17 May 2012 )
 
< כתבה קודמת   כתבה הבאה >
Site by: MtK

eXTReMe Tracker